Има ли смисъл от по-леки джанти ?

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
Iago
Мнения: 463
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
Двигател: B8444S
Местоположение: София

Re: Има ли смисъл от по-леки джанти ?

Мнениеот Iago » Сря 02 окт 2013 10:41


vucata написа:Стара тема, но ми е интересно как седи тази джанта на голф 3 със спортно окачване :rolleyes


20120721_125845.jpg


Друга странична снимка май нямам :neutral




Потребителски аватар
vucata
Мнения: 3610
Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
Автомобил: Ford Mondeo MK2
Двигател: 1.8TD 2000
Местоположение: Bulgaria- Sofia
Контакти:

Re: Има ли смисъл от по-леки джанти ?

Мнениеот vucata » Сря 02 окт 2013 11:05


Размер на гумите :th_up


Потребителски аватар
Iago
Мнения: 463
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
Двигател: B8444S
Местоположение: София

Re: Има ли смисъл от по-леки джанти ?

Мнениеот Iago » Сря 02 окт 2013 12:37


195/50/15 койлове KW


StrEagle
Мнения: 792
Регистриран на: Вто 19 юли 2011 13:11
Автомобил: Polo 6C
Двигател: DAJA
Местоположение: София

Re: Има ли смисъл от по-леки джанти ?

Мнениеот StrEagle » Сря 02 окт 2013 16:22


А 16" размер джанти?


Потребителски аватар
dobringeorgiev
Мнения: 12
Регистриран на: Чет 10 окт 2013 15:56
Автомобил:
Двигател:

Re: Има ли смисъл от по-леки джанти ?

Мнениеот dobringeorgiev » Чет 10 окт 2013 16:05


Това горе на снимката не са ли джанти на Ауди? :biggrin


Потребителски аватар
kaloqn_bachev
Мнения: 359
Регистриран на: Нед 21 яну 2007 15:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София кв Враждебна

Re: Има ли смисъл от по-леки джанти ?

Мнениеот kaloqn_bachev » Пон 14 окт 2013 11:18


Изображение
Изображение


Потребителски аватар
nuri_3556
Мнения: 790
Регистриран на: Сря 14 юли 2010 15:43
Автомобил: Golf 3+golf 4
Двигател: AEK 1995+AGU 250+
Местоположение: Устина
Контакти:

Re: Има ли смисъл от по-леки джанти ?

Мнениеот nuri_3556 » Пон 23 фев 2015 23:56


Да повдигна темата :gruebel ,какви други леки джанти има 16ки 5х100?Някъде бях чел че фабрично от Субару магнезиеви са били много леки.Някой знае ли колко тежи оригинална джанта(16-ка) на голф 4 GTI


Потребителски аватар
Ivo_Golf3_GT
Мнения: 109
Регистриран на: Пон 12 апр 2010 3:32
Автомобил: VW Golf 3 Syncro 1998 klimatronik
Двигател: VR6 2.9 ABV 190 PS
Местоположение: София
Контакти:

Re: Има ли смисъл от по-леки джанти ?

Мнениеот Ivo_Golf3_GT » Нед 01 ное 2015 2:17


nuri_3556 написа:Да повдигна темата :gruebel ,какви други леки джанти има 16ки 5х100?Някъде бях чел че фабрично от Субару магнезиеви са били много леки...


Именно! И аз това питам, за да повдигна темата. Също и какви са тези 16-ки на двете снимки в поста на Калоян Бачев?
:c010

П.С. Във връзка с по-горния пост за джанти телефонната шайба от Ауди А3 -
вече година и половина карам с тях и съм изключително доволен! Измерена на
електронна везна джантата тежи точно 5.95кг с капачката. Има забележима разлика
в ускорението на колата и брутално намаление на разхода спрямо нормални ал.джанти,
в моя случай с Голф 3 ВР6 синкро с около 2-3 литра надолу на 100км - факт!
Има и леко подобрение в комфорта на возията на колата, което си обяснявам с това,
че по-леката джанта по-лесно реагира на неравностите по пътя в посока нагоре.
Вече не си задавам въпроса има ли смисъл от по-леки джанти. :mrgreen
И затова сега си търся 16-ки такива или по-леки дори.


Потребителски аватар
nuri_3556
Мнения: 790
Регистриран на: Сря 14 юли 2010 15:43
Автомобил: Golf 3+golf 4
Двигател: AEK 1995+AGU 250+
Местоположение: Устина
Контакти:

Re: Има ли смисъл от по-леки джанти ?

Мнениеот nuri_3556 » Пет 07 окт 2016 2:52


Предложете 16-ка 5х100 лека джанта?


Потребителски аватар
siso_k
Мнения: 1221
Регистриран на: Вто 10 авг 2010 9:29
Автомобил: 1999 VW Golf
Двигател: AKL
Местоположение: Ветровития град
Контакти:

Re: Има ли смисъл от по-леки джанти ?

