А това какво е ? Тези дупчици , за първи път виждам
Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
Топка за голф не си ли виждал? Твърди се и даже е практически доказано, че намаляват въздушното съпротивление. Не мога да го обясня с точност защото механика на флуидите така и не я взех
Последна промяна от radi_nrj на Пет 01 ное 2013 10:55, променено общо 1 път.
- Vankata_84
- Мнения: 270
- Регистриран на: Съб 15 яну 2011 17:58
- Автомобил: Polo TDI 9N3
- Двигател: BMS 2008 DPF
- Местоположение: до Своге
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
Колеги тия дни разглобих колата да сменя дюзите...та на кратко ми проблесна идея.
Какво според вас ще стане ако сваля голямата част от колектора(часта с портовете и пленума АБФ) и го заместя с пленум който да е разположен в по-голяма близост до главата...Така да се каже да скъся с 2/3 смукателния колектор. Идеята ми е искам да качи върт.момент в диапазона 2000-6000, по-високи обороти никога не си позволявам. Пък и все пак съм с късите мотовилки. При някой турбо коли много често правят същото нещо.
ПП - Колата е А6 с АЦЕ с колектори, дюзи, и електроника АБФ
Какво според вас ще стане ако сваля голямата част от колектора(часта с портовете и пленума АБФ) и го заместя с пленум който да е разположен в по-голяма близост до главата...Така да се каже да скъся с 2/3 смукателния колектор. Идеята ми е искам да качи върт.момент в диапазона 2000-6000, по-високи обороти никога не си позволявам. Пък и все пак съм с късите мотовилки. При някой турбо коли много често правят същото нещо.
ПП - Колата е А6 с АЦЕ с колектори, дюзи, и електроника АБФ
- Iago
- Мнения: 463
- Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
- Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
- Двигател: B8444S
- Местоположение: София
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
Ми.. би трябвало да вдигеш момента във високите обороти. Май..
- Stenly
- Мнения: 1967
- Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
- Контакти:
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
За атмосферен мотор за какво ти е да ги правиш тея галимации... помисли в/у това ,защо колекторите на абф са такива ,защо пленума е с такава големина и т.н.
- Iago
- Мнения: 463
- Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
- Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
- Двигател: B8444S
- Местоположение: София
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
Защото мотора е смотан.. в много отношения.
В английския форум има една много хубава тема за преправяне на колектора именно чрез скъсяване на рънърите, за сметка на увеличен пленум. Резултатите в темата според мен бяха леко пресилени (около 10 коня във високите обороти след ремап и в двата случая разбира се) и не чак такова умиране на мотора малко преди прекъсвач.
Аз карам с такъв колектор (преправен като от англ. форум), но каква е разликата само от него и дали я има не мога да кажа.. защото го комбинирах с други доработки.
В английския форум има една много хубава тема за преправяне на колектора именно чрез скъсяване на рънърите, за сметка на увеличен пленум. Резултатите в темата според мен бяха леко пресилени (около 10 коня във високите обороти след ремап и в двата случая разбира се) и не чак такова умиране на мотора малко преди прекъсвач.
Аз карам с такъв колектор (преправен като от англ. форум), но каква е разликата само от него и дали я има не мога да кажа.. защото го комбинирах с други доработки.
- if4oo
- Мнения: 322
- Регистриран на: Съб 16 яну 2010 15:02
- Автомобил: GOLF 4 VR6T
- Двигател: AUE
- Местоположение: pleven
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
Дай снимка да го видим тоя колектор .И ако може някакви цифри(обем на пленум,рънари).И линк от английския става
- Vankata_84
- Мнения: 270
- Регистриран на: Съб 15 яну 2011 17:58
- Автомобил: Polo TDI 9N3
- Двигател: BMS 2008 DPF
- Местоположение: до Своге
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
Няма нужда от спорове...
По принцип колеги съм забелязал че при колите с вариращ колектор(какъвто е 1.6 на Голф4) Колектора има две положения:
-късо(ниски обороти)
-дълго(високи обороти)
Толкова голямата дължина на АБФ колектора за мене си е само за високи обороти, разбира се характерни за 16в. Питах защото си мисля че не съм първия на когото хрумва...чакам още отговори и снимка на колегата на колата да видя как е там.
