Принудително Вентилаторно... - Next Level - Стр.21

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12508
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Вто 26 авг 2008 18:53


L&R написа:много различно


Честно не разбрах какво искаше да кажеш .. предполагам и другите.. обясни ?!




Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Вто 26 авг 2008 18:56


КОмпресора е с доста различна конструкция от турбината, тази турбина ще вдигне налягане колкото сешоара :roll:


Потребителски аватар
Kingpin
Мнения: 2020
Регистриран на: Пет 30 сеп 2005 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Пловдив

Мнениеот Kingpin » Вто 26 авг 2008 18:59


L&R написа:КОмпресора е с доста различна конструкция от турбината, тази турбина ще вдигне налягане колкото сешоара :roll:


Ти май не знаеш колко вида компресори има... :roll:

Изображение

Изображение


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Вто 26 авг 2008 19:03


ок дано не съм прав :)


Потребителски аватар
martineli
Мнения: 1469
Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот martineli » Вто 26 авг 2008 19:08


то има разл видове компресори ама нали знаеш ко има зад охлючвето
Изображение


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12508
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Вто 26 авг 2008 19:14


L&R написа:ок дано не съм прав :)


Това имах в предвид и аз.. че не си прав ;)


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Вто 26 авг 2008 19:18


Значи, тук се включва Физикът в мен - КОМПРЕСОР е общо наименование за НЕЩО, което КОМПРЕСИРА - демек - сгъстява
Има 2 основни класа:
Обемно-транспортни - затварят определен обем и го транспортират, променяйки обема му
Бутален
Руутс
Скролл
Зъбен
Винтов
Rotary-vane (не се сещам точния превод на български :oops: )
и т.н.

Безстепенни:
Аксиални - преместването е по оста на въртене, огромен дебит-ниско налягане (реактивният двигател - предните "перки")
Радиални - преноса е по радиуса на оста на въртене, ефекта на прашката-центробежни сили - по-малък дебит, но доста по-високо налягане спрямо Аксиалните.
Всеизвестното ни турбо
G-Ladder...
и т.н.

Надявам се не приемате това като излишна "лекция" или нравоучение, просто явно от масовата практика много хора остават с погрешното впечатление че Турбото е само за изгорели газове, а Компресор е всичко, което се движи с ремък...

ПП. Мартинели, прочети още 1-2 пъти постовете ми от предната страница и ще разбереш защо (се надявам :D ) при моята идея да няма. :D


Потребителски аватар
Kozunak
Мнения: 2105
Регистриран на: Сря 22 дек 2004 20:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Kozunak » Вто 26 авг 2008 19:28


За да напраиш 0.2....трябва да я завъртиш тая перка с грубо казано около 30-40000 оборота.Ти си направи изводите.


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Вто 26 авг 2008 19:36


Kozunak написа:За да напраиш 0.2....трябва да я завъртиш тая перка с грубо казано около 30-40000 оборота.Ти си направи изводите.

Ето за това ми трябва спец, който да разчете номограмите, отчитайки 2 ключови неща:
1. Тази турбина е за товарни дизелови мотори (не съм сигурен, но там наляганията май стигат 3 бара...) а аз гоня около 0,2 бара
2. изчислена е да храни с високо налягане 4-5 пъти по-голям работен обем от моя (на сайта на производителя пише че е за двигатели до 450 киловата!)

Простата логика казва че при 4-5 пъти по-ниска консумация и 10-на пъти по-ниско налягане вероятно няма да са необходими 40-60 000 оборота на турбината а в пъти по-малко.
Това е простата логика. За сложната ми трябва съдействието на хората, видяли някое и друго турбо и някоя е друга номограма...


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил: Passat B35i
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vaskoto1 » Вто 26 авг 2008 20:01


Изображение

дифузора на тая турбина е доста накълван и грапав. това намалява кпд катастрофално...
отделно проблема със задвижването е че когато имаш 2 импелъра те се балансират един друг и лагерите са едни, докато ако имаш друго задвижване трябва да има редуктор, което от своя страна води до употребата на т.нар. thrust bearings Изображение или тягови лагери, които са доволно лигави и тегави за настройка... това е плъзгащ лагер с възможност да понесе аксиален товар.
другата особеност, която съм забелязал в малкия си опит с въздушни турбокомпресори са вибрациите, които се пораждат от редуктора. на по големи машини с импелери от по 200-300мм. има тензодатчици на осите и чрез тяговите лагери се конторлират вибрациите на оста.
турбокомпресора е т.нар. continuous flow машина. разтърси из нета и ще потънеш в блато от информация...

скромния ми опит с тия машинки е базиран на това...mhihi mhihi mhihi
Изображение
Изображение
няма да пиша характеристики за да не ви депресирам...mhihi mhihi mhihi


Потребителски аватар
Kozunak
Мнения: 2105
Регистриран на: Сря 22 дек 2004 20:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Kozunak » Вто 26 авг 2008 20:46


dimitarpetrov написа:
Kozunak написа:За да напраиш 0.2....трябва да я завъртиш тая перка с грубо казано около 30-40000 оборота.Ти си направи изводите.

Ето за това ми трябва спец, който да разчете номограмите, отчитайки 2 ключови неща:
1. Тази турбина е за товарни дизелови мотори (не съм сигурен, но там наляганията май стигат 3 бара...) а аз гоня около 0,2 бара
2. изчислена е да храни с високо налягане 4-5 пъти по-голям работен обем от моя (на сайта на производителя пише че е за двигатели до 450 киловата!)

Простата логика казва че при 4-5 пъти по-ниска консумация и 10-на пъти по-ниско налягане вероятно няма да са необходими 40-60 000 оборота на турбината а в пъти по-малко.
Това е простата логика. За сложната ми трябва съдействието на хората, видяли някое и друго турбо и някоя е друга номограма...


Колега...простата ти логика не върши НИКАКВА работа в случая и ще ти обясня защо според мен е така. Ти смяташ некви сухи цифри, но действителността е друга. В единия случай буташ тая перка с 10-литров (примерно) дизелов двигател, а в другия случай я ползваш НЕ по предназначение, въртейки я с колянов вал, което пък го натоварва допълнително за разлика от първия случай с фадромата.Така.До тук добре.Второ - дизеловият двигател я е въртял тая турбина не с 40000 оборота, а с 75-150000 - тва много грубо в зависимост от турбина, работен обем и тн и тн.Просто за сравнение давам неква цифра.Така.Та къде отиваш може би?Зимаш един компонент, предназначен за едно ползване, модифицираш го цялостно и очакваш пропорцията ти да се спази.Е няма как да стане.

Мани тия глупости...незнам въобще как имаш нерви и тн да си губиш времето.Ако все пак толкова си решил да праиш некъв такъв проект, хвани намери един истински centrifugal компресор и го разгледай.Трябват зъбни колела и тн, за да ускорят доста повече от 2.5 силата на коляновия вал.

Именно тук идва и поста на L&R, който Vizor-a сметна за неуместен.Той човека ти показа Г-ладдер именно, за да се замислиш защо аджеба на наще мотори не се използват компресори каквито ти искаш да сътвориш от една счупена турбина и много желание.На тебе ти трябва или Г-ладдер или Руут тайп компресор.Последния от които работния му диапазон е именно около 10-15000 оборота, което е много по-лесно постижимо.И на тия обороти ше ти прави 0.4-0.5 не повече, а ти точно тва търсиш.За Г-ладдера сички знаем.


Бях малко разпокъсан и фрагментарен.Дано схванеш кво имам предвид.

Аааа и да не си помислиш че съм нещо спец или нещо подобно.Просто разсъждавам.


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12508
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Вто 26 авг 2008 21:14


;) kozunak-а е много прав ;)
Козуначе аз му го казах защото ЛиР-а под "компресор" явно разбира единствено и само Г-ладера и за това не успя да си представи идеята на Димитър.
Но и ти грешиш за нещо. Кеф и занимавка, цена нямат :wink:
Нека си се радва пича, а ние да му помогнем с каквото можем като идей :)


Потребителски аватар
emmko
Мнения: 301
Регистриран на: Вто 08 ное 2005 14:43
Автомобил: BMW E92 330d
Двигател: 2007
Местоположение: Русе
Контакти:

AGU

Мнениеот emmko » Вто 26 авг 2008 21:42


Колега Thrust bearing си значи аксиален лагер нищо повече!А това дето е на снимката ,чак да депресира...... ако искаш да постна нещо около 40 000KW(киловата имам предвид)А това твойто ако не е газова турбина невиждам кво общо има с темата(Пък и да е пак няма нищо общо)!Ама най вероятно е хидро турбина!


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Вто 26 авг 2008 21:46


А някой да каже нещо по номограмите, моля! Разчитане цифри, т.н...
За сега Васил каза нещо НАИСТИНА смислено (поне според мен :lol:), за което благодаря! (Аз все пак не смятам да слагам няколко десетки киловата турбина ама нейсе! :D )

Като НЕспециалист (за момента :D ) се обосновавам на екстраполации и за това питам за мнение на спецове, разчитащи ТТ данните, моля да не ме хвърляте на кладата, поне за момента :lol:


Потребителски аватар
emmko
Мнения: 301
Регистриран на: Вто 08 ное 2005 14:43
Автомобил: BMW E92 330d
Двигател: 2007
Местоположение: Русе
Контакти:

Мнениеот emmko » Вто 26 авг 2008 21:51


Kozunak написа:....


Абе остави го бе колега при по малките(от големите) дизели дето са доста повече от 10 литра турбото се върти с максимум 40 000 об/мин. и налягане 3,0 bar-а а при по големите 15-20 000 об/мин. максимум и 2,0 -2,5 bar-а налягане!Няма такова нещо 75 000 >>>...... за инфо.А за колегата ,като инфо по корабите има едни вентилатори дето докарват около 0,2 bar-а казват се Electric blowers ма това е дълга тема,пък и са едрички ,кажи речи 1/3 от лек автомбил!!!
mod edit: Vizor
Цитата го махнах .. няма смисъл от чаршафи



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта