Особености на 16V моторите на VW - 9A, KR, PL, ABF

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Bobby_
Мнения: 2260
Регистриран на: Пон 20 юни 2005 2:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Особености на 16V моторите на VW - 9A, KR, PL, ABF

Мнениеот Bobby_ » Чет 11 юли 2013 22:29


e$co написа:БРАВО, впечатляващи данни! Само не разбрах бутала-биели-коляно вал-лагери оригинални ли са ти или тунингови/спортни и т.н.? Олекотявал ли си движещите части - ако да - кои и с колко? Ако не е тайна на каква степен е докаран мотора? Гледам на 8000 оборота го въртите, на хидравлика или механика е и ако е хидравлика - сток или какво е правено?
И друго ми е интересно - как изчислявате загубите от трансмисията - колянов вал<->колела?

Хубаво инфо даде, но на мен ми е интересно да прочета възможно по-подробно кое как се прави, за да се докара тази мощност, но явно тук никой не казва - сигурно е строго секретно. :rolleyes Затова се ровя и по западните форуми... :icon_sad
____________________________________________________________________________________________________________
150лв. на к.с. :mhihi Цената е шеметна, няма да купуваш коне от пазара на Димитровград на тая цена!


Грешката е моя че не уточних че в целия сетъп има 3 спортни елемента:
Валове
Раздвижна зъбчатка
Щпер касета

Всичко останало е от ОЕМ части
На хидравлични повдигачи със обикновени пружини на клапаните, Стандартни клапани, лагери СТД,
Нямам нито един олекотен детайл по мотора и няма и да имам!!! маховика ми е от най тежките за 020 кутия.....
степента по сметки на хартия е около 11,5/1
нямам грам берилий по главата.....

изпускателна система .... 4-1 и 2 резонатора на Ф55. по системата има 5 допълнителни кривини за обратно налягане в колектора.

Тайна няма просто има knowhow което е безценно за много хора! В по богатите държави ... отиваш в магазина и с 2-3 заплати си купуваш всичко нужно за 200кс на колела. А тук всички изцеждаме резерва на стандартните части и караме докато "нещо не напусне обекта" и ....
мога да напиша и парт номерата на частите по ЕТКА но това няма да ти помогне.
Как да ти обясня .... за главата и портовете.... Как да ти кажа буталата как да ги модифицираш като всеки един мотор е индивидуален и частите от него не стават за друг мотор....

аз мога да ти кажа как да си сглобиш мотора .... ама как да ти обясня за трептенията във всмукателния колектор и хармониците при пълнене и празнене.

имам пружини и талерки "спортни" и ... си седят в кутиите чакайки новия им собственик аз не виждам нужда от тях.

няма точна рецепта. Колата и мотора се правят по човека който ги кара. Също така се настройва и според трасето и предавките с които разполагаш.




Bobby_
Мнения: 2260
Регистриран на: Пон 20 юни 2005 2:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Особености на 16V моторите на VW - 9A, KR, PL, ABF

Мнениеот Bobby_ » Пет 12 юли 2013 22:36


относно "150лв на конска сила..."

Стигнал съм 95% от капацитета на железата.... вече рисково да се напомпва повече.

Едни бутала и биели са около 1500лв с които ще повишиш надеждността на мотора и много малко коне.
Колянов вал .... 1800лв (в бг) което ще ти даде още малко коне но ще намали НМ....
клапани, легла, водачи, пружини, талерки,..... около 2300лв (В бг). Да от тях ще качиш всичко нагоре...
За да има здрав и надежден мотор трябва и добро мазане.... айде вземи сега и един сух картер за да може да въртиш над 8000 спокойно.... айде вземи и 10л масло (най-евтиното е 30лв/л)
системата за сух картер сигурно ще прескочи 4000лв
после ще ти омалеят дроселите.... мотора ще е задушен, няма да има въздух.... айде едни дросели с тромпети и колектор.... 2500лв като те трябва да са съобразени с двигателя и ....

Спортния мотор НЕ Е ЛЕГО!!!!

до тук съм на 12100 без маслото.... според теб колко коня ще вдигнат тези железа???? аз залагам на макс 70 на колела..... което е 173лв/кс....

в тези сметки не съм сложил Лагери, гарнитури,ремъци, смеринги, обслужване на блок и глава което също са около 1000лв....

сега разбра ли ме ? :)

Поздрави :)


Потребителски аватар
e$co
Мнения: 56
Регистриран на: Нед 15 яну 2012 15:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Landshut/Пловдив

Re: Особености на 16V моторите на VW - 9A, KR, PL, ABF

Мнениеот e$co » Съб 13 юли 2013 8:04


АбсИлютнУ! Мерси за разяснението, много интересно инфо научих. :bowdown


Потребителски аватар
_NqKoI_
Мнения: 530
Регистриран на: Съб 14 мар 2009 12:36
Автомобил: Golf 2
Двигател: ABF
Местоположение: Plovdiv

Re: Особености на 16V моторите на VW - 9A, KR, PL, ABF

Мнениеот _NqKoI_ » Чет 29 авг 2013 16:12


Колеги със какъв колянов вал мога да заменя АБФския освен от 9А че моя е надран... заради керливи майстори пък имам комплект биелни и основни лагери чисто нови :horror :horror


Bobby_
Мнения: 2260
Регистриран на: Пон 20 юни 2005 2:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Особености на 16V моторите на VW - 9A, KR, PL, ABF

Мнениеот Bobby_ » Чет 12 сеп 2013 23:27


само АБФ. и този от 9А не става
търси 92,8 с тригер колело.


Потребителски аватар
prokopoff
Мнения: 205
Регистриран на: Нед 18 фев 2007 23:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Благоевград

Re: Особености на 16V моторите на VW - 9A, KR, PL, ABF

Мнениеот prokopoff » Пет 13 сеп 2013 19:27


ADY, AGG 92.8 с 60-2


Потребителски аватар
Радо Пеев
Мнения: 651
Регистриран на: Пет 31 авг 2007 7:10
Автомобил: Vw Golf MK3
Двигател: ABF 2.0 16v GTI
Местоположение: Варна

Re: Особености на 16V моторите на VW - 9A, KR, PL, ABF

Мнениеот Радо Пеев » Пет 13 юни 2014 20:17


Колеги искам да попитам относно разреждане на АБФ двигател (да не е с гарнитури) ползвайки оем части.Буталата на абф-а могат ли да бъдат фрезовани (струговани) да се направи горивна камера?
Първоначалната ми идея беше да го издълбая но няма ли да се изтъни мн короната на буталото?
Сравнявайки го с бутало от АДЪ което има камера и все пак короната сякаш е по-дебела.
Правенето на джобове в АДЪ бутало предполагам няма да е проблем и някой ако е правил тая операция може ли да каже колко е дълбочината на джоба който трябва да се направи.Може ли със смяна на разпределителен вал да се избегне правенето на джобове?Като цяло кои бутала са по здрави?
Ще съм мн благодарена ко някой колега с опит да сподели. :a045


Потребителски аватар
Vankata_84
Мнения: 270
Регистриран на: Съб 15 яну 2011 17:58
Автомобил: Polo TDI 9N3
Двигател: BMS 2008 DPF
Местоположение: до Своге

Re: Особености на 16V моторите на VW - 9A, KR, PL, ABF

Мнениеот Vankata_84 » Пет 13 юни 2014 21:59


А ти колко ще надуваш, че искаш да разреждаш? Ако си под 0,8 според мен пробвай така.


Потребителски аватар
bratq_varvari1
Мнения: 205
Регистриран на: Съб 20 сеп 2008 16:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разград

Re: Особености на 16V моторите на VW - 9A, KR, PL, ABF

Мнениеот bratq_varvari1 » Съб 14 юни 2014 7:50


Радо Пеев написа:Колеги искам да попитам относно разреждане на АБФ двигател (да не е с гарнитури) ползвайки оем части.Буталата на абф-а могат ли да бъдат фрезовани (струговани) да се направи горивна камера?
Първоначалната ми идея беше да го издълбая но няма ли да се изтъни мн короната на буталото?
Сравнявайки го с бутало от АДЪ което има камера и все пак короната сякаш е по-дебела.
Правенето на джобове в АДЪ бутало предполагам няма да е проблем и някой ако е правил тая операция може ли да каже колко е дълбочината на джоба който трябва да се направи.Може ли със смяна на разпределителен вал да се избегне правенето на джобове?Като цяло кои бутала са по здрави?
Ще съм мн благодарена ко някой колега с опит да сподели. :a045




Пренареди си 2 метални гарнитури и си свиркай на 1 бар


Потребителски аватар
Vankata_84
Мнения: 270
Регистриран на: Съб 15 яну 2011 17:58
Автомобил: Polo TDI 9N3
Двигател: BMS 2008 DPF
Местоположение: до Своге

Re: Особености на 16V моторите на VW - 9A, KR, PL, ABF

Мнениеот Vankata_84 » Съб 14 юни 2014 9:18


Признавам че имам малък опит с турбини на преработени автомобили но искам да попитам...

...Кое е по-малкото зло:
-По-висока Ст. на Сг. в случая 10,5:1(орг.) и буст около 0,6-0,8 или..
-8,5-9,5:1 с буст 1 бар + с двете гарнитури.

Според мен на не подготвения автомобил по-ниския буст е по-добре заради по-малкия бекпрешър. По-малкия бекпрешър е и по-малко ЕГТ(темп. изгорели газове). Мисля че с малък буст предпоставките за детонация са по-малки...

Кажете къде бъркам колеги??? Базирам наблюденията си главно над фабрично турбинирани двигатели. Някой от тях съм ги карал, един два пъти :beer

В крайна сметка получената мощност в двата случая ще е горе-долу еднаква.


Потребителски аватар
leonardo_vd
Мнения: 3022
Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
Двигател: AAA
Местоположение: Видин
Контакти:

Re: Особености на 16V моторите на VW - 9A, KR, PL, ABF

Мнениеот leonardo_vd » Съб 14 юни 2014 11:06


Vankata_84 написа:Признавам че имам малък опит с турбини на преработени автомобили но искам да попитам...

...Кое е по-малкото зло:
-По-висока Ст. на Сг. в случая 10,5:1(орг.) и буст около 0,6-0,8 или..
-8,5-9,5:1 с буст 1 бар + с двете гарнитури.

Според мен на не подготвения автомобил по-ниския буст е по-добре заради по-малкия бекпрешър. По-малкия бекпрешър е и по-малко ЕГТ(темп. изгорели газове). Мисля че с малък буст предпоставките за детонация са по-малки...

Кажете къде бъркам колеги??? Базирам наблюденията си главно над фабрично турбинирани двигатели. Някой от тях съм ги карал, един два пъти :beer

В крайна сметка получената мощност в двата случая ще е горе-долу еднаква.

За 10,5:1 0,6 буст мисля да му е на предела и то с хубав бензин и идеални настройки. Аз сега ще пробвам сток ВР6 10:1 на около 1бар. мисля няма да има проблем ако успея да постигна плавен буст. Плюсовете на сгъстения турбо мотор мисля че не са малко. Едно на ръка е че в атмосферните режими ще си е доста пъргав. 1.8т АГУ си е 9,5:1 и си държи доста. Аз съм пробвал до 1.4бар с тд05-16G HR. s 380cc дюзи. На 1.6 изкривих биела зарад висок аванс в пик.


Потребителски аватар
Vankata_84
Мнения: 270
Регистриран на: Съб 15 яну 2011 17:58
Автомобил: Polo TDI 9N3
Двигател: BMS 2008 DPF
Местоположение: до Своге

Re: Особености на 16V моторите на VW - 9A, KR, PL, ABF

Мнениеот Vankata_84 » Съб 14 юни 2014 11:50


Точно така адаш затова смятам че има какво да се каже! Аз също гледам повечето фабрични коли с турбини са предимно 9,5:1 до 10,5:1. Според мен разреждането е нужно за над 1,5 бара. Като преди това подготовката определя, максималния буст. Примерно не виждам как сток АБФ ще издържи над 1 бар като при фабричната спепен на сгъстяване 10,5:1 може би ще отиде над 300 коня. Просто за тия 300 коня ще трябват мотовилки, сериозен кулер, маслен охладител, стабилни смеси. Като му свалим степента на сгъстяване на 9:1 според мен с 1 бар мощността няма да надвиши 220-240 коня, но за сметка на това атм.режим ще бъде "мрак" в пълния смисъл на думата.

Някъде имах формулите за смятане на мощност. Ще потърся да видим при коя степен за сгъстяване колко мощност с колко буст имаме.
За сега нямам финанси, но ако ще слагам турбо на Аудито(което е АЦЕ на 10,8:1) определено не искам разреждане просто защото няма да може да се кара. А съм говорил вече с двама, трима дето казват слагай на турбо на 0,6 и си карай :11


Потребителски аватар
bratq_varvari1
Мнения: 205
Регистриран на: Съб 20 сеп 2008 16:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разград

Re: Особености на 16V моторите на VW - 9A, KR, PL, ABF

Мнениеот bratq_varvari1 » Съб 14 юни 2014 13:32


Vankata_84 написа:Точно така адаш затова смятам че има какво да се каже! Аз също гледам повечето фабрични коли с турбини са предимно 9,5:1 до 10,5:1. Според мен разреждането е нужно за над 1,5 бара. Като преди това подготовката определя, максималния буст. Примерно не виждам как сток АБФ ще издържи над 1 бар като при фабричната спепен на сгъстяване 10,5:1 може би ще отиде над 300 коня. Просто за тия 300 коня ще трябват мотовилки, сериозен кулер, маслен охладител, стабилни смеси. Като му свалим степента на сгъстяване на 9:1 според мен с 1 бар мощността няма да надвиши 220-240 коня, но за сметка на това атм.режим ще бъде "мрак" в пълния смисъл на думата.

Някъде имах формулите за смятане на мощност. Ще потърся да видим при коя степен за сгъстяване колко мощност с колко буст имаме.
За сега нямам финанси, но ако ще слагам турбо на Аудито(което е АЦЕ на 10,8:1) определено не искам разреждане просто защото няма да може да се кара. А съм говорил вече с двама, трима дето казват слагай на турбо на 0,6 и си карай :11





Колега мая мотор е точно като твоя ,с 2 гарнитури без един прожинен лист на 0,9 с ккк 26 - 272 к.с на колелата 360 мн
И атмосферните режими са бетон,на далеко си ми,да ти дам да я покараш.


Потребителски аватар
Golf2GTISLIVEN
Мнения: 435
Регистриран на: Нед 03 мар 2013 10:23
Автомобил: VW GOLF 2
Двигател: 1.8 EV GTI + 16V KR
Местоположение: Сливен

Re: Особености на 16V моторите на VW - 9A, KR, PL, ABF

Мнениеот Golf2GTISLIVEN » Сря 14 яну 2015 23:42


Колеги извинявам се че бутам малко стара тема , но имам 1,2 въпроса . Прочетох цялата тема с много интерес и ей така на 1 лист си написах лично според мен коя слобка би излязла доста сполучлива на нормална цена що горе-долу а ето и нея .

9А Блок
КР Глава
АБФ Валове
Изпускателен колектор от АБФ на КР глава , говоря за нормалния а не юбилейния.
Евентуално от там по къса скоростна кутия и лек шлайф на главата 7,8 десети но може и без това да мине .

Въпросите ми са :
Дали тая сглобка която съм написал е правилна , смисъл такъв дали нещата ще си паснат и т.н и би ли се сглобил двигател.
Дали ще е надежден от към здравина.
И дали си заслужава да се направи и какви к.с горе долу биха се получили .
Много ви благодаря за обърнатото внимание :th_up


Потребителски аватар
Sasho_T3+Corrado
Мнения: 279
Регистриран на: Пет 21 окт 2011 21:57
Автомобил: VW Golf 3 GTI VW CORRADO 16V
Двигател: 2E - ABF 1993 9A+ 1995
Местоположение: с. Драговищица, Костинброд
Контакти:

Re: Особености на 16V моторите на VW - 9A, KR, PL, ABF

Мнениеот Sasho_T3+Corrado » Нед 14 окт 2018 10:31


Тая сглобка дето си решил да я правиш (ако не си я направил вече) е много сполучлива. Един приятел е направил поне 10 такива и крайният резултат е повече от задоволителен. Двигателят ще има равномерна мощност от 1000 оборота до колкото сърце ти дава да го развъртиш.



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: S.Stefanov и 17 госта