VW Golf mk3 1.4 ABD турбо, интеркулер + газ
- chochov_w
- Мнения: 418
- Регистриран на: Нед 01 мар 2009 5:29
- Автомобил: vw mk3
- Двигател: гти
- Местоположение: Varna
Re: VW Golf mk3 1.4 ABD турбо, интеркулер + газ
евала за инвестирането в този мотор
- Skruji
- Мнения: 1147
- Регистриран на: Пет 11 май 2007 16:40
- Автомобил: Golf 6 Variant
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: VW Golf mk3 1.4 ABD турбо, интеркулер + газ
Vankata_84 написа:Според мен не се гони висок буст, и не се кара в обороти(5000+). Аз искам да направя нещо подобно, и целта с която ще го направя е "по-голям въртящ момент по-рано". Предполагам колегата точно за това е реализирал този проект. Високите обороти водят до голям разход, нещо което за ежедневка в БГ не е много желателно и въпрос на средства. Пък и ако се гонят състезателни амбиции, с газта нещата май ще бъдат по-скъпи от тези за бенз.
ПП - Колеги кажете на колегата от какво се управлява динамичния аванс. Така човека ще знае дали да откачи ламбда сондата, за да може да настрой колата по-добре. Аз информация съм търсил за моя мотор, но не намирам, за неговия също.
Колата започва да дърпа от около 2500-3000 оборота нагоре, преди това си върви почти като преди. Така че при мен не се получило това с въртящия момент, даже на ниски обороти не поема както преди. Разхода се вдигна и то доста, вчера засякох 23 литра газ за 190 км. Преди с 23 литра минавах около 260-270 км. Но за момента си ми харесва, съскам си по светофарите и нещо което преди ми беше много неприятно, изпреварвам си извън градско без да връщам на 3-та
Скоро ще има още снимки и клипове, само да хвана на къс пас един приятел с хубав апарат.
Re: VW Golf mk3 1.4 ABD турбо, интеркулер + газ
Vankata_84 написа:Според мен не се гони висок буст, и не се кара в обороти(5000+). Аз искам да направя нещо подобно, и целта с която ще го направя е "по-голям въртящ момент по-рано". Предполагам колегата точно за това е реализирал този проект. Високите обороти водят до голям разход, нещо което за ежедневка в БГ не е много желателно и въпрос на средства. Пък и ако се гонят състезателни амбиции, с газта нещата май ще бъдат по-скъпи от тези за бенз.
ПП - Колеги кажете на колегата от какво се управлява динамичния аванс. Така човека ще знае дали да откачи ламбда сондата, за да може да настрой колата по-добре. Аз информация съм търсил за моя мотор, но не намирам, за неговия също.
http://dek.bg/main.php?action=tuning&to ... on&pid=atc
А ламбда сондата каза че я е махнал
(и по-добре!),кой знае ако имаше и ламбда какво щеше да корегира
Докато някой не му мушне широколентовата сонда у гъзо па да види смесите най-после ,иии бобееец и фасулеец т'ва е положението ! ....
Някой чувал ли е за ремап ?
Ето едно бутало страдащо от бедна смес http://ducati916.hit.bg/misc%20stuff/1. ... C05306.JPG Но симптоми май няма много, много!
Това май е от грешен аванс http://s3.postimage.org/qYTWi.jpg
Говоря за бензиново каране!
- Vankata_84
- Мнения: 270
- Регистриран на: Съб 15 яну 2011 17:58
- Автомобил: Polo TDI 9N3
- Двигател: BMS 2008 DPF
- Местоположение: до Своге
Re: VW Golf mk3 1.4 ABD турбо, интеркулер + газ
Добре съгласен съм на 100%. Снимките мен не ме плашат
Това с бедната смес при газ турбо не се ли отнася в по-малка степен??? В смисъл, че като гориво е по-стабилна на детонации при обедняване. Ремап ясно, но мисля ще е наложителен само ако колегата иска да кара на бензин. Иначе защо? Ламбдата мисля не оказва влияние на аванса. Широколентовата сонда за каране на газ не се сещам защо ще е? Евентуално да се гледа как работи колата, но за друго нещо не си го обяснявам
Аз си мисля, че ако отворите на дизеловия изпускателен колектор са неподходящи като диаметър, може да са проблем. Тогава турбото ще е като тапа, което ще загрява мотора много, даже и фатално. Това мен по ме плаши в подобен експеримент.
Това с бедната смес при газ турбо не се ли отнася в по-малка степен??? В смисъл, че като гориво е по-стабилна на детонации при обедняване. Ремап ясно, но мисля ще е наложителен само ако колегата иска да кара на бензин. Иначе защо? Ламбдата мисля не оказва влияние на аванса. Широколентовата сонда за каране на газ не се сещам защо ще е? Евентуално да се гледа как работи колата, но за друго нещо не си го обяснявам
Аз си мисля, че ако отворите на дизеловия изпускателен колектор са неподходящи като диаметър, може да са проблем. Тогава турбото ще е като тапа, което ще загрява мотора много, даже и фатално. Това мен по ме плаши в подобен експеримент.
- Skruji
- Мнения: 1147
- Регистриран на: Пет 11 май 2007 16:40
- Автомобил: Golf 6 Variant
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: VW Golf mk3 1.4 ABD турбо, интеркулер + газ
Vankata_84 написа:.....Аз си мисля, че ако отворите на дизеловия изпускателен колектор са неподходящи като диаметър, може да са проблем. Тогава турбото ще е като тапа, което ще загрява мотора много, даже и фатално. Това мен по ме плаши в подобен експеримент.
В случая колектора ми е самоделка, не е дизеловия. А пък аз я карах около 200-300 км само на бензин докато си направя изпрителя. Значи съм имал късмет, че не е гръмнала
За момента ми харесва как върви, понамирисва на газ ама тя и преди така си миришеше
Re: VW Golf mk3 1.4 ABD турбо, интеркулер + газ
От 60 коня поне на 100 коня е отишла предполагам. Щом не буташ на 3та при изпреварване.
- Vankata_84
- Мнения: 270
- Регистриран на: Съб 15 яну 2011 17:58
- Автомобил: Polo TDI 9N3
- Двигател: BMS 2008 DPF
- Местоположение: до Своге
Re: VW Golf mk3 1.4 ABD турбо, интеркулер + газ
Конкретно какво се промени на въртящия момент?
Аз може да направя същото като теб, но в малко по-скъп вариант. Също ще се опитам да сметна някой неща за да мога да знам какво правя? А си мисля за турбо с варираща геометрия и газова с изпарител . Моята цел ще е само "вдигане на КПД", цел само "увеличаване въртящ момент". Сега някой да не си помисли, че няма да се качват коне...просто идеята ми ще е да има приятно пътно поведение до 5000-6000 оборота, и ранно тръгване на турбото.
Аз може да направя същото като теб, но в малко по-скъп вариант. Също ще се опитам да сметна някой неща за да мога да знам какво правя? А си мисля за турбо с варираща геометрия и газова с изпарител . Моята цел ще е само "вдигане на КПД", цел само "увеличаване въртящ момент". Сега някой да не си помисли, че няма да се качват коне...просто идеята ми ще е да има приятно пътно поведение до 5000-6000 оборота, и ранно тръгване на турбото.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: VW Golf mk3 1.4 ABD турбо, интеркулер + газ
Ако сложиш с променлива геометрия на бензин ще го напукаш за отрицателно време заради високата температура на газовете при бензина.
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12508
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: VW Golf mk3 1.4 ABD турбо, интеркулер + газ
Искаш да кажеш, че няма бензинови с променлива геометрия? Или, че на някои турбини са им слаби чугуните и изработката? Колко по-висока температура има бензина? Защото съм виждал дизели с потресаващи температури...
- freezone
- Мнения: 192
- Регистриран на: Пет 09 апр 2010 20:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: VW Golf mk3 1.4 ABD турбо, интеркулер + газ
Познавам човека които кара голфа и които е направил темата .Наистина голфа съска като змия и върви доста.Негов приятел също е с турбо,адднато с кулер на 1.6.Браво за положения труд.
- Vankata_84
- Мнения: 270
- Регистриран на: Съб 15 яну 2011 17:58
- Автомобил: Polo TDI 9N3
- Двигател: BMS 2008 DPF
- Местоположение: до Своге
Re: VW Golf mk3 1.4 ABD турбо, интеркулер + газ
То трябва да се внимава с много неща това е ясно. Според мен с променливата геометрия може да има проблем с рязкото обедняване което е доста по-приоритетно. За температурите ако става дума аз се сещам само за фактора изпускателен колектор. Ако е много тесен хубава скорост на газовете, но задържане на много топлина в мотора. Ако е по-отворен на мотора ще си му е добре, ама буст ще чакаме дъъъъъъъъЪЪЪЪЪЪЪлго
- martineli
- Мнения: 1469
- Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: VW Golf mk3 1.4 ABD турбо, интеркулер + газ
Vizor написа:Искаш да кажеш, че няма бензинови с променлива геометрия? Или, че на някои турбини са им слаби чугуните и изработката? Колко по-висока температура има бензина? Защото съм виждал дизели с потресаващи температури...
големите глави от порше са го измислили с променливите геометрии .ама ще ми е интересно да го видя в афтърмаркет или хоум мейд бензинов проект и как ще го оправляват.иначе това е бъдещето --650нм от 1900 - до 5000 оборота
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12508
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: VW Golf mk3 1.4 ABD турбо, интеркулер + газ
Баш това имах предвид. Ако се разровиш из българските тунинг форуми ще намериш такъв проект с такава турбина, пък било и то би-турбо
- martineli
- Мнения: 1469
- Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: VW Golf mk3 1.4 ABD турбо, интеркулер + газ
видях какво имаш предвид.наистина интересно е направено.но и с този начин на управление си има своите минуси все пак порше не случайно са сложили ел.управление а не с налягане.не съм компетентен но според моите разсъждения (които може да са грешни разбира се) --бакпрешъра да е по-висок от бууста с почти 1 бар не е чак толкова добре особено във фазата на застъпване на клапаните.
а ако погледнем в по сиромашки мащаб едвали много от нас могат да си позволят ВГТ турбини от порш.пък аз също си мисля че дизелови такива няма да устискат много на ЕГТ-то на бензинов двигател.или може би по подходящ дизелов вариянт би бил ВНТ турбина като тази от линка-(дясната) --каквато е примерно на рено еспейс 2.2дци
http://www.turboservis.rs/templates/ima ... vi_vnt.jpg
пак повтарям това са си мои разсъждения и се надявам по знаещите да ме поправят
а ако погледнем в по сиромашки мащаб едвали много от нас могат да си позволят ВГТ турбини от порш.пък аз също си мисля че дизелови такива няма да устискат много на ЕГТ-то на бензинов двигател.или може би по подходящ дизелов вариянт би бил ВНТ турбина като тази от линка-(дясната) --каквато е примерно на рено еспейс 2.2дци
http://www.turboservis.rs/templates/ima ... vi_vnt.jpg
пак повтарям това са си мои разсъждения и се надявам по знаещите да ме поправят
- Ivo_Golf3_GT
- Мнения: 109
- Регистриран на: Пон 12 апр 2010 3:32
- Автомобил: VW Golf 3 Syncro 1998 klimatronik
- Двигател: VR6 2.9 ABV 190 PS
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: VW Golf mk3 1.4 ABD турбо, интеркулер + газ
Темата е наистина много интересна!
Извинявам се за лекия офтопик, колеги, но да попитам все пак:
На 1.8 моно(какъвто е моя мотор) какъв резултат мога да очаквам
и колко здрав ще остане мотора при евентуална подобна интервенция
с турбо? Сигурно ще се наложи ревизиране на бутала и сегменти и т.н.?
Какво ще е КПД-то при 0,5 бара изразено в нютонметри и конски сили?
Предварително благодаря!
Извинявам се за лекия офтопик, колеги, но да попитам все пак:
На 1.8 моно(какъвто е моя мотор) какъв резултат мога да очаквам
и колко здрав ще остане мотора при евентуална подобна интервенция
с турбо? Сигурно ще се наложи ревизиране на бутала и сегменти и т.н.?
Какво ще е КПД-то при 0,5 бара изразено в нютонметри и конски сили?
Предварително благодаря!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 132 госта