ABF валове 300°

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
if4oo
Мнения: 322
Регистриран на: Съб 16 яну 2010 15:02
Автомобил: GOLF 4 VR6T
Двигател: AUE
Местоположение: pleven

Re: ABF валове 300°

Мнениеот if4oo » Пон 29 фев 2016 11:28


Що бре??Има две страници полезна информация....човека сигурно вече събира мотор!




Потребителски аватар
Iago
Мнения: 463
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
Двигател: B8444S
Местоположение: София

Re: ABF валове 300°

Мнениеот Iago » Пон 29 фев 2016 22:08


Стига де. Човека дойде, попита, според мен му е станало ясно, че не е както си го е мислил. Стига го захранвахте.. не е влезнал с гръмки думи!


Потребителски аватар
Dic
Мнения: 120
Регистриран на: Съб 26 юни 2004 19:41
Автомобил: Seat Leon 1M
Двигател: ARL
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: ABF валове 300°

Мнениеот Dic » Сря 09 мар 2016 1:49


Три страници писаници, много знаещи, без сериозно и обосновано мнение!

трийте наред :lock

и за да съм в тон:
В американския форум питаш и ти отговарят.
В руския форум питаш, отговарят ти и ти задават друг върпос.
В българския форум питаш и всички ти обясняват колко си тъп


Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2876
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Re: ABF валове 300°

Мнениеот Vento » Сря 09 мар 2016 9:49


И накрая се появява някой, който спами...

Каза се достатъчно в тази тема за който чете внимателно. За останалите - има търсачка с мнооооого инфо как се засилват VW-мотори, било то 8 или 16 клапана.


Потребителски аватар
Iago
Мнения: 463
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
Двигател: B8444S
Местоположение: София

Re: ABF валове 300°

Мнениеот Iago » Сря 09 мар 2016 10:15


Какво не разбра?

Слагайки 300 градусови валове директно подменяйки стоковите такива.. ммм нямм идея какво ще стане:
а) няма да запали!
б) ако приемем, че запали, ще се чуват дооста интересни звуци!
в) ако приемем, че запали и работи при първото даване на газ ще се взриви!
г) ако приемем, че запали, работи и при първото даване на газ не се взриви, то очакваната мощност ще е точно 73,5 коня на двигателя. (hint - степента на двигателя бива статична и динамична)!

- За да накараме това нещо да работи, трябва да сгъстим сериозно двигателя (скъпи бутала - 4ри броя, евтино шлайфане на глава, блок, заигравка с бутала, по-тънка гарнитура.. може да опиташ да навариш горивната камера ако искаш - ние сме креативни люде). Трябва да портнем* гУавата.

- За да накараме това нещо да работи, трябва да минем на механични повдигачи с афтърмаркет пружини за клапаните. Защо - не знам, не разбирам, прочети някоя статия в интернет.

- За да има извадим потенциала на валове с такива параметри трябва двигателят с вътрешно горене (ДВГ) да бива въртян на доста по-високи от заводските обороти. Това не е проблем.. мапера ще премести прекъсвача на 9300 и ще се лепнем емблема на 'Онда на капака. От тук ми светват две-три лампи в главата.

Ламба 1,2,3! Ще се изразя като съвременен тийнейджър - #мазане, #масло, #сухкартер, #задиране #тоталщета #азсъмАБФиимамтежкикарантии #бутала #дългоходовСЪМ #делко #маховика_мИ_реже_крака_по_добре_от_маховика_тИ #немаАстане

И отделно има дреболийки които.. нямат да направят двЕгателя нефункционален, но ще спъват размножаването на конье, като например смотаният всмук. колектор. Т.е. преработка на колектора и дросела, ITB, а-у.. както ти е кеф. Генерацията приемаме, че е ясно че трябва да се направи.

След това трябва някой мапер да си изпоскубе косите, за да що годе* мапне изнасилената електроника на ABF.

И за финал.. за да работи наистина потенциално цялата тая съвкупност от железа, всичко трябва да се сметне мнооого сериозно. Както се изрази Пацо по-горе, много ноу-хау трябва да се вкара, за да не се налага "мапера" да си скубе косите!

Ето ти на две на три нахвърляно.. като имай предвид че дреболии като раздвижни колела на валовете изобщо не съм ги споменал.

Доволен ли си? Тая тема ще потъне и след 4 месеца ще се появи още един който има достъп до ebay и ще зададе същият въпрос. После ще се появи още един като теб който ще каже, "момчета, 3 страници празнодумие, в Америка, Русия и България ненам си кво". И на него ли трябва да му го пиша същото? Така както намирате време да четете за по-къси скорости на ABF, за чип тунек и за колектор 4-2-1 и махане на средното гърне, ще намерите време и желание да прочетете основните неща и за 300 градусови валове от ибей. И после идваш и задаваш конкретен въпрос. Защото никой не се е родил научен, никой не знае всичко и всички сме задавали и продължаваме да задаваме лаишки въпроси. Няма лошо в това да попиташ нещо което ти не знаеш, а за друг е лаишко. Лошо е като не си прочел и един абзац, защото можеш просто да накараш 'ората във форма да си изгубят 40 минути от времето пишейки пост който ти никога няма да разбереш.

Така ок ли е?


Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2876
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Re: ABF валове 300°

Мнениеот Vento » Сря 09 мар 2016 11:03


Iago написа:- За да накараме това нещо да работи, трябва да минем на механични повдигачи с афтърмаркет пружини за клапаните. Защо - не знам, не разбирам, прочети някоя статия в интернет.
- Защото стоковите не са толкова натегнати и във високите обороти провисват клапани, буталата ги догонват, срещат и т.н. Да не забравяме и леки титаниеви тарелки за една шапка пари.
Iago написа:- За да има извадим потенциала на валове с такива параметри трябва двигателят с вътрешно горене (ДВГ) да бива въртян на доста по-високи от заводските обороти. Това не е проблем.. мапера ще премести прекъсвача на 9300 и ще се лепнем емблема на 'Онда на капака. От тук ми светват две-три лампи в главата.
- За обороти над 8000 какво олекотяване и баланс се иска на всички движищи се части, като стигнеш чак до ролки на ремъците - не ми се мисли!
Iago написа:След това трябва някой мапер да си изпоскубе косите, за да що годе* мапне изнасилената електроника на ABF.
- Според мен няма мапер на света, който да успее да подкара 300+ валове със стокова електроника. Иска си дросели и външна, дори с преработен смукател се задъхва...


Потребителски аватар
Dic
Мнения: 120
Регистриран на: Съб 26 юни 2004 19:41
Автомобил: Seat Leon 1M
Двигател: ARL
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: ABF валове 300°

Мнениеот Dic » Сря 09 мар 2016 11:39


Мнението ми беше написано, с цел повече хора да прочетат, че нещата са повече от сериозни, а не купуваш слагаш, но това да е аргументирано и обяснено.
Най-малкото в момента темата тръгна в доста по-добра посока и ще е полезна за последващо четящите я.

За съжаление специално за ABF валове не мога да кажа, че тук във форума има много инфо относно градуси, лифт, предпоставки за ползването им и т.н. (може и да греша, може да ме поправите).

Напълно съм съгласен, че въпроса е напълно лаишки, но и отговорите не подобаваха.
Винаги ще има такива въпроси, но това не означава, че трябва да се тръгва с рогите и с насмешка. Винаги може да се посочи поне източник, от където да се почерпи инфо.


Потребителски аватар
Iago
Мнения: 463
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
Двигател: B8444S
Местоположение: София

Re: ABF валове 300°

Мнениеот Iago » Сря 09 мар 2016 12:21


Dic написа:Винаги ще има такива въпроси, но това не означава, че трябва да се тръгва с рогите и с насмешка. Винаги може да се посочи поне източник, от където да се почерпи инфо.

Източник -> google...

А последващо четящи едва ли ще има! Мине ли 3та страница в Тунинг подраздела.. отпиши я!


Vento написа:Защото стоковите не са толкова натегнати и във високите обороти провисват клапани, буталата ги догонват, срещат и т.н. Да не забравяме и леки титаниеви тарелки за една шапка пари.


Знам бе Митак, написах го с ирония.


Потребителски аватар
bbboiko2004
Мнения: 4187
Регистриран на: Пон 20 фев 2006 21:19
Автомобил: VW Polo 2f
Двигател: 3f - 1993

Re: ABF валове 300°

Мнениеот bbboiko2004 » Пет 18 мар 2016 15:52


И сега е момента някой модератор, да я прикачи тази тема към темата "как да тунинговаме нашите 16v двигатели." И във важните теми за раздела. Защото Вид господа доста се раздадохте и темата стана интересна за четене от лайци като мен например.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: ABF валове 300°

Мнениеот pe6kata » Пет 18 мар 2016 17:27


300 градусовия вал на шрик може да се монтира и на хидравлика и на механика. С 12мм лифт са.
Има и доста по-агресивни откъм лифт и градуси - по 320градуса и близо 13мм лифт.

дори има опция за цял кит - валове, усилени пружини, титаниеви тарелни, и хидравлични повдигачи... около 5к лв е.
несъмнено по-добре е механика, тъй като ще позволи мотора да се върти на повече обороти, заедно с други неща.
Стоковите валове се дават при 1мм лифт на клапана, докато спортните - на 0,1мм
Така например, вр6 валовете са 220 градусови, но при 1мм лифт, при 0,1мм отиват на 254мм.
На 16в вече съм забравил, но ще са нещо подобно.

Категорично не е проблем да се сглоби мотор с тези валове и да върви добре и не е необходима една торба пари,
1. Малко хора знаят, че стоковите прижини на клапаните на вр6 12в са малко по-твърди шриковите пружини - мотора е с 2 клапана на цилиндър и оттам и клапана е доста по-тежък.
2. Монтират се олекотените повдигачи на ина-- пак си е сток част.
3. Желателно е едно раздвижно колело, за евентуални заигравки.

Дотук мотора ще тръгне много сериозно в един диапазон от малко над 5000 до 7000 и малко об, с прекъсвач на около 7700. Ще се усети спад на мощност в ниските и средни обороти.Никакъв проблем според мен да върви.

4. Главата се реже на макс, в комбинация с по-тънка гарнитура, буталата леко се вкопават, достаъчно дебели са. Опция е и кр-ска глава, зависи доколко ще се заиграва човек с нея откъм портване.
5. Отварят се портовете
6. Генерация

колкото повече се добавят неща към списъка, или се подменят с перформънсчасти - бутала, дросели, други клапани и т.н. толкова повече мощност ще се извади, съответно и ще се ползва потенциала на валовете.
За мен е най-правилно да се определи концепцията, за да се подберат правилните части и да работят максимално добре заедно - ако няма да се прави някаква автмосферна бегачка с преформънс чароколяци за гонки и състезания, по-добре е да се заложи на стриит - 276 до 288 градусови.

Това са моите 5стотинки по темата.


Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2876
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Re: ABF валове 300°

Мнениеот Vento » Пон 21 мар 2016 9:22


Пешката е прав за почти всичко написано, за което за пореден път евала за знания, умения и желание да го обясни (което в повечето знаещи вече е убито по разни причини)!
Само не съм убеден в приравняването на градусите, защото съм сменил много спортни валове на колите си - 8V, 16V и VR6 и разликата е огромна и колосална откъм пълнене и не вярвам това да стане с толкова малко градуси отгоре. Примерно на VR6 до момента бях с 262 градуса, което ако е прав Пешо е само 8 градуса над стоковите и не ми се вярва... Същото беше и с моното преди това - огромна разлика с SCHRIK-овите, които сменях спрямо стоковия и 2Е после и т.н. За 16V-мотори пък да не говорим, изобщо всички многоклапанни мотори си плачат за спортни валове, както правилно обаче подчерта Пешо - с много ясно изградена и правилно изпълнена концепция какво точно се цели и как ще се постигне. Затова бях казал по-напред, че в БГ 90% от "проектите" са мъртво родени - хората много искат, но нямат нито парите, нито техническите познания как да ги осъществят. И затова на теми като тая се гледа с насмешка.

Ако решат, модераторите да извлекат важните според тях мнения от тази тема и да ги вложат в другата за тунинг на 16V мотори - те дори са 2 теми:
viewtopic.php?f=52&t=346339
viewtopic.php?f=52&t=56686


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: ABF валове 300°

Мнениеот pe6kata » Пон 21 мар 2016 13:28


колкото и да не ти се вярва това с валовете, е точно така.
виж една примерна таблица по този въпрос:
http://www.techtonicstuning.com/cams.html
валовете, които ползваме са стрийт, залага се основно на по-големия лифт, отколкото на градуси.
иначе валовете не са само лифт и градуси, има доста други параметри, които определят поведението им.

При мен например, с 262 градусови валове с 11,5лифт, постигам максималната си мощност при същите обороти, както си е оригинално. Реално погледнато, няма и как да има някакво чувствително изменение на торка по отношение на оборотите, тъй като вала е много близък до оригиналния по фази. По тази причина и двигателя е близък до оригиналния като поведение, и разхода на гориво е много добър...Мощността от тези валове идва осново от увеличение на въртящия момент, а не от обороти.

По-сериозни спортни валове почват от 285-290 градуса. Ето защо коментирания в темата вал е добра база за създаване на напомпана атмосферка.


Потребителски аватар
RISTEE
Мнения: 219
Регистриран на: Пет 09 юли 2010 20:11
Автомобил: Vw mk2 GT special
Двигател: 1.8 RP
Местоположение: riogrande

Re: ABF валове 300°

Мнениеот RISTEE » Пон 21 мар 2016 19:39


Преди време на 8в двигател (абс) сложихме вал шрик 276гр и лифт 11,5.
Като цяло нямаше никакъв чувствителен ефект, с времето се разбра че такъв вал си иска по
сгъстен двигател и редица други екстри.
Според мен само с една "х" тунинг част няма да има никакъв ефект в/у стандартен двигател защото тя изисква преправянето на
други компоненти за да работи ефективно.


Потребителски аватар
Iago
Мнения: 463
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
Двигател: B8444S
Местоположение: София

Re: ABF валове 300°

Мнениеот Iago » Пон 21 мар 2016 21:20


pe6kata написа:Ето защо коментирания в темата вал е добра база за създаване на напомпана атмосферка.

Пешка не забравяй, че темата започна от това, колегата дали да си купи 300 градуса валове или не.. без друг тунинг.

Аз продължавам да съм на мнение, че 300 градуса валове кат ги боднеш на мотор дето най-сериозното му разглобяване е свалянето на капака на главата, получиш нищо.

Че можеш да събереш мотор с такива валове и с малко по-сиромашки части съм сигурен.. ама къв е смисъла от тия части като си далеееч, далеч от потенциала им? Все едно да събереш назобан, подкован мотор с GT42 на 0.5 повей. Ламав пример, ама ми хвана идеята.


Това за стоковите валове не го знаех, честно казано. Стана ми интересно и ще потърся повече инфо. А какъв е смисъл да им дават спецификациите при 1мм при все че са на хидравлика? Или аз нещо греша в мисленето?


vagman
Мнения: 12
Регистриран на: Вто 01 май 2007 19:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: ABF валове 300°

Мнениеот vagman » Пон 21 мар 2016 22:18


Всички лафят за концепции, ама как се доказват те без двигателно дино? Кой разполага с такова у нас и провежда задълбочени изследвания с различни подобрени части? Кой може да ми покаже наложена графика примерно с 262 и 280...300 валове на един и същи двигател? Или си мислите, че на валци можете обосновано да доказвате 3-5 коня ралика от ...пълнене? Ми то само температурата на двигателя да мръдне с 5-10 градуса и ... повера е друг. А к'во да кажем за маслото, за горивото, за темп на скоростната кутия, за размера на гумите, геометрията на окачването, за .... Някой занимава ли се да следи всички такива параметри да са същите при сравнителните "тестове"? Теории - бол! На дино обаче, повечето от тях търпят провал. Виждал съм го това с очите си неведнъж. Големите градуси на валовете и големите "дупки" (портове) в главите са за момчетата, които си падат по големи неща, като цици, дупета и нищо друго. Аз знам едно - в техниката нещата се доказват единствено чрез мерене "преди/след" с подходяща апаратура и методика, при еднакви условия. Всичко друго са лаф-мухабети



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 62 госта