Размисли и страсти за смяна на предавка?

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
nuri_3556
Мнения: 790
Регистриран на: Сря 14 юли 2010 15:43
Автомобил: Golf 3+golf 4
Двигател: AEK 1995+AGU 250+
Местоположение: Устина
Контакти:

Размисли и страсти за смяна на предавка?

Мнениеот nuri_3556 » Пон 15 авг 2016 17:47


Тъй като имам и графика на колата някой може ли да каже до при какви обороти да се кара максимално?Колата е 1.8т,за кутията знам че е стандартната тази 5 степенната.Мнения?
Прикачени файлове
IMG_20160815_184103.jpg




Потребителски аватар
fantom4e
Мнения: 17
Регистриран на: Сря 15 юни 2011 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia
Контакти:

Re: Размисли и страсти за смяна на предавка?

Мнениеот fantom4e » Пон 15 авг 2016 19:20


Аз лично съдейки само по графиката (не се вижда най-долу какво е М), пълен лаик, макс до 5000, и то колкото да пробвам как е :)


Потребителски аватар
nuri_3556
Мнения: 790
Регистриран на: Сря 14 юли 2010 15:43
Автомобил: Golf 3+golf 4
Двигател: AEK 1995+AGU 250+
Местоположение: Устина
Контакти:

Re: Размисли и страсти за смяна на предавка?

Мнениеот nuri_3556 » Пон 15 авг 2016 20:23


Искаш да кажеш че до 5000 оборота да я карам при гонка ли ?


Потребителски аватар
lent
Мнения: 481
Регистриран на: Пон 28 юни 2010 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Размисли и страсти за смяна на предавка?

Мнениеот lent » Пон 15 авг 2016 20:25


Примерно.


Потребителски аватар
Iago
Мнения: 463
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
Двигател: B8444S
Местоположение: София

Re: Размисли и страсти за смяна на предавка?

Мнениеот Iago » Пон 15 авг 2016 21:10


Бухаха, до 5к оборота? И к'ва е идеята? Кат чукнеш трета да имаш 150-60 коня на разположение?

Нимоа... :h020


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Размисли и страсти за смяна на предавка?

Мнениеот cecoa1 » Пон 15 авг 2016 22:49


На малките предавки (първа, втора), сменяш на прекъсвач или една идея преди него да не те бави. На по-високите на 6000 е ок.
Важното е като смениш предавката, на следващата да си с възможно по-висока мощност, която пък е при възможно по-високи обороти. Т.е. важни са и разликите в предавателните числа на съответните предавки. Просто казано - с колко падат оборотите на всяка следваща предавка спрямо предходната. Съвсем примерно от първа на втора падат почти двойно, после на трета, примерно 1/3, на четвърта още по-малко и така (големите предавки са с по-близки предавателни числа). Като се знаят точно предавателните числа може да се сметнат точно процентите им разлики и съответно с какъв процент падат оборотите при всяка смяна.
Дори и без да се знаят може се види при едни и същи обороти какви са разликите в скоростта на движение на всяка предавка.
Може(и така се прави на теория при проектиране на автомобила за пресмятане на предавките), върху показаната от автора графика (или нейно копие), с подходящ мащаб за скоростта, да се нанесат и графиките за движение на различните предавки в зависимост от оборотите на мотора. Те са прави линии, за всяка от които ви трябват две точки -примерно при 1000об/мин са 20км/ч, значи при 2000об/мин са 40км/ч, при 5000 са 100км/ч. И така за всяка предавка различна права линия с начало при 1000об/мин и край при 8000об/мин. Получават се пет прави, различно наклонени и близки в началото при ниските обороти, и се раздалечават при максималните. Решава се при какви обороти ще се сменяват скоростите и от всяка права при тези обороти се тегли хоризонтална линия до следващата, която я пресича при по-ниски обороти -това са оборотите които ще имаш след превключване то на следващата предавка. Когато и графиката на мощността е на същата графика, може и да се отчете и каква мощност ще имаш. Колкото е по-висока толкова по-добре. Като превключи на 5000 от първа на втора, и после ще имаш мощността примерно при 3000, която е доста по- ниска, от да кажем при 4000 или 4500... а за да паднеш на по-високите обороти трябва да превключиш близо до прекъсвач. Това че след 6000об/мин мощността малко спада не играе голяма роля при ниските предавки, щото все още тя е много по-голяма от необходимата за преодоляване на съпротивленията и автомобила си ускорява добре. Освен това и по този начин се компенсира малко по-голямата разлика в предавателните числа на ниските предавки. Обратното, на висока предавка, е добре да се смени при максимална мощност, защото съпротивленията са големи при високите вече скорости на движение, и ускорението спада (след оборотите на максимална мощност до прекъсвача), колкото и ако се смени предавката, но след смяната с оборотите преди максимална мощност, пак се отива към пиковата стойност и се разполага с повече мощност.
Въртящия момент на практика не го гледаме, той е просто един от компонентите на мощността -т.е. тя е функция на момента и оборотите. Само мощността е определяща за времето за ускорение, моментът влияе само върху характера на изменение на мощността. Демек кога колко достига тя в зависимост от оборотите или колко е стръмна графиката и. По-просто казано за едно и също моментно ускорение няма значение дали ДВГ дава 300Н.м при 2000об/мин или 150 на 4000....до колелата достига една и съща мощност в такъв момент.... Важното е обаче как се развива и използва мощността през цялото време на ускорение.


Потребителски аватар
nuri_3556
Мнения: 790
Регистриран на: Сря 14 юли 2010 15:43
Автомобил: Golf 3+golf 4
Двигател: AEK 1995+AGU 250+
Местоположение: Устина
Контакти:

Re: Размисли и страсти за смяна на предавка?

Мнениеот nuri_3556 » Пон 15 авг 2016 23:33


Не съм спец,но според мен поне трябва да се кара до 6500-6800 оборота и затова пускам темата за да съм убеден дали съм прав.То и дизелите има много повече нютони,ама нямат обороти!!!За предавателните числа не ги знам много много.Имам клипче като бях на 1.1 бар-а
https://www.youtube.com/watch?v=W_9XUH_yE3A


Потребителски аватар
Iago
Мнения: 463
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
Двигател: B8444S
Местоположение: София

Re: Размисли и страсти за смяна на предавка?

Мнениеот Iago » Вто 16 авг 2016 21:45


Аз лично бих я карал до толкова. Така като гледам от клипа, кат боднеш следващата предавка при около 6800-7000, оборотите падат на 5100-5200. Където имаш ~250 коня.. при макс 260. Демек я караш в диапазона 250-260 коня. Почти толкова коне ще имаш и в диапазона 3-5к оборота :mhihi .


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Размисли и страсти за смяна на предавка?

Мнениеот pe6kata » Пет 19 авг 2016 9:16


падът на обороти при всяка предавка е различен, при превключване - с повишаване на предавките, разликата в предавателните им числа намалява.
ако при превкилючване 1-2 до прекъсвач, пада е 3000 оборота, то същото нещо на 3-4 ще е около 1400 примерно


ако чакаш на 3 или 4-та предавка да стигнеш прекъсвач (или обороти близки до него), се губи много сериозно заради срива на торка в тези обороти, в конкретния случай.

около прекъсвач на 1 и 2-ра.
на 3-та смяна на по-ниски обороти, на 4-та - още по-ниски

ако искаш да караш като пич до прекъсвач на всяка предавка и колата да върви - голяма турбина + валове


Потребителски аватар
Мартин1234567890
Мнения: 32
Регистриран на: Чет 02 юни 2016 11:34
Автомобил: vw Golf 3
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Размисли и страсти за смяна на предавка?

Мнениеот Мартин1234567890 » Пет 19 авг 2016 9:44


Обортите си падат на всяка предавка,карай си я до 6900-7000 и браво на количката за 6 секунди от 0 до 100.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Размисли и страсти за смяна на предавка?

Мнениеот pe6kata » Пет 19 авг 2016 9:56


Силно се съмнявам, че въобще разбираш за какво става въпрос.


Потребителски аватар
nuri_3556
Мнения: 790
Регистриран на: Сря 14 юли 2010 15:43
Автомобил: Golf 3+golf 4
Двигател: AEK 1995+AGU 250+
Местоположение: Устина
Контакти:

Re: Размисли и страсти за смяна на предавка?

Мнениеот nuri_3556 » Пет 19 авг 2016 11:18


Ами не падат с 3000 оборота колега,то по тая логика от 7 трябва да паднат на 4 ли?Иначе на 1-ва прави 70,2-120,3-170,4-210 това са до 7000 оборота.По принцип сменям на около 6700-6800.За обороти и мощност знам какво да правя колега,това ме устройва засега.Ако имате нещо по темата пишете,а не да се карате или пък сложи голямо турбо ала бала


Потребителски аватар
Iago
Мнения: 463
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
Двигател: B8444S
Местоположение: София

Re: Размисли и страсти за смяна на предавка?

Мнениеот Iago » Пет 19 авг 2016 11:59


Пешка, мисля че има и нещо друго което е важно. Като смениш, къде ще си на следващата предавка.

Ще дам съвсем примерен пример, за да онагледя това за което говоря. Ако смениш на 3та - 6000, и падне на 4та - 4000 оборота (където имаш 120 коня) смятам че е по лошият вариант отколкото да смениш на 7000 (да приемем че след 6 и нещо започва леко да тъпче) и на 4та да си в 5000 оборота където имаш 170кс. Естествено зависи колко почва да тъпче.. имах една дърта А6, която почти не можеше да си стигне прекъсвача. Нямам идея ква и беше графиката, ама имам чувството, че малко преди прекъсвач резко падаше на 8кс и 10нм. В тоя случай много ясно че няма да я чакам да удари или доближи прекъсвача. Ама това си е малко и въпрос на усет.

Отиваш на Кондофрей/Сливен и правиш 10-15 старта. Хем ще се изкефиш, хем ще си опознаеш колата.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Размисли и страсти за смяна на предавка?

Мнениеот pe6kata » Пет 19 авг 2016 12:35


nuri_3556 написа:Ами не падат с 3000 оборота колега,то по тая логика от 7 трябва да паднат на 4 ли?Иначе на 1-ва прави 70,2-120,3-170,4-210 това са до 7000 оборота.По принцип сменям на около 6700-6800.За обороти и мощност знам какво да правя колега,това ме устройва засега.Ако имате нещо по темата пишете,а не да се карате или пък сложи голямо турбо ала бала


написал съм ти каквото трябва, просто нямаш капацитета да го осмислиш :exclaim
нито си познаваш колата, нито ти е ясно за кутии, предавки и т.н.

По отговора и на Яго съдя, че не оставам нерабран, затова ще го напиша по-просто:

тоя голф, по дадените максимални скорости, е с масовата кутия с 3,68:1 диф, (предавките са ясни 1-3.30, 2-1.94 и т.н)
та: 1-ва -7000 оборота - 70км/ч. След като удариш втора, оборотомера ще слезе точно на 4150 об/мин. Незнам каква логика визира автора и що се учудва, че има пад от почти 3000оборота, но това е положението. Въпреки че мотора губи много от торка си, задължително се кара до прекъсвач, за да може да се избегне дупка на 2-ра.
Момента на смяна на предавка е: търсене на баланс между загуба на торк във високите обороти и евентуалната дупка, в която изпада мотора при смяна на следваща предавка.

2-ра 7000об - 120км/ч, при смяяна на тези обороти, в 3-та предавка ще е на 4850 об. Задължително пак се кара до прекъсвач.

3-та 7000об - 170км/ч, при смяна на 4-та, оборотите паднат на 5400, т.е. пад от 1600 оборота
Аз бих сменил на 6500 , при тези обороти колата ще е със 160км/ч и сменяйки на 4-та ще падне 5100 оборота.
И в двата случая на 4-та предавка мотора ще поеме много добре, понеже си е в пика на мощността, 300 оборота въобще не го бъркат, но изцеждането 6500 до 7000 оборота на 3-та ще е голяма загуба.

4-та 7000 об- 220км/ч, при смяна на 5-та ще паднат на 5700 оборота.
Смяна на 6200об-195км/ч, на 5-та ще влезе със 5000 оборота.

За този двигател като параметри, с тази кутия, за мен това е максимума, за драгаджийски изпълнения.
Всяка една кутия, която съм пренареждал, съм я изчислявал като предавателни числа по подобна логика.


Потребителски аватар
nuri_3556
Мнения: 790
Регистриран на: Сря 14 юли 2010 15:43
Автомобил: Golf 3+golf 4
Двигател: AEK 1995+AGU 250+
Местоположение: Устина
Контакти:

Re: Размисли и страсти за смяна на предавка?

Мнениеот nuri_3556 » Пет 19 авг 2016 13:32


Пешка виждам че си навътре в нещата да,сглобявал си кутии много и може би някой ден ще те попитам за други работи по кутията.Сега искам да ти напомня,виж горе клипа и оборотите никога не са падали под 5100 до трета скорост.За горните предавки си прав,по късички са и падат на почти 5500



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 98 госта