надуване на ГОЛФ 1.6 GTD

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
lydas
Мнения: 64
Регистриран на: Сря 20 яну 2010 19:56
Автомобил: Golf MK2 1.6 td++
Двигател: JR 1986
Местоположение: Burgas

надуване на ГОЛФ 1.6 GTD

Мнениеот lydas » Сря 13 мар 2013 8:21


От доста време следях темите на shanadjiqta и daywalker и много се надахах да надувам и моята печка 1.6 gtd jr мотор с турбина T3.В началото накупих бустмеръра и бустконтролера ,но така стана че нямах финанси да си закупя и кулера и я бях надул в началото на 1 бар с малко нафта.. Главата ми беше заминала още от преди това бренерите бяха нацепени и в последствие купих от 1.9D 1Y от VW Cady.След като смених главата мотора се разреди малко и дадах малко предварение на помпата,но започна да върви дори по добре макар и разреден и още не надут напълно.След определено време ми попадна един кулер и тръби по на тънко и вчера се заловихме да го сложим.Тръгнах после да си играя да намествам нафтата обаче се оказа че когато примерно дигна оборотите на нафтата до кам 1400 и реша да ги върна от шпилката отзад не се получаваше..Може ли някои да ми каже от какво може да е това ?
Прикачени файлове
DSC_0114.jpg
ето го тук готов с кулера
DSC_0116.jpg
DSC_0005.jpg
ето и 1.9 главата с нови повдигачи,водачи,гумички
DSC_0003.jpg
DSC00054.jpg
ето го и отвътре с монтираните бустметър и контролер

Последна промяна от lydas на Пет 19 сеп 2014 0:04, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8375
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: надуване на ГОЛФ 1.6 GTD

Мнениеот samo_pechka » Сря 13 мар 2013 10:03


Очертава се нов проект :biggrin браво :th_up Това със другата глава е за мен по-добре (по-големите бренери) :th_up -носи на "надув" по-як :mrgreen
Нямаше ли да е по-добре с по-малък диаметър тръбопроводи до кулера ? Според мен ще е по-ефикасно , спада и малко "дупката", като ефект . То най-добре ще е ,ако може да се сложи по подобие на Форд 1.8 ТД+И ,т.е. отгоре на главата със супер къси турбо пътища и охлаждането да става, през отвор на капака и заборник ....предполагам и ,че ако се вземе ориг.кулер от такава фордела ще е най-лесен за пригаждане :stumm
Изолирай си и изх.тръба от кулера топлинно ( т.е. вход. към смук. колектор).
А това за ГНП-ето ? В смисъл- вдигаш оборотите (ниските) , ма откъде ги вдигаш ? Да не е от болчето за цикловата порция ,да си го завил повече ,отколкото трябва , щото това е негатива при по-яко завиване- няма "смъкване" на ниските обороти ! Поогледай и вариант за бууст-пина :th_up той е мн важен фактор :th_up ето предложение (м/у другото колегата memberlist.php?mode=viewprofile&u=182247 беше споменал за успешна "самоделка") http://www.x-parts.de/Motorteile-und-Tu ... 16464.html


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8375
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: надуване на ГОЛФ 1.6 GTD

Мнениеот samo_pechka » Сря 13 мар 2013 10:21


Пропуснах да добавя - монтирането на дюзи с по-голямо налягане ( да речем 175-180 бара) също спомага за по-лесен старт и мн по-добър преход на оборотите от min/max и мотора работи на ниски в по-"разредена"-та глава перфектно .


Потребителски аватар
lydas
Мнения: 64
Регистриран на: Сря 20 яну 2010 19:56
Автомобил: Golf MK2 1.6 td++
Двигател: JR 1986
Местоположение: Burgas

Re: надуване на ГОЛФ 1.6 GTD

Мнениеот lydas » Сря 13 мар 2013 18:01


Работата е там ,че и дори и на нормални обороти като беше преди да съм барнал болта за нафтата не искаха да се свалят шпилката се отвива обаче лоста на който е жилото въобще не мърда назад.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8375
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: надуване на ГОЛФ 1.6 GTD

Мнениеот samo_pechka » Сря 13 мар 2013 19:48


А самото жило откачи ли го от планката?


Потребителски аватар
lydas
Мнения: 64
Регистриран на: Сря 20 яну 2010 19:56
Автомобил: Golf MK2 1.6 td++
Двигател: JR 1986
Местоположение: Burgas

Re: надуване на ГОЛФ 1.6 GTD

Мнениеот lydas » Чет 14 мар 2013 7:50


не съм пробвал да го откачам има вариант да го опъва жилото и да не може да се върне като се замисля жилото от една страна можеше да се регулира ..


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8375
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: надуване на ГОЛФ 1.6 GTD

Мнениеот samo_pechka » Чет 14 мар 2013 9:33


lydas написа:..като се замисля жилото от една страна можеше да се регулира ..

Да, точно от нея планка (отзад ) се откача/издърпва ,за да не "бърка" настройките :wink и след това се настройва "своб." ход на газта :th_up


Потребителски аватар
don hose
Мнения: 568
Регистриран на: Сря 28 юни 2006 15:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: надуване на ГОЛФ 1.6 GTD

Мнениеот don hose » Чет 14 мар 2013 23:56


Колега, гавата е напрво нова.Толкова запазена глава втора употреба не съм виждал.И други двигатели има с такава глава, всичките казват, че пали добре. Аз обаче съм твърдо убеден, че при леко застудяване ще има сериозни проблеми със студения старт.Иначе с тази глава печелиш по-големи клапъни, по-големи смукателни портове и не маловажно, можеш да сложиш колектор от помпа-дюза.
А за колегата Печка - по-голямото налягане на впръскване не води до по-добра мощност в конкретния случай!
Ако навиеш болта до момента в който не можеш да върнеш оборотите, трябвада презацепиш планката за газта спрямо валчето.

Успех!


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8375
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: надуване на ГОЛФ 1.6 GTD

Мнениеот samo_pechka » Пет 15 мар 2013 14:17


don hose написа:..
А за колегата Печка - по-голямото налягане на впръскване не води до по-добра мощност в конкретния случай!
.....

Е как да не е по-добре с по-голямо налягане на дюзите ?! Колата ще пали доста по-добре с "разредената" глава и дюзи на по-голямо налягане,разпрашаването е по-добро ! Отделно и времето за "горене" на сместа се съкращава , КПД-ето се увеличава ,има си плюсове и не подминавайте този факт :exclaim
Типичен пример : чист дизел Г2 с 1.6Д, с дюзи оригинални - кофти старт студен.Проверката на компресията показа ,че моторчето е доста поизносено, клапаните обаче "държаха" (проверката с масълцето), съмнения за сегменти-на първо време ... .Смъкнахме дюзите-правеха мн.добра мъгла на около 130 бара. Собственика (възрастен човек) на колата сподели , че от сина му са останали от стария му Пасат 1.6 ТД+И - дюзи и помпа ,дюзите се оказаха перфектни ( явно съхранението им в нафта, в един компотен буркан е добро решение) . Монтирахме ги . След около 2 седмици се видяхме случайно - човечеца сподели,че колата е станала друга :smile пали мн по-леко от преди в студа , дори и пъргавината се е подобрила! За сведение- само дюзите сменихме и центровката проверихме-оказа се добре! Сега кажи ,че е било случайност !
Позагледах се в техническите данни на коли- дизеларки ( не точно ФВ- въобще дизелови коли-разл.марки).От там ми прави следното впечатление ,коли с по-разредени мотори - турбинирани (заводски)имат дюзи с по-голямо налягане на впръскване , а коли с голямо налягане ( най-вече "чистите" дизели) - дюзите им са с малко по-малко налягане .. Изключения от правилото може и да има :redface
П.п. ако си погледнал линка с буустпина ,дето съм го постнал няколко поста по-горе ,пише следното : Mit diesem Tuningkegel, 190 Bar Einspritzdüsen, einem Dampfrad mit 1,4 Bar Ladedruck, einem großen Ladeluftkühler und einer darauf abgestimmten Einspritzpumpe können Leistungen von bis zu 130 PS erreicht werden.


Потребителски аватар
lydas
Мнения: 64
Регистриран на: Сря 20 яну 2010 19:56
Автомобил: Golf MK2 1.6 td++
Двигател: JR 1986
Местоположение: Burgas

Re: надуване на ГОЛФ 1.6 GTD

Мнениеот lydas » Пет 15 мар 2013 18:51


Колега колата е от зимата с такава глава и съм я пробвал на -10 пали перфектно..дадено е малко предварение на помпата за да се компенсира малко компресията ама неможе напълно да стане и първите 1-2 мин докато позагрее пуши бяло малко ама после е доста добре,а за дюзи с по голямо налягане и аз съм чувал че става по добре ама не съм го виждал на практика ..


Потребителски аватар
don hose
Мнения: 568
Регистриран на: Сря 28 юни 2006 15:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: надуване на ГОЛФ 1.6 GTD

Мнениеот don hose » Пет 15 мар 2013 23:13


Колега Печка, какъв е бил проблема на инжинерите от VW да сложат една по корава пружина в дюзите:)
Моляте, ако беше това да увеличищ налягането такава панацея защо никой не го е направил.
Иначе браво колега, че си я подкарал с тази глава, аз си мисля да направя тая интервенция но се притеснявам за студения старт.
До колегата Печка искам да кажа, че не се заждам просто в конкретния случай не си прав.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8375
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: надуване на ГОЛФ 1.6 GTD

Мнениеот samo_pechka » Съб 16 мар 2013 9:59


Добре де ,може и да не съм прав :cool До какво води, ами до оскъпяване на конструкцията :biggrin ! Просто оригинал мотора не е разреден толкова ! Близко е до акъла, че всяка "излишна" промяна може да доведе до "излишен" ремонт ,по-яките пружини водят до необходимост от промяна в ГНП-в усилването му, до по-дебел вал евентуално , водят и до доп.обтяжно колело ( да не "прескочи" ремъка ) ,т.е. водят до доп.разходи ! И затова системата се прави да работи добре , а не "свръх-добре" :icon_lol .Това е общо взето , ако една промяна, по кола,коства на фирмата 50 ойро допълнителни да речем , смятай на 1 000 000 превозни средства ,колко е :exclaim

И аз не се заяждам- споделям моята гледна точка :love.vwclub


Потребителски аватар
don hose
Мнения: 568
Регистриран на: Сря 28 юни 2006 15:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: надуване на ГОЛФ 1.6 GTD

Мнениеот don hose » Съб 16 мар 2013 16:07


Ами тогава излиза, че така човека рискува да си счупи мотора:)За всичко което казваш си прав, но за мен идеята беше как човека да извади повече сила.Провери каква енергия е нужна за ГНП-то да генерира 180-190 бара и каква да генерира 130.Намери динамометрични графики, има такива и там ще намериш истината.
Не винаги повечето е по-добре!

Успех с проекта ще го следя.


Потребителски аватар
MapTo``
Мнения: 273
Регистриран на: Нед 12 мар 2006 22:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: надуване на ГОЛФ 1.6 GTD

Мнениеот MapTo`` » Съб 16 мар 2013 21:09


Супер тема, и аз карам същият мотор JR на голф 2 ,нищо несъм му бутал по мотора ,само основен ремонт му е направен , но всичко си му е както си е било не съм го надувал,като цяло съм си доволен от пъргавината и вървенето ,но има потенциал за повече с малки доработки,ще следя с интерес и успех с напомпването ,току виж и мен ме е ухапало кучето :biggrin :th_up :beer


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8375
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: надуване на ГОЛФ 1.6 GTD

Мнениеот samo_pechka » Съб 16 мар 2013 22:51


Едва ли ГНП-ето ще се строши от по-голямото налягане на дюзите , след като често тези мотори се карат с алтернативни горива и на тях в чуждоезични форуми им се препоръчва налягане на 180 бара дюзи, отделно и олиото яко товари помпата :wink . Просто завода производител се презастрахова с по-"меки" дюзи и...аз все още смятам и поддържам тезата,че нещата ще се подобрят с по-високото налягане, въпроса е да не се "престараваме" прекалено,че... .То по тая логика, що не оставиха и стоковия ТД на ФВ със 130 бара дюзи , ами им се слагат 150-160 бара ,явно си има защо :exclaim
Както и да е, прав-неправ ,спирам да цапам темата на колегата :redface



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 136 госта