Принудително Вентилаторно... - Next Level - Стр.21
Re: Принудително Вентилаторно... - Next Level - Стр.21
След четири години резултатът е , че авторът стигна до открит и изпитан метод за принудително пълнене - компресор .
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Принудително Вентилаторно... - Next Level - Стр.21
Колега интересна тема щото измеждо другото са засегната всички видове принудително пълнене ,ама в писаното се изгубих каква е целта на занятието?
След като нагодиш оборотите (който според диаграмата дето си пуснал няма как да са под 30 000)какво смяташ да правиш с горивото за да сготвиш приятна гориво-въздушна смес.
Каква беше целта да вземеш компресорна част от голямото турбо - за да не гониш обороти ли?
След като нагодиш оборотите (който според диаграмата дето си пуснал няма как да са под 30 000)какво смяташ да правиш с горивото за да сготвиш приятна гориво-въздушна смес.
Каква беше целта да вземеш компресорна част от голямото турбо - за да не гониш обороти ли?
Re: Принудително Вентилаторно... - Next Level - Стр.21
И аз да допълня с цитат от една друга тема:
kasapina написа:Абе вие хубаво се мъчите да одавите мотора с гориво ами пак ли разчитате на пресостат за да ви върти делкото по часовниковата стрелка когато доиде бооста освен гориво и още нещо е ключово за издържливете мотори
- dimitarpetrov
- Мнения: 794
- Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
- Автомобил: HONDA CR-V 2003
- Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
- Местоположение: София / Зверино
Re: Принудително Вентилаторно... - Next Level - Стр.21
Да поотупам прахоляка, така да се каже
Виждам че спорадично се възраждат както интереса, така и скептицизма:
Целта на занятието - както съм писал в самото начало - краста и възможността да "обдишам" мотора по сравнително прост начин без сериозни интервенции.
Резултата бе положителен, изразен най-вече в "повдигане" на въртящият момент - развива се от ниски обороти (нещо характерно за ABS мотора) и се запазва равномерен в сравнително широк оборотен диапазон - вижте дино графиките няколко страници назад. Макс мощност се променя пренебрежимо и се "нивелира" (по-равномерна и постоянна в по-широк оборотен диапазон), но в крайна сметка колко често карате на макс. мощност и колко често ви трябва въртящ момент? (въпроса е риторичен за запознатите, но ще уточня - в ежедневието ви трябва въртящ момент а не к.с.) Като усещане - колата "дърпа" по-уверено и без характерното замисляне на моното при по-рязко подаване на газ.
Голямото студено турбо просто ми попадна и бе естествено продължение на крастата и да, очаквам с него да не се налага да развъртам до безобразие за да дигна 0.1 - 0.2 бара (не се и целя нагоре защото ще си натроша ежедневката без правилната механична подготовка)
Като цяло има много мултипликаторни схеми, но истината е че толкова ме е налегна работата че даже още не съм сложил реле за автоматично пускане на "сешоара", камо ли да правя компресора.
И така нещата замряха.
И понеже съм на принципа "говори само ако имаш да кажеш нещо!" - не съм писал по темата.
В свое оправдание искам да спомена че все пак наскоро се снабдих с реле с отделен предпазител и в крайна сметка ще направя електрическата част технически издържана.
Колата се кара предимно на газ, така че ще направя и обратна връзка от всмукателния колектор над моното (от щуцера за вентилация на картера) до задната част на изпарителя от което колата няма да гасне на празен ход от надналягането (колкото и нищожно да е) и като плюс - при висока скорост насрещният вятър ще помага допълнително без досадното гаснене на мотора при движение по инерция на неутрална.
Дали си струва? - Според мен - да - всеки мъж обича да чопли това онова и ако това чоплене е резултатно в някаква степен и доставя удоволствие - значи е добре!
Още повече че доработката е такава, че за 2 мин. колата се връща в сток състояние, нещо особено важно когато си "играете" с ежедневният си (при мен и единствен) автомобил.
С удоволствие бих довършил и компресора, но за съжаление съм твърде зает да си храня семейството, така да се каже.
Това е за сега
Виждам че спорадично се възраждат както интереса, така и скептицизма:
Rabbit_TDI написа:......ама в писаното се изгубих каква е целта на занятието?.....
.....Каква беше целта да вземеш компресорна част от голямото турбо - за да не гониш обороти ли?.....
Целта на занятието - както съм писал в самото начало - краста и възможността да "обдишам" мотора по сравнително прост начин без сериозни интервенции.
Резултата бе положителен, изразен най-вече в "повдигане" на въртящият момент - развива се от ниски обороти (нещо характерно за ABS мотора) и се запазва равномерен в сравнително широк оборотен диапазон - вижте дино графиките няколко страници назад. Макс мощност се променя пренебрежимо и се "нивелира" (по-равномерна и постоянна в по-широк оборотен диапазон), но в крайна сметка колко често карате на макс. мощност и колко често ви трябва въртящ момент? (въпроса е риторичен за запознатите, но ще уточня - в ежедневието ви трябва въртящ момент а не к.с.) Като усещане - колата "дърпа" по-уверено и без характерното замисляне на моното при по-рязко подаване на газ.
Голямото студено турбо просто ми попадна и бе естествено продължение на крастата и да, очаквам с него да не се налага да развъртам до безобразие за да дигна 0.1 - 0.2 бара (не се и целя нагоре защото ще си натроша ежедневката без правилната механична подготовка)
Като цяло има много мултипликаторни схеми, но истината е че толкова ме е налегна работата че даже още не съм сложил реле за автоматично пускане на "сешоара", камо ли да правя компресора.
И така нещата замряха.
И понеже съм на принципа "говори само ако имаш да кажеш нещо!" - не съм писал по темата.
В свое оправдание искам да спомена че все пак наскоро се снабдих с реле с отделен предпазител и в крайна сметка ще направя електрическата част технически издържана.
Колата се кара предимно на газ, така че ще направя и обратна връзка от всмукателния колектор над моното (от щуцера за вентилация на картера) до задната част на изпарителя от което колата няма да гасне на празен ход от надналягането (колкото и нищожно да е) и като плюс - при висока скорост насрещният вятър ще помага допълнително без досадното гаснене на мотора при движение по инерция на неутрална.
Дали си струва? - Според мен - да - всеки мъж обича да чопли това онова и ако това чоплене е резултатно в някаква степен и доставя удоволствие - значи е добре!
Още повече че доработката е такава, че за 2 мин. колата се връща в сток състояние, нещо особено важно когато си "играете" с ежедневният си (при мен и единствен) автомобил.
С удоволствие бих довършил и компресора, но за съжаление съм твърде зает да си храня семейството, така да се каже.
Това е за сега
- evgbg
- Мнения: 158
- Регистриран на: Вто 01 авг 2006 9:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Бургас
- Контакти:
Re: Принудително Вентилаторно... - Next Level - Стр.21
http://www.ebay.com/itm/HOBBYWING-XERUN ... 1e6b7cea05
С тези типове мотори има някакви шансове за успехи дори минимални Оборотите на мотора могат да се управляват според натиска на педала и е много лесно. Мотора е трифазен безчетков и много мощен
С тези типове мотори има някакви шансове за успехи дори минимални Оборотите на мотора могат да се управляват според натиска на педала и е много лесно. Мотора е трифазен безчетков и много мощен
- Cern Swiss
- Мнения: 397
- Регистриран на: Пон 15 ное 2010 18:39
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Принудително Вентилаторно... - Next Level - Стр.21
Чета темата и се смея... и се сещам колко млади и зелени бяхме преди 10-12 години, как ни липсваха знания, но бяхме обсебени от желанието за експерименти...
По тоя повод - и преди 7-8г. ние правихме такива проби с подобен вентилатор (да вкарва принудително въздух), на Калибра 2,0 16V. След замерване на времена и вървене се оказа, че не само не помага - дори напротив - пречи на пълненето на мотора със въздух. Защото, освен че намаля сечението на тръбата (ние го бяхме монтирали малко преди дросела), на високи обороти на двигателя вентилаторът не смогваше със своите обороти и действаше като спирачка и завихряне на въздуха, от което колата вървеше една идея по-малко. Та го изхвърлихме същия ден още.
Ех, младо и зелено... А днес вече всичко е измислено, изпробвано и описано в нета - само да ти се чете!
По тоя повод - и преди 7-8г. ние правихме такива проби с подобен вентилатор (да вкарва принудително въздух), на Калибра 2,0 16V. След замерване на времена и вървене се оказа, че не само не помага - дори напротив - пречи на пълненето на мотора със въздух. Защото, освен че намаля сечението на тръбата (ние го бяхме монтирали малко преди дросела), на високи обороти на двигателя вентилаторът не смогваше със своите обороти и действаше като спирачка и завихряне на въздуха, от което колата вървеше една идея по-малко. Та го изхвърлихме същия ден още.
Ех, младо и зелено... А днес вече всичко е измислено, изпробвано и описано в нета - само да ти се чете!
Re: Принудително Вентилаторно... - Next Level - Стр.21
В електрическите компресори има бъдеще. Това не е мое мнение, а на развойните центрове на реномираните концерни, като VAG, BMW и т.н. Нещо по-вече, с цел по-добра ефективност на съвременния ДВГ, се правят експерименти с електрически генератори-турбини за оползотворяване максимално енергията на изгорелите газове. Оттам чрез генерираното електричество се захранват посочените по горе компресори, както и при наличие на хибрид, за захранване на силов електромотор или просто захранване на електрическата система на автомобила. Така по този начин имаме ел.захранване на автомобила, без да се харчи, за което никакво гориво.
За да има сравнително осезаем ефект от компресията на въздух към смукателния колектор, си трябва мощност. Мощност която по сегашния електрически способ е ограничена, впредвид възможностите на алтернатора в автомобила, която най-често е в порядъка на около един киловат. Тъй като има и други ел.консуматори, за електрическия компресор често няма да достига и половин киловат мощност, което както по-горе се видя, в края на краищата в най-добрия случай допринася само с няколко конски сили към нормалната мощност на автомобила. Затова сега се работи по изграждане на мощни ел.генератори, използващи енергията на изгорелите газове, но тези системи практически са си електрически турбокомпресори, които бъдещето ще покаже дали ще се наложат. Затова по-горе колеги правилно предложиха, да се използва турбокомпресор със съответните изпускателни колектори от аналогичен/подобен двигател, но тогава нещата стават сложни впредвид захранване с масло на турбото, управление на режима му на работа и т.н. Използването на механичен компресор, освен усложняването на конструкцията на двигателя (прибавяне на допълнителна ремъчна предавка, място за монтаж на компресора и т.н.), доказано увеличава разхода на гориво, впредвид допълнителната консумация необходима за работата на компресора. Точно в това е и най-голямото предимство на турбокомпресора, а именно при неговата работа не е необходимо, допълнителен разход на гориво.
Похвално, е че колегата, положи толкова усилия и доказа че от електрическия компресор има наистина ефект, просто предоставената енергия от неговия алтернатор е малка за разгръщане на достатъчно мощно свръх пълнене. Освен това тази енергия (за съжаление) е за сметка на съответен разход на гориво, за разлика от използваната от изгорелите газове например, но тук нещата стават технологично сложни.
За да има сравнително осезаем ефект от компресията на въздух към смукателния колектор, си трябва мощност. Мощност която по сегашния електрически способ е ограничена, впредвид възможностите на алтернатора в автомобила, която най-често е в порядъка на около един киловат. Тъй като има и други ел.консуматори, за електрическия компресор често няма да достига и половин киловат мощност, което както по-горе се видя, в края на краищата в най-добрия случай допринася само с няколко конски сили към нормалната мощност на автомобила. Затова сега се работи по изграждане на мощни ел.генератори, използващи енергията на изгорелите газове, но тези системи практически са си електрически турбокомпресори, които бъдещето ще покаже дали ще се наложат. Затова по-горе колеги правилно предложиха, да се използва турбокомпресор със съответните изпускателни колектори от аналогичен/подобен двигател, но тогава нещата стават сложни впредвид захранване с масло на турбото, управление на режима му на работа и т.н. Използването на механичен компресор, освен усложняването на конструкцията на двигателя (прибавяне на допълнителна ремъчна предавка, място за монтаж на компресора и т.н.), доказано увеличава разхода на гориво, впредвид допълнителната консумация необходима за работата на компресора. Точно в това е и най-голямото предимство на турбокомпресора, а именно при неговата работа не е необходимо, допълнителен разход на гориво.
Похвално, е че колегата, положи толкова усилия и доказа че от електрическия компресор има наистина ефект, просто предоставената енергия от неговия алтернатор е малка за разгръщане на достатъчно мощно свръх пълнене. Освен това тази енергия (за съжаление) е за сметка на съответен разход на гориво, за разлика от използваната от изгорелите газове например, но тук нещата стават технологично сложни.
- nii
- Незабравим член
- Мнения: 4204
- Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
- Автомобил: Golf 2 Automatic
- Двигател: RP
- Местоположение: кръчмата
- Контакти:
Re: Принудително Вентилаторно... - Next Level - Стр.21
айде честито
http://www.cpowert.com/products/vtes.htm
тия изчетоха темата и откраднаха идеята на Митака
п.с. тва смуче до 350 ампера при развъртане
http://www.cpowert.com/products/vtes.htm
тия изчетоха темата и откраднаха идеята на Митака
п.с. тва смуче до 350 ампера при развъртане
- Koko95
- Мнения: 290
- Регистриран на: Пон 28 фев 2011 21:27
- Автомобил: MK4 TDI
- Двигател: ATD
- Местоположение: Видин/Fuengirola
Re: Принудително Вентилаторно... - Next Level - Стр.21
nii написа:айде честито
http://www.cpowert.com/products/vtes.htm
тия изчетоха темата и откраднаха идеята на Митака
п.с. тва смуче до 350 ампера при развъртане
А неможе ли да е обратното ?
Re: Принудително Вентилаторно... - Next Level - Стр.21
Ето идеите, които разисквахме преди години, вече са в производство:
http://www.ams.bg/content/dvigatelnata- ... tdi-019962
http://www.ams.bg/content/dvigatelnata- ... tdi-019962
- stefan4o
- Мнения: 19117
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Принудително Вентилаторно... - Next Level - Стр.21
Да, ама работи като спомагателна на другите две... а не като основна. Има малка разлика в концепцията
Re: Принудително Вентилаторно... - Next Level - Стр.21
Да, защото ел.турбото си иска много енергия. Заключение, до което се достигна по-горе в разсъжденията. Затова засега в Ауди са решили нещата, само като спомагателен агрегат за избягване получената голяма турбо дупка от другите два големи турбокомпресора. Това разбира се е голямо постижение в настоящата турбо техника с въвеждането на ел.компресора в масовото автомобилно производство. Според мен и другите производители ще въведат скоро ел.компресора, особено на фона на досегашния авангард във въпросната три турбо технология в лицето на БМВ концепцията. Тук и трите агретата са турбокомпресори, за чието свързване и управление нещата са по-сложни, по-скъпи и т.н., в сравнение с предложението на Ауди с въвеждането на въпросния ел.компресор.
Явно въвеждането на ел.компресора е отговора на немските инженери в новите хибридни технологии, тъй като за захранването му се ползва мощна 48 Волтова литиева батерия. Т.е. ел.компресора си е една малка революция в съвременното двигателостроение. Може би за получаване по-вече енергия във въпросните модерни двигателни технологии ще се въведе и голяма газова ел.турбина-генератор на изхода на изпускателния колектор, която ползвайки по-пълноценно енергията на изгорелите газове, ще обезпечава по-добре нарастналите ел.потребности на съвремените двигатели. Разбира се, ще трябва да се работи още и по подобряването на капацитета на акумулаторната техника. Тогава вече ще стане възможно да се ползва само ел.компресор при "обдишването" на двигателя...
Явно въвеждането на ел.компресора е отговора на немските инженери в новите хибридни технологии, тъй като за захранването му се ползва мощна 48 Волтова литиева батерия. Т.е. ел.компресора си е една малка революция в съвременното двигателостроение. Може би за получаване по-вече енергия във въпросните модерни двигателни технологии ще се въведе и голяма газова ел.турбина-генератор на изхода на изпускателния колектор, която ползвайки по-пълноценно енергията на изгорелите газове, ще обезпечава по-добре нарастналите ел.потребности на съвремените двигатели. Разбира се, ще трябва да се работи още и по подобряването на капацитета на акумулаторната техника. Тогава вече ще стане възможно да се ползва само ел.компресор при "обдишването" на двигателя...
Re: Принудително Вентилаторно... - Next Level - Стр.21
Ето, че дойде времето да въвеждат разработки на турбина на изгорелите газове, която да задвижва електрически генератор. Последните изречения на статията говорят за това:
https://www.ams.bg/content/magicheski-o ... iii-022510
https://www.ams.bg/content/magicheski-o ... iii-022510
Re: Принудително Вентилаторно... - Next Level - Стр.21
batVenci написа:Да, защото ел.турбото си иска много енергия. Заключение, до което се достигна по-горе в разсъжденията. Затова засега в Ауди са решили нещата, само като спомагателен агрегат за избягване получената голяма турбо дупка от другите два големи турбокомпресора. Това разбира се е голямо постижение в настоящата турбо техника с въвеждането на ел.компресора в масовото автомобилно производство. Според мен и другите производители ще въведат скоро ел.компресора, особено на фона на досегашния авангард във въпросната три турбо технология в лицето на БМВ концепцията. Тук и трите агретата са турбокомпресори, за чието свързване и управление нещата са по-сложни, по-скъпи и т.н., в сравнение с предложението на Ауди с въвеждането на въпросния ел.компресор.
Явно въвеждането на ел.компресора е отговора на немските инженери в новите хибридни технологии, тъй като за захранването му се ползва мощна 48 Волтова литиева батерия. Т.е. ел.компресора си е една малка революция в съвременното двигателостроение. Може би за получаване по-вече енергия във въпросните модерни двигателни технологии ще се въведе и голяма газова ел.турбина-генератор на изхода на изпускателния колектор, която ползвайки по-пълноценно енергията на изгорелите газове, ще обезпечава по-добре нарастналите ел.потребности на съвремените двигатели. Разбира се, ще трябва да се работи още и по подобряването на капацитета на акумулаторната техника. Тогава вече ще стане възможно да се ползва само ел.компресор при "обдишването" на двигателя...
Има някои " дребни " разлики между описаното и идеята за вентилатор пред въздушният филтър .
Идеята нито е нова , нито е революционна - отдавна се използва . Същото важи и за газовата турбина задвижваща генератор . Дори може да се види от къде е взета - VW е собственик на MAN , а в една област те са световен лидер . Колко е успешно подобно решение при автомобилите , тепърва ще се види .
Най - важното всъщност е в последните изречения - има много , много още да се работи по капацитетът на акумулаторите . Към момента изгледи за " пробив " , няма .
Захранване на двигател изцяло само от електрокомпресор , към момента е в сферата на фантастиката .
Re: Принудително Вентилаторно... - Next Level - Стр.21
Да захранването на компресора само от електрически способ, даже не е ефективно, особено при големите и мощни компресори. Неслучайно при Ауди електрически е само най-малкия компресор, където се иска минимум електрическа енергия. За по-големите компресори се ползва стария турбокомпресорен принцип на работа. Просто най-малкия ел.компресор служи за премахване турбодупката на по-големите. Така последните спокойно могат да са турбокомпресори, а не ел.компресори, за захранването, на които ще трябва чудовищен ток. Досега най-малкия компресор беше, а и още си е механичен компресор при TSI двигателите, но в бъдеще при хибридизацията на автомобилите, се вижда вече при Ауди, че ще стане ел.компресор...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта