Замислил съм и до известна степен съм задействал изпълнението на този неконвенционален проект. Целта е да се получи нетрадиционен еквивалент на стоков тръц 150к.с., т.е. оптимално да се изкарат 150-160к.с. на мотора.
Снабдил съм се с компресор от Ц200 w203 - eaton m45, кулера също ще се ползва от мерцедеса, свалил съм и повечето от маркучите, ще се опитам максимално да използвам от наличното. Custom стойка за компресора е в процес на мислене/правене, но поради ограниченото място може да се наложат някои промени, като за момента се обмислят 2 варианта:
-1- Компресора да седи наобратно - към калника в нишата, където в момента се намира казанчето за течността за чистачките. При този вариант ще се наложи малко изместване на алтернатора, за да може да се прекара ремъка подходящо.
-2- тук ще е малко по-голяма играчка - да се премине към електрическа хидравлична помпа - примерно от полицейска астра, алтернатора ще слезе на мястото на сегашната помпа, а компресора ще се позиционира на сегашното място на алтернатора.
И при 2-та варианта ще се ползва 1 пистов ремък, вариант с допълнителна шайба на коляновия вал и отделен ремък само за компресора за момента не се обмисля.
Възможен е и 3-ти вариант - алтернатора да слезе между компресора на климатика и сегашната хидравлична помпа - но не съм гледал дали е осъществим откъм пространство.
При всеки от вариантите ще се прави къстъм скоба за алтернатор, компресор климатик, хидравлична помпа и компресора.
При опит за установяване на някаква мозъчна дейност, относно първите 2 варианта за позициониране, и 2-та са осъществими неособено трудно, като може би към момента повече клоним към 2-рия, 3-тия вариант предстои да го мислим дали е възможен.
Ще се сложи BOV клапан след кулера, преди дебитомера, който за момента се планира да си остане оригиналния, но позициониран между кулера и дросела. Подробностите предстоят да се обсъдят с мапера. Възможно е да се наложи да се ползва друг дебитомер с по-голям дебит.
Мотора няма да се разрежда, при мерцедесите шайбата на коляновия вал е с диаметър 175мм, на 1.8 20v е 143мм, при Мерцедеса, от който съм свалил компресора(M111 мотор) бууста е нещо около 0,6 ако не бъркам, при мен 0,3-0,4 ако докара ще е добре, не съм си напрягал все още мозъка да смятам реално какво може да се изкара при сетъп-а, който ще правя. Шайбата на компресора е с диаметър 75мм, евентуално при твърде големи разминавания при надува, който ще се получи, ще се играе с различна шайба там, тази на коляновия вал няма да се пипа.
В последствие ако начинанието се окаже успешно, ще се мисли за изпускателна система и преминаване на по-добри спирачки - 288мм и апарати АТЕ 54, в момента съм с FS-III.
Основната цел на това начинание е да се намирам на занимавка, наясно съм че финансово не оправдано изобщо откъм евентуални резултати. На въпроса - Защо?, отговора ми е - А защо не?
Ако някой има да хвърли някакви съвети, критики, или да ми обясни колко съм тъп да правя такова нещо, приемам всичко с отворени обятия, ентусиазмът ми е несломим .
Дано не се стига до там, но при евентуално счупване на мотора, ще има swap към VR5.
П.П. Задължително ще се кара и на газ, промените към текущия газов инжекцион ще са последната стъпка.
Една снимка на част от скрапа, събран до момента:
1.8 20v AGN 125к.с. + Eaton M45 = ?
-
- VW експерт
- Мнения: 12794
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: 1.8 20v AGN 125к.с. + Eaton M45 = ?
Адмирации от мен.
Re: 1.8 20v AGN 125к.с. + Eaton M45 = ?
Колега, няма лошо нещо такива начинания, но резултата е силно съмнителен.
Нещо, което си забравил да споменеш е какво ще регулира количеството бензин, когато има буст, след като самия двигател е проектиран да е атмосферен?
Поздрави!
Нещо, което си забравил да споменеш е какво ще регулира количеството бензин, когато има буст, след като самия двигател е проектиран да е атмосферен?
Поздрави!
- Dagestan
- Мнения: 958
- Регистриран на: Съб 30 ное 2013 19:04
- Автомобил: Toledo 1M2 и един Фокус
- Двигател: AGN 2000
- Местоположение: Разград
Re: 1.8 20v AGN 125к.с. + Eaton M45 = ?
Компресора винаги е в бууст, надува линейно и няма резки пикове като турбокомпресорите. Заводската му електроника е същата като на 1.8Т и принципно би трябвало да може да се настрои горивото. Друг е въпроса дали дюзите ще имат достатъчен дебит, но там е лесно - от 1.8т пасват. В момента нямам време, затова след 10 юли проекта се активизира с пълна сила и до началото-средата на август трябва да е готов.
Резултатът наистина е съмнителен, но докато не се направи няма да се знае със сигурност. На първо време ще се подкара с наличното, а в последствие ще се доизкусурява - ще се сменят дюзите ако трябва, ще има игра с размера на ролката, за да прави достатъчно налягане, евентуално може да изхвърля пластмасовия колектор и да сложа от AGU и т.н., но това след подкарването на нещата.
Резултатът наистина е съмнителен, но докато не се направи няма да се знае със сигурност. На първо време ще се подкара с наличното, а в последствие ще се доизкусурява - ще се сменят дюзите ако трябва, ще има игра с размера на ролката, за да прави достатъчно налягане, евентуално може да изхвърля пластмасовия колектор и да сложа от AGU и т.н., но това след подкарването на нещата.
- jorew
- Мнения: 8
- Регистриран на: Чет 05 май 2016 2:37
- Автомобил: Audi B6 TDI Bora TDI
- Двигател: AVF AJM
- Контакти:
Re: 1.8 20v AGN 125к.с. + Eaton M45 = ?
Ще следя с интерес развитието... И аз съм го мислел този вариант, но на VR5 в Пасат.
- Spas
- Модератор
- Мнения: 3690
- Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 11:51
- Автомобил: VW Golf 2
- Двигател: 1800 RP
- Местоположение: София
Re: 1.8 20v AGN 125к.с. + Eaton M45 = ?
Браво за идеята, аз лично много бих предпочел този вариант, пред 1.8Т. Пускай снимки и пиши за развитието на колата.
-
- Мнения: 1106
- Регистриран на: Пет 16 мар 2007 12:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: 1.8 20v AGN 125к.с. + Eaton M45 = ?
Dagestan написа: В момента нямам време, затова след 10 юли проекта се активизира с пълна сила и до началото-средата на август трябва да е готов.
Наближава средата на август има ли развитие? И аз проявявам интерес.
- Dagestan
- Мнения: 958
- Регистриран на: Съб 30 ное 2013 19:04
- Автомобил: Toledo 1M2 и един Фокус
- Двигател: AGN 2000
- Местоположение: Разград
Re: 1.8 20v AGN 125к.с. + Eaton M45 = ?
Развитието е до там, че съм събрал още части за колата. Малко ми се объркаха плановете и колата се ползва нон-стоп, поради което не мога да я спра за седмица-две и да се накачулят чаркалаците. Пък и реших, че като ще се прави, поне да е качествено, затова в момента си търся още една кола, която да ползвам за ежедневни нужди. В момента, в който си намеря друга кола(възможно най-скоро), Толедото се разглобява и работата започва.
Иначе откъм необходими части имам всичко без bov и хидравлична помпа. Стойката за компресора е в процес на изработка - компресора ще седи на мястото на хидравличната помпа, поне на този вариант съм се спрял. Обмислям и варианта да не си правя труда да я мапвам на бензин, а да се настрои само на газ, като това ще позволи безопасно да се надуе малко повече.
Иначе откъм необходими части имам всичко без bov и хидравлична помпа. Стойката за компресора е в процес на изработка - компресора ще седи на мястото на хидравличната помпа, поне на този вариант съм се спрял. Обмислям и варианта да не си правя труда да я мапвам на бензин, а да се настрои само на газ, като това ще позволи безопасно да се надуе малко повече.
-
- Мнения: 905
- Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: 1.8 20v AGN 125к.с. + Eaton M45 = ?
Атмосферните мотори имат доста по-голяма степен на сгъстяване от тези с принудително пълнене. Та горивната камера може да ти дойде малка...Свръхсгъстяването може да доведе до детонации и самозапалване на горивото ( газта в този случай е по- подходяща заради по високото си октаново число, но прекалено голямото Рс може да елиминира това преимущество). Има какво да се мисли в тази посока...... Нооооо ако нямаше експерименти нямаше да се открие и топлата вода! Така, че следим с интерес!
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: 1.8 20v AGN 125к.с. + Eaton M45 = ?
и с какъв аванс ще караш в буст?
- Dagestan
- Мнения: 958
- Регистриран на: Съб 30 ное 2013 19:04
- Автомобил: Toledo 1M2 и един Фокус
- Двигател: AGN 2000
- Местоположение: Разград
Re: 1.8 20v AGN 125к.с. + Eaton M45 = ?
Ще пробваме ако може да се настрои добре със заводската електроника на бензин, ако не стане, един ТАП и само на газ.
Наясно съм, че мотора е с по-голяма степен на сгъстяване от тръц, на бензин ако ще е, няма да го надувам повече от 0.3, на газ може 0.1-0.2 бара повече. Преди време попаднах на един поляк с ADR с eaton m45, който караше на 0.6 на бензин без да е настроена, но с ТАП и беше изкарал около 170к.с. по спомен.
Да не слагаме каруцата пред коня, като се стигне до там, тогава ще си блъскам главата с настройване.
Наясно съм, че мотора е с по-голяма степен на сгъстяване от тръц, на бензин ако ще е, няма да го надувам повече от 0.3, на газ може 0.1-0.2 бара повече. Преди време попаднах на един поляк с ADR с eaton m45, който караше на 0.6 на бензин без да е настроена, но с ТАП и беше изкарал около 170к.с. по спомен.
Да не слагаме каруцата пред коня, като се стигне до там, тогава ще си блъскам главата с настройване.
- Voluminer
- Мнения: 342
- Регистриран на: Сря 03 авг 2016 14:00
- Автомобил: Vw Passat B3
- Двигател: 2e
- Местоположение: Ловеч
Re: 1.8 20v AGN 125к.с. + Eaton M45 = ?
На такъв малък бууст няма да имаш проблеми според мен,смело напред
- daka-93
- Мнения: 79
- Регистриран на: Нед 13 ное 2011 0:06
- Автомобил: Татко Мобил
- Двигател: AWT
- Местоположение: В движение
Re: 1.8 20v AGN 125к.с. + Eaton M45 = ?
Колега почна ли я
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 100 госта