мите, номограмата дето си дал, касае КПД. това може да те насочи при разчитането й. областите са приблизителните изисквания за приблизително КПД на компресора.
не можеш да играеш с обороти и да получаваш по малко или повече налягане защото принципа на машина с постоянен поток е че сгъстяването на флуида не се извършва в самата машина. тя засилва въздуха и налягането става в първото препятствие на пътя на потока. затова има т. нар. турбо лаг-не е като компресорите тип positive displacement при които флуида напуска машината сгъстен и пътя му до цилиндъра в случая не е от значение (колко е прав и колко е крив) както и не е от значение дали потребляваш налягането в момента или не-просто се вентилира и винаги има ново на разположение, и то с постоянни показатели. тука е по гъделско... процеса има...хммм...хистерезис, ако мога да го нарека...
така че за да няма дупка-трябва да има обороти, ако има много обороти-почва да има много поток...=повече налягане... ненужно...
трябва да се контролира потреблението някак, а потока да е относително постоянен...
ти трябва да се целиш в областта 80% и да се оправиш с излишъка.
задачата е контрол на потока.
тука идва т.нар. променлива геометрия в турбините. тва са лопатки на пътя на дифузора които контролират засмукването и по тоя начин-потока на изхода.
за съжаление за приложими само при дизелите заради по ниската темп. на топлата част... само поркерите са преборили бенз с променлива геометрия доколкото знам засега.
Принудително Вентилаторно... - Next Level - Стр.21
- Danny boy
- Мнения: 1933
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Квото и да се каже ,човека си е решил да пробва.Абе пробвай бе пич пък квото стане,много от нещата са били открити и доизкусорени по пътя дето се опитваш да минеш.Само знай едно нещо : Техниката е като долна курва, един номер да ти извърти целия ти живот ще опропасти.Ако едно нещо не пасва или не е на място ,всичко друго страда и се обезсмисля.
Само искам да се замислиш : ако голяма турбина я сложиш на твоя двигател,макар че е сметната за доста по мощен,и си наясно с минусите които понасяш да я докараш на 0.2 примерно,дали последния огромен минус,а именно съпротивлението на въздуха при нагнетяване от лопатките,няма да е прекалено голям залък за твоят матор със скромните 140-150NM навярно,и да земе да открадне повече отколкото да даде.Да колегата горе е цитирал по-ниски обороти на турбините за този вид двигатели /примерно 7-8л/ ама те са яки и имат сила да въртят с по-малко обороти да създадат по-силен въздушен поток заради по-големите перки/площ/.
Я земи да опиташ най добре пък ще видим.
Само искам да се замислиш : ако голяма турбина я сложиш на твоя двигател,макар че е сметната за доста по мощен,и си наясно с минусите които понасяш да я докараш на 0.2 примерно,дали последния огромен минус,а именно съпротивлението на въздуха при нагнетяване от лопатките,няма да е прекалено голям залък за твоят матор със скромните 140-150NM навярно,и да земе да открадне повече отколкото да даде.Да колегата горе е цитирал по-ниски обороти на турбините за този вид двигатели /примерно 7-8л/ ама те са яки и имат сила да въртят с по-малко обороти да създадат по-силен въздушен поток заради по-големите перки/площ/.
Я земи да опиташ най добре пък ще видим.
Компресорната карта в случая може да ти служи само за ориентир...принципа е следния - избираш работна точка (обороти на ДВГ), смяташ възд. поток, който ти прави системата, избираш там някакво целево надналягане (това, което искаш да ползваш) и гледаш на картата къде попадаш. Ако си отляво на графиката - лошо, ако си отдясно на графиката - пак лошо...оптимума е (зависи от гледната точка, разбира се) при избрана работна точка около 2/3 от максималните обороти на мотора да си някъде в максималната ефективност на компресора.
Това хубаво, при теб обаче потока изгорели газове, който мотора теоретично би трябвало да направи, отпада като движеща сила, така че попадаш малко в зоната на здрача...моето мнение е, че би трябвало да няма значение с какво въртиш перката, така че ако успееш чисто технически да приспособиш компресорната част на турбокомпресора да работи самостоятелно би трябвало да има ефект. Остава въпроса - каква е целта на тая работа? Ако гониш ефективност (повишаване на КПД, мощност и оптимизиран разход) турбокомпресора има големи предимства пред мех. компресори, особено при двигатели със сравнително малък обем?
Това хубаво, при теб обаче потока изгорели газове, който мотора теоретично би трябвало да направи, отпада като движеща сила, така че попадаш малко в зоната на здрача...моето мнение е, че би трябвало да няма значение с какво въртиш перката, така че ако успееш чисто технически да приспособиш компресорната част на турбокомпресора да работи самостоятелно би трябвало да има ефект. Остава въпроса - каква е целта на тая работа? Ако гониш ефективност (повишаване на КПД, мощност и оптимизиран разход) турбокомпресора има големи предимства пред мех. компресори, особено при двигатели със сравнително малък обем?
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12508
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
http://www.tuning.bg/forum/download/fil ... &mode=view
Тука има една интересна снимка .. решен е проблема с мазането
Тука има една интересна снимка .. решен е проблема с мазането
- dimitarpetrov
- Мнения: 794
- Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
- Автомобил: HONDA CR-V 2003
- Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
- Местоположение: София / Зверино
Re: Принудително Вентилаторно... - Next Level - Стр.21
Момчета много сложно го мислите.Аз направих такава турбина.http://www.vbox7.com/play:8df002b4 http://www.vbox7.com/play:0f21f1de .Турбината е с обикновени лагери.Максималните обороти са към 30 000.Дори да няма налягане ефект има защото турбината има голям дебит и не тапи мотора.Това за консумацията за задвижване са глупости!Автора бих го посъветвал да сметне предавателното отношение(9:1) така при 4000об на вала е на 35 000 оборота на турбото долу горе(0,2/3 бара).Кулер не ти трябва(гледай да взима хладен въздух.Блоу офа е препорачителен самоче звука няма да е както си мислиш а ще е продължително свирене.Мога да ти помогна с чертежа за тялото за оста и лагерите.
- Stenly
- Мнения: 1967
- Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
- Контакти:
Re: Принудително Вентилаторно... - Next Level - Стр.21
За тея пари дето ще се набият не е ли най-добре като ще се действа нискобюджетно да се сложи едно турбо с колектор от дизелов голф или пасат ,който пасва нормално вместо тея експерименти с неясен край....
Re: Принудително Вентилаторно... - Next Level - Стр.21
ако успееш за 30лв да я направиш цялата работа успех.
Re: Принудително Вентилаторно... - Next Level - Стр.21
Първо,щом става въпрос за задвижване на перката на това турбо,няма значение фадрома или трабанче я върти.Оборотите са си обороти.Тая турбина е конструирана да работи до 95-100 000 оборота(пиково)като при тия обороти прави малко над 2,5 бара.Има сравнително високо КПД-80%(както се вижда на картата е само в определени обороти и налягане).Това 1.8 моно при 6200об прави приблизително 0,09 кг/сек.Ако завъртим перката с 45 000об,имаме 0,5 бара и 0,1 кг/сек(точно на границата на сърдж линията(нетрябва да минаваме отляво на тая линия)).При 3400об имаме консумация 0,05 кг/сек което ще рече че перката нетрябва да се върти по-бързо от 30 000об(+/-)което е към 0,2 бара.Ако искаме при 3400об да имаме 0.2 бара, ни трябва предавателно отношение 8,8.Сега да видим какво става при 6200об и същото предавателно число->54560об на перката което е 0,75 бара( ).Понеже при компресорите няма уейстгейт,трябва някакъв клапан който да ограничава налягането.
- Velko
- Мнения: 1453
- Регистриран на: Пон 22 мар 2010 13:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Принудително Вентилаторно... - Next Level - Стр.21
Вие сте чисто луди Изчетох почти всичко по 20++ страници и много интересно ми стана.Подкрепям човека и се радвам, че има хора които се захващат с такива неща, колкото и да ги забиват всякакви специалисти.Надявам се автора на темата да успее с начинанието и от това което чета май ги чува доста нещата откъм физиката
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 141 госта