Голфа ми.. stage 1 мап ли е или не?

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
pavel.alexandrov
Мнения: 2
Регистриран на: Пет 03 авг 2018 12:40
Автомобил: Golf MkIV
Двигател: AGU 1998
Местоположение: Sofia
Контакти:

Голфа ми.. stage 1 мап ли е или не?

Мнениеот pavel.alexandrov » Съб 02 фев 2019 21:32


Здравейте приятели, нов съм тук и почти не знам историята на колата ми. Дойде с всякакъв възможен тунинг (джанти, ремап, кожи, музика...) от Швейцария и според автокъщата са им казали че е била 200 коня... Трудно беше да повярвам, но не зная много за голфове и просто го приех като "не-стокова". Така минаха няколко месеца в които аз и приятели мислехме дали наистина е със повече от 150 коня (AGU мотор 1998), двама казват "не върви толкова", други не бяха сигурни и така реших най-накрая да я заведа на стенд. Първо беше тук в София (хийд ауто), където след 1 рън, малко ми се стори но не съм на "ти" с колите, установиха че била стокова. Дадоха ми лист с измерванията и излязла 150 коня... разочарован си тръгнах и започнах да търся къде да й направя този ремап който първоначално твърдяха, че има. Стигнах до Маднесс тунинг в Пловдив, записах час за 10 ноември 2018, стигнах на време, поговорихме за колата и ме пита дали има проблеми, съобщих на момчето, че има проблем с "N75" клапана. Когато съм я оставял в топлите подземни паркинзи по моловете, на излизане (след загравяне разбира се), турбината не се задействаше и трябваше към 10 минути да се "отпуши" и тръгне като хората колата. Аз знаех че има някакъв проблем съдейки по кодовете с грешки, но не знаех какво е този код N75 и не ме притесни повечето лято. Както му го казах, леко се разочарова, но това беше единствения сериозен проблем по двигателя, който, аз и всички майстори по които съм я водил, откриха. Качиха я на стенда (и двата стенда бяха тип "rolling road") и след 2 теста, излиза и ме гледа учудено: "мой човек, тая кола е пипана!" и аз разбира се: "какво?? нали предишния тест показа фабричните коне?"... показа ми листчето и излезе че била 175к.с./315Нм, с чийто тунинг турбината дига налягане (според датчика) до 1.2 бара на 4 и 5та скорост, другите я държаха на 0.8+-. Обясни ми малко по-подробно за този клапан и че лъгал системата че връзката била отворена и не подавал сигнал до турбото. "трябва да го смениш, не е скъп и се слага само, няма никаква пипкава работа", съгласих се, платих им за теста, благодарих и си тръгнах доволен, спестявайки едни 400 лева. Но мързела преодоляваше защото не пътувах често и нямаше къде да усетя дали клапана работи или не, минаха още към 2 месеца и най-накрая я заведох при един приятел, казах му какво трябва, поръча ги по номер на част и изчаках до следващата седмица да пристигнат. Беше поръчал този клапан, ако не се лъжа завършваше на 232C и един филтър за подкартерни газове, защото фабричият, още от април '98 година, цапал с масло проводите и турбото, което беше видно. Така, смени ги понеделник, но имайте в предвид, че не съм я водил на стенд или магистрала да видя наистина дали това е причина за подозрения, и тръгнах жив и щастлив че този проблем е отстранен... Но започнах да мисля, като притеснителния човек който съм относно колата ми, че този нов клапан е пуснал някакъв едва ли не авариен режим и преодолял ремапа, които е бил правен някога си, защото не съм я виждал да вдига налягане над 0.8+-0.1 от 2ра до 4та скорост. Не съм и стигал лимита, тъй като само в града я карам, но да кажем че съм стигнал прилични км/ч на 4та на пълна газ и турбината си остана на същите цифри. Искам съвет от някой човек който знае за тези неща, да даде акъл на празната ми глава, дали този мап е читав? дали клапана наистина е повлиял на тунинга? дали турбината не е на пътда замине? дали целият двигател не е за смяна? (310к км) защо единия тест показва 150 а другият 175 коня? и т.н. Всякаква помощ е добре дошла!! От фен за фенове (и разбирачи ;) ), Павката!




Getby
Мнения: 18
Регистриран на: Чет 25 сеп 2014 10:19
Автомобил:
Двигател:

Re: Голфа ми.. stage 1 мап ли е или не?

Мнениеот Getby » Нед 17 фев 2019 20:37


Ами колега дали е читав ремапа не може да се съди по казаното, трябва да се видят горивните карти и ред други работи. K03 с което е твоето голфче излиза, ако развърти на 1,2 бара според мен ще пине вода, така че 08-0.9 бара е лимита на това турбо след това не се знае. Със стокови карантии от 150/210 nm става 190/300 +-20nm това е да го наречем safety setup. Няма как да "преодолее" каквото и да било, обикновенно този мотор е много капризен към няколко неща: Бобини, Дебитомер, N75, ламбда. Ако тези неща са ти наред мога да ти кажа че...абе върви доста добре без чип. Моя сетъп е следния: Купих нов дебитомер понеже моя замина(оригинален подчертавам), смених бобините сложих от Audi червените на бош(преправя се малко инсталацията обаче разликата е осезаема в работата на мотора), смених свещите щото те хубаво платинени ама...200к(нереални) километри със заводски свещи малко... и един ремап и колата мога да ти кажа че върви доста прилично и то...на ГАЗ. И още нещо 200 к.с от кола до кола има разлика. На една кола 200 коня не са като на друга кола същите коне. Не може да изправиш примерно голф 1,8 Т чипосан срещу Civic 1,6 VTI стоков (160 к.с) голфа няма шанс. А и съм сигурен без да ми се обиждаш че все още не можеш да я изцедиш като хората. Ако толкова ти е зор да разбереш дали е чипосана или не направи една дръпка от 0 до 100 ако успееш да ги направиш за под 8,5 секунди значи не е заводски.
П.С За разликата в стендовете...не знаеш каква е била идеята на този който я тества, и какви са били настройките. Ако искаш колата да има осъзаема разлика във вървежа то трябва да се изхвърлиш още едини грубо да речем 2-3кк. Слага се права генерация, слага се турбо k04-15 или 23 (audi s3) слага се челен кулер, прави се един хубав ремап и колата може и да стигне 300 к.с. Обаче там почва вече дебелата работа, скорости почват да здават багажа, съединител и тн, може и да се разхвърчат буталата и ред други мизерии. Конете никога не стигат вярвай ми това е много скъпо удоволствие което може да те доведе в това да те пишат по вестниците. Така че карай си голфчето, ако не ти харесва как върви почвай да ходиш по мъките и бездънната яма за наливане на пари.


Потребителски аватар
pavel.alexandrov
Мнения: 2
Регистриран на: Пет 03 авг 2018 12:40
Автомобил: Golf MkIV
Двигател: AGU 1998
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: Голфа ми.. stage 1 мап ли е или не?

Мнениеот pavel.alexandrov » Вто 19 фев 2019 23:42


Мерси колега, добре казано, но не гледам да го помпам много, защото не мисля да я държа толкова дълго, най-много да оправя по-простите неща . Идеята е да знам дали всичко е като хората, защото ме изненада след смяната на N75 и ф-ра за подкартерните газове, да не "пийква" както преди. Може да заминава турбината или някой вакуум да е скъсан. От както я създадох темата му давам малко жега да видя дали не бълнувам и ми направи впечатление, че като го вкарам в обороти турбината не издава това плътно съскане, а е по-скоро като пръскачка за тревни площи (най-близко сравнение). Тази седмица ще я водя на майстор за смяна на тампони и ще погледнем всичко свъвзано с турбото, че да се кротна. Ще подновя темата, ако открия нещо! А и както каза, конете никога не стигат и както усещам, вече съм свикнал с вървежа и почвам да търся нови коли/повече коне :)


Потребителски аватар
zografski
Мнения: 2589
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
Автомобил: Golf IV V6 4Motion
Двигател: AUE 2001
Местоположение: Sofia

Re: Голфа ми.. stage 1 мап ли е или не?

Мнениеот zografski » Сря 20 фев 2019 9:49


като знам кои са ХЕЕД и Маднес, в мото спортка, съм склонен да вярвам повече на Хеед, НО щом си имал проблем с клапана, не е изключено и при тях просто да е дало такива показатели поради проблема с N75. Клапана няма как да ти прецака ремап, ако изобщо имаш такъв.
И още нещо, ако мислиш да надуваш тази колица от 98г, очаквай да те изненадат мноооого нови ремонти, както ти е писал 1вия колега, почват се, скорости, съединител, турбина и т.н. Ако искаш нещо по мощно, не си избрал правилния автомобил и година, поне да се беше огледал в някое TDI 150к.с. и след 2001г.



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта