Има ли смисъл от по-леки джанти ?

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
golf4_GTI
Мнения: 68
Регистриран на: Пет 27 май 2011 18:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Раднево

Има ли смисъл от по-леки джанти ?

Мнениеот golf4_GTI » Вто 22 май 2012 19:24


Здравейте колеги интересуваме има ли разлика ако сменя моите джанти с по-леки Говоря по точно за OZ Ultraleggera някой има ли впечатление от тях ?




Потребителски аватар
Supawiza
Мнения: 996
Регистриран на: Съб 17 юни 2006 8:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Има ли смисъл от по-леки джанти ?

Мнениеот Supawiza » Вто 22 май 2012 20:53


Зависи какво целиш да постигнеш.
По-принцип по леки джанти ще постигаш по бързо ускорение ако целиш това.
То и всяко олекотяване вдига съотношението кон/килограм,колкото повече коне на един килограм толкова по-добре.


Потребителски аватар
golf4_GTI
Мнения: 68
Регистриран на: Пет 27 май 2011 18:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Раднево

Re: Има ли смисъл от по-леки джанти ?

Мнениеот golf4_GTI » Вто 22 май 2012 22:07


по принцип и аз така знам че с по леки джанти има по бързо ускорение и по нисък разход а някой да има конкретни впечатления от тези ОZ ultraleggera като здравина


Потребителски аватар
Vankata_84
Мнения: 270
Регистриран на: Съб 15 яну 2011 17:58
Автомобил: Polo TDI 9N3
Двигател: BMS 2008 DPF
Местоположение: до Своге

Re: Има ли смисъл от по-леки джанти ?

Мнениеот Vankata_84 » Сря 23 май 2012 22:30


Впечатленията който съм чувал за много противоречиви. Едни са много доволни, други обратното. Всичко зависи най-вече от размера и приложението което имат. Ако сложиш ниска гума, караш ежедневно по кратерите в столицата или другаде...Даже Г4-ката може да е достатъчно тежка, че да ги повредиш, или най-малкото изкривиш.

Иначе сподели малко каква ти е идеята, и какво търсиш??? Ако караш на писта с хубави гуми там дупки няма, дето се вика само от съкатлък може да ги повредиш. Джантите 100% са си много здрави, и отговарят на достатъчно стандарти за да може да се слагат/продават на цивилни коли...Ама точно в БГ има дупки който може да тотализират от веднъж и чисто нова кола :beer


Потребителски аватар
golf4_GTI
Мнения: 68
Регистриран на: Пет 27 май 2011 18:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Раднево

Re: Има ли смисъл от по-леки джанти ?

Мнениеот golf4_GTI » Чет 24 май 2012 12:28


По принцип съм чувал че колата набира по-бързо и гори по-малко с по-леките джанти и като цяло това ми е целта иначе гумата няма да е много ниска защото джантите са 16 цола :beer


Потребителски аватар
PL 16v
Мнения: 262
Регистриран на: Пет 29 фев 2008 17:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен / Майнц

Re: Има ли смисъл от по-леки джанти ?

Мнениеот PL 16v » Чет 24 май 2012 13:00


Темата ми е интересна 8) и споделям какво направих:
Толедо 95г АБФ излиза с оригнални 15ки алуминиеви 6ж,тъй като бяха много "прави" реших да ги сменя с други в няколко теми срещнах за по-леки джанти и започнах да се интересувам какъв модел да си намеря за да са по-леки.
Модела е от Ауди А2 тежи почти 6кг ,но са 5,5ж. Моите оригинално тежат 8кг. На Ауди дават гума 175/60/15 за тази джанта,а на Сеат 195/50/15 и това максимално широката гума за 5,5ж.
Монтирах ги гумите стоят добре,впечатления набира по-добре,за разхода немога да споделя защото не го следя,смисъл че все свършва колкото и да сипем :beer
Има една формула, като я намеря ще дам линк към нея,и с тази формула излизаше че съм свалил около 40кг от някаква маса забравих точното й име :oops: :oops:
За дупките немога да кача снимката да се види какво стана след бой с дупка в Сливен,аз си помислих,че я строших,не да съм я изкривил.Може и късмет да съм имал гумата получи балон колкото яйце джантата си остана права.Може би широчината на гумата се оказа подходяща.НО все пак си мисля че леката джанта не е подходяща за тежък автомобил,трябва добре да се проверява от каква на каква ще се сложи и разликите в масите които ще носят.
цитат
"Между едно към десет ,едно към 15 е средно съотношението.
1 килограм увеличение на товар на главина/вкл.болтове дискове,гума,джанта/ е равно на 10 кг.живо тегло в автомобила.Варира от 1:10,до 1:15 в завикимост къде са в диаметър тези кила-Тоест какъв цолаж са джантите.При болтовете отношението е 1:3 ПРИМЕРНО щото са близо до оста."
аз го бях сметнал на 1:8кг
Поздрави :)


Потребителски аватар
esto
Мнения: 150
Регистриран на: Сря 30 юли 2008 20:09
Автомобил: caddy ecofuel
Двигател: BSX
Местоположение: Хановер

Re: Има ли смисъл от по-леки джанти ?

Мнениеот esto » Чет 24 май 2012 15:53


golf4_GTI написа:Здравейте колеги интересуваме има ли разлика ако сменя моите джанти с по-леки Говоря по точно за OZ Ultraleggera някой има ли впечатление от тях ?


има и особенно, ако ги комбинираш с леки гуми, ще усетиш голяма разлика


Потребителски аватар
esto
Мнения: 150
Регистриран на: Сря 30 юли 2008 20:09
Автомобил: caddy ecofuel
Двигател: BSX
Местоположение: Хановер

Re: Има ли смисъл от по-леки джанти ?

Мнениеот esto » Чет 24 май 2012 15:53


golf4_GTI написа:Здравейте колеги интересуваме има ли разлика ако сменя моите джанти с по-леки Говоря по точно за OZ Ultraleggera някой има ли впечатление от тях ?


има и особенно, ако ги комбинираш с леки гуми, ще усетиш голяма разлика


Потребителски аватар
rusiq_24
Мнения: 1660
Регистриран на: Чет 30 мар 2006 14:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Има ли смисъл от по-леки джанти ?

Мнениеот rusiq_24 » Чет 21 юни 2012 20:26


Аз имам преки впечатления точно от въпросните джанти и мога да кажа че разликата е много минимална и почти незабележима,нещо като чип на атмосверен мотор.Конкретния случай беше при мен от 16ки 9,5кг BORBET слязох на 15 OZ Ultralegera 4,9кг.Силно ги препоръчвам защото за мен това е най красивата джанта и са супер здрави макар че някои твърдят че са меки това не е вярно :да:


G60

Re: Има ли смисъл от по-леки джанти ?

Мнениеот G60 » Чет 21 юни 2012 21:57


rusiq_24 написа:Аз имам преки впечатления точно от въпросните джанти и мога да кажа че разликата е много минимална и почти незабележима,нещо като чип на атмосверен мотор.Конкретния случай беше при мен от 16ки 9,5кг BORBET слязох на 15 OZ Ultralegera 4,9кг.Силно ги препоръчвам защото за мен това е най красивата джанта и са супер здрави макар че някои твърдят че са меки това не е вярно :да:

За това дали са най красивите джанти определено може да се поспори :) А ,че са много здрави тук вече въобще не съм на твоето мнение :не: Един приятел си строши и 2-те джанти 15" О.З. Ултралегера и то в някаква смешна дупка към 3см дълбока death


Потребителски аватар
rusiq_24
Мнения: 1660
Регистриран на: Чет 30 мар 2006 14:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Има ли смисъл от по-леки джанти ?

Мнениеот rusiq_24 » Пет 22 юни 2012 21:29


G60 написа:
rusiq_24 написа:Аз имам преки впечатления точно от въпросните джанти и мога да кажа че разликата е много минимална и почти незабележима,нещо като чип на атмосверен мотор.Конкретния случай беше при мен от 16ки 9,5кг BORBET слязох на 15 OZ Ultralegera 4,9кг.Силно ги препоръчвам защото за мен това е най красивата джанта и са супер здрави макар че някои твърдят че са меки това не е вярно :да:

За това дали са най красивите джанти определено може да се поспори :) А ,че са много здрави тук вече въобще не съм на твоето мнение :не: Един приятел си строши и 2-те джанти 15" О.З. Ултралегера и то в някаква смешна дупка към 3см дълбока death

Колега май не четеш много а бързаш да пишеш.Писал съм ЗА МЕН това са най красивите джанти,въпрос на вкус и няма как да се спори тук а за здравината вече аман от "един ми каза,ама един приятел,чух някъде и тн" Имал ли си ги? Карал ли си с тях? Влизал ли си в дупки с тях? Момчето пита и нека само собственици на такива джанти отговарят,всичко друго е несериозно.


Потребителски аватар
Special mk3
Мнения: 702
Регистриран на: Пон 08 авг 2011 22:36
Автомобил: Vw Golf Mk3
Двигател: TDI
Местоположение: Видин.
Контакти:

Re: Има ли смисъл от по-леки джанти ?

Мнениеот Special mk3 » Пет 22 юни 2012 21:34


Все пак говорим за O.Z според мен хубавата джанта е по добра от каквато и да била.Винаги марковата джанта е по добра от ментетата.


G60

Re: Има ли смисъл от по-леки джанти ?

Мнениеот G60 » Пет 22 юни 2012 22:09


rusiq_24 написа:Колега май не четеш много а бързаш да пишеш.Писал съм ЗА МЕН това са най красивите джанти,въпрос на вкус и няма как да се спори тук а за здравината вече аман от "един ми каза,ама един приятел,чух някъде и тн" Имал ли си ги? Карал ли си с тях? Влизал ли си в дупки с тях? Момчето пита и нека само собственици на такива джанти отговарят,всичко друго е несериозно.

Не колега,ти май не четеш :!: Написах ,че мой приятел скочи с колата си в дупка и ги строши, бях с него в колата и смятам ,че имам лични впечатления от случката а не както ти благоволи да се изразиш "един ми каза,ама един приятел,чух някъде и тн" Освен всичко останало ДА ИМАЛ СЪМ такива джанти,не съм ги карал защото не съм сметнал ,че си заслужава усилието да си ги сложа на колата.


Потребителски аватар
paco
Мнения: 1817
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Има ли смисъл от по-леки джанти ?

Мнениеот paco » Съб 23 юни 2012 13:28


Придържайте се към темата "Има ли смисъл от по-леки джанти?" , на кой какви по цвят, профил и мирис джанти му харесва не се вписва тук :!:

Да, има смисъл защото джантите спадат към групата на "подресьорна маса" и всяко олекотяване в тази група води до по-добро поведение на автомобила в/у пътната настилка. Представете си го като махало...колкото по-голямо тегло има толкова по-трудно се отмества и по-голяма инерция има. Не случайно всички супер автомобили ползват ултра леки джанти, алуминиеви шенкели, алуминиеви спирачни апарати, супорти, носачи и прочие...и да не забравяме, че живеем в 21-ви век и всичко изброено вече е от карбон и въглеродни влакна .

РАСО


Потребителски аватар
FreeSoul
Мнения: 2751
Регистриран на: Съб 15 яну 2005 15:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Има ли смисъл от по-леки джанти ?

Мнениеот FreeSoul » Нед 24 юни 2012 9:53


Това което съм забелязал аз, след монтирането на по-леки джанти е, че ми олекна волана значително. Стана много по-приятен, говоря за градски условия, явно хидравликата не се товари толкова.
Иначе за разход, ускорение и т.н не мога да доловя нещо значително, но няма как да няма разлика, просто не се усеща толкова.



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 190 госта