Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
фв е некокункурентно способен на хе-то като атмосферка.
- Сиромаха
- Мнения: 176
- Регистриран на: Съб 20 окт 2007 20:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Тутракан
Re: Golf 2 KR*ITB 13.92 on 402m.
Като сме избрали един от най-неподходящите двигатели в света за атмосферен тунинг не е най-лошото.Този двигател като го сложиш в най-смотаното купе тогава е проблем .
Иначе на Кондьофрей слязох до 13,68 и от 15 сериознички коли съм 4-ти като финала го проспах но така или иначе Румънския Уйлямс беше с 0,2сек. по-бърз .
А на Божура Владко с черната Корса с 14,6 взел приза .
Въртящия момент освен от рожденните характеристики на двигатела които почти са константа зависи и от ефективното пълнене!Там пък кошмара е като с 2y кутия размажеш драг сликове M/T 24,5х8 инча на 1-ва и 2-ра и със съмнение за 3-а.Така че добре е човек да внимава какво си пожелава Скоро ще настройвам на дино и ще блесне истината.
Миро може и да съм уцелил импулса на твоите дросели и да компенсират донякъде стоковите валове.
Иначе на Кондьофрей слязох до 13,68 и от 15 сериознички коли съм 4-ти като финала го проспах но така или иначе Румънския Уйлямс беше с 0,2сек. по-бърз .
А на Божура Владко с черната Корса с 14,6 взел приза .
Въртящия момент освен от рожденните характеристики на двигатела които почти са константа зависи и от ефективното пълнене!Там пък кошмара е като с 2y кутия размажеш драг сликове M/T 24,5х8 инча на 1-ва и 2-ра и със съмнение за 3-а.Така че добре е човек да внимава какво си пожелава Скоро ще настройвам на дино и ще блесне истината.
Миро може и да съм уцелил импулса на твоите дросели и да компенсират донякъде стоковите валове.
- Iago
- Мнения: 463
- Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
- Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
- Двигател: B8444S
- Местоположение: София
Re: Golf 2 KR*ITB 13.92 on 402m.
Сиромах.. чудя се, замислял ли си се дали предницата не е много лека? На последния драг на Божурище се возих в една Алфа на предно 2.0 турбо около 350+ коня с времена - сам 13.1, с мен вътре 13.5. Та тази кола на първа е ясно че няма сцепление, но удареше ли втора откачаше без да върти гумите.. Беше с някъв полуслик, ще те излъжа за марката мисля с 16ки. Т.е. не знам дали помниш като говорихме по телефона, но аз пак мисля че има и някакъв друг проблем относно тръгването ти. Че има сила трабанта е неоспорим факт.. но не мисля че е само това. Дали окачване, дали тегло...
Миро сещам се за колата на един приятел, абф в двойково купе.. портнат, сгъстен около твоя, генерация и чип.. 14.7. Тия дросели трябва да дадат още 2-3 десети поне според мен..
Относно абф/кр и фауве като цяло.. всеки ги плюва ама поне за сега аз не виждам защо? Като си купих голфа приятел ми казваше "тунинга на абф е като да запалиш огън и да си хвърляш парите в него". Е да ама.. мойта кола записа 2х15.9х, 2х15.8х, 1х15.68 времена на Божура в последователни стартове. Сигурен съм че ако бях направил още 2-3 старта щях да се люшна с някоя десета надолу. При това с 95 бензин, напълно оборудван и с дълбоко рекаро и т.н. Е колко дава пресвета Астра с генерация и чип и с едни 50-80 кила поне по леко купе? Още повече че са малко диваците като мен които искат чипа да е настроен на 95 бенз. Не отричам преимуществото на хе - то, ама и абф се оказва не толко ужасно калпав мотор. Да не забравяме и детските 220град. валове. Почти всички по спортни мотори на другите марки са с валове около 250те.
Това си е мое мнение де.. може и да е грешно!!
Миро сещам се за колата на един приятел, абф в двойково купе.. портнат, сгъстен около твоя, генерация и чип.. 14.7. Тия дросели трябва да дадат още 2-3 десети поне според мен..
Относно абф/кр и фауве като цяло.. всеки ги плюва ама поне за сега аз не виждам защо? Като си купих голфа приятел ми казваше "тунинга на абф е като да запалиш огън и да си хвърляш парите в него". Е да ама.. мойта кола записа 2х15.9х, 2х15.8х, 1х15.68 времена на Божура в последователни стартове. Сигурен съм че ако бях направил още 2-3 старта щях да се люшна с някоя десета надолу. При това с 95 бензин, напълно оборудван и с дълбоко рекаро и т.н. Е колко дава пресвета Астра с генерация и чип и с едни 50-80 кила поне по леко купе? Още повече че са малко диваците като мен които искат чипа да е настроен на 95 бенз. Не отричам преимуществото на хе - то, ама и абф се оказва не толко ужасно калпав мотор. Да не забравяме и детските 220град. валове. Почти всички по спортни мотори на другите марки са с валове около 250те.
Това си е мое мнение де.. може и да е грешно!!
Re: Golf 2 KR*ITB 13.92 on 402m.
Iago написа:
Относно абф/кр и фауве като цяло.. всеки ги плюва ама поне за сега аз не виждам защо? Като си купих голфа приятел ми казваше "тунинга на абф е като да запалиш огън и да си хвърляш парите в него". Е да ама.. мойта кола записа 2х15.9х, 2х15.8х, 1х15.68 времена на Божура в последователни стартове. Сигурен съм че ако бях направил още 2-3 старта щях да се люшна с някоя десета надолу. При това с 95 бензин, напълно оборудван и с дълбоко рекаро и т.н. Е колко дава пресвета Астра с генерация и чип и с едни 50-80 кила поне по леко купе? Още повече че са малко диваците като мен които искат чипа да е настроен на 95 бенз. Не отричам преимуществото на хе - то, ама и абф се оказва не толко ужасно калпав мотор. Да не забравяме и детските 220град. валове. Почти всички по спортни мотори на другите марки са с валове около 250те.
Това си е мое мнение де.. може и да е грешно!!
аз лично плюя по това че изобщо се заинатих да развивам този мотор 16В..... като цяло концепцията на ВАГ 16ките е сгрешена..... нито горивната камера е читава.... нито дъното....
Да ...здрави са но не са с добро КПД..... нямат много диапазон за развитие...
- niikoo_1
- Мнения: 3308
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 2 KR*ITB 13.92 on 402m.
Е на дъното пък какво му е, щото мисля е повече от перфектно?
Той атмосферния тунинг попринцип си е обречен без значение от мотора, ако не тръгнеш да наливаш с голяма торба нищо не става. Под "голямата торба" разбирам H-Beam биели, нови ковани бутала за по-висока степен, хуваби валове, читави дросели (направо има китове за 1700Евра), раздвижно колело и зъбчатки, всичкте периферии по главата, електроника и т.н. и т.н. като теглиш чертата и излизат едни 10тина бона само за части.
Е тогава нещата се получат, но струва ли си. Но това е оправдано, само ако се състезаваш в някакъв клас където има ограничения откъм пелнене и обем.
При теб е оправдано за състезателни цели, но за улична кола не бих тръгнал да правя такъв мотор.
Хе-те е по-резултатно за правене, щото подлежи по-лесно на сиромашки тунинг и доста неща могат да се икономисат, но за мен 10пъти по смотан мотор от която и да е VAG 16ка.
Третия вариант е купуваш си К20 мотор от хонда и се возиш в заводски двигател 200коня.
Четвъртия вариант, ако колата ти е за улицата подковаваш с едни биели, мяташ най-софт валовете и пръскаш 50/70/100коня азот. получава се приличен вървеж.
5-тия вариант е най-разумния за улична кола 4цилиндров турбо мотор с към 300-400коня за возене без излишни драми с празен ход, кой бута прилично и от 2200-4000об/мин има човешки разход и звук и не дрънчи като продънена консерва кутия (за справка ХЕ)
Той атмосферния тунинг попринцип си е обречен без значение от мотора, ако не тръгнеш да наливаш с голяма торба нищо не става. Под "голямата торба" разбирам H-Beam биели, нови ковани бутала за по-висока степен, хуваби валове, читави дросели (направо има китове за 1700Евра), раздвижно колело и зъбчатки, всичкте периферии по главата, електроника и т.н. и т.н. като теглиш чертата и излизат едни 10тина бона само за части.
Е тогава нещата се получат, но струва ли си. Но това е оправдано, само ако се състезаваш в някакъв клас където има ограничения откъм пелнене и обем.
При теб е оправдано за състезателни цели, но за улична кола не бих тръгнал да правя такъв мотор.
Хе-те е по-резултатно за правене, щото подлежи по-лесно на сиромашки тунинг и доста неща могат да се икономисат, но за мен 10пъти по смотан мотор от която и да е VAG 16ка.
Третия вариант е купуваш си К20 мотор от хонда и се возиш в заводски двигател 200коня.
Четвъртия вариант, ако колата ти е за улицата подковаваш с едни биели, мяташ най-софт валовете и пръскаш 50/70/100коня азот. получава се приличен вървеж.
5-тия вариант е най-разумния за улична кола 4цилиндров турбо мотор с към 300-400коня за возене без излишни драми с празен ход, кой бута прилично и от 2200-4000об/мин има човешки разход и звук и не дрънчи като продънена консерва кутия (за справка ХЕ)
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Golf 2 KR*ITB 13.92 on 402m.
Ход бутало и обем цилиндър..., че са проблем оборотите...
Трябва поне каре
За главатА да не говорим...
Трябва поне каре
За главатА да не говорим...
- niikoo_1
- Мнения: 3308
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 2 KR*ITB 13.92 on 402m.
pe6kata написа:Ход бутало и обем цилиндър..., че са проблем оборотите...
Трябва поне каре
За главатА да не говорим...
Ако говорим за нормални човешки проекти подогтвен мотора си се върти без проблем до доста прилични обороти, ако искаш да го врътнеш до 9-11хил.об/мин и да правиш някакъв неземен мотор със сух картер и т.н. то тогава найстина ще ти е проблем и то проблема щи е как да изкараш мощност в тоя диапазон и каква скоростна кутия ще намериш дето да може да превключва.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Golf 2 KR*ITB 13.92 on 402m.
редлайна на фолксвагенските даже не се доближава до оборотите за макс торк на разни стокови коли. Да не говорим за оборотите при макс мощност и редлайн
като говорим за атмосферки, да говорим като за атмосферки
като говорим за атмосферки, да говорим като за атмосферки
- Vankata_84
- Мнения: 270
- Регистриран на: Съб 15 яну 2011 17:58
- Автомобил: Polo TDI 9N3
- Двигател: BMS 2008 DPF
- Местоположение: до Своге
Re: Golf 2 KR*ITB 13.92 on 402m.
Гледам започнахте да говорите и за слабите страни на 16в ВАГ двигателите...Конкретно от всичко четено до тука и казано ми на ЛС, и по темите дето съм пуснал излиза следното:
-АБФ дълги мотовилки, висок блок, 10,5:1 с "валове за високи обороти"
-АЦЕ(Ауди) къси мотовилки, нисък блок, 10,8:1 с "валове за средни обороти"
Това дето не разбирам, е защо двете концепции са така объркани. Какво ще стане с двата мотора ако разпределителните валове се сменят?
-АЦЕ ще тръгне ли по-добре?
-АБФ ще стане ли мотор с приличен въртящ момент?
И кое от цялата работа ще бъде полезно за състезание, и кое за моята евридейка?
-АБФ дълги мотовилки, висок блок, 10,5:1 с "валове за високи обороти"
-АЦЕ(Ауди) къси мотовилки, нисък блок, 10,8:1 с "валове за средни обороти"
Това дето не разбирам, е защо двете концепции са така объркани. Какво ще стане с двата мотора ако разпределителните валове се сменят?
-АЦЕ ще тръгне ли по-добре?
-АБФ ще стане ли мотор с приличен въртящ момент?
И кое от цялата работа ще бъде полезно за състезание, и кое за моята евридейка?
Re: Golf 2 KR*ITB 13.92 on 402m.
niikoo_1 написа:Е на дъното пък какво му е, щото мисля е повече от перфектно?
Той атмосферния тунинг попринцип си е обречен без значение от мотора,.......
Хе-те е по-резултатно за правене, щото подлежи по-лесно на сиромашки тунинг и доста неща могат да се икономисат, но за мен 10пъти по смотан мотор от която и да е VAG 16ка.
Третия вариант е купуваш си К20 мотор от хонда и се возиш в заводски двигател 200коня.
Четвъртия вариант, ако колата ти е за улицата подковаваш с едни биели, мяташ най-софт валовете и пръскаш 50/70/100коня азот. получава се приличен вървеж.
5-тия вариант е най-разумния за улична кола 4цилиндров турбо мотор с към 300-400коня за возене без излишни драми с празен ход, кой бута прилично и от 2200-4000об/мин има човешки разход и звук и не дрънчи като продънена консерва кутия (за справка ХЕ)
Какво не му е на дъното..... това е въпроса!!!! не зачеквай темата в друга посока с турбо двигателите. Атмосферния тунинг е труден и с малки резултати на финала 10000лв е равно на 50кс на колела върху оригиналните (с диапазон за още малко но е надежден мотора) за справка моя двигател.
ХЕ е може би 20 пъти по добър двигател за атмосферен тунинг от който и да е 16В мотор на ВАГ (не забравяй че с тези ВАГ мотори се боря вече 10г)
Япончетата мислят върху всеки един мотор ЯКО и ме радват сериозно!!! Тук съм съгласен с теб.
Азота е ..... "турбото на бедняците" и е един добър начин да си счупищ качествено атмосферния мотор!
ТУК ГОВОРИМЕ ЗА АТМОСФЕРЕН ДВИГАТЕЛ КОЙТО Е ВЕЧЕ ИЗПЪЛНЕН ПРОЕКТ!!!! не се иска съвет.
pe6kata написа:Ход бутало и обем цилиндър..., че са проблем оборотите...
Трябва поне каре
За главатА да не говорим...
Ето това мнение ме радва!!! има върху какво да се мисли!!!
niikoo_1 написа:Ако говорим за нормални човешки проекти подогтвен мотора си се върти без проблем до доста прилични обороти, ако искаш да го врътнеш до 9-11хил.об/мин и да правиш някакъв неземен мотор със сух картер и т.н. то тогава найстина ще ти е проблем и то проблема щи е как да изкараш мощност в тоя диапазон и каква скоростна кутия ще намериш дето да може да превключва.
до колко оборота казваш???? 8000 и после всичко е загубено за мотора. НЯМА МАЗАНЕ!!!
Ако имам пари да си купя система за сух картер.... ще имам пари и за дог бокс та даже и със секвенция.
Ако искам да въртя над 8000 оборота .... то тогава трябв ада си приготвя още около 20000лв за около 20-30кс НА КОЛЕЛА!!!! което е меко казано неоправдан разход.
ВСИЧКО КАВИТИРА в този мотор
Vankata_84 написа:-АБФ дълги мотовилки, висок блок, 10,5:1 с "валове за високи обороти"
-АЦЕ(Ауди) къси мотовилки, нисък блок, 10,8:1 с "валове за средни обороти"
Това дето не разбирам, е защо двете концепции са така объркани. Какво ще стане с двата мотора ако разпределителните валове се сменят?
-АЦЕ ще тръгне ли по-добре?
-АБФ ще стане ли мотор с приличен въртящ момент?
И кое от цялата работа ще бъде полезно за състезание, и кое за моята евридейка?
интересно ми е .... как така АЦЕ е 10,8/1...... нещо не ми се връзва тази информация.
последващите въпроси..... по добре пусни тема в която да се разсъждава по въпроса че и без това наакахме достатъчно тази.
- Vankata_84
- Мнения: 270
- Регистриран на: Съб 15 яну 2011 17:58
- Автомобил: Polo TDI 9N3
- Двигател: BMS 2008 DPF
- Местоположение: до Своге
Re: Golf 2 KR*ITB 13.92 on 402m.
Приеми че съм прав, проверил съм го навсякъде дето мога. Интересно ми е предположението ти за въпросите дето съм задал? Те не са крайно офф от темата. Нали и точно това казвам, че половината форум въртите дългите мотовилки на високи, а има сток къси барабар с блок
- niikoo_1
- Мнения: 3308
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 2 KR*ITB 13.92 on 402m.
ACE-то найстина е 10.8:1 на мен не ми се вярваше, но като собственик на такова реших да проверя и навсякъде така се води.
Иначе ето една 16ка, която я връткат до 10 000об/мин и на 9000об/мин
http://www.youtube.com/watch?v=l7AzfLDlhDU
http://www.youtube.com/watch?v=ojHzV0YMUVo
http://www.youtube.com/watch?v=bcU1yJ6L ... sults_main
Иначе ето една 16ка, която я връткат до 10 000об/мин и на 9000об/мин
http://www.youtube.com/watch?v=l7AzfLDlhDU
http://www.youtube.com/watch?v=ojHzV0YMUVo
http://www.youtube.com/watch?v=bcU1yJ6L ... sults_main
- vankoGTI
- Мнения: 156
- Регистриран на: Вто 13 апр 2010 18:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pazardjik
Re: Golf 2 KR*ITB 13.92 on 402m.
И освен по високата фабрично степен на згъстяване,също така и портовете на главата фабрично са по големи от тези на абф
Re: Golf 2 KR*ITB 13.92 on 402m.
айде сега.... АЦЕ и 6А еднакви ли са като дъна?????
не знам защо ам си мисля че има разлика само в пълненето.
Главите на АЦЕ/6А/9А са еднакви нали?!
АБФската глава е скопена по рождение
Ванка, нищо засега не каза за бутлата.... еднакви ли са ... не са ли....
продължавам да твърдя че АЦЕ не е 10,8/1 !!!
п.п. сега остава да ми кажете и че горивните камери са еднакви.....
не знам защо ам си мисля че има разлика само в пълненето.
Главите на АЦЕ/6А/9А са еднакви нали?!
АБФската глава е скопена по рождение
Ванка, нищо засега не каза за бутлата.... еднакви ли са ... не са ли....
продължавам да твърдя че АЦЕ не е 10,8/1 !!!
п.п. сега остава да ми кажете и че горивните камери са еднакви.....
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30000
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
Гледам заформя се някаква дискусия в тази насока, та затова и ви отделих мненията в нова тема. Дано се получи нещо, от което четящите в последствие могат да си правят изводи преди да се захващат с това.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 121 госта