Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
judasss
Мнения: 1484
Регистриран на: Пон 29 дек 2008 2:39
Автомобил: neshto nezakonno
Двигател: 2.9 VR6
Местоположение: в гаража
Контакти:

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот judasss » Вто 01 окт 2013 8:41


А това какво е ? Тези дупчици , за първи път виждам

Изображение




Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот radi_nrj » Вто 01 окт 2013 9:31


Топка за голф не си ли виждал? Твърди се и даже е практически доказано, че намаляват въздушното съпротивление. Не мога да го обясня с точност защото механика на флуидите така и не я взех :mhihi

Последна промяна от radi_nrj на Пет 01 ное 2013 10:55, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
miro_hack
Мнения: 461
Регистриран на: Пет 03 сеп 2010 23:17
Автомобил: CLK 270
Двигател:

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот miro_hack » Съб 26 окт 2013 12:57


Помага за завихрянето и смесообразуването.


Потребителски аватар
Vankata_84
Мнения: 270
Регистриран на: Съб 15 яну 2011 17:58
Автомобил: Polo TDI 9N3
Двигател: BMS 2008 DPF
Местоположение: до Своге

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот Vankata_84 » Пон 28 окт 2013 15:40


Колеги тия дни разглобих колата да сменя дюзите...та на кратко ми проблесна идея.

Какво според вас ще стане ако сваля голямата част от колектора(часта с портовете и пленума АБФ) и го заместя с пленум който да е разположен в по-голяма близост до главата...Така да се каже да скъся с 2/3 смукателния колектор. Идеята ми е искам да качи върт.момент в диапазона 2000-6000, по-високи обороти никога не си позволявам. Пък и все пак съм с късите мотовилки. При някой турбо коли много често правят същото нещо.

ПП - Колата е А6 с АЦЕ с колектори, дюзи, и електроника АБФ


Потребителски аватар
Iago
Мнения: 463
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
Двигател: B8444S
Местоположение: София

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот Iago » Пон 28 окт 2013 16:01


Ми.. би трябвало да вдигеш момента във високите обороти. Май.. :gruebel


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот Stenly » Пон 28 окт 2013 20:01


За атмосферен мотор за какво ти е да ги правиш тея галимации... помисли в/у това ,защо колекторите на абф са такива ,защо пленума е с такава големина и т.н.


Потребителски аватар
Iago
Мнения: 463
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
Двигател: B8444S
Местоположение: София

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот Iago » Пон 28 окт 2013 21:54


Защото мотора е смотан.. в много отношения.

В английския форум има една много хубава тема за преправяне на колектора именно чрез скъсяване на рънърите, за сметка на увеличен пленум. Резултатите в темата според мен бяха леко пресилени (около 10 коня във високите обороти след ремап и в двата случая разбира се) и не чак такова умиране на мотора малко преди прекъсвач.

Аз карам с такъв колектор (преправен като от англ. форум), но каква е разликата само от него и дали я има не мога да кажа.. защото го комбинирах с други доработки.


Потребителски аватар
if4oo
Мнения: 322
Регистриран на: Съб 16 яну 2010 15:02
Автомобил: GOLF 4 VR6T
Двигател: AUE
Местоположение: pleven

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот if4oo » Пон 28 окт 2013 22:54


Дай снимка да го видим тоя колектор :rolleyes .И ако може някакви цифри(обем на пленум,рънари).И линк от английския става :biggrin


Потребителски аватар
Vankata_84
Мнения: 270
Регистриран на: Съб 15 яну 2011 17:58
Автомобил: Polo TDI 9N3
Двигател: BMS 2008 DPF
Местоположение: до Своге

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот Vankata_84 » Вто 29 окт 2013 0:04


Няма нужда от спорове... :love.vwclub

По принцип колеги съм забелязал че при колите с вариращ колектор(какъвто е 1.6 на Голф4) Колектора има две положения:
-късо(ниски обороти)
-дълго(високи обороти)
Толкова голямата дължина на АБФ колектора за мене си е само за високи обороти, разбира се характерни за 16в. Питах защото си мисля че не съм първия на когото хрумва...чакам още отговори и снимка на колегата на колата да видя как е там.

ПП - 1.6 16в на Опел се прави точно така. На мястото дето колектора се сглобява горната част се изхвърля и се монтира малък пленум със стандартния дросел. Резултата бил зашеметяващ и изразяването било точно +върт. момент на средни обороти

Ето за какво говоря ТАМ:
Изображение

А ето и какво става след това:
Изображение


Bobby_
Мнения: 2260
Регистриран на: Пон 20 юни 2005 2:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот Bobby_ » Пет 01 ное 2013 0:55


а хармониците какво ги правим?????
4.?
3.?
2.?
1.?

какви пулсации при птлнене искате????
има теория че при правилно сметнат колектор може и бууст да си докарате....

къс рън- високи
дълъг- среда

всичко ок .... ама колко къс????
има пулсации при пълненето и ..... с демпферите .....

мале това е много сложно за обяснение с 2-3 думи и едва 30% от хората ще ме разберат....

хората се борят за по дълги рънове вие се чудите как да скопите колата си.


Потребителски аватар
Vankata_84
Мнения: 270
Регистриран на: Съб 15 яну 2011 17:58
Автомобил: Polo TDI 9N3
Двигател: BMS 2008 DPF
Местоположение: до Своге

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот Vankata_84 » Пет 01 ное 2013 18:56


С думи прости не е добре работата....или поне не ти харесва :th_up

ПП - Я сега отново поредния ми въпрос по темата...

От как я имам тая кола и със стария АЦЕ колектор, и сега с АБФ-овия ми прави впечатление че след 10 минути каране см.колектор не се пипа! Пари да си...майктата...Какво според вас ще стане ако го увия с термо лента и си направим коалиция да ни резнат "термоизолационни подложки" към главата...И успеем да го охладим или поне да е просто топъл, не парещ. Преди докато бях с Аце мех.инж. Тя почти винаги си е вървяла по един начин. Откакто карам АБФ комп, и сензори сутрин на студено колата е друга :beer

Айде казвай те сега кое става и кое не става :newsm66

Ето го същото за което говоря за 1.8т

Изображение


Потребителски аватар
Iago
Мнения: 463
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
Двигател: B8444S
Местоположение: София

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот Iago » Пет 01 ное 2013 20:24


Съжалявам за забавянето, ето снимка на колектора ми. Рънърите са скъсени с 3см.. съответно пленума е увеличен със същите 3см.

Това с омотаването на колектора с лента и аз съм го мислил.. и така и не пробвах. Омотал съм алу тръбата между дросела и филтъра и пак се загрява.. не толкова много като колектора де.. но не съм пробвал с размотана тръба, за да направя сверка. Моето притеснение е да не стане обратен ефект. Вместо да се пази колектора от греене, да се пази от изстиване :icon_lol . Но истината е, че не там са конете.. за това аз реших да не набивам излишни пари за лента.

Иначе определено няма да скопиш мотора, ако му скъсиш рънърите.. ето графика от английската тема. Конете които са извадили там, според мен са доста пресилени (това обаче е типично за техните динота идея нямам защо.. ужасно много са графиките с пресилени резултати), но тук според мен по-важно е, че е налична разлика, отколкото конкретната числова стойност. От снимката най-кофти графиката е на сток колектор с ремап.. а черната е на колектор като моя отново с ремап.

902717_10200426638323075_1614534949_o [800x600].jpg

graph4bhp.jpg


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12508
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот Vizor » Съб 02 ное 2013 6:15


Сега ще ви обясня много лесно принципа. Iago много правилно предположи, че колектора ще се предпази от изстиване.

Термолентата се слага на изпускателните колектори, защото топлината по този начин се задържа в тях. Демек не изстудява изгорелите газове, а колкото по-топли са те толкова по-висока им е скоростта.

Та.. Ще вкарваш изключително бързо ТОПЪЛ въздух. Не си увивайте колекторите с нищо.
За това, което спомена Боби по-горе е много прав. Надатмосферно налягане може да се докара само с брутално добре направен колектор. Тук идва малко физика отново и се нарича резонанс на Хелмхолц. Общо взето е вкарано в acoustic modelling раздела :D

www.not2fast.com/gasflow/Lecture08.ppt

Тук има една страхотна презентация с изключително много математика и физика. Лично я разглеждах преди доста години, но не съм се занимавал да смятам до там. Мисля, че всичко е описано много точно и изключително детайлно.

Преди няколко години трима инженери се бяха хванали да преправят VR6 в един форум. Оставиха го атмосферен и преизчислиха всичко наново. Докараха около 300 атмосферни расови коня. Много може да се изкара от доста от моторите, които караме. Трябва просто изчисляване, а не смятане на око :)

Много имаме да учим, но варианта с "ще го резна тук, а после там и май мое и да стане" определено не е най-добрия.

П.П. Бобка, това файлче го бях забравил. Мисля, че ще ти е доста полезно. Изобщо бях изключил, че съществува и мисля, че ще влезе доста дбре в колекцията ти със онея събраните, които бяхме говорили преди време :)


Потребителски аватар
if4oo
Мнения: 322
Регистриран на: Съб 16 яну 2010 15:02
Автомобил: GOLF 4 VR6T
Двигател: AUE
Местоположение: pleven

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот if4oo » Нед 03 ное 2013 13:39


Всъщност идеята за ''студения'' колектор не е лишена от смисъл.Аз лично си бях наумил да подложа някаква термо изолация под самия колектор.Но метала така или иначе си има термо-проводимост така че..... :smile


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12508
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот Vizor » Нед 03 ное 2013 18:50


Това е по-идейно отколкото термолента върху него. Спейсъра също сваля температурата с някой друг градус на входящия въздух, а колкото по-богат на кислород е той .. толкова по-добре :)



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта