golf 3 AGG 96г - Проект ?
- Vento
- Мнения: 2876
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: golf 3 AGG 96г - Проект ?
Защо си мислиш пък, че VR6 е кой-знае колко вървежен мотор (макар повечето хора да твърдят, че е)? Както сам каза - това са динозаври, със смешна за днешно време литрова мощност, ниско КПД, голям разход на гориво и остарели технологии (което за бедни хора си е предимство в поддръжката де...).
- dastre
- Мнения: 67
- Регистриран на: Пет 11 сеп 2015 12:28
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
Re: golf 3 AGG 96г - Проект ?
Гледах на една бензиностанция хубави и наточени,направиха по един два ластика и останах доста доволен,специално единия се изстреля като тапа.
Разглеждах родните страници за автомобили но нещо ги няма много тези модели.
Разглеждах родните страници за автомобили но нещо ги няма много тези модели.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: golf 3 AGG 96г - Проект ?
Vento написа:Защо си мислиш пък, че VR6 е кой-знае колко вървежен мотор (макар повечето хора да твърдят, че е)? Както сам каза - това са динозаври, със смешна за днешно време литрова мощност, ниско КПД, голям разход на гориво и остарели технологии (което за бедни хора си е предимство в поддръжката де...).
1.4 16в мотор, атмосферен - близо 90 коня. Масово за съвременен автомобил. Умножено по 2 и се получава:
2.9 12в мотор атмосферен - 190 коня. За мотор преди 25г, при това с два клапана на цилиндър - смешно. Защо?
65,5кс на 1л.
литровата мощност е аналогична с това от един 2.0 мотор да се извадят 131к.с или от 1.8 да се извадят 118 коня
Може да е далеко от прага от 100кс/л за спортен автомобил, но аз предпочитам близо 3литра мотор, вместо 1,6-2,0 на същите коне. Липсата на кубатура не може да се компенсира, ако разглеждаме поведението на един двигател.
Останалото е несериозно - мотроника има абсолютно всичко необходимо за прецизното управление на мотора както и при съвременните коли. Няма 4 ламбда сонди с 5 катализатора, ел газ, егр-и и какви ли не изгъзици. Няма директни впръсквания, проблем с нагари, с маслени помпи, с ангренажи, с демпфери, с алуминиеви блокове и сегменти, с разпределителни валове, с дюзи и т.н. и т.н.
За КПД-то не мога да кажа нищо.
Разходът го дават с около 1л над този на 4 цил мотор на аналогично купе.
Аз пък чувам, че вървели. И на много напрежение носели, както и на тунинг
- Vento
- Мнения: 2876
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: golf 3 AGG 96г - Проект ?
Пеше, допреди 25г. ОК, ама сме 2016г. все пак... Макар и още тогава Хонда, Нисан, Алфа и др. имат литрова мощност от 100 коня, променливо газоразпределение и други полезни благинки и моторите им хич не били лоши...
Знаеш моите доводи за недомосления VR, няма да изпадаме пак в задълбочени дискусии. Факт е, че го ползват за основа на разни мотори и до днес, но почти нищо не е останало от оригинала - други колектори, друга глава, пълнене, запалване, 4 клапана и т.н. Което говори, че е имало доста над какво да се помисли, преди да се пусне прибързано първия 2,8. Знаеш и за това, че ABF е бил проектиран за 170+ коня и нарочно е намален, за да не съсипе пазарния дял на 6-така, в който са вложени много праи и инженерна мисъл при развойната дейност. Пристрастен си към VR, но си има недомислици. Единствената алтернатива да живне според мен е принудително пълнене.
Темата е за AGG, така че... имаше колега с много сериозен проект на база 2Е, може да попрочетеш и ползваш голяма част от нещата, които е направил.
Знаеш моите доводи за недомосления VR, няма да изпадаме пак в задълбочени дискусии. Факт е, че го ползват за основа на разни мотори и до днес, но почти нищо не е останало от оригинала - други колектори, друга глава, пълнене, запалване, 4 клапана и т.н. Което говори, че е имало доста над какво да се помисли, преди да се пусне прибързано първия 2,8. Знаеш и за това, че ABF е бил проектиран за 170+ коня и нарочно е намален, за да не съсипе пазарния дял на 6-така, в който са вложени много праи и инженерна мисъл при развойната дейност. Пристрастен си към VR, но си има недомислици. Единствената алтернатива да живне според мен е принудително пълнене.
Темата е за AGG, така че... имаше колега с много сериозен проект на база 2Е, може да попрочетеш и ползваш голяма част от нещата, които е направил.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: golf 3 AGG 96г - Проект ?
Vento написа:Пеше, допреди 25г. ОК, ама сме 2016г. все пак... Макар и още тогава Хонда, Нисан, Алфа и др. имат литрова мощност от 100 коня, променливо газоразпределение и други полезни благинки и моторите им хич не били лоши...
Точно това се опитвах да ти намекна - новото в никакъв случай не онзачава по-добро, особено по отношение на автомобилите.
И другото - нищо революционно не е измислено в тези 25г.
Старите мотори са направени в пъти по-качествено, надеждно и просто.
И понеже говорим за тунинг, един такъв мотор е много по-добре за база за развитие.
В еднакви купета, сток, няма база за сравнение между вървенето на вр6 и абф във всяко отношение. На 400м (понеже е мерилка), е с поне 1 сек надолу (въпреки малко по-голямото тегло и чувствително по-дългия диф).
За конете си, колата върви много. Съпостави вр с друга кола, но да са на еднакви килограми и конски сили и ще разбереш.
До около 3000-3500об. AGG и АБФ-а са близки, оттам нагоре единия тръгва, другия спира. АКо ще се сменя кола или двигател, най-добре да е на макс. Аз по-голям и мощен мотор от тези години незнам да има на ФВ.
Ако мотора вр6 12в беше лош, нямаше да се влага толкова дълги години и на толкова марки и модели -(освен във всички модели на ваг- като почнеш от корадо и стигнеш до транспортер, и форд и мерцедес вито), нямаше и да бъде доразвиван в годините.
Най-важното е, че и трите ми коли са вр6-ци
Това с абф-а съм го чувал и ми звучи малко несериозно. Иначе вр-а е скопен - първите 500 бройки от завода са излезли с променлив всмукателен колектор дето сериозно променя кривата на торка, след което шрик го купува и го пуска като тунинг. част. Преувеличаваш с недостатъците.
- leonardo_vd
- Мнения: 3022
- Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
- Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
- Двигател: AAA
- Местоположение: Видин
- Контакти:
Re: golf 3 AGG 96г - Проект ?
Венто бате ти колко пари си налял в твоя абф.... и нали си спомняш времената си... Аз лично в моя вр не съм налял 1 стотинка.. Даже и мотора не съм отварял след като го купих от морга.. И да ти кажа честно и атмосферен си вървеше стабилно и се усеща ТОРК-а единсвеното което ми прави кеф в една кола... А абф-а кое му е по-извънземното, напротив ВР-а е по-инжинерна мисъл от АБФ-а... няма да ти казвам защо сам ще се сетиш... Ако не знаеш е бил конструиран за дизелов мотор и за това са му толкоз здрави карантиите.. Всеки тунингова кво си иска ама да сереш един мотор без да си сигурен в думите си не е пичовско. И най накрая за звука няма какво да коментирам...... Винаги на бензиностанциите са ме питали " Баси тая еденичка не е с 4-ри цилиндров мотор"
- Vento
- Мнения: 2876
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: golf 3 AGG 96г - Проект ?
Ванка, имал - налял! А ако правех кола за драг, вярвай ми щеше да е най-бързата - мога да си го позволя! Но за мен това е 10-15 секундна СКУКА за хора, дето нямат дупе да карат 2-3 часа на ръчка по завоите... Да ми обясняваш колко върви VR6... като да не го карам... Само за звука съм съгласен, останалото имам право на собствено обосновано мнение. Не е като да не чопля и аз 2,9ката...
Хубаво, нахвали си го твоя, щом те кефи - карай си го. Аз скрападжийски истории не правя!
Хубаво, нахвали си го твоя, щом те кефи - карай си го. Аз скрападжийски истории не правя!
- if4oo
- Мнения: 322
- Регистриран на: Съб 16 яну 2010 15:02
- Автомобил: GOLF 4 VR6T
- Двигател: AUE
- Местоположение: pleven
Re: golf 3 AGG 96г - Проект ?
такааа...сега да обсъдим и 1.8Т
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: golf 3 AGG 96г - Проект ?
Вие си дискутирате, ама автора май нищо няма да направи...
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: golf 3 AGG 96г - Проект ?
Това е ясно, разговора нни няма отношение към автора на темата
Митак, голф3 комби вр6 синхро фул екстри ще е близо 1,5 тона. Айде кажи какво ще стане, ако замениш мотора с абф. Колата ще умре.
Базата ти на сравнение е некоректна- 2-ка на предно с абф с модове с/у 3ка комби вр6 синхро сток.
Има доста вр-и в двойки, пробвай се дори и срещу сток мотор, нищо че абф-а ти е повече коне.
А ако искаш качи 3-4 души в колата си да я докараме до 1320кг, аз ще осигуря равностоен по мощност вр
Митак, голф3 комби вр6 синхро фул екстри ще е близо 1,5 тона. Айде кажи какво ще стане, ако замениш мотора с абф. Колата ще умре.
Базата ти на сравнение е некоректна- 2-ка на предно с абф с модове с/у 3ка комби вр6 синхро сток.
Има доста вр-и в двойки, пробвай се дори и срещу сток мотор, нищо че абф-а ти е повече коне.
А ако искаш качи 3-4 души в колата си да я докараме до 1320кг, аз ще осигуря равностоен по мощност вр
- Stenly
- Мнения: 1967
- Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
- Контакти:
Re: golf 3 AGG 96г - Проект ?
Vento , един двулитров 8в блок ти готвя тая година за твоята винтилка ,че 1.8цата те притеснява ама си ми бърз на правата
- leonardo_vd
- Мнения: 3022
- Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
- Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
- Двигател: AAA
- Местоположение: Видин
- Контакти:
Re: golf 3 AGG 96г - Проект ?
Vento написа:Ванка, имал - налял! А ако правех кола за драг, вярвай ми щеше да е най-бързата - мога да си го позволя! Но за мен това е 10-15 секундна СКУКА за хора, дето нямат дупе да карат 2-3 часа на ръчка по завоите... Да ми обясняваш колко върви VR6... като да не го карам... Само за звука съм съгласен, останалото имам право на собствено обосновано мнение. Не е като да не чопля и аз 2,9ката...
Хубаво, нахвали си го твоя, щом те кефи - карай си го. Аз скрападжийски истории не правя!
Aйде да не се обиждаме... Не си сложил някакви хай-тек-перформанс части та да си говориме така... Не хваля нищо.... Вложи в атмосферен вр6 като в абф и тогава ще говорим. Винаги 2 е повече от 1 :) Колата ти върви добре, за което евала. Пробвай само да бутнеш един сток вр6 на кутията с която се движи АБФ и ще усетиш разликата.... Скорости и килограми..... мися ги знаеш тея неща..
- dastre
- Мнения: 67
- Регистриран на: Пет 11 сеп 2015 12:28
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
Re: golf 3 AGG 96г - Проект ?
muns61 написа:Вие си дискутирате, ама автора май нищо няма да направи...
Не бих казал така колега. В дилема съм. Повечето изразени мнения са на база други двигатели. Прегледах един форум на пичага от Италия в който описва ползите и недостатъците за проект на AGG-то. С гугъл си преведох част от темата/до колкото успях/,във въпросния форум казва,че двигателя предразполага за силов тунинг но с ограничени възможности.
Има описана схема за изпускателна система със резонаторно гърне,описва как се изкарва и как се смята. За да има има резултат най-доброто е 4 тръби по 50ф с пресметнат резонанс и отделно гърне. /Според него/
Говорих с разни майстори но.. 10 от 12 казват,че за това изисква много време и било безсмислено / с други думи "не"/ Останалите двама ми обявиха цена за която мога да си купа още два голфа.
Ето варианта,който мисля да направа за моята Генерация :
Пратиха ме при един видимо възрастен човек,който ми обясни,кое,как,защо,но каза,че така по този начин щели да ме спират нашенските гладници/защото ще е малко по шумна/ и каза,че ще имам проблем с ламбда сондата. Предложи вариант в който се почиства и полира колектора,предложи да сложи мека връзка/тъй като в момента няма/,смяна гарнитурата на изпускателната система,замества се катализатора с резонаторно гърне,препоръча ми да избирам гърнета на фирма POLMOSTROW и да се види в какво състояние са гърнетата/понеже са с оригиналния заводски номер/,смяна на ударните тампони ако е наложително. Коментара му беше,че при изправна изпускателна система изхвърлянето на газовете ще е добро и колата няма да се тормози и натоварва,нещо на което повечето хора не обръщат внимание.
Какво мислите за предложението на човека ?
- if4oo
- Мнения: 322
- Регистриран на: Съб 16 яну 2010 15:02
- Автомобил: GOLF 4 VR6T
- Двигател: AUE
- Местоположение: pleven
Re: golf 3 AGG 96г - Проект ?
Мисля,че за да го съживиш тоя мъртвец изпускателната система ти е на по-заден план.Иначе по темата...прочети 6-то мнение от първата страница.Колегата има прилично направено 2е.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 122 госта