Здравейте, колеги! Направих тази тема, тъй като ми е нужна вашата информация. Притежавам VW Polo 6N 1998г 1.9SDI AGD 64кс. вече 3-та година.
Колата беше закупена заради добрият двигател и малкият разход на гориво, а и като за първа кола- всичко окей. Но в последствие разбрах, че искам някак си да развия какъвто и да е потенциал на този двигател. Знам, няма турбо.... така е. Наясно съм. И до днес се грижа за колата и искам да бъда една идея по-напред. Както и да е.. та.. реших и направих. Затапих ЕГР клапана с пластина, както се прави, изчистих си всмукателният колектор, изведох маркуча за газовете, от голямата кутия, където има 4 дудучета (поне така знам да им казват) ги премахнах, премахнах лопатката на клапата за плавно гасене (поне така й викат), сложих голям конусен филтър направо на входа на кутията, имам спортна генерация на 55мм с крайно гърне. Не съм слагал чип, не съм барал помпата (Bosch) и тн. Искам, ако някой е чел още нещо, което да се направи или знае и тн, моля да сподели мнение. Мисля си за чип, но все пак не съм сигурен дали има смисъл от тази дейност. Между другото имам и питане относно дюзите- моите на какви барове са и примерно с какви мога да ги сменя и ще са ми от полза.
Може би наистина би било по-лесно да сменя колата, но си харесвам моята и не мисля да се разделяме. :)
Очаквам вашите отговори, може и критики. :)
Polo SDI съвети
- Jeka
- Мнения: 188
- Регистриран на: Чет 17 май 2012 15:13
- Автомобил: Passat B5 Variant
- Двигател: AJM++
- Контакти:
Re: Polo SDI съвети
Според мен няма много смисъл от опити за "засилване" на точно този двигател. Иначе важат същите принципи като другите дизелови двигатели... повече въздух, повече нафта = повече мощност. Едно от нещата които можеш да направиш като за начало, е да махнеш конусния филтър и да сложиш филтърна кутия (препоръчително по-голяма от фабричната), и да си купиш висококачествен панелен филтър. След това сложи всмукателен колектор от 1.9тди 131 или 150кс. Колкото до дюзите, можеш да им смениш разпръсквачите с по-големи (.216ум), макар че не е задължително. Истината е, че реално погледнато каквото и да правиш по този мотор, слабо звено се явява скоростната кутия, която трудно ще издържи над 250нМ въртящ момент.
-Има го и другия момент, че мотора търпи на турбо, но си е трудоемко и донякъде скъпо удоволствие.
Иначе можеш да вземеш турбо от 1.9тди 90кс - GT15 (без променлива геометрия) и да го настроиш на 0.6 - 0.8 бара.
Можеш да го караш дори без интеркулер (макар че и малък такъв би бил полезен), и след нужната софтуерна настройка вади 100-110кс със фабричните дюзи.
Хубавото е, че можеш да го караш без управление на налягането, без дебитомер и без МАП сензор така, което спеставя от разходи и излишен труд и нерви.
Ако искаш повече, трябва да сменяш скоростна кутия, маховик и съединител...
-А пък ако парите не са проблем, можеш да сложиш VNT17 (gt1749va/vb) от 1,9тди 131/150кс, 3 баров МАП сензор, големи разпръсквачи, 11мм елемент на нафтовата помпа, някоя по-здрава скоростна кутия (може би 5-степенната от 1,9тди 90/110кс) със хубав съединител, 55-60мм права генерация и един хубав чип за настройка на всичко това, и имаш едни грубо сметнати 190кс и 430-450нМ. Ако имаш късмет ЕКУто на колата ще е същото, като тези на по-новите ТДИ мотори и ще можеш да подкараш всичко без проблем след като пуснеш нови кабели за сензорите към него...
И след всичко изписано, като сметнеш парите които ще дадеш за съответното "засилване" излиза, че ще е в пъти по-рентабилно просто да насадиш един цял двигател 1.9тди с VE помпа (90,110кс) и променлива геометрия.
След един скромен чип отиваш на около 120-140кс, а да не говорим от там нататък още колко възможности се отварят за ДОзасилване...
Дано съм бил полезен
-Има го и другия момент, че мотора търпи на турбо, но си е трудоемко и донякъде скъпо удоволствие.
Иначе можеш да вземеш турбо от 1.9тди 90кс - GT15 (без променлива геометрия) и да го настроиш на 0.6 - 0.8 бара.
Можеш да го караш дори без интеркулер (макар че и малък такъв би бил полезен), и след нужната софтуерна настройка вади 100-110кс със фабричните дюзи.
Хубавото е, че можеш да го караш без управление на налягането, без дебитомер и без МАП сензор така, което спеставя от разходи и излишен труд и нерви.
Ако искаш повече, трябва да сменяш скоростна кутия, маховик и съединител...
-А пък ако парите не са проблем, можеш да сложиш VNT17 (gt1749va/vb) от 1,9тди 131/150кс, 3 баров МАП сензор, големи разпръсквачи, 11мм елемент на нафтовата помпа, някоя по-здрава скоростна кутия (може би 5-степенната от 1,9тди 90/110кс) със хубав съединител, 55-60мм права генерация и един хубав чип за настройка на всичко това, и имаш едни грубо сметнати 190кс и 430-450нМ. Ако имаш късмет ЕКУто на колата ще е същото, като тези на по-новите ТДИ мотори и ще можеш да подкараш всичко без проблем след като пуснеш нови кабели за сензорите към него...
И след всичко изписано, като сметнеш парите които ще дадеш за съответното "засилване" излиза, че ще е в пъти по-рентабилно просто да насадиш един цял двигател 1.9тди с VE помпа (90,110кс) и променлива геометрия.
След един скромен чип отиваш на около 120-140кс, а да не говорим от там нататък още колко възможности се отварят за ДОзасилване...
Дано съм бил полезен
- ValioPolo
- Мнения: 12
- Регистриран на: Пет 03 ное 2017 17:44
- Автомобил: VW Polo 6N SDI
- Двигател: AGD 1998
Re: Polo SDI съвети
Благодаря ти за отговора, колега!
Re: Polo SDI съвети
Като цяло за парите, които ще налееш по този мотор, можеш да сложиш оборудван 131к.с. TDI и с един ремап да отидеш на 170к.с.
- Jeka
- Мнения: 188
- Регистриран на: Чет 17 май 2012 15:13
- Автомобил: Passat B5 Variant
- Двигател: AJM++
- Контакти:
Re: Polo SDI съвети
Snuupy написа:оборудван 131к.с. TDI...
Може, но е доста по-сложно и трудоемко, защото ще му трябва абсолютно цялата инсталация + еку, табло и още куп работи.
Докато при 90/110 тди има възможност да го подкара с фабричното си табло и с далеч по-малко главоболия от към датчици/сензори/кабели и т.н., а реално с малко грижи и евтини части пак да стигне 160-170кс.
Re: Polo SDI съвети
Колко евтини?
Турбо GT1749VA - около 350лв с колектора.
Инжектори от 131 - около 300лв
Интеркулер - 550лв приблизително
Съдинител, ако кутията става за съединител от Golf 3 TDI 228 - около 300лв отново
Спирачки, защото заводските са потрес - Около 200лв за предни дискове и съпорти.
1700лв без труд, без дреболии като N75 клапан и куп други, без ремап и без нищо :)
Турбо GT1749VA - около 350лв с колектора.
Инжектори от 131 - около 300лв
Интеркулер - 550лв приблизително
Съдинител, ако кутията става за съединител от Golf 3 TDI 228 - около 300лв отново
Спирачки, защото заводските са потрес - Около 200лв за предни дискове и съпорти.
1700лв без труд, без дреболии като N75 клапан и куп други, без ремап и без нищо :)
- Jeka
- Мнения: 188
- Регистриран на: Чет 17 май 2012 15:13
- Автомобил: Passat B5 Variant
- Двигател: AJM++
- Контакти:
Re: Polo SDI съвети
Говоря само за двигателя колега, и то за най-добрия случай, в който няма да сменя съединител. Кулера излиза доста под 500лв ако си го правиш сам, а един читав оборудван PD TDI струва двойно, ако не и тройно повече от "обикновения".
Изпадаме в прекалени подробности и детайли. Нека колегата се похвали, че дава старт на проекта, пък тогава вече може да се впуснем в размисли и сметки кое е по-удачно и дали за 20-30кс отгоре си заслужават 200-300лв отгоре.
Всички които се занимаваме с коли знаем, че винаги изникват непредвидени разходи т.н., такa че както казах, всичко изписано горе е в "най-добрия" случай.
Изпадаме в прекалени подробности и детайли. Нека колегата се похвали, че дава старт на проекта, пък тогава вече може да се впуснем в размисли и сметки кое е по-удачно и дали за 20-30кс отгоре си заслужават 200-300лв отгоре.
Всички които се занимаваме с коли знаем, че винаги изникват непредвидени разходи т.н., такa че както казах, всичко изписано горе е в "най-добрия" случай.
-
- Мнения: 410
- Регистриран на: Пет 25 окт 2013 16:57
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Polo SDI съвети
Според мен, колектори с турбо и пътища от 1з, гнп ланд ровър.
Става мтди, забравя за компове ,дебитомер,н75..............
И ще върви доста добре.
Става мтди, забравя за компове ,дебитомер,н75..............
И ще върви доста добре.
- ValioPolo
- Мнения: 12
- Регистриран на: Пет 03 ное 2017 17:44
- Автомобил: VW Polo 6N SDI
- Двигател: AGD 1998
Re: Polo SDI съвети
Следя коментарите ви и очаквам да стигнем до крайно мнение относно това, кой проект ще е най-удачен. Примерно избор за турбо, колектор, разпръсквачи, кутия и тн, всичко, което ще ми е нужно, за да подкарам и увелича мощността с възможно най-малко главоболия.
- Jeka
- Мнения: 188
- Регистриран на: Чет 17 май 2012 15:13
- Автомобил: Passat B5 Variant
- Двигател: AJM++
- Контакти:
Re: Polo SDI съвети
Jeka написа:...можеш да вземеш турбо от 1.9тди 90кс - GT15 (без променлива геометрия) и да го настроиш на 0.6 - 0.8 бара.
Можеш да го караш без интеркулер (макар че и малък такъв би бил полезен), и след нужната софтуерна настройка вади 100-110кс със фабричните дюзи.
Хубавото е, че можеш да го караш без управление на налягането, без дебитомер и без МАП сензор така, което спеставя от разходи и излишен труд и нерви.
Ако искаш повече, трябва да сменяш скоростна кутия, маховик и съединител...
Това е най-безболезния начин с най-малко главоболия.
Иначе и аз съм фен на ПД моторите, но в този случай мисля, че става прекалено сложно/скъпо.
- ValioPolo
- Мнения: 12
- Регистриран на: Пет 03 ное 2017 17:44
- Автомобил: VW Polo 6N SDI
- Двигател: AGD 1998
Re: Polo SDI съвети
Благодаря ти, колега! А относно софтуерната настройка- към кого или сервиз мога да се обърна? От Хасково съм, имам път към Раднево и Стара Загора. Имам интеркулер и пътища. Остава ми турбина, която мога да я взема по всяко време.
- Bai Sando
- Мнения: 8114
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Polo SDI съвети
Може да ти се стори като шега,но защо не му сложиш газ Слагахме на голф 4 sdi и върви като 90 коня.освен това разхода на нафта пада на половина,горе долу 3 нафта/3 газ/100 км.
- ValioPolo
- Мнения: 12
- Регистриран на: Пет 03 ное 2017 17:44
- Автомобил: VW Polo 6N SDI
- Двигател: AGD 1998
Re: Polo SDI съвети
Чувал съм това за газовото, но не съм фен на газовите, хаха.
- Jeka
- Мнения: 188
- Регистриран на: Чет 17 май 2012 15:13
- Автомобил: Passat B5 Variant
- Двигател: AJM++
- Контакти:
Re: Polo SDI съвети
За газта е вярно, но все пак скъпо.
Първо трябва да разбереш какво ти е ЕКУто. Пиши ми на лс ако искаш, да видим с какво мога да ти помогна.
ValioPolo написа:...относно софтуерната настройка- към кого да се обърна?
Първо трябва да разбереш какво ти е ЕКУто. Пиши ми на лс ако искаш, да видим с какво мога да ти помогна.
- ValioPolo
- Мнения: 12
- Регистриран на: Пет 03 ное 2017 17:44
- Автомобил: VW Polo 6N SDI
- Двигател: AGD 1998
Re: Polo SDI съвети
За тези, които са следили темата- частите са налични. Остава само да започне проектът. Не го бързам и затова мисля да го направя след зимата. Благодаря за отговорите!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 145 госта