Принудително Вентилаторно... - Next Level - Стр.21

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил: Passat B35i
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vaskoto1 » Вто 26 авг 2008 22:22


мите, номограмата дето си дал, касае КПД. това може да те насочи при разчитането й. областите са приблизителните изисквания за приблизително КПД на компресора.
не можеш да играеш с обороти и да получаваш по малко или повече налягане защото принципа на машина с постоянен поток е че сгъстяването на флуида не се извършва в самата машина. тя засилва въздуха и налягането става в първото препятствие на пътя на потока. затова има т. нар. турбо лаг-не е като компресорите тип positive displacement при които флуида напуска машината сгъстен и пътя му до цилиндъра в случая не е от значение (колко е прав и колко е крив) както и не е от значение дали потребляваш налягането в момента или не-просто се вентилира и винаги има ново на разположение, и то с постоянни показатели. тука е по гъделско... процеса има...хммм...хистерезис, ако мога да го нарека...
така че за да няма дупка-трябва да има обороти, ако има много обороти-почва да има много поток...=повече налягане... ненужно...
трябва да се контролира потреблението някак, а потока да е относително постоянен...
ти трябва да се целиш в областта 80% и да се оправиш с излишъка.
задачата е контрол на потока. :wink:
тука идва т.нар. променлива геометрия в турбините. тва са лопатки на пътя на дифузора които контролират засмукването и по тоя начин-потока на изхода.
за съжаление за приложими само при дизелите заради по ниската темп. на топлата част... само поркерите са преборили бенз с променлива геометрия доколкото знам засега.




Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12508
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Вто 26 авг 2008 22:35


kingpin точно поради причината М ти поразчистих глупостите ама ги запазих в кошчето да може и други да се посмеят ;)


Потребителски аватар
Kozunak
Мнения: 2105
Регистриран на: Сря 22 дек 2004 20:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Kozunak » Сря 27 авг 2008 9:54


emmko написа:Абе остави го бе колега при по малките(от големите) дизели дето са доста повече от 10 литра турбото се върти с максимум 40 000 об/мин. и налягане 3,0 bar-а а при по големите 15-20 000 об/мин. максимум и 2,0 -2,5 bar-а налягане!Няма такова нещо 75 000 >>>...... за инфо.


Що?


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1932
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Danny boy » Чет 28 авг 2008 21:24


Квото и да се каже ,човека си е решил да пробва.Абе пробвай бе пич пък квото стане,много от нещата са били открити и доизкусорени по пътя дето се опитваш да минеш.Само знай едно нещо : Техниката е като долна курва, един номер да ти извърти целия ти живот ще опропасти.Ако едно нещо не пасва или не е на място ,всичко друго страда и се обезсмисля.
Само искам да се замислиш : ако голяма турбина я сложиш на твоя двигател,макар че е сметната за доста по мощен,и си наясно с минусите които понасяш да я докараш на 0.2 примерно,дали последния огромен минус,а именно съпротивлението на въздуха при нагнетяване от лопатките,няма да е прекалено голям залък за твоят матор със скромните 140-150NM навярно,и да земе да открадне повече отколкото да даде.Да колегата горе е цитирал по-ниски обороти на турбините за този вид двигатели /примерно 7-8л/ ама те са яки и имат сила да въртят с по-малко обороти да създадат по-силен въздушен поток заради по-големите перки/площ/.
:roll: Я земи да опиташ най добре пък ще видим.


Потребителски аватар
martineli
Мнения: 1469
Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот martineli » Чет 28 авг 2008 21:43


що ми се струва че големината на лопадките няма голяма връзка с това колко оборота требе да напрай турбината за да дигне налягане.по-скоро големите мотори ползват големи турбини с големи лопадки заради това че им трябва по голямо количество въздух(особено дизелите)и по голям дебит


Потребителски аватар
itni
Мнения: 261
Регистриран на: Пет 24 юни 2005 15:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот itni » Пет 29 авг 2008 11:52


Компресорната карта в случая може да ти служи само за ориентир...принципа е следния - избираш работна точка (обороти на ДВГ), смяташ възд. поток, който ти прави системата, избираш там някакво целево надналягане (това, което искаш да ползваш) и гледаш на картата къде попадаш. Ако си отляво на графиката - лошо, ако си отдясно на графиката - пак лошо...оптимума е (зависи от гледната точка, разбира се) при избрана работна точка около 2/3 от максималните обороти на мотора да си някъде в максималната ефективност на компресора.
Това хубаво, при теб обаче потока изгорели газове, който мотора теоретично би трябвало да направи, отпада като движеща сила, така че попадаш малко в зоната на здрача...моето мнение е, че би трябвало да няма значение с какво въртиш перката, така че ако успееш чисто технически да приспособиш компресорната част на турбокомпресора да работи самостоятелно би трябвало да има ефект. Остава въпроса - каква е целта на тая работа? Ако гониш ефективност (повишаване на КПД, мощност и оптимизиран разход) турбокомпресора има големи предимства пред мех. компресори, особено при двигатели със сравнително малък обем?


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12508
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Пет 05 сеп 2008 17:13


http://www.tuning.bg/forum/download/fil ... &mode=view

Тука има една интересна снимка .. решен е проблема с мазането


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Пет 05 сеп 2008 20:49


Иво, това е същото, което и аз смятам да правя, само дето турбото ми е от камион и стандартното тяло е ОГРОМНО! а и при очакваните обороти на турбината няма нужда от маслени лагери а само от качествени съчмени или ролкови.
Би ли постнал или пратил на лични линк към цялата тема моля те!


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12508
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Пет 03 окт 2008 22:13


http://www.tuning.bg/forum/viewtopic.ph ... a&start=75

да ъпна темата малко ;)


Потребителски аватар
ke4o
Мнения: 63
Регистриран на: Нед 29 окт 2006 11:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот ke4o » Сря 05 ное 2008 21:57


и аз да ъпна http://www.vbox7.com/play:be6962ee (дори и да е като офтопик)


c12let
Мнения: 3
Регистриран на: Пон 06 сеп 2010 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ямбол

Re: Принудително Вентилаторно... - Next Level - Стр.21

Мнениеот c12let » Пет 11 мар 2011 23:10


Момчета много сложно го мислите.Аз направих такава турбина.http://www.vbox7.com/play:8df002b4 http://www.vbox7.com/play:0f21f1de .Турбината е с обикновени лагери.Максималните обороти са към 30 000.Дори да няма налягане ефект има защото турбината има голям дебит и не тапи мотора.Това за консумацията за задвижване са глупости!Автора бих го посъветвал да сметне предавателното отношение(9:1) така при 4000об на вала е на 35 000 оборота на турбото долу горе(0,2/3 бара).Кулер не ти трябва(гледай да взима хладен въздух.Блоу офа е препорачителен самоче звука няма да е както си мислиш а ще е продължително свирене.Мога да ти помогна с чертежа за тялото за оста и лагерите.


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Re: Принудително Вентилаторно... - Next Level - Стр.21

Мнениеот Stenly » Съб 12 мар 2011 9:16


За тея пари дето ще се набият не е ли най-добре като ще се действа нискобюджетно да се сложи едно турбо с колектор от дизелов голф или пасат ,който пасва нормално вместо тея експерименти с неясен край....


c12let
Мнения: 3
Регистриран на: Пон 06 сеп 2010 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ямбол

Re: Принудително Вентилаторно... - Next Level - Стр.21

Мнениеот c12let » Съб 12 мар 2011 11:19


ако успееш за 30лв да я направиш цялата работа успех.


c12let
Мнения: 3
Регистриран на: Пон 06 сеп 2010 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ямбол

Re: Принудително Вентилаторно... - Next Level - Стр.21

Мнениеот c12let » Пон 14 мар 2011 20:49


Първо,щом става въпрос за задвижване на перката на това турбо,няма значение фадрома или трабанче я върти.Оборотите са си обороти.Тая турбина е конструирана да работи до 95-100 000 оборота(пиково)като при тия обороти прави малко над 2,5 бара.Има сравнително високо КПД-80%(както се вижда на картата е само в определени обороти и налягане).Това 1.8 моно при 6200об прави приблизително 0,09 кг/сек.Ако завъртим перката с 45 000об,имаме 0,5 бара и 0,1 кг/сек(точно на границата на сърдж линията(нетрябва да минаваме отляво на тая линия)).При 3400об имаме консумация 0,05 кг/сек което ще рече че перката нетрябва да се върти по-бързо от 30 000об(+/-)което е към 0,2 бара.Ако искаме при 3400об да имаме 0.2 бара, ни трябва предавателно отношение 8,8.Сега да видим какво става при 6200об и същото предавателно число->54560об на перката което е 0,75 бара( :bishop ).Понеже при компресорите няма уейстгейт,трябва някакъв клапан който да ограничава налягането.


Потребителски аватар
Velko
Мнения: 1453
Регистриран на: Пон 22 мар 2010 13:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Принудително Вентилаторно... - Next Level - Стр.21

Мнениеот Velko » Нед 27 мар 2011 11:09


Вие сте чисто луди :D Изчетох почти всичко по 20++ страници и много интересно ми стана.Подкрепям човека и се радвам, че има хора които се захващат с такива неща, колкото и да ги забиват всякакви специалисти.Надявам се автора на темата да успее с начинанието и от това което чета май ги чува доста нещата откъм физиката :D :да:



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта