Volkswagen Club Fest - 1 и 2 април 2017 - Интер Експо Център. :arrow Виж повече тук. :love.vwclub

Всичко за спирачките при VW

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
racing_team_vidin
Мнения: 1822
Регистриран на: Съб 09 фев 2008 2:34
Автомобил: BMW X5
Двигател:
Местоположение: Видин

Всичко за спирачките при VW

Мнениеот racing_team_vidin » Вто 25 яну 2011 22:27


При моделите на VW се вграждат няколко вида спирачки, който зависят от модела, двигателя и модификацията на автомобила.
по надолу се изброяват моделите спирачни апарати и диаметъра на дискове който се монтират.

"239мм" - апарати с отлят шенкел и дискове с диаметър 239 мм, най често не вентилирани, но могат да се поставят и вентилирани дискове ( за донор се ползва голф 2 гти) като се изисква накладките да са с по-тънко феродо.
Вграждат се на голф 2 и голф 3 като дисковете са с делителна 4х100

Изображение

Изображение



Ъпгрейд от 239 към 256 става като се смени шенкела, апарати, накладки, дискове

"256" Спирачни апарати "Гирлинг 54" с отделен супорт и дискове 256мм, в зависимост от дисковете дали са вентилирани или не, се различава и супорта и апарата, този за плътните дискове е с помалка скоба и нови накладки не влизат с вентилирани дискове.

вграждат се на голф 2 и голф 3 като дисковете са с делителна 4х100
Изображение



Ъпгрейд от 256 към 256 вентилиран става като се сменят супорти, дискове ако е необходимо и апарати. Накладките са същите.

Ъпгрейд от 256 към 280 става като се сменят супорти, дискове ако е необходимо и апарати. Накладките са същите.



"256" с отлят супорт с апарат FSIII монтира се при голф 4 дискове 256мм с делителна 5х100


Изображение





"280" Спирачни апарати "Гирлинг 54" с отделен супорт и дискове 280мм, дисковете са вентилирани, накладките са същите като на 256.
Вграждат се в голф 2 г60, пасат г60, корадо г60 като при тях са с делителна 4х100
също се вграждат и прй голф 3 и пасат но с делителна 5х100

Изображение







"280" с отлят супорт с апарат FSIII монтира се при голф 4 дискове 280мм 5х100
Изображение






Ъпгрейд от 280 гирлинг 54 към 288 става като се сменят дискове, апарати и накладки, като при необходимост и маркучите се сменят. Има го във вариант само 5Х100







"288" Спирачни апарати АТЕ 54 или 57 с отделен супорт, дискове с размер 288х25 и делителна 5х100, монтира се при голф 3 и голф 4 гти или по- мощните тди-та.

Изображение



Ъпгрейд от 288 към 312 става като се сменят супорти, дискове. Накладките са същите.



"312" Спирачни апарати АТЕ 54 или 57 с отделен супорт, дискове с размер 312х25 и делителна 5х100, монтира се при голф 4 гти или най- мощните тди-та.

Изображение






"334" Двубутални апарати вграждат се само в голф 4 R32 с дискове 334x32мм делителна 5х100

Изображение




"345" Вграждат се на голф 5 R32 с дискове с размер 345х30мм
Изображение





Има и няколко варианта за ъпгрейд, който са от ваг групата т.е двубутални Апарати от S2 girling 60
пасва на шенкела на голф 3( при голф 4 е безсмислено) с дискове 280мм възможен е монтаж на дискове както 4х100 така и 5х100
Изображение
Изображение




Немога да не спомена и небезизвестното 4 бутално Brembo :bowdown
при монтажа на брембото "всеки се оправя сам", има различни адаптери, тъй като захващането е различно на апарата към шенкела. Избора на дискове също може да варира и се определя също от адаптера.
Изображение
Изображение



Маркучите също са звено което може да се ъпгрейдне, а именно маркучи с метална обшивка
Изображение


Задни дискови спирачки
"226 мм" едно бутални апарати с диаметър на буталото 36 или 38мм, дискове с размери 226х10 (плътни) с вградена главина (диск- главина)
вграждат се в голф2, голф3, пасат б3,б4, корадо делителна както 5х100 така и 4х100, като преминаването от 5 на 4 отвора и обратно, става само със смяна на дискове
Изображение


232мм едно бутални алуминиеви апарати 38мм Lucas , дискове с диаметър 232х9мм (плътни) с отделна главина
вграждат се в голф 4, бора, пасат. Делителна 5х100
Изображение

239мм 239мм плътен диск задни дискови спирачки на голф/пасат г60 синхро 4х100мм ,ако не се лъжа дисковете са като на моделите с предни плътни 239мм дискове.
Изображение


239мм едно бутални алуминиеви апарати 38mм Lucas, 239х9мм плътни дискове, вграждат се при моделите с 4WD Делителна 5х100


256мм 256х22мм вентилирани дискове с едно бутални апарати 38m Lucas, Делителна 5х100
Изображение


Тук може да намерите още инфо:
viewtopic.php?f=5&t=227054
viewtopic.php?f=5&t=242760
viewtopic.php?f=5&t=243517
viewtopic.php?f=5&t=41488&start=15
viewtopic.php?f=5&t=162379



Със сигурност ще има още много за писане......
Извинявам се на колегите, че ползвам и техни снимки, ако някой има нещо против нека ми пише, и ще му махна снимката!

Последна промяна от racing_team_vidin на Чет 27 яну 2011 9:15, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
yoan4o
магистрален бандит
магистрален бандит
Мнения: 4698
Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
Автомобил: Audi A4 B8
Двигател: 2009 TDI 2.0
Местоположение: София

Re: Всичко за спирачките при VW

Мнениеот yoan4o » Чет 27 яну 2011 11:29


Най - после една обединена и прегледна тема и то от човек който наистина знае. :bowdown :bowdown :bowdown

Аз обаче искам да питам дали има инфо за възможните ъпгрейди за задните спирачки, така както е описано за предните... :Mr Green Fun

Да вметна само че Апарати Girling/Lucas 54, които се монтират съответно за 256мм. вент.дискове и за 280мм. са два вида.

Взаимозаменяеми са и разликата е в големината на отвора на самата челюст на апарата.
За това има и два вида накладки, по тънки > за 256мм. вент. дискове по каталог, които след поставяне на 280мм. диск на същия апарат могат да се ползват, както и по-дебели, които по каталог ги дават за 280мм. и не могат да се ползват на апарат №54, който заводски е бил на 256мм. дискове, въпреки че по площ накладките са еднакви!




Потребителски аватар
racing_team_vidin
Мнения: 1822
Регистриран на: Съб 09 фев 2008 2:34
Автомобил: BMW X5
Двигател:
Местоположение: Видин

Re: Всичко за спирачките при VW

Мнениеот racing_team_vidin » Чет 27 яну 2011 12:51


не на 256 вентилиран, а на 256 плътен, скобата е по малка, ако си с 256 вентилиран си с големите апарати, като на 280.
описал съм го на "256"




Потребителски аватар
racing_team_vidin
Мнения: 1822
Регистриран на: Съб 09 фев 2008 2:34
Автомобил: BMW X5
Двигател:
Местоположение: Видин

Re: Всичко за спирачките при VW

Мнениеот racing_team_vidin » Пон 31 яну 2011 13:22


минимални размери джанти с различните спирачки

239мм- 13"
256мм- 14"
280мм- 15"*
288мм- 15"*
312мм- 16"*
334мм- 17"*- 18"
345мм- 17"*- 18"


*- много зависи от модела и размерите на джантата




Потребителски аватар
neon
Мнения: 1788
Регистриран на: Вто 04 апр 2006 21:38
Автомобил: S3
Двигател: BAM
Местоположение: София

Re: Всичко за спирачките при VW

Мнениеот neon » Чет 24 фев 2011 0:40


Има още един малък "жокер", на който малко хора обръщат внимание. :wink: Задните апарати на Голф 4 в зависимоста от големината на дисковете и предназначението на автомобила също се различават. Има 2 вида-с 38мм и 41мм бутало. Вариантите са:
-232мм дискове с 38мм бутало на апарата (стандартен Г4/А3);
-232мм дискове с 41мм бутало (Г4 комби);
-239мм дискове с 41мм бутало (4motion/quattro)
:wink:




brum
Мнения: 2810
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Всичко за спирачките при VW

Мнениеот brum » Нед 01 май 2011 21:04


Не знам дали е нужна такава информация тук, но за upgrade на предните спирачки на B5 от 288мм на 312мм са необходими следните неща:

Съпорт от Audi TT / Skoda Superb / някой Seat Leon със 312мм предни дискове - 8N0-615-125.
Дискове - 8D0-615-301-J (от Audi A8 / Skoda Superb).

Информацията е проверена на моята кола - пасват от раз. Цените на съпортите по моргите варира от 60 до 100 лева за комплект, но си е тегаво да ги намериш. Относно накладките - по-горе в темата си е написано - същите са. Минимална необходима джанта - 16ка. До колкото знам обаче не всички 16ки влизат. 16ки от Audi TT и Superb-а би трябвало да станат.

Разликата в масата на дисковете е 1.5кг в повече за 312мм диск. 288 - 7.2кг, 312 - 7.7кг. Общо идва с 3кг повече на преден мост.




Потребителски аватар
racing_team_vidin
Мнения: 1822
Регистриран на: Съб 09 фев 2008 2:34
Автомобил: BMW X5
Двигател:
Местоположение: Видин

Re: Всичко за спирачките при VW

Мнениеот racing_team_vidin » Вто 03 май 2011 19:53


на събора говорих с Пешката, преди време говорихме с Йоанчо, как може да се монтира 312 на шенкел на голф 3 респективно и на пасат, Проблема идва от ЕТ-то на диска, апаратите са същите, но няма 312 с ет отговарящо на 288. Та има два варианта:
1. под диска 312 се подлага фланец за да се догоди нужното ЕТ за апарата
2. апарата се изнася с подходящият адаптер за да се получи съосие с диска(пешката е избрал този вариант)
Пешката ми каза мисля 5мм е разликата, аз лично не съм го мерил

П.П Да доуточня става на въпрос за голф 2, 3 и пасат б3 и б4

п.П2 ето го и нагледно- на последния ред е г60 диск
Изображение

Последна промяна от racing_team_vidin на Вто 31 май 2011 21:47, променено общо 4 пъти.




vidolov
Мнения: 190
Регистриран на: Нед 30 сеп 2007 14:50
Автомобил: golf2 vr6T 4Motion
Двигател:
Местоположение: Габрово

Re: Всичко за спирачките при VW

Мнениеот vidolov » Сря 04 май 2011 10:13


още на сабора разбрах докато говорихме с пешката и доиде,че тока тие в повече за тея спирачки!евала-гурото на спирачните ъпгреиди! :да:




Bobby_
Мнения: 2253
Регистриран на: Пон 20 юни 2005 2:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Всичко за спирачките при VW

Мнениеот Bobby_ » Сря 04 май 2011 21:58


:bowdown мога само да се преклоня и да замълча!!!!!

още една хубава тема

Моля модераторите да я сложат като важна в този раздел за да няма излишни въпроси!!!!!




Flatmo
Мнения: 377
Регистриран на: Пон 27 сеп 2004 18:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Всичко за спирачките при VW

Мнениеот Flatmo » Чет 05 май 2011 20:10


Захващането на съпортите на Girling 54 и ATE57 еднакво ли е? Примерно на пасат 5 с 280мм дискове може ли като се смъкне G54 със съпорта си на негово място да се сложи ATE57 с неговия съпорт?




Потребителски аватар
pe6kata
Мнения: 2668
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Всичко за спирачките при VW

Мнениеот pe6kata » Чет 05 май 2011 21:05


racing_team_vidin написа: как може да се монтира 312 на шенкел на голф 3 респективно и на пасат, Проблема идва от ЕТ-то на диска, апаратите са същите, но няма 312 с ет отговарящо на 288. Та има два варианта:
1. под диска 312 се подлага фланец за да се догоди нужното ЕТ за апарата
2. апарата се изнася с подходящият адаптер за да се получи съосие с диска(пешката е избрал този вариант)
Пешката ми каза мисля 7мм е разликата, аз лично не съм го мерил

П.П Да доуточня става на въпрос за голф 2, 3 и пасат б3 и б4


не 7мм, а 5.5мм е разликата в офсета м/у дисковете за голф3 и голф4. Съответно дебелината на втулкатите м/у супорта и шенкела, или фланеца, ако се компенсира с такъв,ще е 5.5мм :)
Поздравления за полезната тема :да:




Потребителски аватар
racing_team_vidin
Мнения: 1822
Регистриран на: Съб 09 фев 2008 2:34
Автомобил: BMW X5
Двигател:
Местоположение: Видин

Re: Всичко за спирачките при VW

Мнениеот racing_team_vidin » Чет 05 май 2011 21:27


то и на таблицата си излиза 5мм- уж я правих, ама не съм я догледал :roll:

до колегата по горе:гирлинг 54 и ате 57 са с еднакво захващане, но ако смениш апаратите трябва да смениш и дискове




Потребителски аватар
vr_mk2
Мнения: 139
Регистриран на: Сря 07 апр 2010 7:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Всичко за спирачките при VW

Мнениеот vr_mk2 » Чет 05 май 2011 21:33


А сега ако някой напише и размерите между болтовете захващащи съпорта за шенкела при различните апарати...

Търсят се съпорти с разстояние между захващащите болтове 76мм. Доколкото знам при старите Поло-та са с този размер, но са само с 239мм дискове.




Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12505
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Всичко за спирачките при VW

Мнениеот Vizor » Пет 06 май 2011 0:21


Калибра турбо, Сироко 16в и някакви стари аудита купе 2.3 ако не се лъжа. Колко мм диск искаш да сложиш?




Потребителски аватар
vr_mk2
Мнения: 139
Регистриран на: Сря 07 апр 2010 7:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Всичко за спирачките при VW

Мнениеот vr_mk2 » Пет 06 май 2011 3:54


Vizor написа:Калибра турбо, Сироко 16в и някакви стари аудита купе 2.3 ако не се лъжа. Колко мм диск искаш да сложиш?


Ако ще намесваме Опелите - и от Вектра Б...

Ама както и да е, интересуват ме всички варианти за плуг-енд-плей с диск над 239мм серийно монтирани на VW.





Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта