1.9 ТДИ AHU преработка в бензинов мотор.
- leonardo_vd
- Мнения: 3022
- Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
- Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
- Двигател: AAA
- Местоположение: Видин
- Контакти:
1.9 ТДИ AHU преработка в бензинов мотор.
Идеята е следната... Махам тиквата и слагам бензинова. Имам такава от 1.8 DX. Питането е каква степен ще стане мотора, защото ако е нискичка ще се кара с турбо, ако е нещо около 11 ще е атмосферен. Ще се управлява с Мега. Става въпрос са буса ми фв т4. Най-вече ме интересува сметките около степента на сгъстяване. И какви части да подбера за да постигна максимален ефект. Няма да е с рацерска цел а просто да си карам на газ и да се отърва от проклетата нафта..
- skydiver_pd
- Мнения: 199
- Регистриран на: Съб 17 дек 2011 14:47
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: 1z 95
- Местоположение: София
Re: 1.9 ТДИ AHU преработка в бензинов мотор.
AHU е с 19.5 компресия. Дизелите имат по-голям ход от бензиновите и от там по-висока степен на сгъстяване. По-евтино, бързо, лесно и удачно е да си намериш друг двигател.
Освен това има газови и за дизел!
Освен това има газови и за дизел!
- samo_pechka
- Мнения: 8401
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: 1.9 ТДИ AHU преработка в бензинов мотор.
Дизел се преработва успешно на метан. Той носи и на голяма степен сгъстяване. Но ако поради някаква причина ти свърши газта..оставаш там или п.помощ. Не знам подробностите какви са, не съм се интересувал, не знам и до кава степен е лесно/трудно, както и какво е необходимо за преработката.
П.п. странно ми е що да е проклет дизела, АХУ е добър мотор.
П.п. странно ми е що да е проклет дизела, АХУ е добър мотор.
- leonardo_vd
- Мнения: 3022
- Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
- Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
- Двигател: AAA
- Местоположение: Видин
- Контакти:
Re: 1.9 ТДИ AHU преработка в бензинов мотор.
Горивото не ме кефи и цената. На газ 2 пъти по-евтино и по-лесно за подръжка особено зимата. Не искам да слагам друго долнище поради ред причини... Само искам да знам каква степен ще докара с тая глава и неговото долнище.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: 1.9 ТДИ AHU преработка в бензинов мотор.
Не помня дизеловата глава дали има камера.
Ако няма, слагането на 8в бензинова глава ще даде около 9.8- 10:1
Ако няма, слагането на 8в бензинова глава ще даде около 9.8- 10:1
- leonardo_vd
- Мнения: 3022
- Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
- Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
- Двигател: AAA
- Местоположение: Видин
- Контакти:
Re: 1.9 ТДИ AHU преработка в бензинов мотор.
Дизеловата е равна без камера, та ако сакове 10:1 може и с турбо да го карам :)
Имам цял ПГ мотор но не ми се слага. АХУ-то има четец на вала и прекрасно става за мега, която ще управлява и газовото. Оборотите не вярвам да са проблем, защото не мисля да го карам на повече от 5500. А и като цяло мотора е доста читав, но го карам с механична помпа и лапа доста нафтичка, зимата проблем с замръзвания и тем подобни от скапана нафта. Мисля като цяло бензина е по-добър вариант. Дифа ми е доста къс и не вярвам да не му стигне мощност. Абе с 2 думи не искам повече да трака :)
ПП. С ремъка и зацепването как ще станат нещата ?
Имам цял ПГ мотор но не ми се слага. АХУ-то има четец на вала и прекрасно става за мега, която ще управлява и газовото. Оборотите не вярвам да са проблем, защото не мисля да го карам на повече от 5500. А и като цяло мотора е доста читав, но го карам с механична помпа и лапа доста нафтичка, зимата проблем с замръзвания и тем подобни от скапана нафта. Мисля като цяло бензина е по-добър вариант. Дифа ми е доста къс и не вярвам да не му стигне мощност. Абе с 2 думи не искам повече да трака :)
ПП. С ремъка и зацепването как ще станат нещата ?
- paco
- Мнения: 1817
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: 1.9 ТДИ AHU преработка в бензинов мотор.
Без да ти убивам ентусиазма, но да въртиш дизелови бутала и биели на 6-7000 оборота не е най-добрата идея.
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12508
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: 1.9 ТДИ AHU преработка в бензинов мотор.
skydiver_pd написа:AHU е с 19.5 компресия. Дизелите имат по-голям ход от бензиновите и от там по-висока степен на сгъстяване. По-евтино, бързо, лесно и удачно е да си намериш друг двигател.
Освен това има газови и за дизел!
От къде има по-високата степен на сгъстяване?!!?!?!??!?!?!?
paco написа:Без да ти убивам ентусиазма, но да въртиш дизелови бутала и биели на 6-7000 оборота не е най-добрата идея.
Баш..! Коляновия вал за сметка на това е друга бира :D
Re: 1.9 ТДИ AHU преработка в бензинов мотор.
Ето една тема в един друг форум малко е дългичка но пък е доста изчерпателна и отговаря на много твой въпроси http://www.tuning.bg/forums/index.php?/ ... %80%D0%B5/
- skydiver_pd
- Мнения: 199
- Регистриран на: Съб 17 дек 2011 14:47
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: 1z 95
- Местоположение: София
Re: 1.9 ТДИ AHU преработка в бензинов мотор.
Колега Vizor дизелите възпламеняват горивото само чрез компресия, за разлика от бензиновите-където се ползва освен компресията и допълнителна искра за възпламеняване.
За това е необходимо по-висока степен на сгъстяване, получава се чрез по-голям ход, а това се постига с коляновия вал(диаметъра на въртене=хода) и от там поради по-големия ход максималните обороти са по-ниски от на бензиновите двигатели.
За това е необходимо по-висока степен на сгъстяване, получава се чрез по-голям ход, а това се постига с коляновия вал(диаметъра на въртене=хода) и от там поради по-големия ход максималните обороти са по-ниски от на бензиновите двигатели.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: 1.9 ТДИ AHU преработка в бензинов мотор.
skydiver_pd написа:Колега Vizor ... необходимо по-висока степен на сгъстяване, получава се чрез по-голям ход, а това се постига с коляновия вал(диаметъра на въртене=хода)...
чудеса...
- vili_gti
- Мнения: 167
- Регистриран на: Пет 04 мар 2011 18:00
- Автомобил: Golf 2 RWD 1.8T NOS
- Двигател: 1.8T
- Местоположение: Sofia
Re: 1.9 ТДИ AHU преработка в бензинов мотор.
skydiver_pd написа:Колега Vizor дизелите възпламеняват горивото само чрез компресия, за разлика от бензиновите-където се ползва освен компресията и допълнителна искра за възпламеняване.
За това е необходимо по-висока степен на сгъстяване, получава се чрез по-голям ход, а това се постига с коляновия вал(диаметъра на въртене=хода) и от там поради по-големия ход максималните обороти са по-ниски от на бензиновите двигатели.
Дали е само от това?
А като сложиш колянов вал от дизел на бензинов мотор пак ли степента става 20?
- leonardo_vd
- Мнения: 3022
- Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
- Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
- Двигател: AAA
- Местоположение: Видин
- Контакти:
Re: 1.9 ТДИ AHU преработка в бензинов мотор.
Значи оборотите няма да са му проблем, защото се сещате как се кара бус.. В повече от 5000 едва ли ще влиза някока. Диапазона 2500-4000 ще са му макс... Аз се интересувам от степента която ще стане пък колко ще изкара е божа работа :)
- skydiver_pd
- Мнения: 199
- Регистриран на: Съб 17 дек 2011 14:47
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: 1z 95
- Местоположение: София
Re: 1.9 ТДИ AHU преработка в бензинов мотор.
Раздели обема в цилиндъра при ДМТ на обема при ГМТ и ще получиш степента на сгъстяване. (Долна и горна мъртва точка)
Ползвай диаметъра на цилиндъра и хода на буталото.
Ползвай диаметъра на цилиндъра и хода на буталото.
Последна промяна от skydiver_pd на Пет 08 яну 2016 10:01, променено общо 1 път.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: 1.9 ТДИ AHU преработка в бензинов мотор.
и от по-твърди намеци не се усещаш.
айде обясни как точно ще сметнеш степента, имайки хода и диаметъра на буталото. Имаш жокер - трябва да получиш 19,5:1.
79.5мм диаметър бутало
95.5мм ход бутало
Ти си.
айде обясни как точно ще сметнеш степента, имайки хода и диаметъра на буталото. Имаш жокер - трябва да получиш 19,5:1.
79.5мм диаметър бутало
95.5мм ход бутало
Ти си.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта