Здравейте, Колеги,
Да разбутам малко прахта в раздела силов тунинг.
От доста време ми се върти идеята swap на 2.8 VR6 от Golf 3. Ако трябва да бъда честен, още по привлекателна бе идеята за VR от R32, но там цените вече са скандални.
Както и да е, да слезем на земята. Едно от нещата, които ме отказаха от тази идея преди време, бе монтажния комплект. Една американска фирма Eurowise е изработила в няколко сетъпа, монтажни комплекти за swap на VR6 в Golf MK1:
Това дори се води Stage 1, като нагоре цените стават още по-безумни. Няма как за няколко планки и полуоски да се бръкна 1100$ + поне 200$ транспорт и един бог знае колко мито + 20% ДДС и цената стана - последния да затвори вратата. Да може би, ако бях в щатите на техния стандарт, нямаше да е такава драма.
Въпреки първоначалния шок от планките, продължава да ме привлича идеята за VR, вкаран в коша на единичката. До колкото знам в България, е правено веднъж и май даже голфа си е още в движение. Идея нямам как е правен, дали въобще планките, които са заварявани са пригодени за тампони или е сглобено на "твърда връзка" (дори не знам дали е възможно). Точно и затова пускам темата. Да чуя мнения и идеи на хора виждали подобни неща и най-вече с надеждата, някой който би се навил да направи подобна интервенция да изкаже мнение. Защото повечето хора, които питам ми казват. "Ти луд ли си?" Луд съм да, но искам да стане като хората, а не да ми провисне купето или да се изкриви коша или пък недай си боже при едно форсиране да изпадне двигателя Намерил съм куп документация за всичко друго, електроника, простотии, но най-важната част ми убягва. Вярно, че колата ще е hobby car, но искам като тръгна за някой събор, да не си приготвят заделени 200 лв. за пътна помощ да ме прибира
Винаги мога да сложа един 1.6 GTI, като алтернатива, но засега се придържам към първоначалния си план.
Поздрави.
Swap на VR6 2.8 в Golf MK1
- siso_k
- Мнения: 1221
- Регистриран на: Вто 10 авг 2010 9:29
- Автомобил: 1999 VW Golf
- Двигател: AKL
- Местоположение: Ветровития град
- Контакти:
Re: Swap на VR6 2.8 в Golf MK1
има една подобна тема във форума, на колегата leonardo_vd, предполагам си я разгледал...
- Kuncavia
- A.C.A.B.
- Мнения: 3360
- Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
- Автомобил: Golf MK1 Cabrio
- Двигател: 1600 cc
- Местоположение: LZ1LFC
- Контакти:
Re: Swap на VR6 2.8 в Golf MK1
Чудех се къде е, като я търсих в цялостни проекти. Сега я намерих, но поне станаха двама с VR6 Пак е някаква светлина в тунела.
Edit:
Изчетох почти цялата тема. За съжаление снимките и видеата са заминали с времето Така или иначе не са толкова важни за мен, тъй като няма аз да го монтирам в коша, ако евентуално е схвана на това откачено хоро.
Edit:
Изчетох почти цялата тема. За съжаление снимките и видеата са заминали с времето Така или иначе не са толкова важни за мен, тъй като няма аз да го монтирам в коша, ако евентуално е схвана на това откачено хоро.
Последна промяна от Kuncavia на Сря 11 яну 2017 11:32, променено общо 1 път.
-
- Low rider
- Мнения: 5548
- Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
- Автомобил: OLD
- Двигател: OTO
- Местоположение: СТАРА ЗАГОРА
Re: Swap на VR6 2.8 в Golf MK1
За какво ти е скраб като голф 1
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Swap на VR6 2.8 в Golf MK1
siso_k написа:има една подобна тема във форума, на колегата leonardo_vd, предполагам си я разгледал...
Подобна, не бих казал - тук колегата задава въпроси, докато темата на леонардо за кола, която е факт, при това турбинирана.
- Kuncavia
- A.C.A.B.
- Мнения: 3360
- Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
- Автомобил: Golf MK1 Cabrio
- Двигател: 1600 cc
- Местоположение: LZ1LFC
- Контакти:
Re: Swap на VR6 2.8 в Golf MK1
golfmk1 написа:За какво ти е скраб като голф 1
Да си му подавам
-
- Мнения: 76
- Регистриран на: Пон 27 май 2013 16:13
- Автомобил: Range Rover
- Двигател: m51
- Местоположение: Варна
Re: Swap на VR6 2.8 в Golf MK1
Виж това.
http://www.retrofication.co.uk/category-2267.html
Във VW групите един съгражданин беше пуснал, че в момента прави такъв слап. Имаше клип как го пали на 1 тампон в коша.
http://www.retrofication.co.uk/category-2267.html
Във VW групите един съгражданин беше пуснал, че в момента прави такъв слап. Имаше клип как го пали на 1 тампон в коша.
- Kuncavia
- A.C.A.B.
- Мнения: 3360
- Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
- Автомобил: Golf MK1 Cabrio
- Двигател: 1600 cc
- Местоположение: LZ1LFC
- Контакти:
Re: Swap на VR6 2.8 в Golf MK1
Точно ровех за една друга идея и се оказа, че тук има доста по-офертни планки и всичко си идва на мястото. Освен този сайт, попаднах и на https://www.bolt-action.nl в който цената е близка. Остана да намеря майстор в близост до София, който да се навие на тази лудост, за да може да заварим планките в купето, преди пребоядисване. Заради КАТ веднъж трябва да сваля мотора, да сложа планките за новия, да боядисам, да кача стария, да мина КАТ за смяна цвят, след което чак да монтирам донора. То проблема всъщност не е в KAT а в технотест. Защото реално аз искам да мина технотест с новия двигател, но имат ограничение на конските сили. Не си спомням какъв беше точно филма, но по спомен мощността на новия двигател, не трябва да надвишава 15 или 30% от мощността на най-мощния произвеждан за модела двигател. Но това са някакви дребни формалности.
Така, че ако може да предложите някой, който да ми се навие на глупостите
Така, че ако може да предложите някой, който да ми се навие на глупостите
- Gigabyte
- Мнения: 2857
- Регистриран на: Нед 29 окт 2006 9:08
- Автомобил: neko drugo
- Двигател: vaprosche
- Местоположение: Оряхово / Велико Търнуу
Re: Swap на VR6 2.8 в Golf MK1
Става двигателя ,не е много сложно ,но замисли се за поведението на колата... този тежък двигател на "пикливото" купе на голф 1.... Не препоръчвам!
- Kuncavia
- A.C.A.B.
- Мнения: 3360
- Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
- Автомобил: Golf MK1 Cabrio
- Двигател: 1600 cc
- Местоположение: LZ1LFC
- Контакти:
Re: Swap на VR6 2.8 в Golf MK1
Ами честно казано идеята за VR е единствено заради звука който може да изкара. Далеч съм от мисълта да правя драгаджийка от кабриото. Алтернативния вариант ми е ABF с тромпети, но там играчката е не по-малко голяма а и разходите са сходни, че и повече.
- metojoor
- Мнения: 164
- Регистриран на: Съб 30 май 2009 12:37
- Автомобил: scirocco mk2 polo 6N
- Двигател: AGU AEX T
- Местоположение: София,Кривина
Re: Swap на VR6 2.8 в Golf MK1
Както сам виждаш тампоните не са философия,номера е да извадиш стария двигател и да започнеш от направата на левия тампон(от към ремъците)след като двигателя го окачиш на този тампон вече идва лесната част.Всичко е да режеш и напасваш,подпираш с крик отдолу двигателя монтираш водната терзия и си кроиш.Аз си насадих 1.8т в коша заигравката е с полуоските схемата беше закупуване на 100мм карета(вътрешни)и малко стругарски изпълнения на полуоската,но тях ще си ги обясниш като разглобиш оригинално каре(то е по тънко)монтирах чашки от 110 коня тди които са на 100мм.Задния тампон се крои с едно картонче и малко фантазия.Предния тампон е хубаво да направиш нова греда между роговете и може да използваш за тампон ухо от заден амортесиор.Използваш целия избирач барабар с жилата от колата донор.Успех
- Kuncavia
- A.C.A.B.
- Мнения: 3360
- Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
- Автомобил: Golf MK1 Cabrio
- Двигател: 1600 cc
- Местоположение: LZ1LFC
- Контакти:
Re: Swap на VR6 2.8 в Golf MK1
Звучи добре. Намерих и майстор, който да ми се навие на простотията, ще го уточним в детайли. Общо взето си го представям как ще стане, но забелязах нещо интересно. Планките, които вървят с комплект планки за скоростни кутии, се предлагат за 02A, 02J и 02M. Ако правилно съм разбрал това са кутии от 90 коня 1.9 TDI от Golf 3, 1.9 90 коня TDI от Golf 4 и от R32. Никъде няма планки за кутия на VR6. Не знам защо, единствената логика, е че няма да стане с кутия на VR6-3... И най-лесно ще стане с тези 3 типа кутии (макар и 2 от тях да са за дизел...). Грам не съм в час, опитах се да се образовам, но неуспешно
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Swap на VR6 2.8 в Golf MK1
Окачването на кутиите е различно.
Можеш да ползваш единствено и само кутия от вр мотор (вр6, вр5, било то голф3 или голф4) заради камбаната, т.е. присъединияването на кутията към блока.
02А е 5 степенна кутия от голф3/пасат б3-4, корадо..
02J кутията е реално пак същата кутия като 02А, само че е с променено окачване - 02J кутия става без никакъв проблем на голф3. Обратното 02A на голф4 изисква малко преработки.
02J кутия на вр- мотор се слага единствено на голф4 вр5 на предно и американски голф4 вр6 2.8 12в.
02М кутията, 6 степенната, е при голф4 вр5/6 е само 4х4.
Окачването на всеки отделен тип кутия е стандартно, т.е. няма значение от двигателя, дали е 4 или 6 цилиндров. За всички 02А кутии е едно, за 02J e друго, за 02м трето.
Различните планки се предлагат, поради простата причина че може да тръгнеш да качваш вр6 12в с кутията си (голф3), или вр5 2.3 10в к-т с кутията (от голф4 ) или да качиш вр5/6 - 12/24в с кутия 02М.
Аз карам вр6 12в с 02м, като съм ползвал планки на Epytec за да кача 02м кутията на моста на голф3 (в случая пасат б3). Не е философия да се изработят, ако ги имаш и копираш, голяма играчка е меренето и разкрояването.
Никакви драми нямаш с планките, щом си решил да си вземаш готови. Аз съм много доволен от изпълнението на моите.
Категорично ти препоръчвам вр6 пред абф.
Можеш да ползваш единствено и само кутия от вр мотор (вр6, вр5, било то голф3 или голф4) заради камбаната, т.е. присъединияването на кутията към блока.
02А е 5 степенна кутия от голф3/пасат б3-4, корадо..
02J кутията е реално пак същата кутия като 02А, само че е с променено окачване - 02J кутия става без никакъв проблем на голф3. Обратното 02A на голф4 изисква малко преработки.
02J кутия на вр- мотор се слага единствено на голф4 вр5 на предно и американски голф4 вр6 2.8 12в.
02М кутията, 6 степенната, е при голф4 вр5/6 е само 4х4.
Окачването на всеки отделен тип кутия е стандартно, т.е. няма значение от двигателя, дали е 4 или 6 цилиндров. За всички 02А кутии е едно, за 02J e друго, за 02м трето.
Различните планки се предлагат, поради простата причина че може да тръгнеш да качваш вр6 12в с кутията си (голф3), или вр5 2.3 10в к-т с кутията (от голф4 ) или да качиш вр5/6 - 12/24в с кутия 02М.
Аз карам вр6 12в с 02м, като съм ползвал планки на Epytec за да кача 02м кутията на моста на голф3 (в случая пасат б3). Не е философия да се изработят, ако ги имаш и копираш, голяма играчка е меренето и разкрояването.
Никакви драми нямаш с планките, щом си решил да си вземаш готови. Аз съм много доволен от изпълнението на моите.
Категорично ти препоръчвам вр6 пред абф.
- Kuncavia
- A.C.A.B.
- Мнения: 3360
- Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
- Автомобил: Golf MK1 Cabrio
- Двигател: 1600 cc
- Местоположение: LZ1LFC
- Контакти:
Re: Swap на VR6 2.8 в Golf MK1
Благодаря ти страшно много за информацията. Не съм се и надявал на по-подробна информация, а рових доста и в крайна сметка, бях доста далеч от истината.
Със сигурност VR6 e по-добре от ABF. Първоначалната идея за VR бе само и единствено заради плътния звук, за който си мечтая от дете да имам в колата. И понеже все случвам на 4 цилиндрови щайги, що пък проекта ми да не е VR Пък и не е често срещано изпълнение. След като намерих и кой да ми се върже на глупостите и да се захване с монтажа, остава само финансовата част.
Oще по-вече се радвам, че си останал доволен от планките на Epytec, защото дълго време се чудих, коя фирма да предпочета.
До колкото съм запознат (а то не е много), няма да има проблем да монтирам 02M само на предно?
Поздрави.
Със сигурност VR6 e по-добре от ABF. Първоначалната идея за VR бе само и единствено заради плътния звук, за който си мечтая от дете да имам в колата. И понеже все случвам на 4 цилиндрови щайги, що пък проекта ми да не е VR Пък и не е често срещано изпълнение. След като намерих и кой да ми се върже на глупостите и да се захване с монтажа, остава само финансовата част.
Oще по-вече се радвам, че си останал доволен от планките на Epytec, защото дълго време се чудих, коя фирма да предпочета.
До колкото съм запознат (а то не е много), няма да има проблем да монтирам 02M само на предно?
Поздрави.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Swap на VR6 2.8 в Golf MK1
Аз така съм я монтирал - на кола на предно. Обикновено който качва 02м на 12в, я слага в комплект с раздатката, въпреки че е само на предно, за да запуши отворите за самата раздатка. Аз обаче реших да не я ползвам и изработих фланец, в който да може да се набие семеринг за чашката за вътрешното каре. И съответно ползвах дълга полуоска от дизелов голф4 на предно. Сега вече гледам, че се предлага из подобни сайтове и такъв фланец/адаптор...
Ако колата ще е атмосферна, не ти трябва 02м. Има смисъл, ако е турбо колата - носи на много нютони. По принцип е къса за 4-ка вр6, а качиш ли я на голф1, заради размера на гумите допълнително ще се скъсят предавките с 10%. На 6-та с 3000 об ще е с около 110км/ч, докато с оригиналната кутия 5-а - почти 120.
Моята съм я променил - сглобих я с диф от дизел, но и мотора ми е с турбина, има достатъчно сила, въпреки че на леко купе като твоето, също ще се държи добре.
Отделно че ще трябва да минеш на съединител от голф4 вр6, който е с тежък и скъп демпферен маховик, с лагер помпа, ще трябва и стартер от вр за такава кутия...
Другият от вр6-ите ми е атмосферен 2.8 12в на корадо. Кутията му е от 1.9тди на туаран, води се 02s, 6гстепенна, еволюирала 02а, монтирана естествено на кожуха на кутия от 02а за вр6. По коледа мина през диното на Жоро касапина и извади 220 коня след определени модификации. За съжаление колата е над 1320кг, въпреки това е много приятна и забавна за каране. Нещо подобно при тегло под 1000кг ще е брутално.
Имал съм и абф навремето, доволен бях от него, но вр-а е съвсем друга работа, няма база за сравнение.
Ако колата ще е атмосферна, не ти трябва 02м. Има смисъл, ако е турбо колата - носи на много нютони. По принцип е къса за 4-ка вр6, а качиш ли я на голф1, заради размера на гумите допълнително ще се скъсят предавките с 10%. На 6-та с 3000 об ще е с около 110км/ч, докато с оригиналната кутия 5-а - почти 120.
Моята съм я променил - сглобих я с диф от дизел, но и мотора ми е с турбина, има достатъчно сила, въпреки че на леко купе като твоето, също ще се държи добре.
Отделно че ще трябва да минеш на съединител от голф4 вр6, който е с тежък и скъп демпферен маховик, с лагер помпа, ще трябва и стартер от вр за такава кутия...
Другият от вр6-ите ми е атмосферен 2.8 12в на корадо. Кутията му е от 1.9тди на туаран, води се 02s, 6гстепенна, еволюирала 02а, монтирана естествено на кожуха на кутия от 02а за вр6. По коледа мина през диното на Жоро касапина и извади 220 коня след определени модификации. За съжаление колата е над 1320кг, въпреки това е много приятна и забавна за каране. Нещо подобно при тегло под 1000кг ще е брутално.
Имал съм и абф навремето, доволен бях от него, но вр-а е съвсем друга работа, няма база за сравнение.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 127 госта