Доста се чудех между рездела за газови уредби и силовия, ама тук мисля, че ще ми дадете по-читави съвети. Все пак става дума за мегаскуърт, налягане на горивото, корекции по него и диференциален регулатор на налягането на горивото дето е всъщност изпарителят на газовата.
Та системата е следната - мегаскуърт дето управлява газови дюзи и аванси. Изпарителят е Zavoli Zeta S, дават го за бая силни мотори (340hp). Аз го карам на 80кс мотор. Горивният (газовият) филтър и този на клапана са сменени. Тръбите са стандартни медни на 6мм, т.е. имат достатъчен дебит.
По спецификация изпарителят трябва да поддържа 1.5 бара диференциално налягане между колектора и газовата рейка. При мен е на 1.5 бара на празен ход. Обаче под товар пада до 0.5-0.6 бара. Въпроса ми е това нормално ли е?
Иначе колата си я карам така от доста време и няма някаква драма. Явно при един и също товар налягането пада еднакво и затова нещата се държат горе-долу добре. Обаче реших да правя корекция и по налягането на горивото за да изчистя последните дребни неща и като видях тия стойности се чудя к'во да правя. Т'ва е зверски голяма разлика в налягането на горивото май ... корекцията ще трябва да е до +200% ако приема 1.5 бара за нормално налягане на горивото. А аз до сега повече от 10% корекция не съм си позволявал по сензор да давам.
Като потенциален проблем в замерването можа да е т'ва от къде вземам налягането на колектора - map-а, изпарителят и датчика за налягането на газта вземат от 3 различни точки в колектора. Ама силно ме съмнява това да даде толкова голяма разлика. Все пак е атмосферен мотор ...
Големи разлики в налягането преди газови дюзи
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Големи разлики в налягането преди газови дюзи
Промених мястото от където вземам вакуума да е същото от което взема изпарителят. Пак има много голяма разлика в налягането. Разни хора дето са мерили т'ва налягане казаха, че винаги играе за разлика от налягането след читав бензинов регулатор.
Та явно така ще се живее. От любопитство реших да сметна колко изпарена газ минава от там. Оказа се, че 1л течна газ е 270л изпарена. И при едни бързи сметки, че през тоя изпарител за моите смешни мощности минават > 10л/секунда в натоварено състояни. Което както и да го гледам си е доста сериозен поток :) .
Та явно така ще се живее. От любопитство реших да сметна колко изпарена газ минава от там. Оказа се, че 1л течна газ е 270л изпарена. И при едни бързи сметки, че през тоя изпарител за моите смешни мощности минават > 10л/секунда в натоварено състояни. Което както и да го гледам си е доста сериозен поток :) .
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Големи разлики в налягането преди газови дюзи
Реших си проблема. Изпарителят беше позадръстен. Взех един същият и го смених - налягането под 1.35 не е падал. Спрямо старият който стигаше до 0.45 разликата ОГРОМНА. Не съм донастроил колата, но duty cycle-а на дюзите падна на половина горе-долу.
Старият изпарител проблема му беше точно там където изпарява газта - има едни медни спирали дето са за подобряване на топлообмена. Седят в потока на газта точно. И т'ва много хубаво, ама всичките графитоподобни неща бяха по тях. Цифрите горе говорят колко е било задръстено всичко.
Та к'ъв е извода - сменяйте си филтрите в клапаните. Щото като се пръснат от боклуци всичко отива в изпарителя.
Старият изпарител проблема му беше точно там където изпарява газта - има едни медни спирали дето са за подобряване на топлообмена. Седят в потока на газта точно. И т'ва много хубаво, ама всичките графитоподобни неща бяха по тях. Цифрите горе говорят колко е било задръстено всичко.
Та к'ъв е извода - сменяйте си филтрите в клапаните. Щото като се пръснат от боклуци всичко отива в изпарителя.
Re: Големи разлики в налягането преди газови дюзи
Такъв задръстен изпарител чистих и на моя голф, бре тая кола и се дава газ и неще да набира и това е, зорлем стига до 4000 оборота.
Разглоби се изпарителя и точно като при теб, около спиралите затлачено до неузнаваемост, при положение, че филтри се сменят на 10-15К както са ми казали от сервиза, който монтира ГИ.
Изпарителя на пароструйка и хубаво измиване на мизерията, след това качване обратно и неможах да си позная колата, все едно карах на бензин.
Разглоби се изпарителя и точно като при теб, около спиралите затлачено до неузнаваемост, при положение, че филтри се сменят на 10-15К както са ми казали от сервиза, който монтира ГИ.
Изпарителя на пароструйка и хубаво измиване на мизерията, след това качване обратно и неможах да си позная колата, все едно карах на бензин.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Големи разлики в налягането преди газови дюзи
Филтрите преди изпарителят или след него? Кои сменяш на 15 хил.км?
Щото аз до сега тоя преди изпарителят не бях сменял, а само тоя след него, на изпарената газ.
Щото аз до сега тоя преди изпарителят не бях сменял, а само тоя след него, на изпарената газ.
Re: Големи разлики в налягането преди газови дюзи
И двата филтъра ги сменявам като мина определен пробег, не виждам логика да сменявам само единия или само другия филтър
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Големи разлики в налягането преди газови дюзи
Питам, защото не бях сменял този в клапана никога :) . Съответно се беше попрепълнил и скъсал. Та се надявах сега като го подменям редовно да не пуска нищо след него.
- leonardo_vd
- Мнения: 3022
- Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
- Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
- Двигател: AAA
- Местоположение: Видин
- Контакти:
Re: Големи разлики в налягането преди газови дюзи
ДА не отварям нова тема а направо да питам тук... Газовото на колата на жена ми Г4 1.8т незнайно защо е сложен атмосферен изпарител. Когато колата надуе над 0.3бар и обръща веднага на бензин все едно свършва газта. Така я кара от доста време но е неприятно като решиш да ускориш. Някави идеи ? Да се модне тоя изпарител, или да търся друг. Марката мога да кажа по-късно като се прибере от работа.. НА бензин колата си е ОК.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Големи разлики в налягането преди газови дюзи
Как тъй атмосферен, тая кола да не е с плочка? Щото до колкото съм запознат всички изпарители за инжекцион имат диференциален регулатор на налягането и вземат налягане от колектора според което регулират налягането в рейката.
- leonardo_vd
- Мнения: 3022
- Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
- Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
- Двигател: AAA
- Местоположение: Видин
- Контакти:
Re: Големи разлики в налягането преди газови дюзи
Еми те така :) не ги разбирам. Мога да снимам и да дам точния модел... Ама това си ми е проблем.
Re: Големи разлики в налягането преди газови дюзи
brum написа:Та се надявах сега като го подменям редовно да не пуска нищо след него.
Хубаво е като мечта, но си пропуска и серпентините се задръстват здраво. Днес правих тая процедура по разглобяване и чистене на изпарителя, следващия път ще взема с мен един фотоапарат и ще направя подробни снимки как се разглобява и почиства. М/у другото моя изпарител е марка Zavoli.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Големи разлики в налягането преди газови дюзи
То само Zavoli Zeta S май имат тия "серпентини". Аз се чудя дали да не ги тунинговам малко, за да е по-лесен за чистене. Вместо медна жица навита като пружина да е медна тръбичка. Като не е пружина би трябвало да не задържа толкова боклуци.
Или пък съвсем да я махна. И без т'ва ми трябва да храни едни максимум 80кс. А изпарителя докато е със серпентините го дават за над 300кс :) .
Или пък съвсем да я махна. И без т'ва ми трябва да храни едни максимум 80кс. А изпарителя докато е със серпентините го дават за над 300кс :) .
Re: Големи разлики в налягането преди газови дюзи
При мен са по 3 серпентини една над друга в един канал /трябваше да запиша пълния модел на изпарителя/, тоест от едната страна на изпарителя от двете страни имаш 2 по 3 серпентини и от другата страна на изпарителя същото или общо са набутали 12 серпентини в тоя малък изпарител, кеф голям
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Големи разлики в налягането преди газови дюзи
Да де, Zavoli Zeta S. Т'ва е модела до 340кс. Имат и по-малък модел, Zavoli Zeta N, дето е май без серпентините (ама т'ва не е проверено). Уж на външен размер били еднавки. Ма т'ва са подробности.
Основното в темата беше, че не може при изпарител за 340кс налягането да пада до 0.5 бара (при стандартно 1.5) - оказа се, че изпарителят трябва да се чисти от време на време. Поне тоя - Zavoli Zeta S. За други не съм чувал за подобни проблеми.
Основното в темата беше, че не може при изпарител за 340кс налягането да пада до 0.5 бара (при стандартно 1.5) - оказа се, че изпарителят трябва да се чисти от време на време. Поне тоя - Zavoli Zeta S. За други не съм чувал за подобни проблеми.
Re: Големи разлики в налягането преди газови дюзи
Не ми се вярва да са ми монтирали изпарител за 340к.с., все пак голфа е 1,6 101к.с. , предполагам модела при мен е друг.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: S.Stefanov и 14 госта