надуване на ГОЛФ 1.6 GTD
- lydas
- Мнения: 64
- Регистриран на: Сря 20 яну 2010 19:56
- Автомобил: Golf MK2 1.6 td++
- Двигател: JR 1986
- Местоположение: Burgas
надуване на ГОЛФ 1.6 GTD
От доста време следях темите на shanadjiqta и daywalker и много се надахах да надувам и моята печка 1.6 gtd jr мотор с турбина T3.В началото накупих бустмеръра и бустконтролера ,но така стана че нямах финанси да си закупя и кулера и я бях надул в началото на 1 бар с малко нафта.. Главата ми беше заминала още от преди това бренерите бяха нацепени и в последствие купих от 1.9D 1Y от VW Cady.След като смених главата мотора се разреди малко и дадах малко предварение на помпата,но започна да върви дори по добре макар и разреден и още не надут напълно.След определено време ми попадна един кулер и тръби по на тънко и вчера се заловихме да го сложим.Тръгнах после да си играя да намествам нафтата обаче се оказа че когато примерно дигна оборотите на нафтата до кам 1400 и реша да ги върна от шпилката отзад не се получаваше..Може ли някои да ми каже от какво може да е това ?
- Прикачени файлове
Последна промяна от lydas на Пет 19 сеп 2014 0:04, променено общо 1 път.
- samo_pechka
- Мнения: 8375
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: надуване на ГОЛФ 1.6 GTD
Очертава се нов проект браво Това със другата глава е за мен по-добре (по-големите бренери) -носи на "надув" по-як
Нямаше ли да е по-добре с по-малък диаметър тръбопроводи до кулера ? Според мен ще е по-ефикасно , спада и малко "дупката", като ефект . То най-добре ще е ,ако може да се сложи по подобие на Форд 1.8 ТД+И ,т.е. отгоре на главата със супер къси турбо пътища и охлаждането да става, през отвор на капака и заборник ....предполагам и ,че ако се вземе ориг.кулер от такава фордела ще е най-лесен за пригаждане
Изолирай си и изх.тръба от кулера топлинно ( т.е. вход. към смук. колектор).
А това за ГНП-ето ? В смисъл- вдигаш оборотите (ниските) , ма откъде ги вдигаш ? Да не е от болчето за цикловата порция ,да си го завил повече ,отколкото трябва , щото това е негатива при по-яко завиване- няма "смъкване" на ниските обороти ! Поогледай и вариант за бууст-пина той е мн важен фактор ето предложение (м/у другото колегата memberlist.php?mode=viewprofile&u=182247 беше споменал за успешна "самоделка") http://www.x-parts.de/Motorteile-und-Tu ... 16464.html
Нямаше ли да е по-добре с по-малък диаметър тръбопроводи до кулера ? Според мен ще е по-ефикасно , спада и малко "дупката", като ефект . То най-добре ще е ,ако може да се сложи по подобие на Форд 1.8 ТД+И ,т.е. отгоре на главата със супер къси турбо пътища и охлаждането да става, през отвор на капака и заборник ....предполагам и ,че ако се вземе ориг.кулер от такава фордела ще е най-лесен за пригаждане
Изолирай си и изх.тръба от кулера топлинно ( т.е. вход. към смук. колектор).
А това за ГНП-ето ? В смисъл- вдигаш оборотите (ниските) , ма откъде ги вдигаш ? Да не е от болчето за цикловата порция ,да си го завил повече ,отколкото трябва , щото това е негатива при по-яко завиване- няма "смъкване" на ниските обороти ! Поогледай и вариант за бууст-пина той е мн важен фактор ето предложение (м/у другото колегата memberlist.php?mode=viewprofile&u=182247 беше споменал за успешна "самоделка") http://www.x-parts.de/Motorteile-und-Tu ... 16464.html
- samo_pechka
- Мнения: 8375
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: надуване на ГОЛФ 1.6 GTD
Пропуснах да добавя - монтирането на дюзи с по-голямо налягане ( да речем 175-180 бара) също спомага за по-лесен старт и мн по-добър преход на оборотите от min/max и мотора работи на ниски в по-"разредена"-та глава перфектно .
- lydas
- Мнения: 64
- Регистриран на: Сря 20 яну 2010 19:56
- Автомобил: Golf MK2 1.6 td++
- Двигател: JR 1986
- Местоположение: Burgas
Re: надуване на ГОЛФ 1.6 GTD
Работата е там ,че и дори и на нормални обороти като беше преди да съм барнал болта за нафтата не искаха да се свалят шпилката се отвива обаче лоста на който е жилото въобще не мърда назад.
- samo_pechka
- Мнения: 8375
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: надуване на ГОЛФ 1.6 GTD
А самото жило откачи ли го от планката?
- lydas
- Мнения: 64
- Регистриран на: Сря 20 яну 2010 19:56
- Автомобил: Golf MK2 1.6 td++
- Двигател: JR 1986
- Местоположение: Burgas
Re: надуване на ГОЛФ 1.6 GTD
не съм пробвал да го откачам има вариант да го опъва жилото и да не може да се върне като се замисля жилото от една страна можеше да се регулира ..
- samo_pechka
- Мнения: 8375
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: надуване на ГОЛФ 1.6 GTD
lydas написа:..като се замисля жилото от една страна можеше да се регулира ..
Да, точно от нея планка (отзад ) се откача/издърпва ,за да не "бърка" настройките и след това се настройва "своб." ход на газта
- don hose
- Мнения: 568
- Регистриран на: Сря 28 юни 2006 15:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: надуване на ГОЛФ 1.6 GTD
Колега, гавата е напрво нова.Толкова запазена глава втора употреба не съм виждал.И други двигатели има с такава глава, всичките казват, че пали добре. Аз обаче съм твърдо убеден, че при леко застудяване ще има сериозни проблеми със студения старт.Иначе с тази глава печелиш по-големи клапъни, по-големи смукателни портове и не маловажно, можеш да сложиш колектор от помпа-дюза.
А за колегата Печка - по-голямото налягане на впръскване не води до по-добра мощност в конкретния случай!
Ако навиеш болта до момента в който не можеш да върнеш оборотите, трябвада презацепиш планката за газта спрямо валчето.
Успех!
А за колегата Печка - по-голямото налягане на впръскване не води до по-добра мощност в конкретния случай!
Ако навиеш болта до момента в който не можеш да върнеш оборотите, трябвада презацепиш планката за газта спрямо валчето.
Успех!
- samo_pechka
- Мнения: 8375
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: надуване на ГОЛФ 1.6 GTD
don hose написа:..
А за колегата Печка - по-голямото налягане на впръскване не води до по-добра мощност в конкретния случай!
.....
Е как да не е по-добре с по-голямо налягане на дюзите ?! Колата ще пали доста по-добре с "разредената" глава и дюзи на по-голямо налягане,разпрашаването е по-добро ! Отделно и времето за "горене" на сместа се съкращава , КПД-ето се увеличава ,има си плюсове и не подминавайте този факт
Типичен пример : чист дизел Г2 с 1.6Д, с дюзи оригинални - кофти старт студен.Проверката на компресията показа ,че моторчето е доста поизносено, клапаните обаче "държаха" (проверката с масълцето), съмнения за сегменти-на първо време ... .Смъкнахме дюзите-правеха мн.добра мъгла на около 130 бара. Собственика (възрастен човек) на колата сподели , че от сина му са останали от стария му Пасат 1.6 ТД+И - дюзи и помпа ,дюзите се оказаха перфектни ( явно съхранението им в нафта, в един компотен буркан е добро решение) . Монтирахме ги . След около 2 седмици се видяхме случайно - човечеца сподели,че колата е станала друга пали мн по-леко от преди в студа , дори и пъргавината се е подобрила! За сведение- само дюзите сменихме и центровката проверихме-оказа се добре! Сега кажи ,че е било случайност !
Позагледах се в техническите данни на коли- дизеларки ( не точно ФВ- въобще дизелови коли-разл.марки).От там ми прави следното впечатление ,коли с по-разредени мотори - турбинирани (заводски)имат дюзи с по-голямо налягане на впръскване , а коли с голямо налягане ( най-вече "чистите" дизели) - дюзите им са с малко по-малко налягане .. Изключения от правилото може и да има
П.п. ако си погледнал линка с буустпина ,дето съм го постнал няколко поста по-горе ,пише следното : Mit diesem Tuningkegel, 190 Bar Einspritzdüsen, einem Dampfrad mit 1,4 Bar Ladedruck, einem großen Ladeluftkühler und einer darauf abgestimmten Einspritzpumpe können Leistungen von bis zu 130 PS erreicht werden.
- lydas
- Мнения: 64
- Регистриран на: Сря 20 яну 2010 19:56
- Автомобил: Golf MK2 1.6 td++
- Двигател: JR 1986
- Местоположение: Burgas
Re: надуване на ГОЛФ 1.6 GTD
Колега колата е от зимата с такава глава и съм я пробвал на -10 пали перфектно..дадено е малко предварение на помпата за да се компенсира малко компресията ама неможе напълно да стане и първите 1-2 мин докато позагрее пуши бяло малко ама после е доста добре,а за дюзи с по голямо налягане и аз съм чувал че става по добре ама не съм го виждал на практика ..
- don hose
- Мнения: 568
- Регистриран на: Сря 28 юни 2006 15:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: надуване на ГОЛФ 1.6 GTD
Колега Печка, какъв е бил проблема на инжинерите от VW да сложат една по корава пружина в дюзите:)
Моляте, ако беше това да увеличищ налягането такава панацея защо никой не го е направил.
Иначе браво колега, че си я подкарал с тази глава, аз си мисля да направя тая интервенция но се притеснявам за студения старт.
До колегата Печка искам да кажа, че не се заждам просто в конкретния случай не си прав.
Моляте, ако беше това да увеличищ налягането такава панацея защо никой не го е направил.
Иначе браво колега, че си я подкарал с тази глава, аз си мисля да направя тая интервенция но се притеснявам за студения старт.
До колегата Печка искам да кажа, че не се заждам просто в конкретния случай не си прав.
- samo_pechka
- Мнения: 8375
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: надуване на ГОЛФ 1.6 GTD
Добре де ,може и да не съм прав До какво води, ами до оскъпяване на конструкцията ! Просто оригинал мотора не е разреден толкова ! Близко е до акъла, че всяка "излишна" промяна може да доведе до "излишен" ремонт ,по-яките пружини водят до необходимост от промяна в ГНП-в усилването му, до по-дебел вал евентуално , водят и до доп.обтяжно колело ( да не "прескочи" ремъка ) ,т.е. водят до доп.разходи ! И затова системата се прави да работи добре , а не "свръх-добре" .Това е общо взето , ако една промяна, по кола,коства на фирмата 50 ойро допълнителни да речем , смятай на 1 000 000 превозни средства ,колко е
И аз не се заяждам- споделям моята гледна точка
И аз не се заяждам- споделям моята гледна точка
- don hose
- Мнения: 568
- Регистриран на: Сря 28 юни 2006 15:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: надуване на ГОЛФ 1.6 GTD
Ами тогава излиза, че така човека рискува да си счупи мотора:)За всичко което казваш си прав, но за мен идеята беше как човека да извади повече сила.Провери каква енергия е нужна за ГНП-то да генерира 180-190 бара и каква да генерира 130.Намери динамометрични графики, има такива и там ще намериш истината.
Не винаги повечето е по-добре!
Успех с проекта ще го следя.
Не винаги повечето е по-добре!
Успех с проекта ще го следя.
- MapTo``
- Мнения: 273
- Регистриран на: Нед 12 мар 2006 22:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: надуване на ГОЛФ 1.6 GTD
Супер тема, и аз карам същият мотор JR на голф 2 ,нищо несъм му бутал по мотора ,само основен ремонт му е направен , но всичко си му е както си е било не съм го надувал,като цяло съм си доволен от пъргавината и вървенето ,но има потенциал за повече с малки доработки,ще следя с интерес и успех с напомпването ,току виж и мен ме е ухапало кучето
- samo_pechka
- Мнения: 8375
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: надуване на ГОЛФ 1.6 GTD
Едва ли ГНП-ето ще се строши от по-голямото налягане на дюзите , след като често тези мотори се карат с алтернативни горива и на тях в чуждоезични форуми им се препоръчва налягане на 180 бара дюзи, отделно и олиото яко товари помпата . Просто завода производител се презастрахова с по-"меки" дюзи и...аз все още смятам и поддържам тезата,че нещата ще се подобрят с по-високото налягане, въпроса е да не се "престараваме" прекалено,че... .То по тая логика, що не оставиха и стоковия ТД на ФВ със 130 бара дюзи , ами им се слагат 150-160 бара ,явно си има защо
Както и да е, прав-неправ ,спирам да цапам темата на колегата
Както и да е, прав-неправ ,спирам да цапам темата на колегата
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 136 госта