Добър вечер колеги
Имам голямо желание да развия АБФ атмосферно.Четох всички подобни теми и разбрах , че ми трябват главно - шлайф на главата , валове , електроника , лек маховик , къса скоростна , изпускателен колектор.
Понеже такива теми завършват без голям успех , ще бъда много благодарен да пишат хора с опит , а не от един приятел чух или из интернет видях нещо.
Главния въпрос ми е за изпускателния колектор , но искам първо да попитам два други въпроса :
1.Възможни ли са наистина тези 200 атмосферни к.с. , които се споменават в повечето такива теми ?
2.С бюджет от около 2.5 хил. може и да се направи ?
Та сега на главният въпрос :
Говорих с човек правил такива проекти в миналото.Той ми каза , че ще изкараме 190 к.с. за тези пари , но мотора няма да издържи дълго (дори ако се сменя масло пълна синтетика на 5 хил. и се кара с 100 акта и довабка).Въпросния майстор , ми каза да си намеря задължително Юби изпускателен колектор от АБФ , който ми бил нужен за такъв проект.Понеже нямам почти никакви познания искам да попита някои от тези варианти :
http://www.ebay.com/itm/OBX-Racing-Exha ... MA&vxp=mtr
http://www.ebay.com/itm/FIT-85-98VW-GOL ... 0005.m1851
не е ли по-добър за проекта който искам да направя ? Моля без заяждане от сорта на прочети другите теми и т.н. .Опитах се да намеря информация , но мненията като цяло са доста противоречиви и темите от целенасочени стават безсмислени! Ше съм много благодарен на всеки споделил опита си с мен
Изпускателен колектор за АБФ
-
- Мнения: 309
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 20:05
- Автомобил: MK2
- Двигател: RP
- Местоположение: Варна
Re: Изпускателен колектор за АБФ
Аз акъл не мога да ти дам по перформънс темите, има доста колеги де могат. Просто ми е интересно 1: Защо мотора няма да издържи на тези величествени 190кс?
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19698
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Изпускателен колектор за АБФ
На срещата на Worthersee имаше Корадо, което участва в ендурънс шампионата на Нюрбургринг. Двигател ABF с 245 к.с. атмосферка. Каза, чедвигателят му е излязъл 10000 евро, но наистина има един момент около 200 к.с., след който конските сили стават много, много скъпи.
Подобен проект има и Bobby_. Той мисля го е докарал до 200 к.с. - най-добре му пиши.
Подобен проект има и Bobby_. Той мисля го е докарал до 200 к.с. - най-добре му пиши.
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Вто 09 май 2017 11:10
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Изпускателен колектор за АБФ
Нов съм във форума и нямам много на представа как да го направя , но предполагам на лично. Ами попринцип така ми казаха и хора , които се занимават с този спорт , че и да издържи ще са 5 хил. км. Аз също съм учуден , че се вадят само толкова , но абф е доста по-труден за правене от моторите на Опел , 106 и Саксо.Ще ми се някой да сподели нещо за тези колектори.
- Iago
- Мнения: 463
- Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
- Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
- Двигател: B8444S
- Местоположение: София
Re: Изпускателен колектор за АБФ
ABF изобщо не е по-труден за правене. Много ми е любопитно кой е този майстор който твърди, че:
1) мотора ще издържи едва 5-10к километра
2) препоръчва юби колектор, вместо "non jubi". При това за проект 200 коня.
По принцип, конете идват от пълнене (валове) и степен на сгъстяване. Тва са важните, задължителни!!
Моят бивш АБФ беше 180кс с детски валове 262/266 и степен ~11,5:1. За съжаление, до тогава живеех с мисълта, че stock валовете на ABF са 220градуса, само че бях пропуснал "дребният" детайл, че това е при 1mm. Демек с хидравликата, ала-бала, стават към 25х градуса. Яд ме е че не взех нещо смислено и над 280 градуса.
Знам, че е най-лесно да се оправдаеш с мапера за несвършена работа, но е факт че колата слезна от диното със смеси от 10,5 до 14,5 и бог знае какви аванси. Сместа я оправихме на улицата, но до ново дино за оправяне на аванса така и не доживя колата. Така че колко отгоре можеше да извади, божа работа. Моят съвет към теб е, правиш ли атмосферка, прави я на макс. Съотношението пари/коне при N/A не си струва, но кеф цена няма.
Сиромаха също има или може би имаше интересен мотор. С механика, 27х валове и дросели, сгъстен, плюс задължителните периферии, изпускатели, генерация, ала-бала.. и извади малко над 200коня на мотор на диното на ПроСпийд.
1) мотора ще издържи едва 5-10к километра
2) препоръчва юби колектор, вместо "non jubi". При това за проект 200 коня.
По принцип, конете идват от пълнене (валове) и степен на сгъстяване. Тва са важните, задължителни!!
Моят бивш АБФ беше 180кс с детски валове 262/266 и степен ~11,5:1. За съжаление, до тогава живеех с мисълта, че stock валовете на ABF са 220градуса, само че бях пропуснал "дребният" детайл, че това е при 1mm. Демек с хидравликата, ала-бала, стават към 25х градуса. Яд ме е че не взех нещо смислено и над 280 градуса.
Знам, че е най-лесно да се оправдаеш с мапера за несвършена работа, но е факт че колата слезна от диното със смеси от 10,5 до 14,5 и бог знае какви аванси. Сместа я оправихме на улицата, но до ново дино за оправяне на аванса така и не доживя колата. Така че колко отгоре можеше да извади, божа работа. Моят съвет към теб е, правиш ли атмосферка, прави я на макс. Съотношението пари/коне при N/A не си струва, но кеф цена няма.
Сиромаха също има или може би имаше интересен мотор. С механика, 27х валове и дросели, сгъстен, плюс задължителните периферии, изпускатели, генерация, ала-бала.. и извади малко над 200коня на мотор на диното на ПроСпийд.
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Вто 09 май 2017 11:10
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Изпускателен колектор за АБФ
Да ще правя целия проект.Просто сега имам някой лев и искам да взема хубав смукателен колектор , ако можеш ми прати линк или кажи от къде , защото из ебай са само за 8в.
Също така , ако можеш да ми препоръчаш валове.Колебая се между 276 и 288 градуса (четох , че до 288 не ми трябват др. повдигачи) , но и тях ги намирам само в ебай.Ти от къде си взе твоите ?
Сиромаха работи ли още по такива проекти и как мога да се свържа с него ?
Също така , ако можеш да ми препоръчаш валове.Колебая се между 276 и 288 градуса (четох , че до 288 не ми трябват др. повдигачи) , но и тях ги намирам само в ебай.Ти от къде си взе твоите ?
Сиромаха работи ли още по такива проекти и как мога да се свържа с него ?
- Iago
- Мнения: 463
- Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
- Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
- Двигател: B8444S
- Местоположение: София
Re: Изпускателен колектор за АБФ
Предполагам имаш предвид изпускателен, а не всмукателен. Хубав е ~1000лв. Китайски се намираха за под 300лв.. поне когато аз купувах (преди 5 години г/д). Лошото на китайските е, че се правят от много тънка неръждавейка и изгарят с времето. Тъй като приключих моят проект на части, изпускателя го свалих раздробен. Само термолентата го държеше цял. Която термолента също допринася за разпадането на колектора. Но за цена три пъти по-ниска от на Суперспринт примерно.. си струва. Зависи какъв проект правиш, 4-1, вместо 4-2-1 е по-добре за мощност във високите обороти.
Валове.. зависи от производителя. Сега, когато вече съм минал по този път, аз бих те посъветвал да вземаш най-големите възможни валове за хидравлика. И сгъсти добре колата.. Моите бяха малки валове на CatCams, купени от Хеед Ауто.
Сиромаха нямам идея с какво се занимава и дали следи форума все още.
На времето четях във вортекс форума за преработен всмукателен колектор и реших да направя моят така. Ако имаш интерес - продава се. Цялата ми кола замина на части.
Това е обявата ми в ebay. Ако имаш интерес, ще договорим друга цена.
http://www.ebay.co.uk/itm/292251272344? ... 1555.l2649
Идеята е, че пленума е с по-голям обем за сметка на рънърите. Защото stock колектора е с дълги рънери които са хубави, но за торк в ниски и средни.. Не за високи.
Валове.. зависи от производителя. Сега, когато вече съм минал по този път, аз бих те посъветвал да вземаш най-големите възможни валове за хидравлика. И сгъсти добре колата.. Моите бяха малки валове на CatCams, купени от Хеед Ауто.
Сиромаха нямам идея с какво се занимава и дали следи форума все още.
На времето четях във вортекс форума за преработен всмукателен колектор и реших да направя моят така. Ако имаш интерес - продава се. Цялата ми кола замина на части.
Това е обявата ми в ebay. Ако имаш интерес, ще договорим друга цена.
http://www.ebay.co.uk/itm/292251272344? ... 1555.l2649
Идеята е, че пленума е с по-голям обем за сметка на рънърите. Защото stock колектора е с дълги рънери които са хубави, но за торк в ниски и средни.. Не за високи.
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Вто 09 май 2017 11:10
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Изпускателен колектор за АБФ
Аз искам някой да ми каже с точност какво да направя , защото аз основното го знам , но нали всичко се изчислява . Замислил съм да е 4-2-1 изпускателния колектор , за да компенсирам , че мотора ще му идва почти цялата сила във високите (да му дам и малко сила в средните и ниските) , а и при повечето проекти с 4-1 са само за 400 м. , което не ме устройва.
Валовете на каква цена ги взе ? Защото 288 градуса Шрик-а в ебай е 15000 лева , а за на мой приятел 106-цата са два пъти по-малко (правят ги в гърция , но няма за абф , можело да изпратя мойте и тях да ги преработят).Мисля да се опитам да се впиша в бюджет 2.5-3 хил. , което с валове на тази цена няма как да се получи .
Ако можеш да ми пратиш тези изпускателни колектори , които каза защото аз наистина намирам само за 8в.
Валовете на каква цена ги взе ? Защото 288 градуса Шрик-а в ебай е 15000 лева , а за на мой приятел 106-цата са два пъти по-малко (правят ги в гърция , но няма за абф , можело да изпратя мойте и тях да ги преработят).Мисля да се опитам да се впиша в бюджет 2.5-3 хил. , което с валове на тази цена няма как да се получи .
Ако можеш да ми пратиш тези изпускателни колектори , които каза защото аз наистина намирам само за 8в.
- Iago
- Мнения: 463
- Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
- Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
- Двигател: B8444S
- Местоположение: София
Re: Изпускателен колектор за АБФ
Ако очакваш, че някой ще седне и на хартия от плод и зеленчука ще ти напише рецепта купи това, направи онова, шлайфни тук, завий болтче там.. няма да намериш такъв човек. Имам един въпрос. Как ще сгъстиш мотора?
Валовете в Гърция са копири.. приятел си прави копири (преди около 4 години) в Интерсервиз в Балкан Стар София (бившото АРП). Без пари му излезе, защото работихме там.
А валовете в Хеед струваха към 1200-1300лв.
Колектор.. ето два резултата които ми излезнаха в ebay.co.uk, само че са 4-1.
http://www.ebay.co.uk/itm/STAINLESS-STE ... Ciid%253A1
http://www.ebay.co.uk/itm/STAINLESS-STE ... SwA3dYgNBC
Валовете в Гърция са копири.. приятел си прави копири (преди около 4 години) в Интерсервиз в Балкан Стар София (бившото АРП). Без пари му излезе, защото работихме там.
А валовете в Хеед струваха към 1200-1300лв.
Колектор.. ето два резултата които ми излезнаха в ebay.co.uk, само че са 4-1.
http://www.ebay.co.uk/itm/STAINLESS-STE ... Ciid%253A1
http://www.ebay.co.uk/itm/STAINLESS-STE ... SwA3dYgNBC
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Вто 09 май 2017 11:10
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Изпускателен колектор за АБФ
Колега много са ми ясни нещата , че никой нищо не казва.Аз знам какво искам , просто търся от много време някой наистина да разбира от тези неща.Имаше ли проблем този твой приятел с валовете ?
ТЪРСЯ СИ ЧОВЕК ДА МИ НАПРАВИ ПРОЕКТА
ТЪРСЯ СИ ЧОВЕК ДА МИ НАПРАВИ ПРОЕКТА
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Изпускателен колектор за АБФ
Iago написа:Моят бивш АБФ беше 180кс с детски валове 262/266 и степен ~11,5:1... .
Най-големия като фази вал за стокови части в главата и с много малък лифт на каткамс. Няма нищо.
Прави ли се атмосферка - валове над 300 градуса - каквито са full race серията на каткамс. Със всички съпътстващи с валовете чарколяци по главата. 3к лв може и да стигнат за главата, ако остане със стъковите клапани.
Такъв сетъп в главата изисква задължително компресионни бутала.
На по-ниски нива на тунинг ефекта е слабо осезаем и доста пари пак са набити. Така и иначе има ревизия на мотора, валовете като цена са еднакви долу-горе, генерация от-до, работата е същата...
Аз съм с 284 градусови (като първо минах през 262), но на вр6 12V , на 220коня, и ако сега трябваше да го правя, нямаше да е в тоя сетъп.
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Вто 09 май 2017 11:10
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Изпускателен колектор за АБФ
Да , но за над 300 градуса не ми ли трябват специални повдигачи ?
Искам да го направя така че карантииите на мотора да издържат
Ти от къде си взе валовете за вр ?
Искам да го направя така че карантииите на мотора да издържат
Ти от къде си взе валовете за вр ?
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Изпускателен колектор за АБФ
Закупуването - никакъв проблем, има достатъчно места откъдето могат да се вземат. Да не става реклама, няма да конкретизирам.
Разгледай този сайт, има пълна спецификация на валовете, както и с какви части към тях върви всеки вал - дали изисква усилени пружини, дали е за хидравлика. Фазите далеч не са единствения и най важен параметър.
http://www.catcams.com/engines/camshaft-setup.aspx
Никакъв проблем за издръжливостта на мотора. Акцента в този случай е в модификацията на главата.
Разгледай този сайт, има пълна спецификация на валовете, както и с какви части към тях върви всеки вал - дали изисква усилени пружини, дали е за хидравлика. Фазите далеч не са единствения и най важен параметър.
http://www.catcams.com/engines/camshaft-setup.aspx
Никакъв проблем за издръжливостта на мотора. Акцента в този случай е в модификацията на главата.
- Iago
- Мнения: 463
- Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
- Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
- Двигател: B8444S
- Местоположение: София
Re: Изпускателен колектор за АБФ
Колега, тогава си пусни тема, че търсиш някой да ти тунингова колата или най-добре иди в някое от Тунинг студиата. Пак питам, защото ми е интересно. Как ще сгъстиш мотора?
Пешка, както аз самият написах по-горе, ако сега си правех мотора, щях да използвам само максимум частите също. На времето приятел ме съветваше да взема най-големите възможни валове, ама аз упорит като магаре, не го послушах. И веднага след диното съжалих. Но ако човека няма пари да налее за механика, то тогава го съветвам да бодне най-големите възможни за хидравлика. Които валове при КатКамс са 28х/27х на 11.5 лифт. Но пак изискват поне афтърмаркет пружини и талерки.
Едит: Между другото по спомен Сиромаха извади малко над 200 коня на мотор с подобни валове, само че на механика, но и със дросели. А както знаем, при механика, фазите се намаляват малко заради луфта вал - повдигач.
Пешка, както аз самият написах по-горе, ако сега си правех мотора, щях да използвам само максимум частите също. На времето приятел ме съветваше да взема най-големите възможни валове, ама аз упорит като магаре, не го послушах. И веднага след диното съжалих. Но ако човека няма пари да налее за механика, то тогава го съветвам да бодне най-големите възможни за хидравлика. Които валове при КатКамс са 28х/27х на 11.5 лифт. Но пак изискват поне афтърмаркет пружини и талерки.
Едит: Между другото по спомен Сиромаха извади малко над 200 коня на мотор с подобни валове, само че на механика, но и със дросели. А както знаем, при механика, фазите се намаляват малко заради луфта вал - повдигач.
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Вто 09 май 2017 11:10
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Изпускателен колектор за АБФ
Мерси много за съветите , тогава наистина ще взема тези 288 градусовите на шрик или на каткамс.
Относно сгъстяването , аз не почти не разбирам , но мисля че с шлайф на главата се прави до колкото знам , в зависимост колко вземеш от главата , толкова сгъстяваш мотора.
Ти след като я направи 180 коня имаше ли осезаема разлика , до колко я развърташе ?
Относно сгъстяването , аз не почти не разбирам , но мисля че с шлайф на главата се прави до колкото знам , в зависимост колко вземеш от главата , толкова сгъстяваш мотора.
Ти след като я направи 180 коня имаше ли осезаема разлика , до колко я развърташе ?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 94 госта