Има ли смисъл от по-леки джанти ?
- ProbeX
- Мнения: 57
- Регистриран на: Пет 20 ное 2009 23:53
- Автомобил: Golf III
- Двигател: AAM 1994
- Местоположение: Варна/Разград
Re: Има ли смисъл от по-леки джанти ?
За да не отварям нова тема ще пиша тук. С Г3 ААМ съм и мисля да минавам на 175/55/15 гуми. Разликата им в диаметъра с 175/70/13 и 195/50/15 е минимална. Мисля да ги комбинирам с 15' BBS GT oт G3 GT. Досега карах с летни 205/50/15 с 7J джанти и колата беше много тромава, но със зимните 175/70/13 става значително по-пъргава. Някой има ли информация колко тежат тези BBS-ки и дали в комбинация с 175/55 ще има голяма разлика във вървежа с 175/70/13 ?
Re: Има ли смисъл от по-леки джанти ?
Най-лесния пример дали ще ускорява повече е много прост утре иди си купи едни тежки кубинки почни да бягаш свали ги и сложи едни гуменетки леки пак почни да бягаш ще има ли ефект според теб
- ProbeX
- Мнения: 57
- Регистриран на: Пет 20 ное 2009 23:53
- Автомобил: Golf III
- Двигател: AAM 1994
- Местоположение: Варна/Разград
Re: Има ли смисъл от по-леки джанти ?
Колега ясно ми е че с леки гуми се ускорява по-бързо, тука конкретния въпрос е дали ще има разлика между стоковите 175/70 на железни 13'(ако не се лъжа са 5.5J) и 175/55/15 на 6J(железни). И двата варианта имат почти еднакъв диаметър и еднаква ширина на гумата. Интересува ме кои ще са по-леките ?
- bbboiko2004
- Мнения: 4190
- Регистриран на: Пон 20 фев 2006 21:19
- Автомобил: VW Polo 2f
- Двигател: 3f - 1993
Re: Има ли смисъл от по-леки джанти ?
Колега 5.5j на 13" и 6j на 15" според теб в кое ще има повече материал, чисто физически, като и 2 те са метални? Много ясно, че 15 ката ще е много по тежка. По темата, зимните ми гуми с джанти са 155/70/13 и джанти 4.5j 13" а летните ми са 165/55/13 с 7j 13", но въпреки по голямата гума и значително по широка джанта, общото тегло е с килограм по малко от колкото на железарките. Поведението на колата е много по-добро, усеща се по-пъргава.
- ProbeX
- Мнения: 57
- Регистриран на: Пет 20 ное 2009 23:53
- Автомобил: Golf III
- Двигател: AAM 1994
- Местоположение: Варна/Разград
Re: Има ли смисъл от по-леки джанти ?
Мерси за очевадния и логичен отговор колега, но нали се сещаш че не караме само с джанти? При 175/70/13 5.5J джантата е по-лека както се сети и сам, но гумата е по-тежка от 175/55/15, и следователно както ще се досетиш въздуха под налягане вътре е по-тежък. Като пуснах сравнение в един калкулатор показа че варианта с 15 е по-тежък с ~1.5kg от 13 (185/60/14 и 175/55/15 ги дава почти еднакви). Исках просто да разбера колко голяма е разликата при еднакъв диаметър и ширина на гумата при различни цолажи, но получих само въпроси за първокласници... Някой който е карал с двата размера може ли да сподели дали има голяма разлика ?
^ Усеща се по-пъргава, защото летните ти са със значително по-малък диаметър от зимните.
^ Усеща се по-пъргава, защото летните ти са със значително по-малък диаметър от зимните.
Последна промяна от ProbeX на Пон 26 ное 2012 20:01, променено общо 1 път.
- Iago
- Мнения: 463
- Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
- Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
- Двигател: B8444S
- Местоположение: София
Re: Има ли смисъл от по-леки джанти ?
Гумите не тежат по някаква таблица според размера си.. или т.е. две различни гуми с еднакъв размер могат да имат 2-3 кила разлика. Зависи какво има в нея. Не се правят по калъп, и после пирели или тойо или който и да е просто да се подписват. Но те съветвам да разсъждаваш като че 15ката е по тежка от 13 ката.. да кажем че обратното са частни случаи.
- bbboiko2004
- Мнения: 4190
- Регистриран на: Пон 20 фев 2006 21:19
- Автомобил: VW Polo 2f
- Двигател: 3f - 1993
Re: Има ли смисъл от по-леки джанти ?
Както е написал колегата всяка гума тежи различно, в зависимост от материала, който е ползван. Но иначе прав си аз съм свалил диаметъра с 36 мм. но също така на предавателните колела съм свалил и 4 килограма и нещо от тежестта на главините. Миналата година бях с 175 на 60 13 (оригиналния размер за моята кола -7мм) и пак чувствах колата по пъргава Те бяха точно с 1кг по леки от железарките.
П.П имам приятел с такива джанти (bbs от голф GT) ще го накарам да ги премери но са с 195 на 50 15ки кажи ако ти върши работа.
П.П имам приятел с такива джанти (bbs от голф GT) ще го накарам да ги премери но са с 195 на 50 15ки кажи ако ти върши работа.
Re: Има ли смисъл от по-леки джанти ?
ProbeX написа:.......и следователно както ще се досетиш въздуха под налягане вътре е по-тежък.........
Е такава глупост не бях чел скоро
По темата:
Ако търсите леки 15 цола джанти си качете телефонни шайби от A3
Джантата тежи 5.5 кг - за сравнение оригинална джанта 15" от голф 4 тежи 8кг
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Има ли смисъл от по-леки джанти ?
Garchev написа:Ако търсите леки 15 цола джанти си качете телефонни шайби от A3
Джантата тежи 5.5 кг - за сравнение оригинална джанта 15" от голф 4 тежи 8кг
Най-бързия голф го карат с такива:
- Iago
- Мнения: 463
- Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
- Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
- Двигател: B8444S
- Местоположение: София
Re: Има ли смисъл от по-леки джанти ?
Garchev написа:Джантата тежи 5.5 кг - за сравнение оригинална джанта 15" от голф 4 тежи 8кг
Само ако мога да те поправя, джантата тежи 6.2 кг.. плюс минус 100 грама в зависимост от кантара. И на Голф 3 с окачване седи уникално.. само трябва 1-2 дена свикване
- stangero
- Мнения: 548
- Регистриран на: Чет 02 дек 2010 19:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: lozen
Re: Има ли смисъл от по-леки джанти ?
сложете си от лупо 3л те са перца
- rexpitbul
- Мнения: 1758
- Регистриран на: Вто 07 ное 2006 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Мелмак
Re: Има ли смисъл от по-леки джанти ?
Garchev написа:ProbeX написа:.......и следователно както ще се досетиш въздуха под налягане вътре е по-тежък.........
Е такава глупост не бях чел скоро
Тая глупост се учи в 4 ти клас по физика само примера е с футболна топка
Ето тук пример
http://www.lyuboznaiko.com/index.php/20 ... %8A%D1%82/
- ProbeX
- Мнения: 57
- Регистриран на: Пет 20 ное 2009 23:53
- Автомобил: Golf III
- Двигател: AAM 1994
- Местоположение: Варна/Разград
Re: Има ли смисъл от по-леки джанти ?
bbboiko2004 написа:П.П имам приятел с такива джанти (bbs от голф GT) ще го накарам да ги премери но са с 195 на 50 15ки кажи ако ти върши работа.
Мерси колега, но на мен ми трябва теглото им без гуми или в по-добрия случай с 175/55.
- vucata
- Мнения: 3610
- Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
- Автомобил: Ford Mondeo MK2
- Двигател: 1.8TD 2000
- Местоположение: Bulgaria- Sofia
- Контакти:
Re: Има ли смисъл от по-леки джанти ?
Стара тема, но ми е интересно как седи тази джанта на голф 3 със спортно окачване
- nokiangage
- Мнения: 3374
- Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
- Автомобил: Passat B3 - 35i
- Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
- Местоположение: Плевен, Варна
- Контакти:
Re: Има ли смисъл от по-леки джанти ?
FreeSoul написа:Това което съм забелязал аз, след монтирането на по-леки джанти е, че ми олекна волана значително.
+1 Имам същото наблюдение спрямо едни и същи гуми монтирани на фабрична алуминиева 15" 6J джанта сравнено с ATS Cup 7J (по леки са) пак 15"
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 88 госта