Атмосферен тунинг на 8V двигателите на VW

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
Gigabyte
Мнения: 2851
Регистриран на: Нед 29 окт 2006 9:08
Автомобил: neko drugo
Двигател: vaprosche
Местоположение: Оряхово / Велико Търнуу

Атмосферен тунинг на 8V двигателите на VW

Мнениеот Gigabyte » Чет 20 сеп 2012 13:14


Редно е като има тема с доработки и спорове за 16в моторите ,да има и такава за техните по-малки братя.. Има доста фенове на доработките на 8V моторите и знам ,че винаги има какво ново да научим.
Аз конкретно също искам да питам за моя мотор - 2H ,какви са му възможностите...(почти пълно копие на PB е ,само че с друг комп ,с ламбда сонда ,катализатор и друг изпускател).
Замислил съм следните неща малко да го позасиля.. Какво още мога да добавя в списъка ,че за сега само събирам частите
-Пълен ребилд на мотора
-Изпускател от PB и генерация (може би на 55мм - вие кажете дали печеля нещо или да си остана на 50мм)
-Полиране на клапаните
-Полиране на дросела(вече го направих ,ефект за мен има щот дросела ми беше и много мръсен ,та не мога да кажа точно)
-Комп от PB

Друг вал по-хубав от този на PB има ли при стоковите мотори на VW? :)

Поздрави :)




Потребителски аватар
Div Selqnin
Мнения: 346
Регистриран на: Пет 04 ное 2011 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Козлодуй/София

Re: Атмосферен тунинг на 8V двигателите на VW

Мнениеот Div Selqnin » Пет 21 сеп 2012 16:46


И аз вече мога да се запиша със един PB на земята и се чудя дали да не си поиграя преди да го пусна в коша много ме сърбят ръцете да го дам на един приятел стругар да му ореже маховика ама засега се сдържам.
Ще видя ще го пусна в коша да запали и чак тогава ще видя да си поиграя с него :да:


Потребителски аватар
pe6kata
Мнения: 2914
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Атмосферен тунинг на 8V двигателите на VW

Мнениеот pe6kata » Пет 21 сеп 2012 17:36


като събера този хаос тия дни, ще ви кажа как е със сгъстен ПБ/ПФ мотор (и тогава ще кажа със точност и на каква степен, но очакваната е около 13:1)

компресионните до обикновените бутала за ПБ

п.п. компресионни идват за един мотор, за друг са си турбо бутала :lol:

брабус да се включи, ако обича :D

Изображение
Изображение


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1966
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Re: Атмосферен тунинг на 8V двигателите на VW

Мнениеот Stenly » Пет 21 сеп 2012 18:22


За да имаш степен 13:1 и да има файда от тази степен,трябва едно на ръка да качиш механични повдигачи,усилени пружини,талерки и вал над 300 градуса.Работата на вала обикновено е над 5000 к оборота ....освен това трябва да караш на химия.Спутер лагери Също няма да са излишни имайки впредвид степента.


Потребителски аватар
pe6kata
Мнения: 2914
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Атмосферен тунинг на 8V двигателите на VW

Мнениеот pe6kata » Пет 21 сеп 2012 19:05


Нищо подобно.
Агресивни валове изискват сгъстяване, там е необходимост, че мотора се разрежда динамично.
Вариантите за развитие на една атмосферка са или да вадиш обороти, или да сгъстиш мотора.

Теоретично 10% уееличаване на степента, води до 10% увеличаване на мощността и 10% сваляне на разхода.

Така сгъстен моторя, ще тегли още от 1000 оборотс и ще е много рязък, все пак няма да ми е сефте сгъстен мотор. Има и други горива, освен бензина дето хич не ги бъркат детонациите, а когато е на бензин, ще е със силен такъв. Понеже е ежедневен, нямам наметение да се боря за обороти. Даже съм му наредил и дълга кутия...


Потребителски аватар
Sharky GTI
Мнения: 228
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Атмосферен тунинг на 8V двигателите на VW

Мнениеот Sharky GTI » Пет 21 сеп 2012 21:47


малко не съм много съгласен че тоя мотор с тая степен след 5000об. ще смогва да пълни достатачно,но щом не се гонят обороти проблем няма да има.А относно тягата от 1000об. с подаването ще върти гуми... имам си едно такова в гаража :Mr Green Fun ,предполагам щом ще е ежедневка ще е и на газ :wink:
...едно време ми бръмчеше в главата да слагам VR6 ама сгъстен яко,но със стоково газоразпределяне,читав тръбен изпускател 6-3-1 и леко пипнат смукател :wink: ...абе нещо като американски мотор :mrgreen: много бутала и тяга от ниски обороти и да не върти повече от 5000об. нагоре.Като знам яко сгъстен 4цилиндров как си променя работата и звука си представям VR-а в това състояние :shock


Потребителски аватар
trifon022
Мнения: 222
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 19:22
Автомобил: VW Golf MKII GTI
Двигател: 1.8 112hp PB 1991
Местоположение: Попово/София

Re: Атмосферен тунинг на 8V двигателите на VW

Мнениеот trifon022 » Пет 21 сеп 2012 21:53


Имам върпос, след сгъстяването няма ли да има нужда от някакво мапване? Все пак не се ли нуждае от различни смеси за нормална работа - колкото може да е нормална на степен 13:1 :?:


Потребителски аватар
Vankata_84
Мнения: 269
Регистриран на: Съб 15 яну 2011 17:58
Автомобил: Polo TDI 9N3
Двигател: BMS 2008 DPF
Местоположение: до Своге

Re: Атмосферен тунинг на 8V двигателите на VW

Мнениеот Vankata_84 » Съб 22 сеп 2012 0:01


Разбира се, че ще има нужда от ремап. Тука обаче има място за творчество. Има си спортни електроники, има си деоко което може да се върти и до някъде да се осъществи контрол на аванса. Горивото е друга работа, газта 3-та :beer Дето се казва човек сгъстяващ мотор до 13:1 при нормални 9-10:1 е наясно, или с концепция за после.

ПП - Ще използвам мига да попитам..Какво се пипа по 8кл. двигател да вдигне до около 230нм вътр. момент и до около 150коня мошността? Често чета твърдения как след модове(обикновено елементарни) отнася АБФ, но конкретно не съм намерил инфо кое как се пипа? Ама ако толкова лесно да вземам едно 2Е и да свалям АЦЕ-то. След като тегли повече :drunk


Потребителски аватар
pe6kata
Мнения: 2914
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Атмосферен тунинг на 8V двигателите на VW

Мнениеот pe6kata » Съб 22 сеп 2012 10:23


най-лесно с г60 ще го докараш на тия параметри mhihi
иначе доработките ще са много за атмосферка. Vento беше изкарал от 2.0 8в моно към 210 нютона някъде :shock
мощността му беше към 130 коня

при подобна степен, а със стоковия разпр. вал е нормално да има проблем с пълнененто на високите обороти, но нека колата ми да върви брутално от 1000 до 5000 примерно, пък нагоре и да замалее не ме бърка. точно колко ще малее ще видим като я направя. мисля си че няма да е по-зле, отколкото е оригинално, ама да видим


Потребителски аватар
trifon022
Мнения: 222
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 19:22
Автомобил: VW Golf MKII GTI
Двигател: 1.8 112hp PB 1991
Местоположение: Попово/София

Re: Атмосферен тунинг на 8V двигателите на VW

Мнениеот trifon022 » Съб 22 сеп 2012 13:39


Vankata_84 написа:Разбира се, че ще има нужда от ремап. Тука обаче има място за творчество. Има си спортни електроники...


Има ли смисъл да се наливат допълнително пари за електроники, при положение че в повечето случаи се търси ефект с минимално вложени пари? Въпроса е до колко може да се играе с оригиналната електроника, която (поправете ме ако греша) не е от най-добрите, след като подава импулс на 4-те инжектора, не зависимо че 3 от тях не би трябвало да пръскат (поправете ме отново, ако съм в грешка) и така безмислено се пръска гориво в цилиндрите, в които не би трябвало :?:


Потребителски аватар
pe6kata
Мнения: 2914
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Атмосферен тунинг на 8V двигателите на VW

Мнениеот pe6kata » Съб 22 сеп 2012 17:26


е.. грешиш, горивото се впрсъква малко преди клапана в порта и си стои там, докато не отвори клапана. Няма как да влезе в цилиндъра, докато всмукателния клапан не отвори

за ремапа- каквото и да правиш, е хубаво да се донастрои колата. при сгъстяването не е задължително, както да речем едни валове, просто ти трябва после хубаво гориво или по точно казано- детонационо устокйчиво


Потребителски аватар
trifon022
Мнения: 222
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 19:22
Автомобил: VW Golf MKII GTI
Двигател: 1.8 112hp PB 1991
Местоположение: Попово/София

Re: Атмосферен тунинг на 8V двигателите на VW

Мнениеот trifon022 » Пон 24 сеп 2012 14:43


И пак остава въпроса можел и да се мапва оригиналната електроника - кой, колко как и т.н. :)


Потребителски аватар
pe6kata
Мнения: 2914
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Атмосферен тунинг на 8V двигателите на VW

Мнениеот pe6kata » Пон 24 сеп 2012 15:59


може, що да не може. щом управлението на запалването и впръскването са заложени софтуерно в един чип...

къде и колко... има си хора за всичко в бг


Потребителски аватар
StS
Мнения: 2230
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
Автомобил: Golf VI
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Атмосферен тунинг на 8V двигателите на VW

Мнениеот StS » Пон 24 сеп 2012 17:06


13:1 - Не знам с какво гориво ще го ползваш но преди време в квартала имаше една 2ка, с 12.5 мисля на газ - само и си вървеше доста добре колата...

Някой може ли да обясни как се изменя "износо-устойчивостта" на двигател дигнат от 9 на 12.5 или 13..Защото ако е с добро масло според мен няма да има проблеми..Но не съм експерт в тунинг на двг...


Потребителски аватар
pe6kata
Мнения: 2914
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Атмосферен тунинг на 8V двигателите на VW

Мнениеот pe6kata » Пон 24 сеп 2012 17:43


едно турбо или компресор натовават много повече мотора.
макар и разреден като степен на сгъстяване, в буст му се налага да сгъстява двоино повече въздух(гориво-въздушна смес) отколкото един атмосферен мотор, бил той и сгъстен повече от оригинално

проблем с износването на коли с турби или компресор?

на бензин ще е претенциозна, ще иска силен, но не и на газ или метан

този ще го сглобя с биелните лагери на 1.8Т

главата съм я дал в сливен, хем ще се ревизира, (водачите са и ок- препасване на клапани, гумички, конторлен шлайф) и сме се разбрали да се направят некои промени по всмукването- промяна на ъгъла на фаските, пространството зад леглата на клапаните и самия порт. само всмукателните. Глава от ПБ/ПФ с най-големите клапани и разпр. вал

Гарнитура- обикновена, макар че трябва да им сравня цените, ако разликата с металната не е голяма, може и метална.

това го сглобявам на блок от 1.8 моно.

ще се ползва от моното шайбата на коляновия вал- многкратно по-лека е от тази на пб. Буталата от 1.8Т са по-леки и къси, както и биелите. Преди да сглобя мотора, ще изтегля всичко и ще кажа с точност. Може да резна и маховика, ще видим. Идеята ми е да съчетая най-дорбото което ми попадне като стокови части.

Целта е повишаване на мощността в ниските и средни обороти, не гоня повишаване в максималната мощност, икономичност и възползване от предимствата на алтернативните горива, а именно детонационоустойчивостта им

Разликата м/у буталата на рп и 1.8Т 20в, обърнете внимание докъде стига едното и другото спрямо ръба на блока

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта