Здравейте колеги, след много четене за засилване на този мотор, а има десетки засилени, не в БГ разбира се имам голяма дилема. Понеже реално това е 1.9TDI 101к.с. без един цилиндър принципа на засилване е сходен. Та дилемата ми е следната.
Въпрос 1 - Дюзите са ми 465 кубикови като на 1.9 116к.с. AJM мотора, някои твърдят, че държат до към 130-140к.с., други до 160-170 (което малко ме съмнява), така ли е?
Въпрос 2 - Какви дюзи и турбо? - вариантите са два, тоест:
530 кубикови и Garret 1749VA от 131к.с. 1.9TDI, като тая турбина четох, че държи около 1.4-1.5 бара спокойно, което май са към 160-170к.с. или бъркам?
550 кубикови и 1749VB от 150к.с. ARL, където вече отиваме на 180-200к.с. ?
Разбира се, ще се сложи и външен кулер, като по случая видях едно Лупо 1.2TDI с кулер с водно охлаждане, та ми стана много интересно каква е процедурата и от къде може да се вземе подобно нещо?
Керамичен съединител ще се направи, и това не е проблем.
Въпроса е какво турбо и дюзи да избера, може би колегите с 1.9TDI ще кажат, които имат впечатления и са карали/сменяли.
Ето един клип на една Ibiza 1.4TDI 190к.с., като почти всичко е неизвестно понеже пича грам не разбира, ами е отишъл някъде и са му я направили:
И едно Polo 6N2 пак с неизвестни компоненти, освен VNT15 с някво зверско ускорение за 6.2сек до 100:
Ето го и лупото с водния кулер и модерната Garrett GTD1244VZ:
Отидох тези дни до един от най-известните тунинговачи на дизелови автомобили и ме отчая, и затова реших всичко сам да чета и проуча, защото той ме посъветва следното:
Дюзи 550 кубика от ARL и турбина 1749V, която горката държи до 1.3 бара и не повече и не виждам, защо ми е да слагам тези гигантомански дюзи на това малко турбинче. Та за това се обръщам към вас, които имате повече опит от мен, какво бихте ме посъветвали?
VW Polo 6N2 1.4TDI - засилване, въпроси.
Re: VW Polo 6N2 1.4TDI - засилване, въпроси.
ЕбасимУ, сигурно ако бях написал Golf 1.9TDI в заглавието, вече щеше да има 15 отговора ;д Никой ли не може да предложи нищо?
Re: VW Polo 6N2 1.4TDI - засилване, въпроси.
То като цяло, силовия тунинг в този форум не е много на почит, особено на помпа-дюза.
За жалост не мога да помогна за точно този мотор, но пък забелязвам някой пропуски в разсъжденията ти. Кубутурата на ПД елементите не е толкоз важна (не е като при бензина ) , и е по-добре да се насочиш към качествени разспръсквачи, а не да сменяш дюзите. За да ме разбереш ще ти дам един пример, с дюзата от АРЛ може да се изкарат около 230 к ,а с дюзата от БКД около 250к.с. ( бкд е 2.0 тди 16 клапана ) . А дюзите на 16 клапановата ПД е почти два пъти по-малка от АРЛ-дюзата , и много по-малка и от твоята ПД, като кубатура.
Относно турбината, не е добре да ползваш остарели турбини като ВБ и подобни, ако искаш резултата да ти хареса. GTB, GTC и GTD сериите на Гарет са много по-подходящи, и не толкоз скъпи. Хубаво е да се интересуваш от максималното налягане на турбината, но е хубаво да знаеш и на какви обороти ще имаш фул бууст , за да не се окаже , че трябва да караш само в "червеното" , и да се обезсмесли идеята за дизел.
За трицилиндровия дизел , мисля че турбо от рода на гтб1549 или максимум гтб 1752 ще са подходящи за целта, или нещо като на клипа гтд...
А инфо относно съединителя и скоростната имаш ли? Те ще отнасят най-много бой.
За спирачките вярвам си подготвен.
ПП- кой е " известния бг тунер" ?
За жалост не мога да помогна за точно този мотор, но пък забелязвам някой пропуски в разсъжденията ти. Кубутурата на ПД елементите не е толкоз важна (не е като при бензина ) , и е по-добре да се насочиш към качествени разспръсквачи, а не да сменяш дюзите. За да ме разбереш ще ти дам един пример, с дюзата от АРЛ може да се изкарат около 230 к ,а с дюзата от БКД около 250к.с. ( бкд е 2.0 тди 16 клапана ) . А дюзите на 16 клапановата ПД е почти два пъти по-малка от АРЛ-дюзата , и много по-малка и от твоята ПД, като кубатура.
Относно турбината, не е добре да ползваш остарели турбини като ВБ и подобни, ако искаш резултата да ти хареса. GTB, GTC и GTD сериите на Гарет са много по-подходящи, и не толкоз скъпи. Хубаво е да се интересуваш от максималното налягане на турбината, но е хубаво да знаеш и на какви обороти ще имаш фул бууст , за да не се окаже , че трябва да караш само в "червеното" , и да се обезсмесли идеята за дизел.
За трицилиндровия дизел , мисля че турбо от рода на гтб1549 или максимум гтб 1752 ще са подходящи за целта, или нещо като на клипа гтд...
А инфо относно съединителя и скоростната имаш ли? Те ще отнасят най-много бой.
За спирачките вярвам си подготвен.
ПП- кой е " известния бг тунер" ?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 106 госта