Наближава :arrow УЗАНА (24-26 август 2018 г.)

Swap на VR6 2.8 в Golf MK1

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
Kuncavia
A.C.A.B.
Мнения: 3271
Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
Автомобил: Golf MK1 Cabrio
Двигател: 1600 cc
Местоположение: LZ1LFC
Контакти:

Swap на VR6 2.8 в Golf MK1

Мнениеот Kuncavia » Вто 10 яну 2017 16:50


Здравейте, Колеги,

Да разбутам малко прахта в раздела силов тунинг.
От доста време ми се върти идеята swap на 2.8 VR6 от Golf 3. Ако трябва да бъда честен, още по привлекателна бе идеята за VR от R32, но там цените вече са скандални.
Както и да е, да слезем на земята. Едно от нещата, които ме отказаха от тази идея преди време, бе монтажния комплект. Една американска фирма Eurowise е изработила в няколко сетъпа, монтажни комплекти за swap на VR6 в Golf MK1:

Това дори се води Stage 1, като нагоре цените стават още по-безумни. Няма как за няколко планки и полуоски да се бръкна 1100$ + поне 200$ транспорт и един бог знае колко мито + 20% ДДС и цената стана - последния да затвори вратата. Да може би, ако бях в щатите на техния стандарт, нямаше да е такава драма.
Изображение

Въпреки първоначалния шок от планките, продължава да ме привлича идеята за VR, вкаран в коша на единичката. До колкото знам в България, е правено веднъж и май даже голфа си е още в движение. Идея нямам как е правен, дали въобще планките, които са заварявани са пригодени за тампони или е сглобено на "твърда връзка" (дори не знам дали е възможно). Точно и затова пускам темата. Да чуя мнения и идеи на хора виждали подобни неща и най-вече с надеждата, някой който би се навил да направи подобна интервенция да изкаже мнение. Защото повечето хора, които питам ми казват. "Ти луд ли си?" Луд съм да, но искам да стане като хората, а не да ми провисне купето или да се изкриви коша или пък недай си боже при едно форсиране да изпадне двигателя :mhihi Намерил съм куп документация за всичко друго, електроника, простотии, но най-важната част ми убягва. Вярно, че колата ще е hobby car, но искам като тръгна за някой събор, да не си приготвят заделени 200 лв. за пътна помощ да ме прибира :death

Винаги мога да сложа един 1.6 GTI, като алтернатива, но засега се придържам към първоначалния си план.

Поздрави.




Потребителски аватар
siso_k
Мнения: 1217
Регистриран на: Вто 10 авг 2010 9:29
Автомобил: 1999 VW Golf
Двигател: AKL
Местоположение: Ветровития град
Контакти:

Re: Swap на VR6 2.8 в Golf MK1

Мнениеот siso_k » Вто 10 яну 2017 16:59


има една подобна тема във форума, на колегата leonardo_vd, предполагам си я разгледал...


Потребителски аватар
Kuncavia
A.C.A.B.
Мнения: 3271
Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
Автомобил: Golf MK1 Cabrio
Двигател: 1600 cc
Местоположение: LZ1LFC
Контакти:

Re: Swap на VR6 2.8 в Golf MK1

Мнениеот Kuncavia » Вто 10 яну 2017 17:06


Чудех се къде е, като я търсих в цялостни проекти. Сега я намерих, но поне станаха двама с VR6 :th_up Пак е някаква светлина в тунела. :rolleyes

Edit:
Изчетох почти цялата тема. За съжаление снимките и видеата са заминали с времето :neutral Така или иначе не са толкова важни за мен, тъй като няма аз да го монтирам в коша, ако евентуално е схвана на това откачено хоро.

Последна промяна от Kuncavia на Сря 11 яну 2017 11:32, променено общо 1 път.


golfmk1
Low rider
Мнения: 5864
Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
Автомобил: OLD
Двигател: OTO
Местоположение: СТАРА ЗАГОРА

Re: Swap на VR6 2.8 в Golf MK1

Мнениеот golfmk1 » Вто 10 яну 2017 17:09


За какво ти е скраб като голф 1 :rolleyes


Потребителски аватар
pe6kata
Мнения: 2883
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Swap на VR6 2.8 в Golf MK1

Мнениеот pe6kata » Вто 10 яну 2017 17:11


siso_k написа:има една подобна тема във форума, на колегата leonardo_vd, предполагам си я разгледал...

Подобна, не бих казал - тук колегата задава въпроси, докато темата на леонардо за кола, която е факт, при това турбинирана.


Потребителски аватар
Kuncavia
A.C.A.B.
Мнения: 3271
Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
Автомобил: Golf MK1 Cabrio
Двигател: 1600 cc
Местоположение: LZ1LFC
Контакти:

Re: Swap на VR6 2.8 в Golf MK1

Мнениеот Kuncavia » Вто 10 яну 2017 17:24


golfmk1 написа:За какво ти е скраб като голф 1 :rolleyes


Да си му подавам :mrgreen


krisaliks
Мнения: 75
Регистриран на: Пон 27 май 2013 16:13
Автомобил: Range Rover
Двигател: m51
Местоположение: Варна

Re: Swap на VR6 2.8 в Golf MK1

Мнениеот krisaliks » Сря 11 яну 2017 14:41


Виж това.
http://www.retrofication.co.uk/category-2267.html

Във VW групите един съгражданин беше пуснал, че в момента прави такъв слап. Имаше клип как го пали на 1 тампон в коша.


Потребителски аватар
Kuncavia
A.C.A.B.
Мнения: 3271
Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
Автомобил: Golf MK1 Cabrio
Двигател: 1600 cc
Местоположение: LZ1LFC
Контакти:

Re: Swap на VR6 2.8 в Golf MK1

Мнениеот Kuncavia » Сря 11 яну 2017 15:24


Точно ровех за една друга идея и се оказа, че тук има доста по-офертни планки и всичко си идва на мястото. Освен този сайт, попаднах и на https://www.bolt-action.nl в който цената е близка. Остана да намеря майстор в близост до София, който да се навие на тази лудост, за да може да заварим планките в купето, преди пребоядисване. Заради КАТ веднъж трябва да сваля мотора, да сложа планките за новия, да боядисам, да кача стария, да мина КАТ за смяна цвят, след което чак да монтирам донора. То проблема всъщност не е в KAT а в технотест. Защото реално аз искам да мина технотест с новия двигател, но имат ограничение на конските сили. Не си спомням какъв беше точно филма, но по спомен мощността на новия двигател, не трябва да надвишава 15 или 30% от мощността на най-мощния произвеждан за модела двигател. Но това са някакви дребни формалности.

Така, че ако може да предложите някой, който да ми се навие на глупостите :screwy


Потребителски аватар
Gigabyte
Мнения: 2851
Регистриран на: Нед 29 окт 2006 9:08
Автомобил: neko drugo
Двигател: vaprosche
Местоположение: Оряхово / Велико Търнуу

Re: Swap на VR6 2.8 в Golf MK1

Мнениеот Gigabyte » Чет 12 яну 2017 12:23


Става двигателя ,не е много сложно ,но замисли се за поведението на колата... този тежък двигател на "пикливото" купе на голф 1.... Не препоръчвам!


Потребителски аватар
Kuncavia
A.C.A.B.
Мнения: 3271
Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
Автомобил: Golf MK1 Cabrio
Двигател: 1600 cc
Местоположение: LZ1LFC
Контакти:

Re: Swap на VR6 2.8 в Golf MK1

Мнениеот Kuncavia » Чет 12 яну 2017 12:30


Ами честно казано идеята за VR е единствено заради звука който може да изкара. Далеч съм от мисълта да правя драгаджийка от кабриото. Алтернативния вариант ми е ABF с тромпети, но там играчката е не по-малко голяма а и разходите са сходни, че и повече.


Потребителски аватар
metojoor
Мнения: 157
Регистриран на: Съб 30 май 2009 12:37
Автомобил: scirocco mk2 polo 6N
Двигател: AGU AEX T
Местоположение: София,Кривина

Re: Swap на VR6 2.8 в Golf MK1

Мнениеот metojoor » Чет 12 яну 2017 21:31


Както сам виждаш тампоните не са философия,номера е да извадиш стария двигател и да започнеш от направата на левия тампон(от към ремъците)след като двигателя го окачиш на този тампон вече идва лесната част.Всичко е да режеш и напасваш,подпираш с крик отдолу двигателя монтираш водната терзия и си кроиш.Аз си насадих 1.8т в коша заигравката е с полуоските схемата беше закупуване на 100мм карета(вътрешни)и малко стругарски изпълнения на полуоската,но тях ще си ги обясниш като разглобиш оригинално каре(то е по тънко)монтирах чашки от 110 коня тди които са на 100мм.Задния тампон се крои с едно картонче и малко фантазия.Предния тампон е хубаво да направиш нова греда между роговете и може да използваш за тампон ухо от заден амортесиор.Използваш целия избирач барабар с жилата от колата донор.Успех


Потребителски аватар
Kuncavia
A.C.A.B.
Мнения: 3271
Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
Автомобил: Golf MK1 Cabrio
Двигател: 1600 cc
Местоположение: LZ1LFC
Контакти:

Re: Swap на VR6 2.8 в Golf MK1

Мнениеот Kuncavia » Чет 12 яну 2017 23:33


Звучи добре. Намерих и майстор, който да ми се навие на простотията, ще го уточним в детайли. Общо взето си го представям как ще стане, но забелязах нещо интересно. Планките, които вървят с комплект планки за скоростни кутии, се предлагат за 02A, 02J и 02M. Ако правилно съм разбрал това са кутии от 90 коня 1.9 TDI от Golf 3, 1.9 90 коня TDI от Golf 4 и от R32. Никъде няма планки за кутия на VR6. Не знам защо, единствената логика, е че няма да стане с кутия на VR6-3... И най-лесно ще стане с тези 3 типа кутии (макар и 2 от тях да са за дизел...). Грам не съм в час, опитах се да се образовам, но неуспешно :gruebel


Потребителски аватар
pe6kata
Мнения: 2883
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Swap на VR6 2.8 в Golf MK1

Мнениеот pe6kata » Пет 13 яну 2017 9:37


Окачването на кутиите е различно.
Можеш да ползваш единствено и само кутия от вр мотор (вр6, вр5, било то голф3 или голф4) заради камбаната, т.е. присъединияването на кутията към блока.
02А е 5 степенна кутия от голф3/пасат б3-4, корадо..
02J кутията е реално пак същата кутия като 02А, само че е с променено окачване - 02J кутия става без никакъв проблем на голф3. Обратното 02A на голф4 изисква малко преработки.
02J кутия на вр- мотор се слага единствено на голф4 вр5 на предно и американски голф4 вр6 2.8 12в.
02М кутията, 6 степенната, е при голф4 вр5/6 е само 4х4.

Окачването на всеки отделен тип кутия е стандартно, т.е. няма значение от двигателя, дали е 4 или 6 цилиндров. За всички 02А кутии е едно, за 02J e друго, за 02м трето.

Различните планки се предлагат, поради простата причина че може да тръгнеш да качваш вр6 12в с кутията си (голф3), или вр5 2.3 10в к-т с кутията (от голф4 ) или да качиш вр5/6 - 12/24в с кутия 02М.

Аз карам вр6 12в с 02м, като съм ползвал планки на Epytec за да кача 02м кутията на моста на голф3 (в случая пасат б3). Не е философия да се изработят, ако ги имаш и копираш, голяма играчка е меренето и разкрояването.

Никакви драми нямаш с планките, щом си решил да си вземаш готови. Аз съм много доволен от изпълнението на моите.

Категорично ти препоръчвам вр6 пред абф.


Потребителски аватар
Kuncavia
A.C.A.B.
Мнения: 3271
Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
Автомобил: Golf MK1 Cabrio
Двигател: 1600 cc
Местоположение: LZ1LFC
Контакти:

Re: Swap на VR6 2.8 в Golf MK1

Мнениеот Kuncavia » Пон 16 яну 2017 15:22


Благодаря ти страшно много за информацията. Не съм се и надявал на по-подробна информация, а рових доста и в крайна сметка, бях доста далеч от истината.
Със сигурност VR6 e по-добре от ABF. Първоначалната идея за VR бе само и единствено заради плътния звук, за който си мечтая от дете да имам в колата. И понеже все случвам на 4 цилиндрови щайги, що пък проекта ми да не е VR :mhihi Пък и не е често срещано изпълнение. След като намерих и кой да ми се върже на глупостите и да се захване с монтажа, остава само финансовата част.
Oще по-вече се радвам, че си останал доволен от планките на Epytec, защото дълго време се чудих, коя фирма да предпочета.
До колкото съм запознат (а то не е много), няма да има проблем да монтирам 02M само на предно?

Поздрави.


Потребителски аватар
pe6kata
Мнения: 2883
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Swap на VR6 2.8 в Golf MK1

Мнениеот pe6kata » Пон 16 яну 2017 17:20


Аз така съм я монтирал - на кола на предно. Обикновено който качва 02м на 12в, я слага в комплект с раздатката, въпреки че е само на предно, за да запуши отворите за самата раздатка. Аз обаче реших да не я ползвам и изработих фланец, в който да може да се набие семеринг за чашката за вътрешното каре. И съответно ползвах дълга полуоска от дизелов голф4 на предно. Сега вече гледам, че се предлага из подобни сайтове и такъв фланец/адаптор...
Ако колата ще е атмосферна, не ти трябва 02м. Има смисъл, ако е турбо колата - носи на много нютони. По принцип е къса за 4-ка вр6, а качиш ли я на голф1, заради размера на гумите допълнително ще се скъсят предавките с 10%. На 6-та с 3000 об ще е с около 110км/ч, докато с оригиналната кутия 5-а - почти 120.
Моята съм я променил - сглобих я с диф от дизел, но и мотора ми е с турбина, има достатъчно сила, въпреки че на леко купе като твоето, също ще се държи добре.

Отделно че ще трябва да минеш на съединител от голф4 вр6, който е с тежък и скъп демпферен маховик, с лагер помпа, ще трябва и стартер от вр за такава кутия...

Другият от вр6-ите ми е атмосферен 2.8 12в на корадо. Кутията му е от 1.9тди на туаран, води се 02s, 6гстепенна, еволюирала 02а, монтирана естествено на кожуха на кутия от 02а за вр6. По коледа мина през диното на Жоро касапина и извади 220 коня след определени модификации. За съжаление колата е над 1320кг, въпреки това е много приятна и забавна за каране. Нещо подобно при тегло под 1000кг ще е брутално.
Имал съм и абф навремето, доволен бях от него, но вр-а е съвсем друга работа, няма база за сравнение.



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта