Разлики между 1.8 8v - RP, 1P и PB

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 16906
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: 2 x Golf 2 + Jetta 2 + Audi A3
Двигател: RP+PG+PB+AGN
Местоположение: София
Контакти:

Разлики между 1.8 8v - RP, 1P и PB

Мнениеот Vlad777 » Съб 30 дек 2017 12:23


Здравейте,

Имам въпроси към колегите, които са запознати:

1. Какви части са необходими, за да стане PB един двигател, който в момента е RP?

2. Същото ме интересува и за конверсията от 1P към PB, които на външен вид изглеждат еднакви и предполагам ще е по-лесно?




Потребителски аватар
moimoimoi
Мнения: 2376
Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: В голф2 VR6 турбо

Re: Разлики между 1.8 8v - RP, 1P и PB

Мнениеот moimoimoi » Пон 01 яну 2018 12:19


1Р е с два катализатора и ламбда сонда докато РВ няма нито едно от тях
т.е. имат различни компютри
1Р го дават да върви с бензин А91 докато РВ с А98

имат разлика и във въртящия момент
1Р е 143/3000 оборота
РВ е 159/4000 оборота

http://www.doppel-wobber.de/forum/Infor ... toren.html
1Р се слага само на синхро

а за RP към РВ ти трябва бензинова помпа,дебитомер,кутия за въздушния филтър+гофрето към дросела, всмукателен колектор с все дюзи,рейка,регулатор,моторче за празен ход,компютър,маслен охладител,и изпускателния колектор мисля е по различен с двуцевка, и както се вижда от горния линк имат разлика в компресията, единия е 9.0 а другия е 10.0, детонационен датчик, инсталация др.

Последна промяна от moimoimoi на Пон 01 яну 2018 12:28, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 14810
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta 1990
Двигател: PN
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Разлики между 1.8 8v - RP, 1P и PB

Мнениеот stefan4o » Пон 01 яну 2018 12:25


Сложи глава от РВ - с по-големи клапани е, за камерата не знам дали е с различен обем. Буталата също са различни. Съответно размера на маховик и съединител са различни.


Потребителски аватар
pe6kata
Мнения: 2914
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Разлики между 1.8 8v - RP, 1P и PB

Мнениеот pe6kata » Пон 01 яну 2018 16:26


Vlad777 написа:Здравейте,

Имам въпроси към колегите, които са запознати:

1. Какви части са необходими, за да стане PB един двигател, който в момента е RP?


Бутала, глава, моторна инсталация заедно с датчици и комп. Бензинова помпа, изпускателна система, всмукателна система от филтъра до всмукателна колектор включително.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 16906
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: 2 x Golf 2 + Jetta 2 + Audi A3
Двигател: RP+PG+PB+AGN
Местоположение: София
Контакти:

Re: Разлики между 1.8 8v - RP, 1P и PB

Мнениеот Vlad777 » Вто 02 яну 2018 1:32


Днес RP-то счупи съединителя и свалихме скоростите.

Оказаха се 2 счупени пружини. Странно защото иначе не е износен - доста си е дебел...
A05CC7EE-BF2B-4899-B2C1-1020CDD8D162.jpeg
Две от пружините на съединителя - счупени


Има течн на масло от семеринга на коляновия вал, който свалих за смяна. Отворих и картера и свалих лагера на втората биела. Износен е и ще сваляме главата утре да видим какво става с буталата и сегментите, а и без това яко бият повдигачите, та се чудя какво да правя.
EDFAD05C-1307-4B33-9150-E0096DFBF2CB.jpeg
Биелен лагер


Проблемът идва от това, че колата работи много богато на бензин и разрежда маслото. Газ няма. Вероятно затова са се износили лагерите. :neutral


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 14810
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta 1990
Двигател: PN
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Разлики между 1.8 8v - RP, 1P и PB

Мнениеот stefan4o » Вто 02 яну 2018 7:40


Май в тоя случай не е лошо да видиш и мембраната на регулатора на налягането в моното.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6047
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Разлики между 1.8 8v - RP, 1P и PB

Мнениеот Iezekil » Вто 02 яну 2018 9:17


Идеален момент за смяна на буталата с други от 1,8/примерно от ABS/,замяна на главата/PB/,разпределителен вал и изпускателен колектор/PB,2E/.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
Мнения: 10688
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: VW Passat 35i
Двигател: PF 1989
Местоположение: София / Берковица
Контакти:

Re: Разлики между 1.8 8v - RP, 1P и PB

Мнениеот К.Одаджийски » Вто 02 яну 2018 9:20


Vlad777 написа:а и без това яко бият повдигачите, та се чудя какво да правя.

Проблемът в случая съм сигурен, че не е в самите повдигачи, а в износените им легла. Аз имам същия проблем. На студено палене чукат, мислех да ги сменя наскоро като сменявах ангренажния ремък, но се отказах, леглата има са се разширили по посоката на въртене на разпределителния вал и са станали елипсовидни. Това едва ли би махнало чукането сутрин. Не знам тези легла изобщо могат ли да се оправят


Потребителски аватар
Spas
Модератор
Модератор
Мнения: 3200
Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 11:51
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: 1800 RP
Местоположение: София

Re: Разлики между 1.8 8v - RP, 1P и PB

Мнениеот Spas » Вто 02 яну 2018 10:44


Реално - да, но има ли смисъл - не, а и няма смисъл да задълбаваш, смени главата направо.


Zdravko Zankov
Мнения: 9543
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Разлики между 1.8 8v - RP, 1P и PB

Мнениеот Zdravko Zankov » Вто 02 яну 2018 11:57


Аз така направих преди пет години.
При мен бяха вкопани изпускателните клапани.
АБС мотор,сложих глава от РП.
Има малка разлика в гарнитурата на капака на клапаните.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6047
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Разлики между 1.8 8v - RP, 1P и PB

Мнениеот Iezekil » Вто 02 яну 2018 17:29


След като иска ПБ,защо да слага глава от моно?


Zdravko Zankov
Мнения: 9543
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Разлики между 1.8 8v - RP, 1P и PB

Мнениеот Zdravko Zankov » Вто 02 яну 2018 18:23


Коментара ми беше в посока дертовете на Калин.
Няма смисъл да правиш глава.
А Влад може да иска и Г60 да прави.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
Мнения: 10688
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: VW Passat 35i
Двигател: PF 1989
Местоположение: София / Берковица
Контакти:

Re: Разлики между 1.8 8v - RP, 1P и PB

Мнениеот К.Одаджийски » Вто 02 яну 2018 19:33


Тя моята е от ПФ глава с монтирано моно на нея, но проблемът с хидравличните повдигачи е еднакъв при всичките, разшлякани легла.
Та да спираме с отклонението от темата, Влад е голЕм и разумен да си направи изводите


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 16906
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: 2 x Golf 2 + Jetta 2 + Audi A3
Двигател: RP+PG+PB+AGN
Местоположение: София
Контакти:

Re: Разлики между 1.8 8v - RP, 1P и PB

Мнениеот Vlad777 » Сря 03 яну 2018 18:34


В крайна сметка за RP-то реших да сложа бутала от ABS и разпределителен вал от 2E, който така или иначе имам. Ще сменя всички лагери, сегменти и повдигачите. Главата трябва да е готова утре.

Някой правил ли е подобна сглобка?


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6047
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Разлики между 1.8 8v - RP, 1P и PB

Мнениеот Iezekil » Сря 03 яну 2018 18:42


Много има с такава сглобка,реално на АБС мотор слагаш 2Е вал...Ако искаш обаче осезаем ефект,смени и главата,и изпускателните колектори.



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта