Размисли и страсти за смяна на предавка?
- nuri_3556
- Мнения: 790
- Регистриран на: Сря 14 юли 2010 15:43
- Автомобил: Golf 3+golf 4
- Двигател: AEK 1995+AGU 250+
- Местоположение: Устина
- Контакти:
Re: Размисли и страсти за смяна на предавка?
Друго исках да питам,има ли таблица или нещо такова като например графиката имам при 3000 оборота 100 нютона и например на 1-ва предавка имам 100 нютона на колела,на 2-ра например имам 70 нещо такова исках да разбера?
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Размисли и страсти за смяна на предавка?
nuri_3556 написа:Пешка виждам че си навътре в нещата да,сглобявал си кутии много и може би някой ден ще те попитам за други работи по кутията.Сега искам да ти напомня,виж горе клипа и оборотите никога не са падали под 5100 до трета скорост.За горните предавки си прав,по късички са и падат на почти 5500
не са ти падали, защото имаш приплъзване, малко полусъединител... затова.
Давам ти прост пример с лесни за смятане числа
- мотора се върти на 4000 оборота...
-предавателното число на втора предавка е 2:1
- предавателното число на дифа е 4:1
това означава, че преминавайки през кутията, оборотите на мотора се намялват 8 (осем) пъти. Умножава се диференциал по предавка (4х2=8), това е крайното предавателно число на трансмисията.
Следователно тези 4000 оборота на мотора се намаляват 8 пъти и колелата ще се въртят с 500 оборота. Оборотите се намаляват, но въртящия момент се увеличава също 8 пъти, предаван към колелата. Говорим в идеален случай, не включваме загуби и т.н., за да стане ясно.
Не случайно хората са измислили мощност която отчита и оборотите и въртящия момент, понеже много лесно обороти стават въртящ момент и обратно през трансмисия. Конските сили са си най-важния показател - Х коня може да ги имаш от много обороти и малко въртящ момент като един мотоциклет, може и от много върт момент и малко обороти - един дизелов двигател
Предполагам си карал велосипед със скорости - там ти си двигателя, с определена мощност. знаеш какво се случва на различните предавки и пряко го усещаш. На малка предавка имаш много теглителна сила, катериш всякави баири, но нямаш скорост. На голяма предавка е обратно, но във всички случаи мощността ти е еднаква, нали.
Ако това ти стана ясно, ще разбереш и защо последния ти въпрос е малко лишен от смисъл
- nuri_3556
- Мнения: 790
- Регистриран на: Сря 14 юли 2010 15:43
- Автомобил: Golf 3+golf 4
- Двигател: AEK 1995+AGU 250+
- Местоположение: Устина
- Контакти:
Re: Размисли и страсти за смяна на предавка?
Явно не съм се изказал,исках да питам че ако знам на първа предавка на 3000 оборота имам 100 нютона на колела,а на втора колко ще имам на колела пак при 3000 оборота?
- stefan4o
- Мнения: 19144
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Размисли и страсти за смяна на предавка?
Зависи от предавателното число на 1 и 2 предавки.
- Dagestan
- Мнения: 958
- Регистриран на: Съб 30 ное 2013 19:04
- Автомобил: Toledo 1M2 и един Фокус
- Двигател: AGN 2000
- Местоположение: Разград
Re: Размисли и страсти за смяна на предавка?
nuri_3556 написа:Явно не съм се изказал,исках да питам че ако знам на първа предавка на 3000 оборота имам 100 нютона на колела,а на втора колко ще имам на колела пак при 3000 оборота?
И как точно ще ти помогне това ако го знаеш?
Пешката ти го е обяснил вече много добре.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Размисли и страсти за смяна на предавка?
nuri_3556 написа:Явно не съм се изказал,исках да питам че ако знам на първа предавка на 3000 оборота имам 100 нютона на колела,а на втора колко ще имам на колела пак при 3000 оборота?
1-ва 3,30:1
2-ра 1,94:1
3,3*Х=100
х=30,3
1,94*30,3=59 нютона при втора в тая хипотетична ситуация
От това цялото мога ти кажа, че реално на втора предавка ще разполагаш с 59% от въртящия момент, който имаш на първа към колелата при еднакви обороти (без значение колко точно)
п.п. дифа е константа, няма отношение.
- nuri_3556
- Мнения: 790
- Регистриран на: Сря 14 юли 2010 15:43
- Автомобил: Golf 3+golf 4
- Двигател: AEK 1995+AGU 250+
- Местоположение: Устина
- Контакти:
Re: Размисли и страсти за смяна на предавка?
Dagestan написа:nuri_3556 написа:Явно не съм се изказал,исках да питам че ако знам на първа предавка на 3000 оборота имам 100 нютона на колела,а на втора колко ще имам на колела пак при 3000 оборота?
И как точно ще ти помогне това ако го знаеш?
Пешката ти го е обяснил вече много добре.
Колега исках да го сметна по друг начин.Например на първа имам макс 200 нютона на колела( при ххх обороти) и на втора предавка имам макс 160 нютона на колела (пак при същите обороти на двг.)От там ще си правя извода кога се сменя с точност предавката за най добро ускорение като имам и графика и така.Не че толкова ще ми е от полза дали ще сменям на 6500 или 6800,но искам да знам как се смята.
- Iago
- Мнения: 463
- Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
- Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
- Двигател: B8444S
- Местоположение: София
Re: Размисли и страсти за смяна на предавка?
Че това пък какво общо има? Имаш пик на мощността при 5000 оборота на която и да е предавка (очевидно той е константа, защото мотора си вади една и съща крива и не го еня предавката). На първа пика ти е 150кс и ще смениш на 5000об, ама на втора пика ще ти е 100кс. И ти от това инфо ще си направиш сметка, че трябва да смениш на 4700? Или на 5200? What the fuck?
*числата отново са примерни
*числата отново са примерни
- nuri_3556
- Мнения: 790
- Регистриран на: Сря 14 юли 2010 15:43
- Автомобил: Golf 3+golf 4
- Двигател: AEK 1995+AGU 250+
- Местоположение: Устина
- Контакти:
Re: Размисли и страсти за смяна на предавка?
Нали имам графика,на втора скорост съм да речем 100 нютона на колела например при 4000 оборота и при 6500 имам 70 нютона на колела и като чукна предавка трета и имам 75 нютона( близо до пик-а 4800 разбира се ) и пак към края на обороти имам 50 нютона и пак казвам примерни са!!
Горе примера ако е така с мойта кола демек няма да чакам 6500 щото тъпче накрая и нямаш тяга на колелата,а съответно ще се сменя една идея по рано .Давам пример при моето каране от 5000 до 7000 оборота
2-ра скорост- 100 нютона(при 5000 оборота) и 70 нютона (при 7000rpm) на колела
3-та скорост-75 нютона(при 5000 оборота) и 55нютона (при 7000 оборота) на колела.Тук се вижда как на втора при 7000 оборота имам по малка тяга на колела отколкото на трета при 5000 и следователно това цедене става излишно,както може да е и обратното да се иска повече обороти!
Горе примера ако е така с мойта кола демек няма да чакам 6500 щото тъпче накрая и нямаш тяга на колелата,а съответно ще се сменя една идея по рано .Давам пример при моето каране от 5000 до 7000 оборота
2-ра скорост- 100 нютона(при 5000 оборота) и 70 нютона (при 7000rpm) на колела
3-та скорост-75 нютона(при 5000 оборота) и 55нютона (при 7000 оборота) на колела.Тук се вижда как на втора при 7000 оборота имам по малка тяга на колела отколкото на трета при 5000 и следователно това цедене става излишно,както може да е и обратното да се иска повече обороти!
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Размисли и страсти за смяна на предавка?
Нещата загрубяват
Кривата на въртящия момент на мотора съвпада като форма с кривата на въртящия момент на колелата.
Като стойност, на колелата ще имаш умножено по крайното предавателно число на съответната предавка.
Разбери, че кутията не дава или отнема мощност, само я предава!
Написал съм ти подробно мнение - обороти, предавки, падове... конкретно в твоя случай. Имаш кривата на въртящия момент от динографиката..
Аз повече не мога да съм ти полезен, успех в сметките и анализите.
Кривата на въртящия момент на мотора съвпада като форма с кривата на въртящия момент на колелата.
Като стойност, на колелата ще имаш умножено по крайното предавателно число на съответната предавка.
Разбери, че кутията не дава или отнема мощност, само я предава!
Написал съм ти подробно мнение - обороти, предавки, падове... конкретно в твоя случай. Имаш кривата на въртящия момент от динографиката..
Аз повече не мога да съм ти полезен, успех в сметките и анализите.
- nuri_3556
- Мнения: 790
- Регистриран на: Сря 14 юли 2010 15:43
- Автомобил: Golf 3+golf 4
- Двигател: AEK 1995+AGU 250+
- Местоположение: Устина
- Контакти:
Re: Размисли и страсти за смяна на предавка?
pe6kata написа:nuri_3556 написа:Явно не съм се изказал,исках да питам че ако знам на първа предавка на 3000 оборота имам 100 нютона на колела,а на втора колко ще имам на колела пак при 3000 оборота?
1-ва 3,30:1
2-ра 1,94:1
3,3*Х=100
х=30,3
1,94*30,3=59 нютона при втора в тая хипотетична ситуация
От това цялото мога ти кажа, че реално на втора предавка ще разполагаш с 59% от въртящия момент, който имаш на първа към колелата при еднакви обороти (без значение колко точно)
п.п. дифа е константа, няма отношение.
Тука си писал колега,явно съм чел през ред извинявай ..
Сега писал си първа-3,30:1,втора-1,94:1 имааш ли на представа колко е трета?
- georgebonev
- Мнения: 3099
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Размисли и страсти за смяна на предавка?
Предавателни числа скоростни кутии
Намери си кода на твоята кутия и си виж предавателните числа. (за Final Ratio стойността не се сещам сега от къде ще я намериш, но във форума имаше тема с всички кутии и данни)
После си попълни данните в калкулатора за скоростни кутии (може да видиш и разликата с различни размери гуми):
Калкулатор предавки скоростни кутии - обороти и скорост.
От описаното от Пешката и от графиките, лесно може да си онагледиш и разбереш стойностите.
Може да започнеш от 2-ра предавка на 4000 оборота (макс.тяга) и да видиш каква скорост ти дава.
За същата скорост виж за 1-ва предавка какви обороти показва.
След това за 3-та и 2-ра по същия начин и така...
(Дали е точна графиката от калкулатора - лесно може да го провериш на пътя за съответна скорост и обороти. За моята кутия и гуми е точна.)
Намери си кода на твоята кутия и си виж предавателните числа. (за Final Ratio стойността не се сещам сега от къде ще я намериш, но във форума имаше тема с всички кутии и данни)
После си попълни данните в калкулатора за скоростни кутии (може да видиш и разликата с различни размери гуми):
Калкулатор предавки скоростни кутии - обороти и скорост.
От описаното от Пешката и от графиките, лесно може да си онагледиш и разбереш стойностите.
Може да започнеш от 2-ра предавка на 4000 оборота (макс.тяга) и да видиш каква скорост ти дава.
За същата скорост виж за 1-ва предавка какви обороти показва.
След това за 3-та и 2-ра по същия начин и така...
(Дали е точна графиката от калкулатора - лесно може да го провериш на пътя за съответна скорост и обороти. За моята кутия и гуми е точна.)
- Iago
- Мнения: 463
- Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
- Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
- Двигател: B8444S
- Местоположение: София
Re: Размисли и страсти за смяна на предавка?
nuri_3556 написа:. . .
Батка, нещо грешно си ги представяш нещата. Както казва Пешката, кутията не добавя или отнема мощност.
На 6к оборота имаш 260кс, на 7к - 240 - 20кс разлика
На 4к оборота имаш 200кс, на 5к - 243 - 40кс разлика.
Ти кои искаш да ползваш?
- Stenly
- Мнения: 1967
- Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
- Контакти:
Re: Размисли и страсти за смяна на предавка?
Отношение към оборотите имат също размери гуми и джанти.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта