Принудително Вентилаторно... - Next Level - Стр.21

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
disela
Мнения: 238
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 14:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот disela » Пон 30 юни 2008 20:52


dimitarpetrov написа:
disela написа:а турбота от дизел вършат ли ти работа ?

Ако е с по-голям диаметър на студения охлюв - да! искам да я развъртя с ремък и като е с голям диаметър няма да и трябват високи обороти


незнам несъм ги мерил
имам от 1.6(мк2) и 1.9(мк3)




Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Пон 30 юни 2008 21:06


disela написа:имам от 1.6(мк2) и 1.9(мк3)

Не знам тази от 1.9 при какви обороти какво налягане дава - евентуално да опитам да и намеря картата на налягането и да екстраполирам някак характеристиката и и да се види при 12-15 000 оборота колко наддув ще даде....
какво и е повредено и как да се разберем евентуално да я взема да я попроуча? Идваш ли към София - аз съм в Младост, но си ходя чат-пат до Зверино през Ботевград, дай да измислим нещо?


Потребителски аватар
disela
Мнения: 238
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 14:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот disela » Пон 30 юни 2008 22:28


dimitarpetrov написа:
disela написа:имам от 1.6(мк2) и 1.9(мк3)

Не знам тази от 1.9 при какви обороти какво налягане дава - евентуално да опитам да и намеря картата на налягането и да екстраполирам някак характеристиката и и да се види при 12-15 000 оборота колко наддув ще даде....
какво и е повредено и как да се разберем евентуално да я взема да я попроуча? Идваш ли към София - аз съм в Младост, но си ходя чат-пат до Зверино през Ботевград, дай да измислим нещо?


Ами към София за сега път нямам ти за Зверино от къде минаваш ? Ботевград> Литаково > Рашково .?

Едит: иначе би трябвало да е читаво, ако ти върши работа ще ти го дам
само трябва да видя кога ще ходя до селото да го взема но ти кажи кога имаш път насам


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Вто 26 авг 2008 15:02


Привет Момци!
След дълго затишие вече се измъти и следващият етап от проекта - вижте какво ми попадна:

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Значи турбината е чешка, от някаква ФАДРОМА, предполагам че ще има дебит :D
Смятам да я зацепя директно с ремъчна шайба към коляновия вал, на мястото, отредено за климатика. Ще му се изработи подходяща конзола и ще се "врътка" на капсуловани високооборотни шпинделни лагери.
Предавателното число ще е около 1:2,5 спрямо оборотите на коляновия вал, тоест към 4000 об/мин на мотора турбината ще е към 10 000 об/мин. - надявам се така да постегна около 0.2 бара наддув без да слагам допълнителни ускорителни предавки.
Също така се надявам мотора при този наддув да няма нужда от разреждане, ковани карантии, допълнителни инжектори и други подобни крути мерки.
Смятам след като измеря нарастването на налягането на въздуха, да сложа външен регулатор на налягането на бензина и да увелича пропорционално и налягането на горивото. Другото, което смятам да направя, е да сложа стоков 4-2-1 колектор от Голф - Лета Джанта ще ме снабди с такъв.
И понеже съм и с газова, ще прекарам и обратна връзка по налягане към изпарителя (наддува на входа ще се подава откъм атмосферната страна на мембраните за да си работи пак изпарителя)
Сега идват въпросите :D :
Молбата ми е към тези, които са виждали (меко казано :lol: ) всякакви турбини да дадат мнение за това животно(обороти, предполагаемо налягане при 8-10000 об/мин) и за идеята като цяло.
Прави ми впечатление че самата "перка" вътре е доста малка, спрямо корпуса като цяло.....
Също, след като съм с механично задвижване и ниско налягане дали ще ми е необходим кулер и най-вече ще трябва ли да слагам блоу-офф?
Отворен съм за всякакво инфо и идеи по темата, за което благодаря предварително на всички отзовали се!


Потребителски аватар
wierdo
Мнения: 644
Регистриран на: Съб 13 яну 2007 19:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Мнениеот wierdo » Вто 26 авг 2008 16:28


как ще се маже тая турбина


Потребителски аватар
Kingpin
Мнения: 2020
Регистриран на: Пет 30 сеп 2005 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Пловдив

Мнениеот Kingpin » Вто 26 авг 2008 16:40


Реално си слагаш механичен компресор-самоделка :roll: Най-накрая :lol: На 8-10 000 оборота тоя сешоар мисля, че ше си дуе сериозно :roll: Не знам какво налягане гониш, ама блоуоф трябва да сложиш задължително, дори ей така за твое успокоение :lol:


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12508
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Вто 26 авг 2008 16:42


Дамм това иска мазане.. и аз това се чудех преди малко.

В действителност то маже само тази част.. нали така ?
Изображение


Ако си направи хубаво колелата и да няма луфт.. сиреч трябва да види как са направени компресорите дето са на същия принцип като тази "нещото"?! Баа .. нещо не мога да си го представя .. бедна ми е фантазията за жалост :( Митак ти как го мислиш ?


Потребителски аватар
baivan
Мнения: 273
Регистриран на: Вто 06 фев 2007 13:49
Автомобил: Vento
Двигател: 1.8T
Местоположение: Разлог

Мнениеот baivan » Вто 26 авг 2008 16:59


Абе къв е тоя Дзвер бе :lol: . Как така го сметна че трябва на 10 000 оборота да се развърта? Виж дали може да изчислиш по някакъв начин дебита за тия обороти въпреки че аз не се сещам за такъв. Явно със пробване ще стане. Блоу оф си трябва задалжително. За кулер според мен май ще може и без тъй като въздуха ще си е бая по студен от колкото при обикновено турбо. Кулера може би ще поохлади допълнително но пък се увеличава пътя на въздуха(не че на тоя звяр тва ще му пречи много :lol: ) А сигурен ли си че лагерите ще издържат на тия обороти при положение че имаш и опън от страна на ремъка.


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12508
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Вто 26 авг 2008 17:04


Айде пак глупости. Абе хора.. четете ли сериозно това което пишете ?!?! Сериозно се замислете преди да пишете такива неща.... айде Велко ме развесели.. ама като прочета 2-ро такова мнение и взима да ми става тъжно вече.. :( какви пътища, какво увеличавания :( аа не.. отказвам се :(


Потребителски аватар
baivan
Мнения: 273
Регистриран на: Вто 06 фев 2007 13:49
Автомобил: Vento
Двигател: 1.8T
Местоположение: Разлог

Мнениеот baivan » Вто 26 авг 2008 17:12


Споко бе Др. Хаус нервите не са хубави за здравето нали знаеш :wink:


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Вто 26 авг 2008 17:47


Тъъй....
Пак разбунихме духовете! :lol:
относно мазането - както съм написал - ще се върти на капсуловани прецизни съчмени лагери - 10 000 оборота не са нещо сериозно - за сравнение - алтернатора се върти от ремъчна шайба в съотношение 1:2 спрямо коляновия вал, тоест една врътка на коляновия дава две на алтернатора и при сериозно изръчкване алтернатора стига 10 - 11 000 об/мин (5-5 500 об/мин на двигателя), а той е на съчмени лагери. Проблема при тях е при над 15 000 оборота - за това и си търсех ОГРОМНО турбо (като това "бебче" тука :D ) за да ми дава необходимият наддув при доста по-ниски спрямо типичен турбокомпресор обороти (турбината е за 5-8 литров дизелов мотор и ако него при 20 000 -40 000 об/мин го храни с наддув да речем 1 бар, то не виждам причина да не храни 1,8 литра с едно 0,2 бара при 8-10 000 об/мин) така не ми требват маслени линии.
Молбата ми е найкой от спецовете ако може да постнат номограми и/или формули, в които да вкарам разните диаметри, обороти, консумация и т.н и да получа изходното налягане - така ще знам къде какво да правя.
Ако ли пък някой може да изрови диаграма с характеристиките на това прасе би било направо върха!
А за блоу-оффа и аз така си помислих, ама... :lol:
ПП: Ето какво открих за турбо К36 на CZ Strakonice:
http://www.czas.cz/?PageId=201&Rada=K36
Нещо не мога да се оправя с номограмите за сега, ударете едно рамо моля!
иначе е за ТАТРА и ЛИАЗ, от 160 до 450 Киловата!


Потребителски аватар
martineli
Мнения: 1469
Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот martineli » Вто 26 авг 2008 18:20


добре тоя матор на 6100-6200 му е прекъсвача ти се надяваш при 5000 оборота тая шукария да прави 10 000 и да дава 0,2бара(което ми се струва малко невъзможно)и демек файда ше имаш от 5000-6100-6200 оборота.не спираме дотук през останалото време докато няма надув тая работа ше товари мотора и тая мощност дет ще я вадиш между 5000-6100 оборота си я загубил в въртенето на компресора самоделка.

ако граша да ме поправят

доколкото разбирам от линка при 95 000 оборота на турбината дава малко на 0.5 бара ама може и да бъркам


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Вто 26 авг 2008 18:26


много различно

Изображение


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Вто 26 авг 2008 18:30


martineli написа:... ти се надяваш при 5000 оборота тая шукария да прави 10 000 и да дава 0,2бара ....

В интерес на истината трябва да се доуточня - това налягане се надявам да го имам в диапазон 3000-4000 оброта на двигателя (най-масовите)
Както споменах в горния пост - не мога да се оправя с номограмите - ниска им е разделителната способност и не се чете, но се надявам някой запознат с тях да "преведе" на разбираем език - за него няма да е проблем като я погледне да каже основни данни като наддув спрямо консумация и при какви обороти - наистина не разчитам легендата! :oops:

Викторе, просто е различен тип мисля...
Има доста разнообразни компресори.


Потребителски аватар
martineli
Мнения: 1469
Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот martineli » Вто 26 авг 2008 18:37


Изображение

така по бива ама пак е мътно



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 124 госта