ABF валове 300°

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2876
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Re: ABF валове 300°

Мнениеот Vento » Вто 22 мар 2016 11:13


Иво, всичко което казваш, е абсолютно вярно! НО отдавна сме се разбрали, че в БГ тунингът се прави по възможно най-евтиния начин (изключая твоя проект), по простата причина, че хората не са въшливи с излишни пари за него, за да провеждат изледвания, опити, експерименти и т.н. Попрочели сме доста западни форуми, анализирали сме доколкото можем техните проекти, концепции и резултати и на база наш опит и възможности творим нещо. Пък и както показа ти в едно видео за хедърсите, теорията и реалността не винаги съвпадат.
Да, готино е да хвърлиш VR6-така на HGP и да им кажеш кой Stage си го искаш след седмица, да им оставиш 5-10-15 евра и само да даваш газ, вместо да си блъскаш главата и ръцете. НО първо пари за това начинание няма, второ се губи романтиката да сглобиш нещо сам и то да работи.
Някой беше казал, че в БГ тунингът се състои в това да нахвърляш разни железа под капака и после да се надяваш мапера да подкара всичката карантия. И е абсолютно правилно! Но какво да се прави, такава е БГ-риалити, правим каквото можем с каквото има...

П.П. Трябва да ти кажа, че в много скромни граници, аз съм доказал някои тези опитно на диното. Примерно на ABF ми преработен смукателен колектор според английската тема дава реална разлика 8-10 коня, както те твърдят. Преработен дросел - 2-3 коня. Качваме колата на стенда, въртим със стоковите части, след което бързо се сменя всяка една и се мери отново при почти същите условия. Така че разлика да има минимална.




Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4611
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: ABF валове 300°

Мнениеот hvp800 » Сря 23 мар 2016 10:25


Тази тема е пример за конструктивен спор и аз поздравявам всички включили се в темата, и превърнали Я от поредната мъртво родена В една от най-смислената относно силовия тунинг на бензиновите вагени.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: ABF валове 300°

Мнениеот pe6kata » Сря 23 мар 2016 12:00


vagman написа:Всички лафят за концепции, ама как се доказват те без двигателно дино? Кой разполага с такова у нас и провежда задълбочени изследвания с различни подобрени части? ... Всичко друго са лаф-мухабети

концепцията е много важна. Тя определя подбора на частите.
Неможе двигател, с който искаш да караш на писта, да го подготвящ като за драг примерно. В единия случай ползваш части и преработваш за максимална мощност, като това че колата нямало да има средни, ниски... са подробности. В другия случай искаш този мотор да има съвсем различно поведение, максималната мощност не е толкова важна...

В крайна сметка сме фенове, любители..не сме да речем фв моторспорт, за да направим 100 различни експериментални колекктора, търсейки най-доброто решение. Несъмнено достъпа до дино, на което да проверяваш всяка промяна, е най-доброто. Но има и друго, ако човек има правилен подход, не тръгва да преокрива топлата вода :c020 . Има предостатъчно правено и писано, така че поне да се ориентира и свери часовника после.
В моя случай, това което очаквах като резултат, почти напълно се потвърди и на практика - и на диното и като поведение на автомобила. Ето ти концепция, и очевидно правилни преработки и избор на части за изпълнението и. Наистина няма как да знам, дали не съм прекалил с размера на портовете примерно и ефекта от тази доработка да е обратен... Това е, нещата трябва да са съобразени с възможностите - нивото е любителско.

С риск да се повторя, но един вал например не е само фаза и лифт - Ок стои отворен в продължение на общо 260 градуса, но на колко точно градуса работи - от 0 до 260, или от 10 до 270, или от -10 до 250? фази на застъпване на всмукателни и изпускателни клапани, градуси при максимален лифт, лифт на всм. и изпускателен клапан при бутало в ГМТ и т.н. Не случайно има валове за турбо коли и за атмосферни и омешването им обикновено не води до хубави работи. Валове много и най-различни, въпросът е човек според параметрите им да подбере тези, които ще му вършат най-добра работа. Ето защо ти трябва ясна концепция - да си наясно с това каква цел гониш.

Колкото повече е подготвен теоретично и с информация човек, толкова ще са по-реалистични целите, които си поставя, съответно и по-голям е шанса за успешно изпълнен проект.


Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2876
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Re: ABF валове 300°

Мнениеот Vento » Чет 24 мар 2016 10:20


Пеше, само да допълня, че гърбиците на различните фирми може да са различни като отваряне, макар и при еднакви като градуси и лифт.
Имам предвид, че на някоя фирма отварянето може да е по-плавно, на друга по рязко и агресивно. И в средата на отварянето единия вал да е бутнал клапана с 0,2-0,5мм повече от друг вал със същите градуси и дори същия максимален лифт.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: ABF валове 300°

Мнениеот pe6kata » Чет 24 мар 2016 13:07


разбира се, нали това съм написал. Профила на гърбицата е различен. Предполагам има хора, които са се интересували от това как се правят копири на спортни валове, на гърбици...


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Re: ABF валове 300°

Мнениеот Stenly » Чет 24 мар 2016 23:01


Напоследък следя работата на TK Motorsport в Австрия ... експериментират зраво със различни концепции произвеждат си валове , дросели,тромпети и какво ли не.. определено има какво да се научи.


Потребителски аватар
RISTEE
Мнения: 219
Регистриран на: Пет 09 юли 2010 20:11
Автомобил: Vw mk2 GT special
Двигател: 1.8 RP
Местоположение: riogrande

Re: ABF валове 300°

Мнениеот RISTEE » Пет 25 мар 2016 0:13


Стенка тези момчета преди всичко са инженери завършили технически вузове в Австрия Германия..
:bowdown :bishop


Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2876
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Re: ABF валове 300°

Мнениеот Vento » Пет 25 мар 2016 9:09


И разполагат с почти неограничени възможности откъм време, финанси, изследователска база, машини, технологии...
Само можем да краднем някои идеи и знания от такива.


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Re: ABF валове 300°

Мнениеот Stenly » Нед 27 мар 2016 23:03


Ице ,няма значение ,че са инженери ,когато имам въпрос към тях винаги са ми отговаряли и обяснявали. Живи здрави със сигурност бих си поръчал някой чарк от тях.


krisaliks
Мнения: 76
Регистриран на: Пон 27 май 2013 16:13
Автомобил: Range Rover
Двигател: m51
Местоположение: Варна

Re: ABF валове 300°

Мнениеот krisaliks » Пет 06 май 2016 13:06


Ще използвам темата да попитам по- запознатите от мен.
Имам АСЕ и днес когато отворих да сменя гарнитурата на капака на главата, забелязах че всмукателния вал е с 1 зъб закъснение. Има ли някакъв умисъл в това да е в закъснение (за мен няма), зацепих го правилно и сглобих. Обаче профила на зъбните колела не ми хареса, изглеждат по подобен начин
Изображение

Снимката е от гугъл, ама моите са същите.

Ако се наложи да ги сменям, от кр или абф да търся валове?


Потребителски аватар
MITKOGOLF
Мнения: 462
Регистриран на: Чет 03 май 2007 18:56
Автомобил: VW GOLF 3
Двигател: ABF-TURBO
Местоположение: Пловдив

Re: ABF валове 300°

Мнениеот MITKOGOLF » Пет 06 май 2016 13:11


Те са така,не са остри отпрет


Потребителски аватар
lino__
Мнения: 169
Регистриран на: Вто 16 дек 2008 20:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: ABF валове 300°

Мнениеот lino__ » Нед 08 май 2016 21:58


Остри са на старите 16V, а ако ги сменяш от ABF сложи.


krisaliks
Мнения: 76
Регистриран на: Пон 27 май 2013 16:13
Автомобил: Range Rover
Двигател: m51
Местоположение: Варна

Re: ABF валове 300°

Мнениеот krisaliks » Пет 03 юни 2016 20:02


Оказа се че АСЕ то ми е със спортни валов. След настройка на инжекцията и всичко до което имам досег, без да се отваря мотор. Заработи почти стабилно на празен ход, почти защото заради валовете празния ход леко бяга и притриса. Въпроса ми е може ли по някакъв начин с тези валове да се накара да заработи тихо и кротко на празен ход, БЕЗ да се навреди на останалия диапазон на обороти, защото така ми харесва как върви.

ПП- Не знам дали има други промени, може и да има, защото изкара компресия от 16атм. А от заводска СС 10,8/1 май е трудно да се изкара тази компресия.


Потребителски аватар
siso_k
Мнения: 1221
Регистриран на: Вто 10 авг 2010 9:29
Автомобил: 1999 VW Golf
Двигател: AKL
Местоположение: Ветровития град
Контакти:

Re: ABF валове 300°

Мнениеот siso_k » Съб 04 юни 2016 5:58


10.8/1 не е ли степента на сгъстяване (обема на цилиндъра+горивната камера/горивната камера, а 16 компресията - налягането, което сгъстената горивната смес оказва върху буталото и цилиндъра. Двете неща мисля, че са различни.


krisaliks
Мнения: 76
Регистриран на: Пон 27 май 2013 16:13
Автомобил: Range Rover
Двигател: m51
Местоположение: Варна

Re: ABF валове 300°

Мнениеот krisaliks » Съб 04 юни 2016 7:41


Двете неща са различни, но компресията зависи от СС. Колкото е по- голяма СС толкова е по- голяма компресията. 10,8/1 ми е СС по каталози четох че се умножава по 1,3 (коефициент)- 10,8 х 1,3= 14,04 атм.



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта