Особености на 16V моторите на VW - 9A, KR, PL, ABF
- niikoo_1
- Мнения: 3308
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Особености на 16V моторите на VW - 9A, KR, PL, ABF
Знам, че е писано за някой от нещата, но няма такава отделна тема в която да са синтезирани основните прилики и разлики на едно място
Интересуват ме доста неща (основно механични прилики и разлики) като:
- кои от моторите имат ковани бутала и конкретно АБФ има ли тая екстра
- какви други ковани карантии има по тия мотори.
- разлики в главите и дали са взаймо заменяеми.
- диамтър и ход на цилиндртите на АБФ, 9А, КР, ПЛ ?
- разлика в разпределителните валове като градуси и лиф
- АБФ има алуминиев картер при останалите мотори има ли го
- какви неща са взаймозаменями
- имали големи разлики в изпускателните колектори, попринцип знам, че става размяна
- по инжекционите работата е ясна
- имали разлика в клапаните, четох, че на КР мотора са пълни с натрий
- Има ли разлика в кулера за маслото
- всичките мотори ли имат пръскалки за масло
Ако се сетя още нещо ще дописвам.
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12508
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Особености на 16V моторите на VW - 9A, KR, PL, ABF
- кои от моторите имат ковани бутала и конкретно АБФ има ли тая екстра -
Не са ковани .. но са по здрави от другите 8 клапанови мотори
- какви други ковани карантии има по тия мотори. -
Попринцип ако нещо в ковано то е колянов разпределителен бутала и биели.. друго няма какво да се кове
- диамтър и ход на цилиндртите на АБФ, 9А, КР, ПЛ ? -
Двигател = бутало х ход на бутало
9А, АБФ = 82,5 х 92,8
КР,ПЛ = 81 х 86,4
- имали големи разлики в изпускателните колектори, попринцип знам, че става размяна -
Става абфския става на КР и доста го жив-ва
- всичките мотори ли имат пръскалки за масло
Със ---------------------- Без
2E 2.0 8V 115bhp -------- RH 1.8 8v 84bhp
PG 1.8 8V 160bhp -------- GU 1.8 8V 90bhp
1H 1.8 8V 160bhp -------- GX 1.8 8v 90bhp
KR 1.8 16V 139bhp -------- 1P 1.8 8V 98bhp
PL 1.8 16v 129bhp
ABF 2.0 16v 150bhp
А за това че държат на 1 бар.. е.. държат и на 1.5 до колкото виждам на килъра колата
Не са ковани .. но са по здрави от другите 8 клапанови мотори
- какви други ковани карантии има по тия мотори. -
Попринцип ако нещо в ковано то е колянов разпределителен бутала и биели.. друго няма какво да се кове
- диамтър и ход на цилиндртите на АБФ, 9А, КР, ПЛ ? -
Двигател = бутало х ход на бутало
9А, АБФ = 82,5 х 92,8
КР,ПЛ = 81 х 86,4
- имали големи разлики в изпускателните колектори, попринцип знам, че става размяна -
Става абфския става на КР и доста го жив-ва
- всичките мотори ли имат пръскалки за масло
Със ---------------------- Без
2E 2.0 8V 115bhp -------- RH 1.8 8v 84bhp
PG 1.8 8V 160bhp -------- GU 1.8 8V 90bhp
1H 1.8 8V 160bhp -------- GX 1.8 8v 90bhp
KR 1.8 16V 139bhp -------- 1P 1.8 8V 98bhp
PL 1.8 16v 129bhp
ABF 2.0 16v 150bhp
А за това че държат на 1 бар.. е.. държат и на 1.5 до колкото виждам на килъра колата
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12508
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Boxer написа:Хода на буталото на ABF е по-голям и буталата му не стават за другите 16V мотори. Блока му е по-висок с 1.5 мм. Главите доколкото знам са еднакви на всички 16V мотори, но имат разлики в разпределителните валове и колекторите.
бутало * бутало * ход на бутало * 0.00314 = кубатурата
=> 9А и АБФ са с един и същ ход на буталото и диаметър.. виж за блока вече ти си човека
според мен в главите ще има разлика заради горивните камери
- kav4o
- Мнения: 921
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 23:27
- Автомобил: VW Golf MK2
- Двигател: ABF 1988
- Местоположение: Разград/Русе,club ProStreet
Re: Особености на 16V моторите на VW - 9A, KR, PL, ABF
Vizor написа:.......Става абфския става на КР и доста го жив-ва......
Кой е слагал на кр или пл такъв колектор...кажи нещо повече
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12508
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Особености на 16V моторите на VW - 9A, KR, PL, ABF
kav4o написа:Vizor написа:.......Става абфския става на КР и доста го жив-ва......
Кой е слагал на кр или пл такъв колектор...кажи нещо повече
Красио (oHua) до колкото знам има нещо подобно можеш да го питаш него...
не мойете да си представите колко еднакви и различни са моторите.....
колянов вал - КР ПЛ 1-1
9А АБФ 1-1
Блок КР ПЛ 1-1
9А АБФ различни са...
АБФ е с по-нисък или къс блок
Бутала КР ПЛ 1-1
9А АБФ различни са...
Разликата е в КН на буталото или в разстоянието между центъра на буталния болт и челото на буталото
Биели КР ПЛ 1-1
9А АБФ ? различни са ....
Глава КР- ПЛ 1-1
9А АБФ различни са ....
.....има 4 модела глави на 16В моторите като всяка е различна
Разпределителни валове КР-ПЛ различни са
разликата е във всмукателния вал
9А АБФ различни са...
нямат нищо общо
градуси и размери не мога да дам веднага.... не ми се рови по записките....
колянов вал - КР ПЛ 1-1
9А АБФ 1-1
Блок КР ПЛ 1-1
9А АБФ различни са...
АБФ е с по-нисък или къс блок
Бутала КР ПЛ 1-1
9А АБФ различни са...
Разликата е в КН на буталото или в разстоянието между центъра на буталния болт и челото на буталото
Биели КР ПЛ 1-1
9А АБФ ? различни са ....
Глава КР- ПЛ 1-1
9А АБФ различни са ....
.....има 4 модела глави на 16В моторите като всяка е различна
Разпределителни валове КР-ПЛ различни са
разликата е във всмукателния вал
9А АБФ различни са...
нямат нищо общо
градуси и размери не мога да дам веднага.... не ми се рови по записките....
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта