VW Golf mk3 1.4 ABD турбо, интеркулер + газ

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
chochov_w
Мнения: 418
Регистриран на: Нед 01 мар 2009 5:29
Автомобил: vw mk3
Двигател: гти
Местоположение: Varna

Re: VW Golf mk3 1.4 ABD турбо, интеркулер + газ

Мнениеот chochov_w » Пет 16 сеп 2011 21:25


евала за инвестирането в този мотор :да:




Потребителски аватар
Skruji
Мнения: 1147
Регистриран на: Пет 11 май 2007 16:40
Автомобил: Golf 6 Variant
Двигател:
Местоположение: София

Re: VW Golf mk3 1.4 ABD турбо, интеркулер + газ

Мнениеот Skruji » Пет 16 сеп 2011 21:38


Vankata_84 написа:Според мен не се гони висок буст, и не се кара в обороти(5000+). Аз искам да направя нещо подобно, и целта с която ще го направя е "по-голям въртящ момент по-рано". Предполагам колегата точно за това е реализирал този проект. Високите обороти водят до голям разход, нещо което за ежедневка в БГ не е много желателно и въпрос на средства. Пък и ако се гонят състезателни амбиции, с газта нещата май ще бъдат по-скъпи от тези за бенз.

ПП - Колеги кажете на колегата от какво се управлява динамичния аванс. Така човека ще знае дали да откачи ламбда сондата, за да може да настрой колата по-добре. Аз информация съм търсил за моя мотор, но не намирам, за неговия също.


Колата започва да дърпа от около 2500-3000 оборота нагоре, преди това си върви почти като преди. Така че при мен не се получило това с въртящия момент, даже на ниски обороти не поема както преди. Разхода се вдигна и то доста, вчера засякох 23 литра газ за 190 км. Преди с 23 литра минавах около 260-270 км. Но за момента си ми харесва, съскам си по светофарите и нещо което преди ми беше много неприятно, изпреварвам си извън градско без да връщам на 3-та mhihi
Скоро ще има още снимки и клипове, само да хвана на къс пас един приятел с хубав апарат.


Потребителски аватар
miro_hack
Мнения: 461
Регистриран на: Пет 03 сеп 2010 23:17
Автомобил: CLK 270
Двигател:

Re: VW Golf mk3 1.4 ABD турбо, интеркулер + газ

Мнениеот miro_hack » Пет 16 сеп 2011 21:50


Vankata_84 написа:Според мен не се гони висок буст, и не се кара в обороти(5000+). Аз искам да направя нещо подобно, и целта с която ще го направя е "по-голям въртящ момент по-рано". Предполагам колегата точно за това е реализирал този проект. Високите обороти водят до голям разход, нещо което за ежедневка в БГ не е много желателно и въпрос на средства. Пък и ако се гонят състезателни амбиции, с газта нещата май ще бъдат по-скъпи от тези за бенз.

ПП - Колеги кажете на колегата от какво се управлява динамичния аванс. Така човека ще знае дали да откачи ламбда сондата, за да може да настрой колата по-добре. Аз информация съм търсил за моя мотор, но не намирам, за неговия също.


http://dek.bg/main.php?action=tuning&to ... on&pid=atc
А ламбда сондата каза че я е махнал :idea:
(и по-добре!),кой знае ако имаше и ламбда какво щеше да корегира :071:
Докато някой не му мушне широколентовата сонда у гъзо :lol: па да види смесите най-после :wink: ,иии бобееец и фасулеец :lol: т'ва е положението ! ....
Някой чувал ли е за ремап ?
Ето едно бутало страдащо от бедна смес :082: http://ducati916.hit.bg/misc%20stuff/1. ... C05306.JPG Но симптоми май няма много, много!
Това май е от грешен аванс http://s3.postimage.org/qYTWi.jpg :|


Говоря за бензиново каране!


Потребителски аватар
Vankata_84
Мнения: 270
Регистриран на: Съб 15 яну 2011 17:58
Автомобил: Polo TDI 9N3
Двигател: BMS 2008 DPF
Местоположение: до Своге

Re: VW Golf mk3 1.4 ABD турбо, интеркулер + газ

Мнениеот Vankata_84 » Съб 17 сеп 2011 19:18


Добре съгласен съм на 100%. Снимките мен не ме плашат :)
Това с бедната смес при газ турбо не се ли отнася в по-малка степен??? В смисъл, че като гориво е по-стабилна на детонации при обедняване. Ремап ясно, но мисля ще е наложителен само ако колегата иска да кара на бензин. Иначе защо? Ламбдата мисля не оказва влияние на аванса. Широколентовата сонда за каране на газ не се сещам защо ще е? Евентуално да се гледа как работи колата, но за друго нещо не си го обяснявам :dummy:

Аз си мисля, че ако отворите на дизеловия изпускателен колектор са неподходящи като диаметър, може да са проблем. Тогава турбото ще е като тапа, което ще загрява мотора много, даже и фатално. Това мен по ме плаши в подобен експеримент.


Потребителски аватар
Skruji
Мнения: 1147
Регистриран на: Пет 11 май 2007 16:40
Автомобил: Golf 6 Variant
Двигател:
Местоположение: София

Re: VW Golf mk3 1.4 ABD турбо, интеркулер + газ

Мнениеот Skruji » Съб 17 сеп 2011 20:21


Vankata_84 написа:.....Аз си мисля, че ако отворите на дизеловия изпускателен колектор са неподходящи като диаметър, може да са проблем. Тогава турбото ще е като тапа, което ще загрява мотора много, даже и фатално. Това мен по ме плаши в подобен експеримент.


В случая колектора ми е самоделка, не е дизеловия. А пък аз я карах около 200-300 км само на бензин докато си направя изпрителя. Значи съм имал късмет, че не е гръмнала :Mr Green Fun
За момента ми харесва как върви, понамирисва на газ ама тя и преди така си миришеше :oops:


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Golf mk3 1.4 ABD турбо, интеркулер + газ

Мнениеот nikson85 » Съб 17 сеп 2011 21:06


От 60 коня поне на 100 коня е отишла предполагам. Щом не буташ на 3та при изпреварване.


Потребителски аватар
Vankata_84
Мнения: 270
Регистриран на: Съб 15 яну 2011 17:58
Автомобил: Polo TDI 9N3
Двигател: BMS 2008 DPF
Местоположение: до Своге

Re: VW Golf mk3 1.4 ABD турбо, интеркулер + газ

Мнениеот Vankata_84 » Нед 18 сеп 2011 19:14


Конкретно какво се промени на въртящия момент?

Аз може да направя същото като теб, но в малко по-скъп вариант. Също ще се опитам да сметна някой неща за да мога да знам какво правя? А си мисля за турбо с варираща геометрия и газова с изпарител scare . Моята цел ще е само "вдигане на КПД", цел само "увеличаване въртящ момент". Сега някой да не си помисли, че няма да се качват коне...просто идеята ми ще е да има приятно пътно поведение до 5000-6000 оборота, и ранно тръгване на турбото.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: VW Golf mk3 1.4 ABD турбо, интеркулер + газ

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 19 сеп 2011 16:06


Ако сложиш с променлива геометрия на бензин ще го напукаш за отрицателно време заради високата температура на газовете при бензина.


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12508
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: VW Golf mk3 1.4 ABD турбо, интеркулер + газ

Мнениеот Vizor » Пон 19 сеп 2011 16:32


Искаш да кажеш, че няма бензинови с променлива геометрия? Или, че на някои турбини са им слаби чугуните и изработката? Колко по-висока температура има бензина? Защото съм виждал дизели с потресаващи температури...


Потребителски аватар
freezone
Мнения: 192
Регистриран на: Пет 09 апр 2010 20:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: VW Golf mk3 1.4 ABD турбо, интеркулер + газ

Мнениеот freezone » Пон 19 сеп 2011 16:57


Познавам човека които кара голфа и които е направил темата :).Наистина голфа съска като змия и върви доста.Негов приятел също е с турбо,адднато с кулер на 1.6.Браво за положения труд.


Потребителски аватар
Vankata_84
Мнения: 270
Регистриран на: Съб 15 яну 2011 17:58
Автомобил: Polo TDI 9N3
Двигател: BMS 2008 DPF
Местоположение: до Своге

Re: VW Golf mk3 1.4 ABD турбо, интеркулер + газ

Мнениеот Vankata_84 » Пон 19 сеп 2011 20:42


То трябва да се внимава с много неща това е ясно. Според мен с променливата геометрия може да има проблем с рязкото обедняване което е доста по-приоритетно. За температурите ако става дума аз се сещам само за фактора изпускателен колектор. Ако е много тесен хубава скорост на газовете, но задържане на много топлина в мотора. Ако е по-отворен на мотора ще си му е добре, ама буст ще чакаме дъъъъъъъъЪЪЪЪЪЪЪлго :twisted:


Потребителски аватар
martineli
Мнения: 1469
Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: VW Golf mk3 1.4 ABD турбо, интеркулер + газ

Мнениеот martineli » Пон 19 сеп 2011 21:06


Vizor написа:Искаш да кажеш, че няма бензинови с променлива геометрия? Или, че на някои турбини са им слаби чугуните и изработката? Колко по-висока температура има бензина? Защото съм виждал дизели с потресаващи температури...


големите глави от порше са го измислили с променливите геометрии .ама ще ми е интересно да го видя в афтърмаркет или хоум мейд бензинов проект и как ще го оправляват.иначе това е бъдещето --650нм от 1900 - до 5000 оборота :banana


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12508
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: VW Golf mk3 1.4 ABD турбо, интеркулер + газ

Мнениеот Vizor » Пон 19 сеп 2011 21:44


Баш това имах предвид. Ако се разровиш из българските тунинг форуми ще намериш такъв проект с такава турбина, пък било и то би-турбо mhihi


Потребителски аватар
martineli
Мнения: 1469
Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: VW Golf mk3 1.4 ABD турбо, интеркулер + газ

Мнениеот martineli » Вто 20 сеп 2011 19:47


видях какво имаш предвид.наистина интересно е направено.но и с този начин на управление си има своите минуси все пак порше не случайно са сложили ел.управление а не с налягане.не съм компетентен но според моите разсъждения (които може да са грешни разбира се) --бакпрешъра да е по-висок от бууста с почти 1 бар не е чак толкова добре особено във фазата на застъпване на клапаните.

а ако погледнем в по сиромашки мащаб едвали много от нас могат да си позволят ВГТ турбини от порш.пък аз също си мисля че дизелови такива няма да устискат много на ЕГТ-то на бензинов двигател.или може би по подходящ дизелов вариянт би бил ВНТ турбина като тази от линка-(дясната) --каквато е примерно на рено еспейс 2.2дци


http://www.turboservis.rs/templates/ima ... vi_vnt.jpg


пак повтарям това са си мои разсъждения и се надявам по знаещите да ме поправят :да:


Потребителски аватар
Ivo_Golf3_GT
Мнения: 109
Регистриран на: Пон 12 апр 2010 3:32
Автомобил: VW Golf 3 Syncro 1998 klimatronik
Двигател: VR6 2.9 ABV 190 PS
Местоположение: София
Контакти:

Re: VW Golf mk3 1.4 ABD турбо, интеркулер + газ

Мнениеот Ivo_Golf3_GT » Вто 20 сеп 2011 23:41


Темата е наистина много интересна!
Извинявам се за лекия офтопик, колеги, но да попитам все пак:
На 1.8 моно(какъвто е моя мотор) какъв резултат мога да очаквам
и колко здрав ще остане мотора при евентуална подобна интервенция
с турбо? Сигурно ще се наложи ревизиране на бутала и сегменти и т.н.?
Какво ще е КПД-то при 0,5 бара изразено в нютонметри и конски сили?
Предварително благодаря!
:beer



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 108 госта