VW Golf mk3 1.4 ABD турбо, интеркулер + газ

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
Skruji
Мнения: 1147
Регистриран на: Пет 11 май 2007 16:40
Автомобил: Golf 6 Variant
Двигател:
Местоположение: София

VW Golf mk3 1.4 ABD турбо, интеркулер + газ

Мнениеот Skruji » Пон 12 сеп 2011 20:07


Здравейте колеги,
Пускам тема с нещо, което май не е правено в България, не защото не може да се направи, а защото както ме убеждаваха много хора няма смисъл. Аз пък реших да пробвам и резултата е на лице и той е доста добър. А именно VW Golf mk3 1.4 ABD моноинжекция с монтирано турбо, интеркулер и работеща на бензин и газ.
Първо искам да кажа, че кота е правена от любител т.е. аз и разбира се не без помощта на верни другари, супер ниско бюджетна, така че очаквам и критики и похвали.

Ще започна с няколко снимки на колата във вида в който я купих преди години, тъй като има доста промени и по външния вид:

Изображение

Изображение

Изображение

Последвалия "оптичен тунинг":

Изображение

Изображение

Изображение

Ще има и още снимки, но по-нататък.

И сега по същество:

Голф 3 1.4 моноинжекция , 60 к.с. с код на двигателя ABD. Поставяне на турбо и кулер, как, колко, защо и т.н.
Колата е производство края на 1992 година, италянка. Карам я от доста време, слабичко моторче но върши работа. Преди около 2-3 месеца приятел (spensaaa) ми каза, че в една автоморга има хубаво и евтино турбо от Голф 2 1.6 ТД. Между другото ако не беше той да ме натиска надали щях да се хвана с това. Отидохме, видяхме турбото ККК14. Мъничко, но без грам луфт идеално за годините си. От там се започна, сваляне на изпускател, взимане на размер за нов колектор и даунпайп. Общо взето с гарнитурите от изпускателя турбото отидохме при фрезист, който изработи 4 броя фланеца. Купихме тръбички и колена за заваряване, тук идва момента да си кажа, че заварките си правихме ние и не изглеждат по най-добрия начин, но вършат работа. Кулера го взех от колега във форума, турбо пътища и скоби от моргата, една чанта да има. След много четене по чуждестранни форуми реших да взема маслото от датчика за високото налягане, а именно този с жълтата жица. Хайде при стругар, правене на разклонител за маслото и за датчика и след това в магазин за хидравлични съединения. Там направихме маркучите за маслото. Сваляне на картера, дупка, щуцер, поксипол, гайка, готово. Напасване на кулера, дойде си точно на място при малкия радиатор на ABD-то. Изрязване на маската за да взима свеж въздух. Гарнитурите на турбото изрязахме от клингерит, монтаж на цялата система, свързване на маслото и последва първо палене, без да са сложени турбо пътищата. Останах изненадан как сладко съскаше турбото, имаше изпускане на изгорели газове оттук оттам, но това се оправи след няколкото пъти сваляне и качване и нови алуминиеви гарнитури.
Дойде важният момент, сложихме турбо пътищата, първо палене и заработи без проблем, но само на място. В движение след 2500 оборота умираше и нормално бензина беше малко. Пак до моргата, взимане на дюза от 1.8 моно, поставяне и о чудо. До 5000 оборота колата направо излиташе. Повече не съм я натискал пък и целта не е да гръмна мотора, споменавам че максималното налягане на турбото което съм правил е 0.7 бара. Лошото в случая е че колата започна да работи много богато на ниски обороти особено, когато е студена, даже понякога се дави.
Но, голямото но, идеята тук е да я подкарам на газ. Разбира се не стана лесно, с обикновения ел. изпарител Ловато не ставаше нищо, нито палеше, нито превключваше. И тук форумите отново помогнаха.
Kак стоят нещата с турбо на газ?
http://www.tuning.bg/forums/viewtopic.ph ... c4e63a3a8d
Преправих изпарителя по указанията от тази тема. Нямах големи очаквания, но колата запали от раз и след малко настройки си късаше гумите.
Та да изредя разходите:
Турбо: 100 лв
Кулер: 50 лв
Фланци: 50 лв
Тръби: 30 лв
Маркучи и щуцери за маслото: 50 лв
Blow off клапан: 100 лв
Boost meter: 35 лв
Турбо пътища и скоби 30 лв
Маркучета за уреда, за вакуума на клапана, за изпарителя+щуцери за него: 40 лв
Дюза от 1.8 моно 20 лв
Маслен радиатор, маркучи и конзола за филтъра от Опел астра дизел: 50 лв
Има и други дреболии за които в момента не се сещам. Приблизително всичко 550 лв

За вървежа, имал съм Gofl mk3 2.0 115 к.с. и смея да кажа, че в момента колата върви почти колкото такъв. Буста тръгва от около 2500 оборота и приключва към 4500. Напълно задоволително за целите които си бях поставил. Мотора не е разреждан, стандартно той е с 9.2 компресия и си е перфектен за турбиниране.

Знам че пропускам много подробности, но който има интерес да пита, ще отговарям.
Малко снимки за начало и един клип, до няколко дена ще има още.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

http://vbox7.com/play:b375106caf

За сега токова, темата продължава....

П.П. Променил съм линка към темата от тунинг форума понеже не се отваряше.

Последна промяна от Skruji на Сря 26 фев 2014 17:17, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
Vankata_84
Мнения: 270
Регистриран на: Съб 15 яну 2011 17:58
Автомобил: Polo TDI 9N3
Двигател: BMS 2008 DPF
Местоположение: до Своге

Re: VW Golf mk3 1.4 ABD турбо, интеркулер + газ

Мнениеот Vankata_84 » Пон 12 сеп 2011 20:42


Интересно :D Навсякъде дето има раздуване, опън, и други деформаци по системата за налягане от турбото се считат за "загуби". Знам, че при теб е бюджетно обаче оправи този маркуч който се разтяга така грозно. Пиши ако нямаш с какво "ф" и каква дължина ти трябва пък може да намерим някой? Аз искам да направя подобно нещо и съм готов да вложа повече. Много ми е интересно ти познаваше ли колата преди турбо конверсията? Интересуваме разхода на газ промени ли се? Ако се промени оправдава ли завишаването? :Mr Green Fun

Поздрави :beer

Последна промяна от Vankata_84 на Пон 12 сеп 2011 20:43, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Ivan4u
Мнения: 460
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 20:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: VW Golf mk3 1.4 ABD турбо, интеркулер + газ

Мнениеот Ivan4u » Пон 12 сеп 2011 20:42


Аз също преди година някъде бях готов да спазаря турбо+ изпускател , кулер и маслените магистрали от пасат 1.6 TD SD мотор , но си набих филма , че няма да се оправя с кабеляците /инжекция + мегасмърт/ и се отказах рано рано ... Продължавай смело напред :да: Коментари винаги има и ще има , просто да не ти пука :beer


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8114
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: VW Golf mk3 1.4 ABD турбо, интеркулер + газ

Мнениеот Bai Sando » Пон 12 сеп 2011 20:48


Евала :bowdown Много интересна тема :да:


Потребителски аватар
Skruji
Мнения: 1147
Регистриран на: Пет 11 май 2007 16:40
Автомобил: Golf 6 Variant
Двигател:
Местоположение: София

Re: VW Golf mk3 1.4 ABD турбо, интеркулер + газ

Мнениеот Skruji » Пон 12 сеп 2011 20:48


Грозния маркуч е сменен вече, просто снимките са по-стари. Да забравих да напиша за разхода. Преди турбото колата беше много спъната и даваше около 12 градско и 7 извън. Сега дава около 10 извън и около 14 градско. Това на е на газ и да определено си заслужава по-големия разход, вървежа и удоволствието са много големи.
Минах вече към 1000 км и колата все още е бетон :mrgreen:
Разбира се имам подсигурен един ABU мотор в мазето :D
Така за всеки случай :screwy

Последна промяна от Skruji на Пон 12 сеп 2011 20:53, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
martineli
Мнения: 1469
Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: VW Golf mk3 1.4 ABD турбо, интеркулер + газ

Мнениеот martineli » Пон 12 сеп 2011 20:49


а блоу-офф? :shock

иначе те поздравявам -за мерака и за труда .винаги съм се кефил на мераклии които сами си правят нещата и за малко пари щото сме наясно че не всички имат пари да правят нещата както трябва ама на всички ни се карат турбо коли.

оставил си много въпросителни след този проект- но очаквам да споделяш как се държи колата и колко е издаянил мотора

успех

поздрави


Потребителски аватар
martineli
Мнения: 1469
Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: VW Golf mk3 1.4 ABD турбо, интеркулер + газ

Мнениеот martineli » Пон 12 сеп 2011 21:05


аа извинявам се сега го видях къде е скрит блоуофа :lol: пак не съм гледал :banghead:


Потребителски аватар
Golf_Diesel_
Мнения: 2923
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
Автомобил: Mercedes W210
Двигател: 290TD
Местоположение: Силистра

Re: VW Golf mk3 1.4 ABD турбо, интеркулер + газ

Мнениеот Golf_Diesel_ » Пон 12 сеп 2011 22:01


Нещо на дино качвал ли си я :?: И с какъв съединител караш :?:


Потребителски аватар
miro_hack
Мнения: 461
Регистриран на: Пет 03 сеп 2010 23:17
Автомобил: CLK 270
Двигател:

Re: VW Golf mk3 1.4 ABD турбо, интеркулер + газ

Мнениеот miro_hack » Пон 12 сеп 2011 22:20


Кой оправлява авансите и смесите?С каква електроника си? Сместа само с по-голяма дюза ли се оправи или имаше настройли и на какво? Браво иначе!


Потребителски аватар
Vankata_84
Мнения: 270
Регистриран на: Съб 15 яну 2011 17:58
Автомобил: Polo TDI 9N3
Двигател: BMS 2008 DPF
Местоположение: до Своге

Re: VW Golf mk3 1.4 ABD турбо, интеркулер + газ

Мнениеот Vankata_84 » Пон 12 сеп 2011 22:23


Те ако съединителите са еднакви до 1.8 бенз. няма да има проблем. Мисля даже повече зависи от стила на шофиране колко ще изкара съединителя.
Ако в този проект се инвестира в ламбда контрол дали би повлиял позитивно? Според мен ако скоростта на действие е добра може да свали разхода малко.


gar4a
Мнения: 272
Регистриран на: Съб 31 яну 2009 10:33
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Golf mk3 1.4 ABD турбо, интеркулер + газ

Мнениеот gar4a » Вто 13 сеп 2011 7:18


Евала ти давам колега,това съскане на турбината е моя мечта отдавна,много добре браво ако може някое клипче да поставиш да видим как ускорява поне :да:


Потребителски аватар
Skruji
Мнения: 1147
Регистриран на: Пет 11 май 2007 16:40
Автомобил: Golf 6 Variant
Двигател:
Местоположение: София

Re: VW Golf mk3 1.4 ABD турбо, интеркулер + газ

Мнениеот Skruji » Вто 13 сеп 2011 8:50


Не съм я качвал на дино, не смятам и да го правя за сега. Съединителя си е за 1.4 усилен LUK. Както казах на бензин работи добре само във високите след 2000 оборота, защото на ниски и идва повече горивото и се дави. Електрониката си е стандартната, аванса съм го бутнал леко напред, но това на ухо и на око. За ламбда контрол незнам, но в момента нямам ламбда сонда, махнал съм я. mhihi


Потребителски аватар
vaso18
T.N.T.
Мнения: 2590
Регистриран на: Сря 18 юли 2007 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Троян

Re: VW Golf mk3 1.4 ABD турбо, интеркулер + газ

Мнениеот vaso18 » Вто 13 сеп 2011 9:02


:bowdown :bowdown :bowdown


Потребителски аватар
Бързият
Вечен БАН
Мнения: 1778
Регистриран на: Пет 12 яну 2007 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Радомир

Re: VW Golf mk3 1.4 ABD турбо, интеркулер + газ

Мнениеот Бързият » Вто 13 сеп 2011 13:23


Мога само да кажа голямо БРАВО :bowdown
Браво на такива ентусиасти като теб за вложения труд и нерви. С подръчни средства да направиш турбо кола не е никак лесно. Мисля че съвсем скоро ще помислиш за нещо по-силно, което си е събсем нормално щом веднъж си опитал "наркотика" тунинг :wink:
Моите поздравления, давай смело напред :beer


Потребителски аватар
miro_hack
Мнения: 461
Регистриран на: Пет 03 сеп 2010 23:17
Автомобил: CLK 270
Двигател:

Re: VW Golf mk3 1.4 ABD турбо, интеркулер + газ

Мнениеот miro_hack » Чет 15 сеп 2011 1:11


Skruji написа:Не съм я качвал на дино, не смятам и да го правя за сега. Съединителя си е за 1.4 усилен LUK. Както казах на бензин работи добре само във високите след 2000 оборота, защото на ниски и идва повече горивото и се дави. Електрониката си е стандартната, аванса съм го бутнал леко напред, но това на ухо и на око. За ламбда контрол незнам, но в момента нямам ламбда сонда, махнал съм я. mhihi

Статичния аванс си бутнал,но трябва да има заводски комп. който да управлява аванса или някакъв аванс контролер нещо? Какво ти обогатява сместа когато трябва ? Ако си с вакуум аванс дистрибуторна капачка или каквото и да било там то когато влезе в буст всичко трябва да превърта в таз кола :shock :shock
Ако си с нормална ламбда сонда (теснолентова) то би трябвало да удря крайни граници постоянно и в ниски оборотите да ти играят нагоре надоло постоянно? Немога да си обясня как тази кола сте я накарали да върви :mrgreen: mhihi Ама браво.маняци сте!



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 156 госта