Не влизам много често тук във форума но видях че се е заформила тема за чипването на турбо колите.Използвам моето пасатче 1,8Т вече повече от две години и съм с чип от Боби повече от година и половина. Малка подробност - с газова система съм и там бая зор видях след чипването.
.
Та за всички, които се двоумят дали чип или не! Аз съм направо изумен от това какво се получи след чипването
Много по-пъргава и адекватна кола - 1900 кила близо екипирана с мен :). Изминал съм за това време над 50 хиляди километра и съм сменил съединителя(беше си за смяна - колата я взех от първи собственик една леля италянка и не беше сменяла нищо по нея) масла , филтри и окачването. Както се забелязва нищо свързано с турбо и други такива "много натоварени компоненти" след чипването. Признавам си, карам я много зверски и не я жаля изобщо. Бая гоненици съм правил с разни уж по модерни и нови колици :)Споделям че наистина зависи и е много относително кое кога ще се счупи. Дори при едни клиенти(след това станахме приятели) ходих и си правих тест на Дино за да видя след моите настройки по горивните карти на ГАЗ колко се е променил резултата ,който извадихме на Диното на Боби.
Ето и какво промених:
Спортен панелен филтър на K&N
нова газова рейка на HANA 1.9 om до 240 коня
К03 стокова турбина от 0,9 бара на 1,1 бара.
и разбира се 2 бутилки газ на диното:)
След чипването на колата резултатите на диното бяха:
166 коня на колелата и 248 Nm на колелата
След малките модификации от моя страна ето резултатите:
174 коня на колелата и 262 Nm на колелата.
На газ въртящия момент е по-слаб в сравнение с бензина , но пък може да се докарат повече коне с достатъчно добра настройка на газовата.
Със софта на Брезел колата на газ държи налягането на турбото над 1 бар дори и над 4500-5000 оборота. Спада е осезаем над 5800. НО! След като сложих панелния филтър нещата се промениха. Наложи се да калибрирам газовата наново заради по-голямото количество въздух. Мнооооооооооооого изчетох мнения на разбирачи за тия спортни филтри и аз мога да потвърдя, че е НАИСТИНА нужно да имаш спортен филтър.
И така! Не навивам никой , не защитавам тези - просто факти. Чипването си е избор .Усещането след това - невероятно. Все едно не е твоята кола. За да не размивам темата мисля да спра до тук. Всеки който знае какво иска и намери правилния човек, остава доволен. Аз съм доволен и дори и както споделих се изявих с малък ъпгрейд :) , но не съм бил и за секунда притеснен, че ще се счупи нещо или няма да издържи дълго след чипването.