Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
- if4oo
- Мнения: 322
- Регистриран на: Съб 16 яну 2010 15:02
- Автомобил: GOLF 4 VR6T
- Двигател: AUE
- Местоположение: pleven
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
може ли някой да даде размери на всмукател от 9а.с по-къси рънове ли е от АБФ
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
реално погледнато тук не е описано нищо с точност.... формули от които придобиваш обща представа!
ОК!!!
Аз пък мисля че ако искаш да докараш мощност в определени обороти се взима една база колектор който някой преди мен е сметнал.... след това мисля за температурните разширения на тръбите, броя сгъвки, типа резонатори, заглушители, и като цяло целия изпускателен тракт е на 80% по важен от всмукателния....
аз съм виждал безброй снимки на тунери които настриойват ИТБ с около 20 размера и тип тромпети....
Изпускателната система която съм виждал как се проектира и пробва е с телескопични тръби и са регулируеми на дължина .... а отвора е константен!!
има общи принципи и после върху тях модифицираш желания краен ефект!!!
ОК!!!
Аз пък мисля че ако искаш да докараш мощност в определени обороти се взима една база колектор който някой преди мен е сметнал.... след това мисля за температурните разширения на тръбите, броя сгъвки, типа резонатори, заглушители, и като цяло целия изпускателен тракт е на 80% по важен от всмукателния....
аз съм виждал безброй снимки на тунери които настриойват ИТБ с около 20 размера и тип тромпети....
Изпускателната система която съм виждал как се проектира и пробва е с телескопични тръби и са регулируеми на дължина .... а отвора е константен!!
има общи принципи и после върху тях модифицираш желания краен ефект!!!
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12508
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
Вариантите за тромпети не са 20, а сигурно 500, защото имаш различни степени, валове, изпускатели, още една дузина неща като смеси, аванси, горива и искан диапазон за въртящ момент.
По груби сметки 823543 варианта :D :D :D
По груби сметки 823543 варианта :D :D :D
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
ето това е перфектно регулиране на въртящия момент.....само с 4 тромпета....
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
имаш една база. двигател с X степен и Х валове и х,х,х,х,х,х,х, други железа!!! някой трябва да ги накара да се движат синхрнизирано с правилни смеси и аванси
Единственото което всеки тунер иска да знае от клиента си е за какво се прави този агрегат!!!! и евентуалните персонални желания на клиента ..... както в случая че се иска въртящ момент в определени обороти. от там той си настройва валове и смеси и аванси за да постигне желания ефект и клиента да е доволен и той също.
Ако няма клиент..... аз си правя колата за писта .... не за състезание по най много въртящ момент... или конски сили... или.... драгстер.
Всяко ровене в един стандартен мотор е нож с две остриета.... дали ще стане или не само господ знае.... особено когато се иска разхода да падне... въртящия момент и конските сили да са нагоре и двигатела да не е като порцеланов.....
Графиката на въртящия момент при иначе тъпите атмосферки е в зависимост от много фактори които баяха изброени !!! и това да си играеш с кривата.... да става.... свалам ти конете и НМ след 5500оборота и получаваш около 15-20 нм в диапазона 3-5000об/мин....
А дали си струва???? то тогава и скоростите няма да съвпаднат като падове..... и тези заветни 20 нм дали ще ги усетиш като колата ти е като умрял дизел....
Всички резултати с повишаване на някакви параметри в някой мотор са свързани с други промени като разход и чупливост и обороти....
Айде честита нова година и приятно мислене
Единственото което всеки тунер иска да знае от клиента си е за какво се прави този агрегат!!!! и евентуалните персонални желания на клиента ..... както в случая че се иска въртящ момент в определени обороти. от там той си настройва валове и смеси и аванси за да постигне желания ефект и клиента да е доволен и той също.
Ако няма клиент..... аз си правя колата за писта .... не за състезание по най много въртящ момент... или конски сили... или.... драгстер.
Всяко ровене в един стандартен мотор е нож с две остриета.... дали ще стане или не само господ знае.... особено когато се иска разхода да падне... въртящия момент и конските сили да са нагоре и двигатела да не е като порцеланов.....
Графиката на въртящия момент при иначе тъпите атмосферки е в зависимост от много фактори които баяха изброени !!! и това да си играеш с кривата.... да става.... свалам ти конете и НМ след 5500оборота и получаваш около 15-20 нм в диапазона 3-5000об/мин....
А дали си струва???? то тогава и скоростите няма да съвпаднат като падове..... и тези заветни 20 нм дали ще ги усетиш като колата ти е като умрял дизел....
Всички резултати с повишаване на някакви параметри в някой мотор са свързани с други промени като разход и чупливост и обороти....
Айде честита нова година и приятно мислене
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12508
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
Ми точно това е най-грешното мислене на тунигна в БГ.. имаш някви железа, някакви валове и после да ги накараш да работят заедно. НЕ! Имаш резултат, който гониш в определен диапазон от обороти и си смяташ двигател за това. СМЯТАШ е ключовата дума. Имаш двигател с едисикаква кубатура (за класа, в който искаш да караш примерно) и след това започваш да надграждаш. Предварително трябва да знаеш какво искаш за да можеш да прецениш кое, колко и как ще ти трябва. Дали ще ти трябва повече момент в диапазона над 4000 оборота, под това или както там ти хрумне. Повече сила нагоре или какво ли още не. Съответно правилни скорости за това.. има още хиляда работи.
Винаги съм го казвал.. събират се някакви работи и после се молиш мапера да ти бута аванса още 3-4 градуса, че като превключваш ти падат много оборотите, защото такива скорости имаш.
Много добре знаеш, че в БГ е точно така.
Иначе горенаписаното се припокрива 90% с това, което написах и аз.. варианти бол..трябва да знаеш просто какво искаш.
Винаги съм го казвал.. събират се някакви работи и после се молиш мапера да ти бута аванса още 3-4 градуса, че като превключваш ти падат много оборотите, защото такива скорости имаш.
Много добре знаеш, че в БГ е точно така.
Иначе горенаписаното се припокрива 90% с това, което написах и аз.. варианти бол..трябва да знаеш просто какво искаш.
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
амииии ето.... иска човека да повдигне НМ в определн диапазон!!!! 3-5000..... сега трябва да построи нов мотор.... за 20нм
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
аз имам по добра идея.... метни едно съпротивление на температурния датчик..... махни климатика ..... махни КЕмотроника.... Тури една худроелектричка хидравлика.... и ти гарантирам осезаема разлика....
- leonardo_vd
- Мнения: 3022
- Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
- Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
- Двигател: AAA
- Местоположение: Видин
- Контакти:
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
Bobby_ написа:аз имам по добра идея.... метни едно съпротивление на температурния датчик..... махни климатика ..... махни КЕмотроника.... Тури една худроелектричка хидравлика.... и ти гарантирам осезаема разлика....
Само с хидравликата ще усети бая разлика :)
- Vankata_84
- Мнения: 270
- Регистриран на: Съб 15 яну 2011 17:58
- Автомобил: Polo TDI 9N3
- Двигател: BMS 2008 DPF
- Местоположение: до Своге
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
Ако на АБФ см.колектор срежа самото начало на рънарите, направя нов малко по-голям като обем и форма пленум, и монтирам вътре в пленума тромпети на сегашните си рънари(в самите начала на рънарите)....Какво според вас може да се очаква като разлика спрямо сега?
-вибрация?
-по-лоши/добри ниски/високи обороти?
-по-лагава/пъргава кола?
Причината да съм толкова досаден с тоя род въпроси е че ми опира дросела в капака на колата(А6/100). Искам да го оправя + да съчетая полезното с приятното. Ако някой реши да помогне с конкретни насоки ще съм много благодарен!
-вибрация?
-по-лоши/добри ниски/високи обороти?
-по-лагава/пъргава кола?
Причината да съм толкова досаден с тоя род въпроси е че ми опира дросела в капака на колата(А6/100). Искам да го оправя + да съчетая полезното с приятното. Ако някой реши да помогне с конкретни насоки ще съм много благодарен!
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12508
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
Виж.. надявам се няма да ме разбереш погрешно ама така казано или ще стане нещо или няма да стане нищо :)
Не мисля, че някой може да ти даде по-добър отговор от това....
Не мисля, че някой може да ти даде по-добър отговор от това....
- if4oo
- Мнения: 322
- Регистриран на: Съб 16 яну 2010 15:02
- Автомобил: GOLF 4 VR6T
- Двигател: AUE
- Местоположение: pleven
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
ванка,ето на какво попаднах в английски по въпроса с тромпетите в колектора
http://www.clubgti.com/showthread.php?243845-16V-ABF-Intake-Manifold-Development-%28results%29
http://www.clubgti.com/showthread.php?243845-16V-ABF-Intake-Manifold-Development-%28results%29
- if4oo
- Мнения: 322
- Регистриран на: Съб 16 яну 2010 15:02
- Автомобил: GOLF 4 VR6T
- Двигател: AUE
- Местоположение: pleven
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
става въпрос модифициран по начина показан по-горе колектор,но с вградени тромпетки по този начин!
ето и още нещо интересно...
III. б / Дължина на рънъри!!!!
Да предположим,че отправна точка за дължината на тръба за максимален въртящ момент при 6000 оборота в минута е 33.2 см.
Можете да добавите 4.318 см. за всеки 1000 оборота в минута, които искате да преместите като максимален въртящ момент под 6000.
Или изваждане на 4.318 см. за всеки 1000 оборота в минута, които искате да преместите като максимален въртящ момент над 6000.
(преведено от английския и преобразувано от инчове)
ето и още нещо интересно...
III. б / Дължина на рънъри!!!!
Да предположим,че отправна точка за дължината на тръба за максимален въртящ момент при 6000 оборота в минута е 33.2 см.
Можете да добавите 4.318 см. за всеки 1000 оборота в минута, които искате да преместите като максимален въртящ момент под 6000.
Или изваждане на 4.318 см. за всеки 1000 оборота в минута, които искате да преместите като максимален въртящ момент над 6000.
(преведено от английския и преобразувано от инчове)
- if4oo
- Мнения: 322
- Регистриран на: Съб 16 яну 2010 15:02
- Автомобил: GOLF 4 VR6T
- Двигател: AUE
- Местоположение: pleven
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
Колеги,дайте вариант за някакъв усилен преден тампон на мотора за АБФ!Или поне кой е по-изпитан от тези по магазините.
Варинта за полиуретан,засега е на по-заден план!
Варинта за полиуретан,засега е на по-заден план!
-
- Мнения: 76
- Регистриран на: Пон 27 май 2013 16:13
- Автомобил: Range Rover
- Двигател: m51
- Местоположение: Варна
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
Малко да съживя темата с един досаден въпрос.
Имам АСЕ което почти роди и ще купувам глава. Глава от 6А имате ли идея как ще му се отрази? Никъде не намерих спецификация колко кубика е горивната камера на АСЕ и 6А, само разбрах че изпускателния клапан на 6А е с 1мм по- голям (27мм-АСЕ 28мм- 6А). Колата си я карам всеки ден и искам да имам сила в ниските и средните обороти, високите не са ми преоритет.
Имам АСЕ което почти роди и ще купувам глава. Глава от 6А имате ли идея как ще му се отрази? Никъде не намерих спецификация колко кубика е горивната камера на АСЕ и 6А, само разбрах че изпускателния клапан на 6А е с 1мм по- голям (27мм-АСЕ 28мм- 6А). Колата си я карам всеки ден и искам да имам сила в ниските и средните обороти, високите не са ми преоритет.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 120 госта