Двигателни масла за тунинговани двигатели(дискусия,избор)

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
paco
Мнения: 1817
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Двигателни масла за тунинговани двигатели(дискусия,избор

Мнениеот paco » Съб 05 юли 2014 16:06


Vizor написа:...


Много лично го приемаш брат :smile Казвам да спреш да го хвалиш редлайна, защото никой не кара ваг с него а ти се него споменаваш. Визирам добре направен и стойностен проект. Разбираш ме за какво ти говоря, достатъчно си в час с материят.

Това за уважението ще го коментираме лично, но не помня да съм те заяждал някога за нещо. Смятам, че е показателно :wink




Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12508
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Двигателни масла за тунинговани двигатели(дискусия,избор

Мнениеот Vizor » Съб 05 юли 2014 17:27


Така е, Пламене. Дори мога да кажа, че си ми помогнал повече отколкото сме говорили изобщо. Просто и аз се зачудих какво ти стана, но може би съм го прочел в шибано моментно състояние, за което ще ти се извиня лично :)

Това, че никой не кара ВАГ с такова масло не е показателно за самото масло. Винаги мога да споря за това, че в България (благодарение на 2-3 фирми) се ограничаваме откъм използването на доста сериозни марки като Ройал Пърпъл, Ред лайн и още доста. Когато работех при Ицо го предлагахме и много хора (дори на хубавата цена, на която Ицо го даваше), които не го бяха чували, не искаха да му се доверят. Липсва ни, според мен, малко четене и разиране на това, което си слагаме в колите. В никакъв случай ние не казвам, че маслата, които ползваме тук са лоши - дори напротив. На повечето DIY проекти в БГ, които са гаражни изпълнения с НЯКАКВИ сложени части и карани на 2 бара... доста пъти само маслото и Бог ги пази от потрошени части.

Също така разбирането за маслата ни пречи да си изберем правилното. Да, на мотул 300V серията пише, че покрива ПОВЕЧЕ от всичките съществуващи стандарти. Важното е гъстотата на маслото да се избира спрямо това, което сте направили с мотора си. Спрямо хлабините, помпите, има ли маслен кулер, на колко километра ще се сменя, с какво гориво ще се кара.

Виждал съм хора, които бухат яко м/етанол, дори без грам бензин в него и се чудят аджеба защо нямат лагери. Това разбиране ни пречи като цяло.


liolioto
Мнения: 102
Регистриран на: Съб 11 апр 2009 17:49
Автомобил:
Двигател:

Re: Двигателни масла за тунинговани двигатели(дискусия,избор

Мнениеот liolioto » Нед 27 юли 2014 21:23


Всичко е относително. А в нашата мила татковина понятието "тунингован двигател" също е много относително. Да,в дебелите книги пише,че трябва да се сменят това и това с по-усилено,по-надеждно и ако може и да е по-леко става перфектно. Може би не са малко хората,които го правят,но мисля,че повечето едва ли се "задълбочават" толкова много в модифицирането на двигателя. На базата на това...ами всичко си е индивидуално. Не само до стила на шофиране,предназначението на автомобила и какви са цифрите на закупеното от нас масло. А дали това масло е наливано от завода производител?? Дали е спазено качеството...спецификациите,написани отзад?!
Нека тръгнем от следната база - доколко и как е тунингован двигателя ни. Сменили сме всичко от бутало-мотовилковата група...дотук добре. Един любопитен въпрос - някой има ли представа на неговия индивидуален двигател дали отворите за мазане на заводските лагери на коляновия вал са с различен диаметър от отворите на същите тези лагери,но тунинговани? Както знаем всички коляновия вал е доста важна част от двигателите ни.
Друг аргумент - защо не спомена никой за предписанието на производителя. Да,възможно е даден вид 5W40 да е по-гъсто масло от 10W40,но оттам се гледат и спецификациите на маслото. Да не говорим,че и за тези спецификации няма утвърдена световна система. Какво ни предписва производителя...на ВАГ-овете...стандарт,вискозитет,марка. Когато се модифицира двигателя дали се променя диаметъра на отворите на всички маслени канали,през които тече маслото? Тук идва и маслената помпа като фактор,и охладителя на маслото. По-голяма маслена помпа -> по-голямо налягане на впръскване на маслото -> възможност да използваме "по-гъсто масло" с по-голяма първа цифра така да кажем. Охладителят на маслото понижава температурата на маслото при по-здраво каране.Ако е наличен -> можем да използваме масло с по-малка втора цифра на самото масло.
От всичко по-горе излиза,че в зависимост от тунинга по двигателя ни е различно и маслото. Отправна точка обаче според мен трябва да бъде предписанието на производителя! Оттам нататък според тунинга,който сме направили си правим сметка и за маслото.
Ако не е много спам,можем и да разширим темата - да речем добавки за маслото,което наливаме.


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Двигателни масла за тунинговани двигатели(дискусия,избор

Мнениеот radi_nrj » Сря 30 юли 2014 17:06


Само забравижме да отбележим една малка подробност. Повечето сериозно напомпани машини ползват лагерни турбини където потока на масло необходим за нормалното фунциониране на турбината няма нищо общо с този при втулковите турбини на нашите кошници.


Потребителски аватар
alexx
Мнения: 1295
Регистриран на: Пон 11 апр 2005 22:26
Автомобил: SantaFe
Двигател:
Местоположение: София

Re: Двигателни масла за тунинговани двигатели(дискусия,избор

Мнениеот alexx » Сря 30 юли 2014 21:06


paco написа:
Vizor написа:...


... Казвам да спреш да го хвалиш редлайна, защото никой не кара ваг с него а ти се него споменаваш.

това е откакто влезе при субарутата и там все за някакви премиум течности и обслужвания с екзотичен произход става дума :mhihi


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12508
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Двигателни масла за тунинговани двигатели(дискусия,избор

Мнениеот Vizor » Чет 31 юли 2014 9:48


Ами РедЛайн внасяхме още докато работех в Хеед (което беше 2009-та година) и ползвахме на Сирокотата точно 60WT. Много добре познавам маслото още преди =Alex= от субару форума да започнат да четат за масла :)


van45
Мнения: 5
Регистриран на: Пон 20 апр 2015 20:09
Автомобил:
Двигател:

Re: Двигателни масла за тунинговани двигатели(дискусия,избор

Мнениеот van45 » Пон 20 юли 2015 13:44


От всичко написано до сега... Не ми стана ясно на турбиниран мотор от атмосферен?! С пълна ревизия т.е. нови основни и биелни лагери,нови сегменти,нови водачи и гумички на клапаните и при положение,че живея в Сл.Бряг целогодишно и най голямото натоварване на колата е едно каране в седмицата до Варна през Обзорски проход. Какво масло да и налея(аджаба) мн благодаря за съвета,предварително



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 102 госта