Особености на 16V моторите на VW - 9A, KR, PL, ABF

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Особености на 16V моторите на VW - 9A, KR, PL, ABF

Мнениеот niikoo_1 » Чет 23 авг 2007 11:32


:lol:
Знам, че е писано за някой от нещата, но няма такава отделна тема в която да са синтезирани основните прилики и разлики на едно място
Интересуват ме доста неща (основно механични прилики и разлики) като:
- кои от моторите имат ковани бутала и конкретно АБФ има ли тая екстра
- какви други ковани карантии има по тия мотори.
- разлики в главите и дали са взаймо заменяеми.
- диамтър и ход на цилиндртите на АБФ, 9А, КР, ПЛ ?
- разлика в разпределителните валове като градуси и лиф
- АБФ има алуминиев картер при останалите мотори има ли го
- какви неща са взаймозаменями
- имали големи разлики в изпускателните колектори, попринцип знам, че става размяна
- по инжекционите работата е ясна
- имали разлика в клапаните, четох, че на КР мотора са пълни с натрий
- Има ли разлика в кулера за маслото
- всичките мотори ли имат пръскалки за масло


Ако се сетя още нещо ще дописвам.




Потребителски аватар
Kozunak
Мнения: 2105
Регистриран на: Сря 22 дек 2004 20:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Kozunak » Чет 23 авг 2007 11:34


Буталата на АБФ не са ковани и този мотор конкретно има пръскалки за масло.


Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот niikoo_1 » Чет 23 авг 2007 11:37


Kozunak написа:Буталата на АБФ не са ковани и този мотор конкретно има пръскалки за масло.


Мислех си, че са коавни, явно са доста здрави щом държат на +1 бар :lol:


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12508
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Особености на 16V моторите на VW - 9A, KR, PL, ABF

Мнениеот Vizor » Чет 23 авг 2007 11:46


- кои от моторите имат ковани бутала и конкретно АБФ има ли тая екстра -

Не са ковани .. но са по здрави от другите 8 клапанови мотори

- какви други ковани карантии има по тия мотори. -

Попринцип ако нещо в ковано то е колянов разпределителен бутала и биели.. друго няма какво да се кове :lol:

- диамтър и ход на цилиндртите на АБФ, 9А, КР, ПЛ ? -
Двигател = бутало х ход на бутало
9А, АБФ = 82,5 х 92,8
КР,ПЛ = 81 х 86,4

- имали големи разлики в изпускателните колектори, попринцип знам, че става размяна -

Става абфския става на КР и доста го жив-ва

- всичките мотори ли имат пръскалки за масло
Със ---------------------- Без
2E 2.0 8V 115bhp -------- RH 1.8 8v 84bhp
PG 1.8 8V 160bhp -------- GU 1.8 8V 90bhp
1H 1.8 8V 160bhp -------- GX 1.8 8v 90bhp
KR 1.8 16V 139bhp -------- 1P 1.8 8V 98bhp
PL 1.8 16v 129bhp
ABF 2.0 16v 150bhp

А за това че държат на 1 бар.. е.. държат и на 1.5 до колкото виждам на килъра колата ;)


Потребителски аватар
Kozunak
Мнения: 2105
Регистриран на: Сря 22 дек 2004 20:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Kozunak » Чет 23 авг 2007 12:36


Има два вида АБФ-ски колектори, което е също добре да се спомене.Като юбилейския е по смотан според мен, с некви много странни завои е преди фланеца явно с цел да не се намалява диаметъра на рънъра ли де да знам, докато при по-ранните АБФ-и са леко стеснени преди фланеца към двуцевката.


Потребителски аватар
Boxer
Мнения: 151
Регистриран на: Нед 06 мар 2005 0:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Boxer » Чет 23 авг 2007 12:39


Хода на буталото на ABF е по-голям и буталата му не стават за другите 16V мотори. Блока му е по-висок с 1.5 мм. Главите доколкото знам са еднакви на всички 16V мотори, но имат разлики в разпределителните валове и колекторите.


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12508
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Чет 23 авг 2007 12:41


Boxer написа:Хода на буталото на ABF е по-голям и буталата му не стават за другите 16V мотори. Блока му е по-висок с 1.5 мм. Главите доколкото знам са еднакви на всички 16V мотори, но имат разлики в разпределителните валове и колекторите.


бутало * бутало * ход на бутало * 0.00314 = кубатурата

=> 9А и АБФ са с един и същ ход на буталото и диаметър.. виж за блока вече ти си човека :)

според мен в главите ще има разлика заради горивните камери


Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот niikoo_1 » Чет 23 авг 2007 12:52


Това за главите ще е интересно.
Темата тръгна да се развива добре. :lol:

Някой да знае колко cc са инжекторите на АБФ :lol:

А и за 9А мотора преди да взема мойта кола щях да взема едно корадо ама ми го измъкнаха под носа, та то беше с 9А мотор 93-94та година та ква му е инжекцията на тоя мотор :?:


prj57
Мнения: 2189
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Лондон
Контакти:

Мнениеот prj57 » Чет 23 авг 2007 12:54


9A-------------------> KE-Motronic


Потребителски аватар
Kozunak
Мнения: 2105
Регистриран на: Сря 22 дек 2004 20:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Kozunak » Чет 23 авг 2007 12:59


Някой да знае колко cc са инжекторите на АБФ :lol:


240cc в минута


Потребителски аватар
kav4o
Мнения: 921
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 23:27
Автомобил: VW Golf MK2
Двигател: ABF 1988
Местоположение: Разград/Русе,club ProStreet

Re: Особености на 16V моторите на VW - 9A, KR, PL, ABF

Мнениеот kav4o » Чет 23 авг 2007 15:03


Vizor написа:.......Става абфския става на КР и доста го жив-ва......

Кой е слагал на кр или пл такъв колектор...кажи нещо повече :D


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12508
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Особености на 16V моторите на VW - 9A, KR, PL, ABF

Мнениеот Vizor » Чет 23 авг 2007 15:13


kav4o написа:
Vizor написа:.......Става абфския става на КР и доста го жив-ва......

Кой е слагал на кр или пл такъв колектор...кажи нещо повече :D


Красио (oHua) до колкото знам има нещо подобно можеш да го питаш него...


Потребителски аватар
Kozunak
Мнения: 2105
Регистриран на: Сря 22 дек 2004 20:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Kozunak » Пет 24 авг 2007 0:51


Да той е с бившия мой.Няма проблеми, единствената разлика е, че на КР блока идва малко по-ниско от АБФ-ския и се скъсява разстоянието от колектора до рейката.Ако на АБФ има мегдан до рейката няма проблем да се тури и на КР.А дори и да няма това разстояние се регулира лесно от тампоните на мотора.


Bobby_
Мнения: 2260
Регистриран на: Пон 20 юни 2005 2:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Bobby_ » Пет 24 авг 2007 1:54


не мойете да си представите колко еднакви и различни са моторите.....

колянов вал - КР ПЛ 1-1
9А АБФ 1-1
Блок КР ПЛ 1-1
9А АБФ различни са...
АБФ е с по-нисък или къс блок
Бутала КР ПЛ 1-1
9А АБФ различни са...
Разликата е в КН на буталото или в разстоянието между центъра на буталния болт и челото на буталото
Биели КР ПЛ 1-1
9А АБФ ? различни са ....
Глава КР- ПЛ 1-1
9А АБФ различни са ....
.....има 4 модела глави на 16В моторите като всяка е различна
Разпределителни валове КР-ПЛ различни са
разликата е във всмукателния вал
9А АБФ различни са...
нямат нищо общо

градуси и размери не мога да дам веднага.... не ми се рови по записките....


Потребителски аватар
oHua
Мнения: 476
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 20:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот oHua » Пет 24 авг 2007 13:18


Kozunak написа:Да той е с бившия мой.

Не за рошавия бе.Преди бях със стоков от АБФ-не юбилеен,имаше некъв ефект.



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: iliyan946 и 49 госта