След известно проучване в нета реализирах оптимално големи спирачки на моя Голф 3.Пускам в отделна тема защото инфото ще е полезно и по лесно за намиране.Идеята ми е всичко да става без преправяне,заварки и т.н или както се казва болт он и частите да са оригинално вграждани във VAG .Ще се опитам да напиша всичко необходимо като части,ремонтни комплекти и т,н.
За предни спирачки се спрях на 312мм дискове от Голф 4,спирачни апарати АТЕ 57 от Ауди А4 Б5,супорти за 312мм от Голф 4.Единственото допълнително нещо е 6мм подложка за компенсиране ЕТ-то на диска,накладките на Голф 3 с 288мм диск и Голф 4 288 и 312мм са еднакви.Апаратите АТЕ 57 от Ауди не са със банджо като АТЕ 54 и маркучите на тройката стават.Трябва да се вземат и малко по дълги болтове за супорта към шенкела защото идват къси заради подложките.Като коментар към снимките ще качвам номерата на частите.
Ползата от интервенцията е ясна,като минус може да се приеме минималния размер джанти 16 и то не всеки модел.
Кото по голям ъпдейт с ОЕМ части за 5х100 може да се ползва апарати и дискове от Голф 4 R32 но цената на апарати и дискове за момента ме отказа.
ОЕМ по големи спирачки на Голф 3 312мм/256мм 5х100
- ilia_d008
- Мнения: 249
- Регистриран на: Пон 01 окт 2007 17:29
- Автомобил: VW Golf III GTI
- Двигател: ABF 1995
- Местоположение: Панагюрище
ОЕМ по големи спирачки на Голф 3 312мм/256мм 5х100
- Прикачени файлове
Последна промяна от ilia_d008 на Вто 12 май 2020 0:59, променено общо 1 път.
- ilia_d008
- Мнения: 249
- Регистриран на: Пон 01 окт 2007 17:29
- Автомобил: VW Golf III GTI
- Двигател: ABF 1995
- Местоположение: Панагюрище
Re: ОЕМ по големи спирачки на Голф 3 312мм/256мм 5х100
За задни спирачки се спрях на 256х22 мм вентилиран диск с апарати Лукас 38 вграждани в по мощните коли на платформата на Голф 4.За да се премине лагер главина като при Голф 4 не се ползва нищо от окачването на колелото на Голф 3.
За да не се преправят ушите на моста за супортите които при тройката са на шенкела се ползват адапторни плочи от Лупо ГТИ:
6E0 501 465 А Адапторна плоча ляво Lupo Gti
6E0 501 466 A Адапторна планка Право Lupo Gti
По принцип тези плочи са спрени от производство но може да се поръчат от Порше.След доста ровене се оказа че има и по евтин вариант,задния мост на Поло 9N,Ибиза 6L и първата Шкода Фабия има същите планки но там са заварени за моста.Аз ползвах такива,отрязаха се и се зачистиха на фреза.
Оси се ползват от Поло 6n2 и останалите мъници на тази платформа защото захвата е еднакъв с на Голф 3 към моста,най удобни са от кола с барабани и АБС.
6X0 501 117 лява ос Polo 6N2
6X0 501 118 дясна ос Polo 6N2
Предпазни ламарини са подходящи с малко орязване от Пасат Б4 комби
357 615 609 лява ламарина Passat 35i b4
357 615 610 дясна ламарина Passat 35i b4
Заради плочата от Лупо трябват и по дълги болтове за захващане на оста към моста
може да се поръчат болтове от Лупо ГТИ или просто да се купят по дълги болтове M10x1,5х40 якост 10.9
N 908 863 01 Шестостенна винт M10x40 10.9 Lupo Gti
Тъй като главините на Голф 4 е с по голям вътрешен диаметър на лагера се ползват главини от Поло 9N,при тях лагера е същия вътрешен диаметър като оста от Поло 6N2.
6Q0 598 611 Главина 5x100 Polo 9N
За да е всичко болт он без да има нужда от подлагане и т.н се ползват спирачни апарати със супорти от Голф 4/Бора или Сеат Толедо 2/Леон на ПРЕДНО(в третия пост ще обясня защо от кола 4х4 е друг филма)
Спирачни маркучи от Пасат Б5 защото апарата от Голф 4 е с банджо,самия маркуч от другия край е съвместим с тръбата на Г3
8E0 611 775 J Спирачен маркуч Passat
Понеже Поло 9N е със друг тип АБС се ползват гривни от Голф 3 но тя идва малко хлабава на главината от Полото,може да се направят на струг втулки както направих аз или просто със някаква лента да се уплътни хлабината.
Ремонте комплект за апаратите
AUTOFREN D4846C
Плюсове на операцията:
+най важния за мен премахва се гнусните конусни лагери набити в диска
Основен минус е голямата първоначална инвестиция
Същата схема може да се приложи и със плътен диск от Голф 4 и стандартните му апарати.
Съвет от мен!!!!Купете си предварително и нови датчици за АБС-а защото шанса да излезнат здрави е почти нулем.Затова на снимките няма датчици!
За да не се преправят ушите на моста за супортите които при тройката са на шенкела се ползват адапторни плочи от Лупо ГТИ:
6E0 501 465 А Адапторна плоча ляво Lupo Gti
6E0 501 466 A Адапторна планка Право Lupo Gti
По принцип тези плочи са спрени от производство но може да се поръчат от Порше.След доста ровене се оказа че има и по евтин вариант,задния мост на Поло 9N,Ибиза 6L и първата Шкода Фабия има същите планки но там са заварени за моста.Аз ползвах такива,отрязаха се и се зачистиха на фреза.
Оси се ползват от Поло 6n2 и останалите мъници на тази платформа защото захвата е еднакъв с на Голф 3 към моста,най удобни са от кола с барабани и АБС.
6X0 501 117 лява ос Polo 6N2
6X0 501 118 дясна ос Polo 6N2
Предпазни ламарини са подходящи с малко орязване от Пасат Б4 комби
357 615 609 лява ламарина Passat 35i b4
357 615 610 дясна ламарина Passat 35i b4
Заради плочата от Лупо трябват и по дълги болтове за захващане на оста към моста
може да се поръчат болтове от Лупо ГТИ или просто да се купят по дълги болтове M10x1,5х40 якост 10.9
N 908 863 01 Шестостенна винт M10x40 10.9 Lupo Gti
Тъй като главините на Голф 4 е с по голям вътрешен диаметър на лагера се ползват главини от Поло 9N,при тях лагера е същия вътрешен диаметър като оста от Поло 6N2.
6Q0 598 611 Главина 5x100 Polo 9N
За да е всичко болт он без да има нужда от подлагане и т.н се ползват спирачни апарати със супорти от Голф 4/Бора или Сеат Толедо 2/Леон на ПРЕДНО(в третия пост ще обясня защо от кола 4х4 е друг филма)
Спирачни маркучи от Пасат Б5 защото апарата от Голф 4 е с банджо,самия маркуч от другия край е съвместим с тръбата на Г3
8E0 611 775 J Спирачен маркуч Passat
Понеже Поло 9N е със друг тип АБС се ползват гривни от Голф 3 но тя идва малко хлабава на главината от Полото,може да се направят на струг втулки както направих аз или просто със някаква лента да се уплътни хлабината.
Ремонте комплект за апаратите
AUTOFREN D4846C
Плюсове на операцията:
+най важния за мен премахва се гнусните конусни лагери набити в диска
Основен минус е голямата първоначална инвестиция
Същата схема може да се приложи и със плътен диск от Голф 4 и стандартните му апарати.
Съвет от мен!!!!Купете си предварително и нови датчици за АБС-а защото шанса да излезнат здрави е почти нулем.Затова на снимките няма датчици!
- Прикачени файлове
Последна промяна от ilia_d008 на Вто 12 май 2020 1:16, променено общо 3 пъти.
- ilia_d008
- Мнения: 249
- Регистриран на: Пон 01 окт 2007 17:29
- Автомобил: VW Golf III GTI
- Двигател: ABF 1995
- Местоположение: Панагюрище
Re: ОЕМ по големи спирачки на Голф 3 312мм/256мм 5х100
Още снимки от монтажа.
- ilia_d008
- Мнения: 249
- Регистриран на: Пон 01 окт 2007 17:29
- Автомобил: VW Golf III GTI
- Двигател: ABF 1995
- Местоположение: Панагюрище
Re: ОЕМ по големи спирачки на Голф 3 312мм/256мм 5х100
Понеже инфото което намерих е предимно от чуждестранни форуми и пропуснах подробността че от 4х4 супортите са други заради различния мост.Първоначално започнах с комплект апарати от Голф 4 V6 4х4 но явно заради моста се оказа че самия супорт е със друго ЕТ и със няколко мм по къс от такъв на предно предаване.Освен споменатите разлики се оказа че има и лек ъгъл на повърхността която ляга към ушите на моста.Разликата я изправих на фреза и започнах с подложни шайби да напасна ЕТ-то,което за съжаление се оказа не достатъчно.Супорта заради това че е малко по къс започна да затиска по диаметъра на диска с много малко!По принцип решение на този проблем е ако се отнеме 2-3мм от диаметъра на диска,то така или иначе накладката не ползва цялата контактна повърхност.Но ми изпаднаха комплект апарати от кола на предно и изоставих този вариант.За мой късмет имах на разположение мост от голф 3 за да разигравам тестови монтажи и да проиграя филма преди да разглобя колата.
Надявам се че темата ще бъде полезна!
Надявам се че темата ще бъде полезна!
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: ОЕМ по големи спирачки на Голф 3 312мм/256мм 5х100
Задните апарати на кои голфове ги слагат че и аз обмислям вариант за задни
- w_smith
- Мнения: 2200
- Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
- Автомобил: Skoda Octavia 1U_Golf 3
- Двигател: ALH 2005_AHU 1997
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: ОЕМ по големи спирачки на Голф 3 312мм/256мм 5х100
1.8 t 180 коня и 2.3 20 клапана 170 коня. Октавия РС.
-
- Low rider
- Мнения: 5548
- Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
- Автомобил: OLD
- Двигател: OTO
- Местоположение: СТАРА ЗАГОРА
Re: ОЕМ по големи спирачки на Голф 3 312мм/256мм 5х100
От 4*4 супорта има наклон според теб и не ляга правилно на моста спрямо на такъв на предно
- ilia_d008
- Мнения: 249
- Регистриран на: Пон 01 окт 2007 17:29
- Автомобил: VW Golf III GTI
- Двигател: ABF 1995
- Местоположение: Панагюрище
Re: ОЕМ по големи спирачки на Голф 3 312мм/256мм 5х100
golfmk1 написа:От 4*4 супорта има наклон според теб и не ляга правилно на моста спрямо на такъв на предно
Да,като се стегнат леко свети в единия край.(на снимката се вижда)Също като ги базирахме на фрезата на обработената повърхност на супорта наклона се зачисти за малко под милиметър.Не е голям но го има,супорта от предно ляга без никакви проблеми.
- ilia_d008
- Мнения: 249
- Регистриран на: Пон 01 окт 2007 17:29
- Автомобил: VW Golf III GTI
- Двигател: ABF 1995
- Местоположение: Панагюрище
Re: ОЕМ по големи спирачки на Голф 3 312мм/256мм 5х100
Това е мнение от един от чуждите форуми от които взех инфото,бях го пропуснал в началото.И все пак този проблем със наклона идва при версията която аз съм изпълнил,но ги слагах и на мост от Голф 4 положението беше същото.
Feb 21, 2016 · #4
I did learn something so far for people doing this particular swap- get stub axles from a drum brake-equipped Polo, and source the adapter plate from a Lupo (and maybe some Polos). That setup should give the correct Mk4-style caliper carrier spacing needed (it needs to mount behind the stub axle, not to it). TT quattro or R32 carriers seem to have an angle too, that won't let them mount to these stubs
-
- Low rider
- Мнения: 5548
- Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
- Автомобил: OLD
- Двигател: OTO
- Местоположение: СТАРА ЗАГОРА
Re: ОЕМ по големи спирачки на Голф 3 312мм/256мм 5х100
Мислиш ли че това ще ми свърши работа със куатро супортите https://epytec.de/en/brake-system/adapt ... er.?c=2047
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: ОЕМ по големи спирачки на Голф 3 312мм/256мм 5х100
Като се базирва на фрезата се опипва с опипвач с часовник в хоризонтална равнина и се причуква докато го нагласиш, така е и на струга ако обърна детайла или само го сваля от патронника после винаги получава леко биене и се върти универсална с часовник и опипваш за радиално и аксиално биене
- ilia_d008
- Мнения: 249
- Регистриран на: Пон 01 окт 2007 17:29
- Автомобил: VW Golf III GTI
- Двигател: ABF 1995
- Местоположение: Панагюрище
Re: ОЕМ по големи спирачки на Голф 3 312мм/256мм 5х100
golfmk1 написа:Мислиш ли че това ще ми свърши работа със куатро супортите https://epytec.de/en/brake-system/adapt ... er.?c=2047
Не мога да кажа категорично.Гледах ги и аз тези подложки,но лошото е че диска затиска и по диаметъра.
- metojoor
- Мнения: 164
- Регистриран на: Съб 30 май 2009 12:37
- Автомобил: scirocco mk2 polo 6N
- Двигател: AGU AEX T
- Местоположение: София,Кривина
Re: ОЕМ по големи спирачки на Голф 3 312мм/256мм 5х100
Браво за изпълненето,какъв размер джанти стават като цолаж
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: nikolay_ss и 18 госта