Мнениеот siso_k » Пет 07 окт 2016 13:10


Това не са 16-ки, а пак 15-ки от А3.

Моя Golf е с BBS RS 722 и едната тежи към 9,2 кг.


Потребителски аватар
nokiangage
Мнения: 3374
Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
Автомобил: Passat B3 - 35i
Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
Местоположение: Плевен, Варна
Контакти:

Re: Има ли смисъл от по-леки джанти ?

Мнениеот nokiangage » Съб 08 окт 2016 21:32


Borbet BS са доста леки според мен, за съжаление май не съм ги мерил моите да споделя точни данни, но 16-ка 7,5J с 215/40 са доста по-леки от фабричния Sebring 15-ки 6J с монтирани 195/50.


Потребителски аватар
Damianski
Мнения: 92
Регистриран на: Вто 30 мар 2010 15:12
Автомобил: VW Golf mk3
Двигател: AFT
Местоположение: BG

Re: Има ли смисъл от по-леки джанти ?

Мнениеот Damianski » Съб 29 окт 2016 15:26


Ivo_Golf3_GT написа:
nuri_3556 написа:Да повдигна темата :gruebel ,какви други леки джанти има 16ки 5х100?Някъде бях чел че фабрично от Субару магнезиеви са били много леки...


Именно! И аз това питам, за да повдигна темата. Също и какви са тези 16-ки на двете снимки в поста на Калоян Бачев?
:c010

П.С. Във връзка с по-горния пост за джанти телефонната шайба от Ауди А3 -
вече година и половина карам с тях и съм изключително доволен! Измерена на
електронна везна джантата тежи точно 5.95кг с капачката. Има забележима разлика
в ускорението на колата и брутално намаление на разхода спрямо нормални ал.джанти,
в моя случай с Голф 3 ВР6 синкро с около 2-3 литра надолу на 100км - факт!
Има и леко подобрение в комфорта на возията на колата, което си обяснявам с това,
че по-леката джанта по-лесно реагира на неравностите по пътя в посока нагоре.
Вече не си задавам въпроса има ли смисъл от по-леки джанти. :mrgreen
И затова сега си търся 16-ки такива или по-леки дори.



:h020 :h020 :h020

Колега тея литри за нищо ги нямаш. Да не си дистрибутор на леки джанти? Вземи сложи и едни 155/60/15 и да падне с още 2 литра и да стане Golf 3L ( 3/100 разход)
Единствената разлика е, че волана се върти една идея по-лесно. Всичко останало е "ефект на главата" ако ме разбираш... говоря от личен опит с точно тоя модел автомобил.

Давам ти само тема за размисъл от къде е по-ефективно да се намали масата на едно въртящо колело - от центъра навън, или от периферията към центъра... и какви ще бъдат резултатите. После се замисли какво си постигнал с отнемането на приблизително около 2 кила от централната част на въртящото колело, като си запазил периферията със същата маса.


Потребителски аватар
Iago
Мнения: 463
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
Двигател: B8444S
Местоположение: София

Re: Има ли смисъл от по-леки джанти ?

Мнениеот Iago » Съб 29 окт 2016 22:59


Мда.. тия 2-3л икономия на гориво може да са на годишна база и 20-30к километра. Пълен абсурд, даже не заслужава коментар.

Точно това което казваш.. летните ми колела бяха Ауди (леки) джанти с полуслик (тежки) гуми 195/50/15. А зимните бяха сток GTI джанти (тежки) с доста по-леки гуми. Сумарно джанти с гуми летни=зимни. Мерил съм с 10Hz GPS и Racechrono доускорение 80-130 на 3та (примерно, забравил съм точните числа) и имаше разлика. Защото масата в по-далечният диаметър е по-малка за сметка на масата в близост до центъра на кръга.


Потребителски аватар
nuri_3556
Мнения: 790
Регистриран на: Сря 14 юли 2010 15:43
Автомобил: Golf 3+golf 4
Двигател: AEK 1995+AGU 250+
Местоположение: Устина
Контакти:

Re: Има ли смисъл от по-леки джанти ?

Мнениеот nuri_3556 » Сря 02 ное 2016 18:36


Искаш да кажеш че тия с по леките гуми с тежките джанти имат по добро ускорение от леки джанти но с по тежки гуми?


Потребителски аватар
Iago
Мнения: 463
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
Двигател: B8444S
Местоположение: София

Re: Има ли смисъл от по-леки джанти ?

Мнениеот Iago » Сря 02 ное 2016 19:12


На теория да. На практика, няма да го усетиш със сетивата си.

Иначе се замисли и ще разбереш, че има защо да е така. Кое му е по-лесно на мотора да развърти? По-голяма маса в радиус по-близък до центъра на окръжността (колелото) или такава в радиус самият край на кръжността?



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: sandi81 и 146 госта