ПП - 1.6 16в на Опел се прави точно така. На мястото дето колектора се сглобява горната част се изхвърля и се монтира малък пленум със стандартния дросел. Резултата бил зашеметяващ и изразяването било точно +върт. момент на средни обороти
Ето за какво говоря ТАМ:
А ето и какво става след това:
По принцип колеги съм забелязал че при колите с вариращ колектор(какъвто е 1.6 на Голф4) Колектора има две положения:
-късо(ниски обороти)
-дълго(високи обороти)
Толкова голямата дължина на АБФ колектора за мене си е само за високи обороти, разбира се характерни за 16в. Питах защото си мисля че не съм първия на когото хрумва...чакам още отговори и снимка на колегата на колата да видя как е там.
ПП - 1.6 16в на Опел се прави точно така. На мястото дето колектора се сглобява горната част се изхвърля и се монтира малък пленум със стандартния дросел. Резултата бил зашеметяващ и изразяването било точно +върт. момент на средни обороти
Ето за какво говоря ТАМ:
А ето и какво става след това:
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
а хармониците какво ги правим?????
4.?
3.?
2.?
1.?
какви пулсации при птлнене искате????
има теория че при правилно сметнат колектор може и бууст да си докарате....
къс рън- високи
дълъг- среда
всичко ок .... ама колко къс????
има пулсации при пълненето и ..... с демпферите .....
мале това е много сложно за обяснение с 2-3 думи и едва 30% от хората ще ме разберат....
хората се борят за по дълги рънове вие се чудите как да скопите колата си.
4.?
3.?
2.?
1.?
какви пулсации при птлнене искате????
има теория че при правилно сметнат колектор може и бууст да си докарате....
къс рън- високи
дълъг- среда
всичко ок .... ама колко къс????
има пулсации при пълненето и ..... с демпферите .....
мале това е много сложно за обяснение с 2-3 думи и едва 30% от хората ще ме разберат....
хората се борят за по дълги рънове вие се чудите как да скопите колата си.
- Vankata_84
- Мнения: 270
- Регистриран на: Съб 15 яну 2011 17:58
- Автомобил: Polo TDI 9N3
- Двигател: BMS 2008 DPF
- Местоположение: до Своге
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
С думи прости не е добре работата....или поне не ти харесва
ПП - Я сега отново поредния ми въпрос по темата...
От как я имам тая кола и със стария АЦЕ колектор, и сега с АБФ-овия ми прави впечатление че след 10 минути каране см.колектор не се пипа! Пари да си...майктата...Какво според вас ще стане ако го увия с термо лента и си направим коалиция да ни резнат "термоизолационни подложки" към главата...И успеем да го охладим или поне да е просто топъл, не парещ. Преди докато бях с Аце мех.инж. Тя почти винаги си е вървяла по един начин. Откакто карам АБФ комп, и сензори сутрин на студено колата е друга
Айде казвай те сега кое става и кое не става
Ето го същото за което говоря за 1.8т
ПП - Я сега отново поредния ми въпрос по темата...
От как я имам тая кола и със стария АЦЕ колектор, и сега с АБФ-овия ми прави впечатление че след 10 минути каране см.колектор не се пипа! Пари да си...майктата...Какво според вас ще стане ако го увия с термо лента и си направим коалиция да ни резнат "термоизолационни подложки" към главата...И успеем да го охладим или поне да е просто топъл, не парещ. Преди докато бях с Аце мех.инж. Тя почти винаги си е вървяла по един начин. Откакто карам АБФ комп, и сензори сутрин на студено колата е друга
Айде казвай те сега кое става и кое не става
Ето го същото за което говоря за 1.8т
- Iago
- Мнения: 463
- Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
- Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
- Двигател: B8444S
- Местоположение: София
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
Съжалявам за забавянето, ето снимка на колектора ми. Рънърите са скъсени с 3см.. съответно пленума е увеличен със същите 3см.
Това с омотаването на колектора с лента и аз съм го мислил.. и така и не пробвах. Омотал съм алу тръбата между дросела и филтъра и пак се загрява.. не толкова много като колектора де.. но не съм пробвал с размотана тръба, за да направя сверка. Моето притеснение е да не стане обратен ефект. Вместо да се пази колектора от греене, да се пази от изстиване . Но истината е, че не там са конете.. за това аз реших да не набивам излишни пари за лента.
Иначе определено няма да скопиш мотора, ако му скъсиш рънърите.. ето графика от английската тема. Конете които са извадили там, според мен са доста пресилени (това обаче е типично за техните динота идея нямам защо.. ужасно много са графиките с пресилени резултати), но тук според мен по-важно е, че е налична разлика, отколкото конкретната числова стойност. От снимката най-кофти графиката е на сток колектор с ремап.. а черната е на колектор като моя отново с ремап.
Това с омотаването на колектора с лента и аз съм го мислил.. и така и не пробвах. Омотал съм алу тръбата между дросела и филтъра и пак се загрява.. не толкова много като колектора де.. но не съм пробвал с размотана тръба, за да направя сверка. Моето притеснение е да не стане обратен ефект. Вместо да се пази колектора от греене, да се пази от изстиване . Но истината е, че не там са конете.. за това аз реших да не набивам излишни пари за лента.
Иначе определено няма да скопиш мотора, ако му скъсиш рънърите.. ето графика от английската тема. Конете които са извадили там, според мен са доста пресилени (това обаче е типично за техните динота идея нямам защо.. ужасно много са графиките с пресилени резултати), но тук според мен по-важно е, че е налична разлика, отколкото конкретната числова стойност. От снимката най-кофти графиката е на сток колектор с ремап.. а черната е на колектор като моя отново с ремап.
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12508
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
Сега ще ви обясня много лесно принципа. Iago много правилно предположи, че колектора ще се предпази от изстиване.
Термолентата се слага на изпускателните колектори, защото топлината по този начин се задържа в тях. Демек не изстудява изгорелите газове, а колкото по-топли са те толкова по-висока им е скоростта.
Та.. Ще вкарваш изключително бързо ТОПЪЛ въздух. Не си увивайте колекторите с нищо.
За това, което спомена Боби по-горе е много прав. Надатмосферно налягане може да се докара само с брутално добре направен колектор. Тук идва малко физика отново и се нарича резонанс на Хелмхолц. Общо взето е вкарано в acoustic modelling раздела :D
www.not2fast.com/gasflow/Lecture08.ppt
Тук има една страхотна презентация с изключително много математика и физика. Лично я разглеждах преди доста години, но не съм се занимавал да смятам до там. Мисля, че всичко е описано много точно и изключително детайлно.
Преди няколко години трима инженери се бяха хванали да преправят VR6 в един форум. Оставиха го атмосферен и преизчислиха всичко наново. Докараха около 300 атмосферни расови коня. Много може да се изкара от доста от моторите, които караме. Трябва просто изчисляване, а не смятане на око :)
Много имаме да учим, но варианта с "ще го резна тук, а после там и май мое и да стане" определено не е най-добрия.
П.П. Бобка, това файлче го бях забравил. Мисля, че ще ти е доста полезно. Изобщо бях изключил, че съществува и мисля, че ще влезе доста дбре в колекцията ти със онея събраните, които бяхме говорили преди време :)
Термолентата се слага на изпускателните колектори, защото топлината по този начин се задържа в тях. Демек не изстудява изгорелите газове, а колкото по-топли са те толкова по-висока им е скоростта.
Та.. Ще вкарваш изключително бързо ТОПЪЛ въздух. Не си увивайте колекторите с нищо.
За това, което спомена Боби по-горе е много прав. Надатмосферно налягане може да се докара само с брутално добре направен колектор. Тук идва малко физика отново и се нарича резонанс на Хелмхолц. Общо взето е вкарано в acoustic modelling раздела :D
www.not2fast.com/gasflow/Lecture08.ppt
Тук има една страхотна презентация с изключително много математика и физика. Лично я разглеждах преди доста години, но не съм се занимавал да смятам до там. Мисля, че всичко е описано много точно и изключително детайлно.
Преди няколко години трима инженери се бяха хванали да преправят VR6 в един форум. Оставиха го атмосферен и преизчислиха всичко наново. Докараха около 300 атмосферни расови коня. Много може да се изкара от доста от моторите, които караме. Трябва просто изчисляване, а не смятане на око :)
Много имаме да учим, но варианта с "ще го резна тук, а после там и май мое и да стане" определено не е най-добрия.
П.П. Бобка, това файлче го бях забравил. Мисля, че ще ти е доста полезно. Изобщо бях изключил, че съществува и мисля, че ще влезе доста дбре в колекцията ти със онея събраните, които бяхме говорили преди време :)
- if4oo
- Мнения: 322
- Регистриран на: Съб 16 яну 2010 15:02
- Автомобил: GOLF 4 VR6T
- Двигател: AUE
- Местоположение: pleven
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
Всъщност идеята за ''студения'' колектор не е лишена от смисъл.Аз лично си бях наумил да подложа някаква термо изолация под самия колектор.Но метала така или иначе си има термо-проводимост така че.....
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12508
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
Това е по-идейно отколкото термолента върху него. Спейсъра също сваля температурата с някой друг градус на входящия въздух, а колкото по-богат на кислород е той .. толкова по-добре :)
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 92 госта