Спортен филтър? Да или Не?

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
skotis
Мнения: 1974
Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 0:10
Автомобил: VW Golf IV 1.8T GTI
Двигател: AGU
Местоположение: София

Спортен филтър? Да или Не?

Мнениеот skotis » Чет 20 сеп 2007 11:56


Здравейте колеги:) Имам един въпрос. На някой може да се стори глупав...но искам да знам. Ходих преди 1 седмица да сменям филтри, масла и други консумативи и попитах момчето, което ги сменя дали е добра идея да си сложа спортен филтър. Той каза "По-добре не слагай, защото си с два дебитомера и може да се оплеска нещо" Въпросите ми към Вас са: Като съм с два дебитомера каква е раликата? Ако сложа какво може да се оплеска? Как променят спортните филтри работата на двигателя? Не съм запоснат с тези неща и затова Ви питам:) Мерси предварително! А да...колата е Голфа от аватара ми.




Потребителски аватар
nando 16v
Мнения: 1434
Регистриран на: Сря 05 апр 2006 13:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Смолян
Контакти:

Мнениеот nando 16v » Чет 20 сеп 2007 12:42


Значи имам едно приятелче което кара същата кола като твоята със същия двигател и няма апсолютно никакви проблеми и е със спортен филтър JR панелен закупен от http://heed-auto.com/
така че слагай без да се чудиш :wink:


Потребителски аватар
kamenov
Мнения: 1372
Регистриран на: Съб 02 сеп 2006 16:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Смолян

Мнениеот kamenov » Чет 20 сеп 2007 14:09


nando 16v написа:Значи имам едно приятелче което кара същата кола като твоята със същия двигател и няма апсолютно никакви проблеми и е със спортен филтър JR панелен закупен от http://heed-auto.com/
така че слагай без да се чудиш :wink:

Колега аз съм приятелчето на Нандо, и нямам никакви проблеми с колата. Никога не бих карал кола без спортен филтър :wink:

Последна промяна от kamenov на Чет 20 сеп 2007 18:03, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12508
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Чет 20 сеп 2007 14:12


Бях написал едно мнение но ми го изтриха за което благодаря щото беше глупост..

та искам да кажа.. къде се слага спортния филтър на Турбо двигател ? замисли се и си направи сметката


Потребителски аватар
Kalinn
Мнения: 551
Регистриран на: Пет 09 юни 2006 20:54
Автомобил: Golf IV TDI GTI - 2002
Двигател: ARL
Местоположение: Карлово

Мнениеот Kalinn » Чет 20 сеп 2007 14:16


И аз искам да задам един въпрос.
Ако аз сложа на моята кола спортен филтър ще има ли някаква разлика? :roll:


Потребителски аватар
Stefan
R.I.P Madcap
Мнения: 18394
Регистриран на: Пет 16 сеп 2005 8:50
Автомобил: VW mk1 Cabrio VW mk2 Black Betty
Двигател:
Местоположение: Чепеларе/Пампорово

Мнениеот Stefan » Чет 20 сеп 2007 14:40


Естествено че няма проблем, стига да е такъв, какъвто трябва :wink:


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Чет 20 сеп 2007 15:17


Vizor написа:Бях написал едно мнение но ми го изтриха за което благодаря щото беше глупост..

та искам да кажа.. къде се слага спортния филтър на Турбо двигател ? замисли се и си направи сметката

кво искаш точно да кажеш? че на турбо двигател е безсмислено да се слага спортен филтър ли? щото ако това искаш да кажеш, по-добре пак да ти изтрият мнението...


Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11160
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот brabus » Чет 20 сеп 2007 15:23


На Шкода Октавия 1.8 Т от 2 години и близо 30 000 км с панелен филтър KN, никакъв пролем!
Не моя колата, но я познавам много добре.


Потребителски аватар
Masserati
Мнения: 3696
Регистриран на: Пет 21 юли 2006 8:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - West side
Контакти:

Мнениеот Masserati » Чет 20 сеп 2007 15:25


А какво е мнението ви за спортен филтър на Г60?


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12508
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Чет 20 сеп 2007 16:08


kam_tod написа:
Vizor написа:Бях написал едно мнение но ми го изтриха за което благодаря щото беше глупост..

та искам да кажа.. къде се слага спортния филтър на Турбо двигател ? замисли се и си направи сметката

кво искаш точно да кажеш? че на турбо двигател е безсмислено да се слага спортен филтър ли? щото ако това искаш да кажеш, по-добре пак да ти изтрият мнението...


о моля те не ми обяснявай какво трябва и какво не трябва а вземи прочети всичко написано преди това в темата и тогава коментирай моето мнение .. и вземи прочети буквичките между думите.. а не повърхностно..

замисли се за повечето турбо двигатели.. и прочети глупостите дето му е казал оня на човека.. след това се сети колко дебит трябва на една турбина и какъв филтър е по добре за нея..

изобщо не съм имал такова нещо в предвид не ми преиначавайте думите

Masserati написа:А какво е мнението ви за спортен филтър на Г60?


аз ти го казах ама ти не ме слушаш .. САМО ХАРТИЕН!!!
спортния пропуска доста фини частици който (ако се сетиш какво представлява компресора ти) евават мамата на всичко вътре.. за това само стоковия филтър..
по добре недей да си издухваш компресора сега си работи перфектно при теб .. файда от такива глупости няма... по добре го махни

П.П. сега да не вземе колегата с дизела на газ да ми преиначи думите и да си помисли че говоря за турбо .. става въпрос за г-ладер колега :lol:


Потребителски аватар
Gigabyte
Мнения: 2857
Регистриран на: Нед 29 окт 2006 9:08
Автомобил: neko drugo
Двигател: vaprosche
Местоположение: Оряхово / Велико Търнуу

Мнениеот Gigabyte » Чет 20 сеп 2007 16:50


Masserati написа:А какво е мнението ви за спортен филтър на Г60?


Никога на г60 :bishop :bishop


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Чет 20 сеп 2007 17:07


Vizor написа:...аз ти го казах ама ти не ме слушаш .. САМО ХАРТИЕН!!!
спортния пропуска доста фини частици който (ако се сетиш какво представлява компресора ти) евават мамата на всичко вътре.. за това само стоковия филтър..
по добре недей да си издухваш компресора сега си работи перфектно при теб .. файда от такива глупости няма... по добре го махни

П.П. сега да не вземе колегата с дизела на газ да ми преиначи думите и да си помисли че говоря за турбо .. става въпрос за г-ладер колега :lol:

K&N Replacement Automotive,
Motorcycle, and ATV Air Filters

High Air Flow with Excellent Filtration
Designed to Increase Horsepower and Acceleration

http://www.knfilters.com/search/applica ... od=33-2069 - пример.

Washable and Reusable
Will NOT Void Vehicle Warranty
Lasts up to 50,000 miles before cleaning is required depending on driving conditions
K&N Million Mile Limited Warranty®
Emissions Legal in all 50 US States.
Economical, a K&N Air Filter Will Last the Life of Your Automobile, Motorcycle, or ATV
Works with Original Equipment Manufacturer Vehicle Electronics
Easy High Performance Add-on
Environmentally Friendly

The Original High-Flow Air Filter
Since 1969 K&N Engineering has been designing, manufacturing, and enhancing High-Flow Air Filters for the automotive and motorcycle enthusiast interested in maximizing horsepower and acceleration. Since our humble beginnings we have designed and manufactured over 2,400 High-Flow Air Filters to fit most modern passenger vehicles and over 500 High-Flow Air Intake Systems to fit vehicles driven by enthusiast minded drivers. We not only have more applications than any other manufacturer of similar product, we invented the High-Flow category and the High-Flow Technology that supports it. K&N also makes thousands of racing and specialty type air filters and is the only air filter used at the Indianapolis 500 Race®.

The K&N FilterCharger® air filter is designed to achieve high, virtually unrestricted air flow while maintaining filtration levels critical to ensure long engine life. Our automotive OE (original equipment) replacement air filters generally add 1-4 horsepower. The secret to our success lies in the unique characteristics of our filter medium that was originally developed by K&N all those years ago in the dust, sweat and tears of desert motocross racing. We just wanted to win races and stumbled on a cotton filtration technology destined to be great. Our high flow cotton gauze air filter is washable, reusable and built to last for the life of an automotive or motorcycle engine. K&N air filters consist of four to six sheets of cotton gauze layered between two sheets of aluminum wire mesh. This media is then pleated and oiled to enhance its filtering capabilities and overall performance. K&N Air Filters were created for an environment requiring maximum horsepower and enhanced acceleration in addition to protection from the dirt and dust of off-road racing. The result is an air filter that allows dramatically more air into an engine, is washable and reusable, and will protect your engine for the life of your vehicle.

Engine Protection, Filtration
Anyone can flow more air. The trick is to flow more air safely. In our opinion we hit the sweet spot – an optimal blend of high air flow, filtration efficiency, durability and dust capacity. We take filtration seriously. K&N Air Filter media has been tested both in-house and by independent labs using the ISO5011 test developed by the Society of Automotive Engineers. In addition we test many of our filters both in and out of the OE airbox ensuring proper fit and function. Our goal is to design filters with the maximum possible airflow achievable while providing guaranteed engine protection.

The Importance of Oil
A K&N Air Filter is made of 4 to 6 layers of cotton gauze sandwiched between two epoxy-coated aluminum wire screens. The cotton is treated with a specially formulated grade of oil causing tackiness throughout the cotton’s microscopic strands. The nature of the cotton allows high volumes of airflow, and when combined with the tackiness of the oil creates a powerful filtering media that ensures engine protection. In contrast, most other media can not maintain the same balance of airflow and filtration throughout the filter's life without sacrificing one or the other. With a K&N Air Filter, there is no sacrifice.

Testing – Laboratory and Real World
K&N uses independent laboratories to help ensure that our products meet or exceed your high performance and high filtration demands. Better yet, we conduct our own testing at our own state-of-the-art in-house testing laboratory. For more information on K&N air filters and testing go to the K&N Technical Learning Center area. K&N’s dedication to providing a first-class air filter can also be seen outside the testing laboratory. Consider that K&N has sold more than 20 million air filters since 1969. One such filter was put in the airbox of a three-quarter ton Chevy pickup and driven more than one million miles by Carl Judice of New Iberia, Louisiana. Carl points out that he has never rebuilt the engine, nor removed the cylinder head from his trusty pickup truck. Real world testing and customer satisfaction doesn’t get any better than that.

Never Replace Your Air Filter Again
Handmade in the USA and in the United Kingdom using only the finest materials, K&N OE Replacement Air Filters are washable and reusable. Regardless of what you’ve heard, it’s almost impossible to wash your K&N Air Filter too much. Inside our testing laboratory, we have washed and re-oiled one K&N Air Filter more than 100 times and it still performs up to specification. Depending on your driving conditions, we recommend cleaning your air filter every 50,000 miles.

Fuel Economy
Fuel economy testing and mileage claims are a tricky business. Just ask the EPA, whose website states, “EPA’s fuel economy estimates are designed to allow consumers to comparison shop. Your fuel economy will almost certainly vary from EPA’s fuel economy rating. This is based on a number of factors, such as weather, road conditions, your driving and maintenance habits, and your use of air conditioning.” Under Gas Mileage Tips they go on to say, “Replacing a clogged air filter can significantly improve your car’s mileage”. A lot of exaggerated claims are made in the marketplace by products claiming to improve gas mileage. K&N makes no general fuel economy claims, however we encourage you to try our air filter for yourself. Keeping air filter restriction as low as possible can be an important tool, among others, for maintaining high mileage.

K&N Million Mile Limited Warranty® and Consumer Protection Pledge
K&N warrants its street vehicle OE Replacement Air Filters for one million miles. When used properly and found to be defective, return your filter and the receipt from purchase and K&N will replace it free of charge. K&N’s Consumer Protection Plan goes one step further than its Million Mile Warranty. The performance aftermarket has, at times, been plagued by car manufacturers and automotive dealers that may attempt to discourage you from customizing your vehicle. They prefer you buy OE parts and not modify your car or truck and have even been known to void their own manufacturer’s warranty due to vehicle modification. That sounds un-American to us, which is why K&N and the Magnuson-Moss Warranty Act (more information here) protect consumers from such denied warranty claims. When you buy an OE replacement K&N High-Flow Air Filter or High-Flow Air Intake System you can be confident your vehicle’s warranty will remain in effect. If you experience a difficult dealership, K&N will resolve the issue so you won’t have to.

We believe K&N makes The World’s Best Air Filter and we stand behind that claim 100 percent.

11. What is the micron rating and filtering efficiency of the K&N filter?

Air filters are not rated by micron size on an absolute basis. (See technical service bulletin 89-5R from the Filter Manufacturer's Council) The proper rating system for air filters is a testing procedure developed to measure the efficiency of the filtration media at varying micron sizes. We routinely subject a sample of our air filters to this testing procedure conducted by independent laboratories. The primary purpose of this testing is to ensure that our air filter designs meet or exceed automotive industry standards. Until recently filtration tests were performed in accordance with the Society of Automotive Engineer's (SAE) J726 testing procedure, however, we now use the ISO 5011 procedure which superseded the SAE procedure.

The content of the test dust used in accordance with the SAE testing procedure is as follows:

Particle Size in Microns % by Volume (+/- 3%)
...............<5.5...................................13
...............5.5 to 11.............................11
...............11 to 22..............................13
...............22 to 44..............................19
...............44 to 88..............................28
...............88 to 176............................16

Our testing has demonstrated that on average, K&N air filters have an overall efficiency rating of between 97 and 99%. With proper cleaning K&N air filters will protect your engine for the life of your vehicle.

Нищо няма да прeинaчавам, аз важното съм го подчертал.
Сега да не кажеш, че К&Н ти преинaчават думите, колега?
П.С. И не е много коректно да правиш тъпи квалификации от темите, които пускат хората в другите раздели, особено след като не разбираш за какво иде реч.
П.С. Много ще се радвам, вместо да ръсиш акъл, да дадеш поне един пример, когато ти лично си видял съсипан компресор или турбина от К&Н филтър. Или поне да кажеш някой, който лично си е съсипал колата с такъв филтър. Щото по тоя начин някой може да каже и че се отварят прозорците сами в движение, ако ползва такъв филтър.
А то за твойто си има и една приказка от Хамериканско: "Better to remain silent and be thought a fool than speak up and remove all doubt" - A. Lincoln.


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12508
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Чет 20 сеп 2007 17:22


Питай 1бар.. мисля че той ще ти обясни по добре .. също така можеш да се разровиш из търсачката..

той това му е работата.. дано да съм бил полезен..

П.П. никъде не писах че турбината ще се прецака.. писах че е почти задължително за турбина..

а за компресора ти казах да попрочетеш как прахта му влияе


Потребителски аватар
Ludia
Most Wanted
Мнения: 7924
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Ludia » Чет 20 сеп 2007 19:25


Визоре, а на двигател без компресор прахта как му влияе, кеф ли му става? :lol:


Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7957
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tyan » Чет 20 сеп 2007 20:00


прахта и при г60 няма да направи нищо на двигателя ...... ще навреди на компресора и уплатненията му ....



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта