Наближава :arrow УЗАНА (24-26 август 2018 г.)

Атмосферен тунинг на 8V двигателите на VW

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
trifon022
Мнения: 222
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 19:22
Автомобил: VW Golf MKII GTI
Двигател: 1.8 112hp PB 1991
Местоположение: Попово/София

Re: Атмосферен тунинг на 8V двигателите на VW

Мнениеот trifon022 » Пон 24 сеп 2012 21:45


Май много добре ще се получи, а идеята е да се кара на газ или метан? И въртящият момент намалява ли с намаляването на теглото на маховика? :) Давай напред и нямам търпение да видя какво ще се получи :)




Потребителски аватар
pe6kata
Мнения: 2873
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Атмосферен тунинг на 8V двигателите на VW

Мнениеот pe6kata » Нед 30 сеп 2012 9:12


pe6kata написа:Преди да сглобя мотора, ще изтегля всичко и ще кажа с точност. Може да резна и маховика, ще видим. Идеята ми е да съчетая най-дорбото което ми попадне като стокови части.

Целта е повишаване на мощността в ниските и средни обороти, не гоня повишаване в максималната мощност, икономичност и възползване от предимствата на алтернативните горива, а именно детонационоустойчивостта им


в тази връзка след дълго умуване, реших да сложа разпределителния вал от РП. За мощност във високите, вала е от ПФ/ПБ
ПФ(ПБ) вала е за увеличаване на максималната мощност, измества торка във високите
220/220 при минимум 1мм лифт
Всм. отваря 3 градуса след ГМТ и затваря 43 градуса след ДМТ.
Изпускателния отваря 37 преди ГМТ и затваря 3' след ГМТ. Макар и с по-малки градуси, фазите му са изместени в закъсние, а аз искам мощността ми да идва по-рано.

РП- 226/216, фазите са му:
всм. - 5' преди ГМТ и затваря 41'след ДМТ
изп. - 37' преди ДМТ и затваря 1'преди ГМТ


малко интересно инфо

Окомплековано бутало и биела тегло:
1.8 RP (моно 90 коня, 9:1)- 1125гр.
1.8 PF(PB, ABS.. 10:1)- 1145гр.
1.8T 20V - 1045гр.

шайба колянов вал от PF (плътна, за динамо, клима за клиновиден ремък) 1825гр
същата от моно- 450гр
за пистов ремък от голф3- 560гр.

маховика на този мотор, качен на пасат б3 с 02а кутия, е с бруталните 10.620 кг с венеца за стартера

резнах го малко до 6.5кг :Mr Green Fun

подробно в тези тема- viewtopic.php?f=83&t=277456&p=3566568#p3566568
там слагам снимки и си пиша некви работи като идиот, едва ли някой ги чете...

мотора е сглобен вече, другата седмица трябва да се движим и ще ви кажа как е

степента ще му е по-скоро малко над 12:1, като си преразгледах сметките, но крайното число ще го каже замерването


Потребителски аватар
StS
Мнения: 2226
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
Автомобил: Golf VI
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Атмосферен тунинг на 8V двигателите на VW

Мнениеот StS » Нед 30 сеп 2012 10:08


Четем споко , проектите който си личи че се правят наистина от фенове - хората им обръщат внимание.


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1966
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Re: Атмосферен тунинг на 8V двигателите на VW

Мнениеот Stenly » Нед 30 сеп 2012 12:11


Идеално е 12 и малко степен ,ако не е късно и имаш възможност сложи в главата едни 42/36 клапани и ще почне да си хапе каишката..
Ти с кой биели мери грамаж ,понеже има и такива с канал в средата и май са по тежки от тези без.


Потребителски аватар
pe6kata
Мнения: 2873
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Атмосферен тунинг на 8V двигателите на VW

Мнениеот pe6kata » Пон 01 окт 2012 10:43


биелите и на трите мотора са с канал в биелата
везната е с точност до 5грама

последно маховика е 6.900кг, от абф олекотен, съединителя - притискател и феродов е от вр6 228мм

спрямо стоковия ПФ, от бутала с биели свалям 400гр
от шайба на коляновия вал -1265гр
от маховик- 3700гр

сумарно въртящите се железа в мотора олекват с почти 5 и половина кила, сериозна цифра е.

Нямам търпение да видя какво ще е поведението на мотора, дали ще е спрямо очкванията ми.

Определено с по-големи клапани ще е по-добре, но това ще оскъпи допълнително нещата, а и тръгна ли с клапани, ще се мине на портване, вал с раздвижно колело и става една... Исках съчетая това, което имах като железа в гаража по най-добрия начин, хем и да си стегна колата. Все пак тази ми е ежеднвената, по-сериозни неща(вкл и средства) ще се вкарават в комбито, че там нещата много се проточиха, да не говорим че и по корадото правя някои дреболии и ми идва нанагорно


Потребителски аватар
pe6kata
Мнения: 2873
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Атмосферен тунинг на 8V двигателите на VW

Мнениеот pe6kata » Нед 07 окт 2012 19:06




ама как гасне само mhihi


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1966
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Re: Атмосферен тунинг на 8V двигателите на VW

Мнениеот Stenly » Нед 07 окт 2012 20:44


Резултата е налице от олекотяването.Това на газ ли беше или бензин?


Потребителски аватар
pe6kata
Мнения: 2873
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Атмосферен тунинг на 8V двигателите на VW

Мнениеот pe6kata » Нед 07 окт 2012 21:28


на бензин. аналогично изглеждат нещата и на метан

доволен съм, резултата се покри с очакванията. Не бих го нарекал точно тунинговане, по скоро подобряване/оптимизиране или нагаждане към определени изисквания...


Потребителски аватар
pe6kata
Мнения: 2873
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Атмосферен тунинг на 8V двигателите на VW

Мнениеот pe6kata » Пон 05 ное 2012 19:51


Стоково за 8в на хидравлика, по-добро като вал от пб/ пф няма, и разликата е осезаема спрям.о вал от от останалите 1.6/1.8 мотори. Лифта е еднскъв 20 мм
Казвам го, за да спестя евентуалните експероменти на някой.

П.п. доколкото знам, вала от пб/пф е сходен с този на 2е. Ако някой знае лифта и фазите на.този от 2е, нека ги напише.


Тарикатлък е гарнитурата от г60- метална и многопластова е. С нея може да се разрежда и сгъстяява.

Евтин вариант за сгъстяване е с бутала от 16в от кр/,пл като се пресържат или малко се разреди с гарнитура.та


Milevv
Мнения: 47
Регистриран на: Пон 01 ное 2010 9:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: димитровград

Re: Атмосферен тунинг на 8V двигателите на VW

Мнениеот Milevv » Пон 05 ное 2012 21:43


pe6kata написа:Стоково за 8в на хидравлика, по-добро като вал от пб/ пф няма, и разликата е осезаема спрям.о вал от от останалите 1.6/1.8 мотори. Лифта е еднскъв 20 мм
Казвам го, за да спестя евентуалните експероменти на някой.

П.п. доколкото знам, вала от пб/пф е сходен с този на 2е. Ако някой знае лифта и фазите на.този от 2е, нека ги напише.


Тарикатлък е гарнитурата от г60- метална и многопластова е. С нея може да се разрежда и сгъстяява.

Евтин вариант за сгъстяване е с бутала от 16в от кр/,пл като се пресържат или малко се разреди с гарнитура.та


Всичко добре, но това с лифта от 20мм не го вярвам!
Как го премери, нещо май си сбъркал!


Потребителски аватар
pe6kata
Мнения: 2873
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Атмосферен тунинг на 8V двигателите на VW

Мнениеот pe6kata » Вто 06 ное 2012 2:24


10mm е
Пиша от телефон и е малко тегаво...


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1966
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Re: Атмосферен тунинг на 8V двигателите на VW

Мнениеот Stenly » Вто 06 ное 2012 14:03


Как успя да разлепиш г60 гарнитурата.. долния пласт (от всичките 4) е лепен с нещо за дебелия пласт и ако тръгнеш да го разлепяш се криви ...а именно идеята за сгъстяване е да махнеш дебелия пласт... аз си мислех,че става но пробвах на една стара гарнитура и по-горе написаното ме спря.


Потребителски аватар
pe6kata
Мнения: 2873
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Атмосферен тунинг на 8V двигателите на VW

Мнениеот pe6kata » Сря 07 ное 2012 18:13


цепи се

1.6 моторите, и по-специално 8в при голф4 са пак 81мм бутало и полват метална гарнитура. Почти съм сигурен че пасва като отвори на моторите от 80-90те години. различна е от гарнитурата за 20в главите определено.
не ми се занимаваше да я налагам, който иска нека я сравни, най-вероятно и тя може да се ползва...


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1966
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Re: Атмосферен тунинг на 8V двигателите на VW

Мнениеот Stenly » Съб 10 ное 2012 2:15


Тая за 20В имаше от задната част канали за маслото и на по-старите блокове не става..иначе за моно,г60,2.0 дал бог метални гарнитури..


Потребителски аватар
jocha
Мнения: 367
Регистриран на: Пет 01 юни 2012 17:59
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: 1.3NZ 1990
Местоположение: Пловдив

Re: Атмосферен тунинг на 8V двигателите на VW

Мнениеот jocha » Пон 25 фев 2013 17:15


И аз да се включа към темата за 8v моторите с едно питане.Аз съм с 1.3NZ ел.инжекция или като цяло предшественика на 1.4 за голф 3, но с малката разлика че съм с колектор 4-2-1 заводски и вървя 2 коли повече на 400м.Питането ми дали може да се сложи 16V глава на този мотор от 1.4(поло двувалката), може ли да му се сложи друг вал и като цяло като изключим генерацията понеже вече съм я направил и притока на повече студен въздух какво друго може да му се направи на това двигателче за да тръгне малко повече.Не искам да сменям целия мотор поради 2 причини - 1 нямам пари да преправям спирачки и другите истории и 2 искам да си стане просто бърза ежедневна малолитражка която да е приятна за каране :beer



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта