Коляновия вал на блока от KR който бях сложил беше шлайфан на първи ремонт на биелните лагери, но на четвърти цилиндър го бяха отървали малко(шийката беше вземата малко повече).Сложих нови биелни лагери, но не се получи работата. Както написах по-горе буталото се сцепи (между сегментите), защтото удряше в главата. Те всичките са се удряли в главата де, разбрах го като отворих двигатела. Гарнитурата която бях сложил беше с дебелина 1,75мм. Делкото което ползвам е вакумно, от RP-то.
И така сега карам с KR блок и колянов вал, със същите биелни лагери, със същата дебелина на гарнитурата, но с биелите и буталата от RP-то с нови сегменти за тях, но пак имам проблем с нещо, можеби пак удря буталото на четвърти цилиндър в главата.
Шума не е като преди силен ,но пак го има. Скоро ще отварям пак да видя какво е станало.
КR блок със 8 V.глава?
- potrebitel19
- Мнения: 32
- Регистриран на: Сря 22 сеп 2010 17:50
- Автомобил: VW PASSAT 35I
- Двигател: AAA
- Местоположение: Търговище
- paco
- Мнения: 1817
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: КR блок със 8 V.глава?
pe6kata написа:За острия тон нямам намерение да обяснявам. Очевидно си от типа хора дето всъщност не питат, ами искат някой да им потвърди теорията, а не дали е вярно. Съгласяват се единствено с това, което им отърва, както и да е... За трети път ти казвам, че степента е 16:1
камерата в самата глава на кр-а е около 48 кубика, буталата надстърчат, оттам и 45 кубика на горивната камера
на кр -а 450 кубика на цилиндър, при 10:1 степен идва 45 кубика камера, колкото си е оригинално. умишлено не вкаравам в сметките гарнитурата, понеже е еднаква и при 8в и при 16в, смятам я като част от блока
8в главата е 30 кубика, сток нерязана.
горивната камера идва 27 кубика, ако се сложи 8в глава на кр-ско дъно
450/27=16,7
16,7:1
Оттук нататък вярвай на който искаш.
Нищо няма да кажа, само ще ти покжа:
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: КR блок със 8 V.глава?
калкулаторът е пълен ташак!
- rough
- Мнения: 430
- Регистриран на: Сря 09 апр 2008 15:26
- Автомобил: New Beetle + VW1300+VW1303
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: КR блок със 8 V.глава?
477/27=17.7
- paco
- Мнения: 1817
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: КR блок със 8 V.глава?
pe6kata написа:калкулаторът е пълен ташак!
ОК, щом казваш, но да вметна, че цилиндъра на стоков кр не е 450cc, гарнитурата не е 81мм и обема и е фактор, клиренса м/у бутало цилиндър не са за пренебрегване. Знаеш много неща, но пренебрегваш други и това не ти прави чест.
- Stenly
- Мнения: 1967
- Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
- Контакти:
Re: КR блок със 8 V.глава?
Камерите на 8в главите са 28 кубика без да има намеса по тях,не че има значение 2 кубика толкова но все пак ;)
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: КR блок със 8 V.глава?
paco написа:pe6kata написа:калкулаторът е пълен ташак!
ОК, щом казваш, но да вметна, че цилиндъра на стоков кр не е 450cc, гарнитурата не е 81мм и обема и е фактор, клиренса м/у бутало цилиндър не са за пренебрегване. Знаеш много неща, но пренебрегваш други и това не ти прави чест.
Мисля, че думичката "чест" не ти е понятна, щом я използваш в случая.
сметката я направих съвсем грубо и то за колегата, за да е максимално простичко за разбиране, в никакъв случай не съм гонил точност.
Коментарът ми е не е бил злонамерен, това че сме сдърпвали по някои теми не означава, че не уважавам мненията и компетентността ти. А че калкулаторът е гола вода, ми такъв си. Ако искаш да разсъждаваме малко:
1800/4=450, иначе наистина обема на цилиндъра е 445кубика , ако трябва да сме точни (40,5*40,5*3,14*86,4=444,99)
Ако приемем, че гарнитурата е 1.80мм, щото има и вариант до 1,65 за обикновена, та обема на гарнитурата е 41*41*3,14*1,8=9,5 кубика категорично
по данните на калкулатора горивната камера в буталото е минус 5 кубика, т.е. няма и буталото надстърча над блока, главата е 45 кубика
9,5 кубика г-ра - 5кубика бутало+ 45 кубика камера глава = 49,5 кубика горивна камера
445/49,5 = 8,99, демек 9:1 и то без да включваме клиренса бутало цилиндър, ОК, само че степента на КР-а е 10:1???
Кр-ската глава я дават, че е 47-48 кубика, 18 20В главата е 42 кубика, а не както и за двете дават 45 кубика.
Очевдино че някъде данните и алгоритъма куцат на тоя калкулатор.
Смятам, че най-просто се изчислява, като просто намалиш обема на камерата в главата, респективно и обема на камерата
кр- 10:1 , 445 кубика цилиндър, горивна камера 44,5мм съответно.
8в главата приемаме че е 30 кубика, а кр-ската 47, т.е. просто намаляваме горивната камера на кр-а със 17 кубика и става 27,5 кубика, (все едно сме наварили кр-ската камера в главата със 17 кубика)
445/27,5=16,18 т.е. 16,18:1
Ако кр-ската е глава е 45 кубика както е по калкулатора, тогава 445/29,5=15,01:1
Не смятам че няколко единици след десетичната запетая за степента на сгъстяване са решаващи при нашето ниво на тунинг
в тази връзка - с бутала от 1.8Т 20в и 8в глава, степента и два 12,78, а не 13,7 както съм писал по-горе.
- leonardo_vd
- Мнения: 3022
- Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
- Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
- Двигател: AAA
- Местоположение: Видин
- Контакти:
Re: КR блок със 8 V.глава?
Пешка, гледам че ги знаеш нещата и в тоя ред на мисли може ли да сметнеш нещо? Блок от PG, глава от DX бутала и биели от 1.8т AEB като и коляновия вал е от АЕВ. Каква ще дойде степента ?
- anrus
- Мнения: 909
- Регистриран на: Вто 13 ное 2007 18:08
- Автомобил: Golf2 10Millionen и Golf2 Country
- Двигател: RF-1988 и 1P-1991
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: КR блок със 8 V.глава?
pe6kata написа:калкулаторът е пълен ташак!
Калкулаторът е точен, теорията ти куца - не знаеш как се изчислява степен на сгъстяване. Според теб това е Vcl/Vcm, където Vcl e обема на цилиндъра от ГМТ до ДМТ, а Vcm е обема на горивната камера. От тук основните ти изчисления и допускания са неверни.
В действителност степента на сгъстяване е Vmax/Vmin, т.е. (Vcl+Vcm)/Vcm. Оставям те сам да си коригираш изчисленията.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: КR блок със 8 V.глава?
Прав е колегата, явно и че калкулатора даден от Пацо е читав!
За Леонардо
В конфигурацията за 8в глава с 1.8Т 20в бутала: ако се приеме, че обема на камерата в сАмата глава на 20В е 45кубика,както го дават в калкулатора (че по мои дани е 42кубика), степента ще бъде около 12,8-12,9:1. Карам на тази степен вече 50 000км без никакви проблеми на метан. На бензин - само 100 октана и пак се налага да връщам аванса спрямо заводския. КОлата става доста рязка и силна. По принцип не съм търсил тунинги, а по-скоро оптимизиране на мотора за метан - всекиднвка ми е тази. Разпределителният ми вал е заводския на ПБ, но си иска нещо по-сериозно и мотора ще тръгне доста.
Оригинално фв колите на метан , визирам 2.0 8в моторите на кади и т.н са със степен 12,5:1.
За Леонардо
В конфигурацията за 8в глава с 1.8Т 20в бутала: ако се приеме, че обема на камерата в сАмата глава на 20В е 45кубика,както го дават в калкулатора (че по мои дани е 42кубика), степента ще бъде около 12,8-12,9:1. Карам на тази степен вече 50 000км без никакви проблеми на метан. На бензин - само 100 октана и пак се налага да връщам аванса спрямо заводския. КОлата става доста рязка и силна. По принцип не съм търсил тунинги, а по-скоро оптимизиране на мотора за метан - всекиднвка ми е тази. Разпределителният ми вал е заводския на ПБ, но си иска нещо по-сериозно и мотора ще тръгне доста.
Оригинално фв колите на метан , визирам 2.0 8в моторите на кади и т.н са със степен 12,5:1.
- paco
- Мнения: 1817
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: КR блок със 8 V.глава?
pe6kata написа:Прав е колегата, явно и че калкулатора даден от Пацо е читав!
...
Ти да видиш
- lubecku
- Мнения: 393
- Регистриран на: Нед 22 мар 2009 19:04
- Автомобил: mk3
- Двигател: ABF
- Местоположение: sofiq bulgaria
- Контакти:
Re: КR блок със 8 V.глава?
Да вдигна малко иначе интересната тема, в този ред на мисли ако в 8v блок монтираме бутала от 16v 1.8кр
(Connecting Rod Length е същото) единствено компресионната височина на тези от АБС,ПБ е 32,2 срещу 33,4 за КР.
До колкото разбрах без да съм го виждал и твърдя на 100% дебелината на челото е близо 6-7 мм.
Ако увеличим горивната камера с 6сс или респективно резнем буталото с тази разлика от 1,2мм сме на 12.2 приблизително по дадения по горе калкулатор.
Колко може да отрежем според вас без да стане опасно от това чело ?
В конкретния случай при мен главата е 8в като е рязана 0,9 но е с полирани камери.
Ще карам с нормалната гарнитура защото нямам възможност да вадя и шлайфам и блок.
(Connecting Rod Length е същото) единствено компресионната височина на тези от АБС,ПБ е 32,2 срещу 33,4 за КР.
До колкото разбрах без да съм го виждал и твърдя на 100% дебелината на челото е близо 6-7 мм.
Ако увеличим горивната камера с 6сс или респективно резнем буталото с тази разлика от 1,2мм сме на 12.2 приблизително по дадения по горе калкулатор.
Колко може да отрежем според вас без да стане опасно от това чело ?
В конкретния случай при мен главата е 8в като е рязана 0,9 но е с полирани камери.
Ще карам с нормалната гарнитура защото нямам възможност да вадя и шлайфам и блок.
- lubecku
- Мнения: 393
- Регистриран на: Нед 22 мар 2009 19:04
- Автомобил: mk3
- Двигател: ABF
- Местоположение: sofiq bulgaria
- Контакти:
Re: КR блок със 8 V.глава?
Айде някой да удари едно рамо с тея железа, знам че е писано но никой не е споделил за моднати бутала.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 115 госта