golf 3 AGG 96г - Проект ?

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2876
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Re: golf 3 AGG 96г - Проект ?

Мнениеот Vento » Чет 21 яну 2016 9:30


Защо си мислиш пък, че VR6 е кой-знае колко вървежен мотор (макар повечето хора да твърдят, че е)? :rolleyes Както сам каза - това са динозаври, със смешна за днешно време литрова мощност, ниско КПД, голям разход на гориво и остарели технологии (което за бедни хора си е предимство в поддръжката де...).




Потребителски аватар
dastre
Мнения: 67
Регистриран на: Пет 11 сеп 2015 12:28
Автомобил: Golf 3
Двигател: AGG
Местоположение: София

Re: golf 3 AGG 96г - Проект ?

Мнениеот dastre » Чет 21 яну 2016 11:31


Гледах на една бензиностанция хубави и наточени,направиха по един два ластика и останах доста доволен,специално единия се изстреля като тапа.
Разглеждах родните страници за автомобили но нещо ги няма много тези модели.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: golf 3 AGG 96г - Проект ?

Мнениеот pe6kata » Чет 21 яну 2016 14:56


Vento написа:Защо си мислиш пък, че VR6 е кой-знае колко вървежен мотор (макар повечето хора да твърдят, че е)? :rolleyes Както сам каза - това са динозаври, със смешна за днешно време литрова мощност, ниско КПД, голям разход на гориво и остарели технологии (което за бедни хора си е предимство в поддръжката де...).


1.4 16в мотор, атмосферен - близо 90 коня. Масово за съвременен автомобил. Умножено по 2 и се получава:
2.9 12в мотор атмосферен - 190 коня. За мотор преди 25г, при това с два клапана на цилиндър - смешно. Защо?
65,5кс на 1л.
литровата мощност е аналогична с това от един 2.0 мотор да се извадят 131к.с или от 1.8 да се извадят 118 коня

Може да е далеко от прага от 100кс/л за спортен автомобил, но аз предпочитам близо 3литра мотор, вместо 1,6-2,0 на същите коне. Липсата на кубатура не може да се компенсира, ако разглеждаме поведението на един двигател.

Останалото е несериозно - мотроника има абсолютно всичко необходимо за прецизното управление на мотора както и при съвременните коли. Няма 4 ламбда сонди с 5 катализатора, ел газ, егр-и и какви ли не изгъзици. Няма директни впръсквания, проблем с нагари, с маслени помпи, с ангренажи, с демпфери, с алуминиеви блокове и сегменти, с разпределителни валове, с дюзи и т.н. и т.н.
За КПД-то не мога да кажа нищо.
Разходът го дават с около 1л над този на 4 цил мотор на аналогично купе.
Аз пък чувам, че вървели. И на много напрежение носели, както и на тунинг :icon_lol


Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2876
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Re: golf 3 AGG 96г - Проект ?

Мнениеот Vento » Чет 21 яну 2016 15:51


Пеше, допреди 25г. ОК, ама сме 2016г. все пак... Макар и още тогава Хонда, Нисан, Алфа и др. имат литрова мощност от 100 коня, променливо газоразпределение и други полезни благинки и моторите им хич не били лоши...
Знаеш моите доводи за недомосления VR, няма да изпадаме пак в задълбочени дискусии. Факт е, че го ползват за основа на разни мотори и до днес, но почти нищо не е останало от оригинала - други колектори, друга глава, пълнене, запалване, 4 клапана и т.н. Което говори, че е имало доста над какво да се помисли, преди да се пусне прибързано първия 2,8. Знаеш и за това, че ABF е бил проектиран за 170+ коня и нарочно е намален, за да не съсипе пазарния дял на 6-така, в който са вложени много праи и инженерна мисъл при развойната дейност. Пристрастен си към VR, но си има недомислици. Единствената алтернатива да живне според мен е принудително пълнене.

Темата е за AGG, така че... имаше колега с много сериозен проект на база 2Е, може да попрочетеш и ползваш голяма част от нещата, които е направил.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: golf 3 AGG 96г - Проект ?

Мнениеот pe6kata » Чет 21 яну 2016 17:11


Vento написа:Пеше, допреди 25г. ОК, ама сме 2016г. все пак... Макар и още тогава Хонда, Нисан, Алфа и др. имат литрова мощност от 100 коня, променливо газоразпределение и други полезни благинки и моторите им хич не били лоши...

Точно това се опитвах да ти намекна - новото в никакъв случай не онзачава по-добро, особено по отношение на автомобилите.
И другото - нищо революционно не е измислено в тези 25г.
Старите мотори са направени в пъти по-качествено, надеждно и просто.
И понеже говорим за тунинг, един такъв мотор е много по-добре за база за развитие.
В еднакви купета, сток, няма база за сравнение между вървенето на вр6 и абф във всяко отношение. На 400м (понеже е мерилка), е с поне 1 сек надолу (въпреки малко по-голямото тегло и чувствително по-дългия диф).
За конете си, колата върви много. Съпостави вр с друга кола, но да са на еднакви килограми и конски сили и ще разбереш.

До около 3000-3500об. AGG и АБФ-а са близки, оттам нагоре единия тръгва, другия спира. АКо ще се сменя кола или двигател, най-добре да е на макс. Аз по-голям и мощен мотор от тези години незнам да има на ФВ.
Ако мотора вр6 12в беше лош, нямаше да се влага толкова дълги години и на толкова марки и модели -(освен във всички модели на ваг- като почнеш от корадо и стигнеш до транспортер, и форд и мерцедес вито), нямаше и да бъде доразвиван в годините.
Най-важното е, че и трите ми коли са вр6-ци :icon_lol

Това с абф-а съм го чувал и ми звучи малко несериозно. Иначе вр-а е скопен - първите 500 бройки от завода са излезли с променлив всмукателен колектор дето сериозно променя кривата на торка, след което шрик го купува и го пуска като тунинг. част. Преувеличаваш с недостатъците.


Потребителски аватар
leonardo_vd
Мнения: 3022
Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
Двигател: AAA
Местоположение: Видин
Контакти:

Re: golf 3 AGG 96г - Проект ?

Мнениеот leonardo_vd » Пет 22 яну 2016 17:11


Венто бате ти колко пари си налял в твоя абф.... и нали си спомняш времената си... Аз лично в моя вр не съм налял 1 стотинка.. Даже и мотора не съм отварял след като го купих от морга.. И да ти кажа честно и атмосферен си вървеше стабилно и се усеща ТОРК-а единсвеното което ми прави кеф в една кола... А абф-а кое му е по-извънземното, напротив ВР-а е по-инжинерна мисъл от АБФ-а... няма да ти казвам защо сам ще се сетиш... Ако не знаеш е бил конструиран за дизелов мотор и за това са му толкоз здрави карантиите.. Всеки тунингова кво си иска ама да сереш един мотор без да си сигурен в думите си не е пичовско. И най накрая за звука няма какво да коментирам...... Винаги на бензиностанциите са ме питали " Баси тая еденичка не е с 4-ри цилиндров мотор"


Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2876
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Re: golf 3 AGG 96г - Проект ?

Мнениеот Vento » Пет 22 яну 2016 17:21


Ванка, имал - налял! А ако правех кола за драг, вярвай ми щеше да е най-бързата - мога да си го позволя! Но за мен това е 10-15 секундна СКУКА за хора, дето нямат дупе да карат 2-3 часа на ръчка по завоите... Да ми обясняваш колко върви VR6... като да не го карам... Само за звука съм съгласен, останалото имам право на собствено обосновано мнение. Не е като да не чопля и аз 2,9ката...
Хубаво, нахвали си го твоя, щом те кефи - карай си го. Аз скрападжийски истории не правя!


vagman
Мнения: 12
Регистриран на: Вто 01 май 2007 19:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: golf 3 AGG 96г - Проект ?

Мнениеот vagman » Пет 22 яну 2016 19:57


Кой от кой по-голям фен на ВР-а :bowdown VR6


Потребителски аватар
if4oo
Мнения: 322
Регистриран на: Съб 16 яну 2010 15:02
Автомобил: GOLF 4 VR6T
Двигател: AUE
Местоположение: pleven

Re: golf 3 AGG 96г - Проект ?

Мнениеот if4oo » Пет 22 яну 2016 20:14


такааа...сега да обсъдим и 1.8Т :c010


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: golf 3 AGG 96г - Проект ?

Мнениеот muns61 » Пет 22 яну 2016 20:18


Вие си дискутирате, ама автора май нищо няма да направи...


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: golf 3 AGG 96г - Проект ?

Мнениеот pe6kata » Пет 22 яну 2016 21:12


Това е ясно, разговора нни няма отношение към автора на темата

Митак, голф3 комби вр6 синхро фул екстри ще е близо 1,5 тона. Айде кажи какво ще стане, ако замениш мотора с абф. Колата ще умре.
Базата ти на сравнение е некоректна- 2-ка на предно с абф с модове с/у 3ка комби вр6 синхро сток.
Има доста вр-и в двойки, пробвай се дори и срещу сток мотор, нищо че абф-а ти е повече коне.
А ако искаш качи 3-4 души в колата си да я докараме до 1320кг, аз ще осигуря равностоен по мощност вр :mhihi


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Re: golf 3 AGG 96г - Проект ?

Мнениеот Stenly » Съб 23 яну 2016 14:31


Vento , един двулитров 8в блок ти готвя тая година за твоята винтилка ,че 1.8цата те притеснява ама си ми бърз на правата :icon_lol


Потребителски аватар
leonardo_vd
Мнения: 3022
Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
Двигател: AAA
Местоположение: Видин
Контакти:

Re: golf 3 AGG 96г - Проект ?

Мнениеот leonardo_vd » Съб 23 яну 2016 17:24


Vento написа:Ванка, имал - налял! А ако правех кола за драг, вярвай ми щеше да е най-бързата - мога да си го позволя! Но за мен това е 10-15 секундна СКУКА за хора, дето нямат дупе да карат 2-3 часа на ръчка по завоите... Да ми обясняваш колко върви VR6... като да не го карам... Само за звука съм съгласен, останалото имам право на собствено обосновано мнение. Не е като да не чопля и аз 2,9ката...
Хубаво, нахвали си го твоя, щом те кефи - карай си го. Аз скрападжийски истории не правя!

Aйде да не се обиждаме... Не си сложил някакви хай-тек-перформанс части та да си говориме така... Не хваля нищо.... Вложи в атмосферен вр6 като в абф и тогава ще говорим. Винаги 2 е повече от 1 :) Колата ти върви добре, за което евала. Пробвай само да бутнеш един сток вр6 на кутията с която се движи АБФ и ще усетиш разликата.... Скорости и килограми..... мися ги знаеш тея неща..


Потребителски аватар
dastre
Мнения: 67
Регистриран на: Пет 11 сеп 2015 12:28
Автомобил: Golf 3
Двигател: AGG
Местоположение: София

Re: golf 3 AGG 96г - Проект ?

Мнениеот dastre » Съб 23 яну 2016 19:48


muns61 написа:Вие си дискутирате, ама автора май нищо няма да направи...


Не бих казал така колега. В дилема съм. Повечето изразени мнения са на база други двигатели. Прегледах един форум на пичага от Италия в който описва ползите и недостатъците за проект на AGG-то. С гугъл си преведох част от темата/до колкото успях/,във въпросния форум казва,че двигателя предразполага за силов тунинг но с ограничени възможности.

Има описана схема за изпускателна система със резонаторно гърне,описва как се изкарва и как се смята. За да има има резултат най-доброто е 4 тръби по 50ф с пресметнат резонанс и отделно гърне. /Според него/
Говорих с разни майстори но.. 10 от 12 казват,че за това изисква много време и било безсмислено / с други думи "не"/ Останалите двама ми обявиха цена за която мога да си купа още два голфа.

Ето варианта,който мисля да направа за моята Генерация :
Пратиха ме при един видимо възрастен човек,който ми обясни,кое,как,защо,но каза,че така по този начин щели да ме спират нашенските гладници/защото ще е малко по шумна/ и каза,че ще имам проблем с ламбда сондата. Предложи вариант в който се почиства и полира колектора,предложи да сложи мека връзка/тъй като в момента няма/,смяна гарнитурата на изпускателната система,замества се катализатора с резонаторно гърне,препоръча ми да избирам гърнета на фирма POLMOSTROW и да се види в какво състояние са гърнетата/понеже са с оригиналния заводски номер/,смяна на ударните тампони ако е наложително. Коментара му беше,че при изправна изпускателна система изхвърлянето на газовете ще е добро и колата няма да се тормози и натоварва,нещо на което повечето хора не обръщат внимание.
Какво мислите за предложението на човека ?


Потребителски аватар
if4oo
Мнения: 322
Регистриран на: Съб 16 яну 2010 15:02
Автомобил: GOLF 4 VR6T
Двигател: AUE
Местоположение: pleven

Re: golf 3 AGG 96г - Проект ?

Мнениеот if4oo » Съб 23 яну 2016 21:18


Мисля,че за да го съживиш тоя мъртвец изпускателната система ти е на по-заден план.Иначе по темата...прочети 6-то мнение от първата страница.Колегата има прилично направено 2е.



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 122 госта