Искам да се похваля с началото на едно проектче, което започна вчера: Ауди Б4 2.6 Куатро
Взех колата с цел да я постегна, да и направя няколко подобрения, след кето да я карам за ежедневна.
За начало искам да споделя екстрите, с които разполага: климатроник, 4 ел стъкла, ел огледала, ел люк, борд компютър, темпомат и някога били хубави седалки.
По трансмисията всичко работи има само 2 семеринга за смяна.
Колата имаше джанти, които най-вероятно ще отпътуват към пункта за вторични суровини.
Също така беше малко разноока
И имаше измит двигател
Реших да започна ремонтите и промените първо по окачването. Имаше за смяна тампони, биалетки и прахозащитен комплект на амортисьорите.
Също така отпред имаше износени 280мм. дискове с апарати Girling 54
Които според мен са недостатъчни за кола с 150к.с. и собствено тегло 1400кг (ако е бил верен кантара). А отзад беше с не толкова износени 245мм. дискове и апарати Girling 38.
Много исках да подобря положението със спирачките и пред мен имаше 2 варианта:
1. Отпред да сложа 276мм. дискове и апарати Girling 60 - екзотика и скъпотия както за апарати така и за дискове и накладки а отзад просто да сменя дискове и накладки.
2. Да сменя 4-те главини с 5х112 от А4 куатро и отпред да сложа 288мм. диск с апарат АТЕ57 а отзад отново 245мм. Като плюсовете на този вариант бяха по-евтини дискове и накладки отпред и по-голям избор на джанти. За сметка на това рябваха 4 нови лагера и 4 главини които се оказа, че не са евтини при цена от 120лв. по ценова листа за предна главина и 90лв за лагер.
Естествено за да съм модерен избрах по-големия филм - преминаване на 5х112.
Понеже все още не разполагам с точната рецепта за тази трансформация в момента се опитвам да си намеря необходимите части за проба. Утре ще разполагам с нова предна главина от А4 за да я сравня с отази от 80-тката и да разбера дали може да се набие в оригинален лагер от 80-тка. Поне шлиците съвпадат, днес го пробвах в една морга на един шенкел.
Утре пробите и снимките продължават. Междувременно ако някой продава апарати АТЕ57 със съпорти за А4 В5, А6 С4 или Пасат 5, 5.5 за 288мм. диск да се обажда.
Ако модераторите сметнат, че темата не е подходяща за VW клуб ще я махаме
Също така за по-нататъшното развитие на проекта събирам мнения с какви гърнета да заменя двата катализатора.
Наченки на проект: Ауди 80 В4 2.6 куатро
-
- Мнения: 379
- Регистриран на: Пон 27 сеп 2004 18:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Наченки на проект: Ауди 80 В4 2.6 куатро
Малко развитие по темата. Ударих на камък.
Взех главина от А4/А6 и се оказа, че наистина пасва и на лагера и към карето. Обаче за да се сложи трябва да се отнеме от шенкела.
На снимката се вижда как оригиналната главина има по-голям офсет и всъщност тези стъпала влизат на вътре в шенкела. Ако главината от А4 се набие в лагера то тя ще подпре в шенкела. Т.е. единствения ми вариант е да търся главини от Audi S2 или RS2, които ще станат обаче нови се продават само като оригинална част от VW/Audi и струват колкото половината кола.
Втория проблем с който се сблъсках е състоянието на двигателя. Знаех че от някъде чезне водата... затова решихме да смъкнем главите и да видим какво става. Намерихме пресечено масло в дясната глава, търсенето на проблема продължава.
Взех главина от А4/А6 и се оказа, че наистина пасва и на лагера и към карето. Обаче за да се сложи трябва да се отнеме от шенкела.
На снимката се вижда как оригиналната главина има по-голям офсет и всъщност тези стъпала влизат на вътре в шенкела. Ако главината от А4 се набие в лагера то тя ще подпре в шенкела. Т.е. единствения ми вариант е да търся главини от Audi S2 или RS2, които ще станат обаче нови се продават само като оригинална част от VW/Audi и струват колкото половината кола.
Втория проблем с който се сблъсках е състоянието на двигателя. Знаех че от някъде чезне водата... затова решихме да смъкнем главите и да видим какво става. Намерихме пресечено масло в дясната глава, търсенето на проблема продължава.
- prokopoff
- Мнения: 205
- Регистриран на: Нед 18 фев 2007 23:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Благоевград
Re: Наченки на проект: Ауди 80 В4 2.6 куатро
Само че от RS2 няма как да ползваш главини
1 RS2 е 5х130
2 шенкела няма нищо общо с твоя
Вариантите са ти S2/S2 avant(което пак е доста трудно за намиране) и много рядко В4 куаттро с ААH(2.
1 RS2 е 5х130
2 шенкела няма нищо общо с твоя
Вариантите са ти S2/S2 avant(което пак е доста трудно за намиране) и много рядко В4 куаттро с ААH(2.
- polski-grizach
- Мнения: 302
- Регистриран на: Сря 16 мар 2011 21:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Наченки на проект: Ауди 80 В4 2.6 куатро
Влизаш в голям филм.
-
- Мнения: 379
- Регистриран на: Пон 27 сеп 2004 18:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Наченки на проект: Ауди 80 В4 2.6 куатро
До сега му писах сценария
Всичко е решено, двигателя ще бъде сменен отново с 2.6 везт от Ауди А6 С4. Имах желание да сложа 2.8 но за сега не мога да намеря читав. Имаше оферти и за 30V двигатели но нито един напълно здрав а и крайния резултат не оправдава усилята по смяната.
Главини успях да намеря задни от S4 вече минаха и през стругаря за съвсем малка корекция. Утре ще има снимки на главините. До колкото мога да смятам едни предни дискове от Golf 5 или Caddy ще паснат на новия офсет. Отзад съм си намерил шенкели с главини от А4 куатро. Ще сложа оригиналните апарати от В4-ката и ще избера правилните дискове можеби от ауди А4 В6.
Все още не съм намерил предна броня от компетишън или купе с която да заменя оригиналната и подходящи джанти, с които да отворя малко колата.
Скоро ще има и снимки.
Всичко е решено, двигателя ще бъде сменен отново с 2.6 везт от Ауди А6 С4. Имах желание да сложа 2.8 но за сега не мога да намеря читав. Имаше оферти и за 30V двигатели но нито един напълно здрав а и крайния резултат не оправдава усилята по смяната.
Главини успях да намеря задни от S4 вече минаха и през стругаря за съвсем малка корекция. Утре ще има снимки на главините. До колкото мога да смятам едни предни дискове от Golf 5 или Caddy ще паснат на новия офсет. Отзад съм си намерил шенкели с главини от А4 куатро. Ще сложа оригиналните апарати от В4-ката и ще избера правилните дискове можеби от ауди А4 В6.
Все още не съм намерил предна броня от компетишън или купе с която да заменя оригиналната и подходящи джанти, с които да отворя малко колата.
Скоро ще има и снимки.
-
- Мнения: 379
- Регистриран на: Пон 27 сеп 2004 18:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Наченки на проект: Ауди 80 В4 2.6 куатро
Развитие по проекта:
Отпред вече всичко е уточнено, главините са набити с нови лагери и дисковете от Голф5/6/Кади паснаха:
Това е разликата между диск за А4/А6 и Диск за Голф5/6
От ляво и диска от Голф който е по-дъбок и с главините от S4 влиза в съпорта на апарата.
Ето как стои Zimmermann-а заболтен за главината. Успях да го нацапам малко докато си правих експириментите вече не е така красив както беше в кашончето
Самите главини изглеждат ето така.
Наложи се да се струговат и от към челната страна за да се премахнат следите от употреба и за да намалим центриращия размер за диска. Диаметъра на центриращия пръстен на главината за спирачния диск при VW е с 3мм. по-малък от този на ауди. Центриращия размер за джантите е еднакъв 57.1
Т.е. единствената не-стандартна част са главините. Лагерите, дисковете, накладките и спирачните апарати са си напълно оригинални и при нужда могат да бъдат сменени.
Освежихме малко и спирачните апарати
Сменихме предните амортисьори и прахозащитния комплект.
И накрая си поиграх малко да излъскам всмукателния колектор
Сглобяването започна, колата вече има нова хидравлична рейка, нови маншони на външните карета и нови тампони на носачите. Отзад има шенкели от А4 куатро на които смених лагерите.
Новият двигател стои строен пред коша и чака да бъде монтиран след като му намеря ляв тампон.
Отпред вече всичко е уточнено, главините са набити с нови лагери и дисковете от Голф5/6/Кади паснаха:
Това е разликата между диск за А4/А6 и Диск за Голф5/6
От ляво и диска от Голф който е по-дъбок и с главините от S4 влиза в съпорта на апарата.
Ето как стои Zimmermann-а заболтен за главината. Успях да го нацапам малко докато си правих експириментите вече не е така красив както беше в кашончето
Самите главини изглеждат ето така.
Наложи се да се струговат и от към челната страна за да се премахнат следите от употреба и за да намалим центриращия размер за диска. Диаметъра на центриращия пръстен на главината за спирачния диск при VW е с 3мм. по-малък от този на ауди. Центриращия размер за джантите е еднакъв 57.1
Т.е. единствената не-стандартна част са главините. Лагерите, дисковете, накладките и спирачните апарати са си напълно оригинални и при нужда могат да бъдат сменени.
Освежихме малко и спирачните апарати
Сменихме предните амортисьори и прахозащитния комплект.
И накрая си поиграх малко да излъскам всмукателния колектор
Сглобяването започна, колата вече има нова хидравлична рейка, нови маншони на външните карета и нови тампони на носачите. Отзад има шенкели от А4 куатро на които смених лагерите.
Новият двигател стои строен пред коша и чака да бъде монтиран след като му намеря ляв тампон.
Re: Наченки на проект: Ауди 80 В4 2.6 куатро
Колеги не намирам как се сваля компютъра на Ауди 80/В4- 92 година ?
Стои зад изпарителя на климатика под жабката. Виси на някаква планка и не може да се види нищо защото е отзад и се вижда само буксата му.
Стои зад изпарителя на климатика под жабката. Виси на някаква планка и не може да се види нищо защото е отзад и се вижда само буксата му.
- RISTEE
- Мнения: 219
- Регистриран на: Пет 09 юли 2010 20:11
- Автомобил: Vw mk2 GT special
- Двигател: 1.8 RP
- Местоположение: riogrande
Re: Наченки на проект: Ауди 80 В4 2.6 куатро
Колко мм е големия дросел
Интересен проект
Интересен проект
Re: Наченки на проект: Ауди 80 В4 2.6 куатро
Сигурни ли сте, че главини от S2 стават, гледам, че лагерите са различни. На S2 лагера е 82мм, а на B4 75мм.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта