Въздушно окачване, кое и как работи?

Теми свързани с промени по външния вид и интериора на автомобила
krisaliks
Мнения: 76
Регистриран на: Пон 27 май 2013 16:13
Автомобил: Range Rover
Двигател: m51
Местоположение: Варна

Re: Въздушно окачване, кое и как работи?

Мнениеот krisaliks » Съб 10 май 2014 20:52


И аз да добавя.
За възглавниците най- лесно е от камион от окачването на кабините или от седалките, вариантите са много и ще държат много време.
Компресора не ти трябва да има голям дебит просто защото един път като напълни бутилката(резервоара) и няма изпускане на въздух, той си стой и е ненужен компресора с голям дебит. Е друг е въпроса ако искаш като се вдига да подскача като при някои "диви" американци.
Резервоара също не трябва да има голям обем, защото един 40л резервоар примерно на 4бар събира 160л, а един 15 литров на 9-10бар съхраняма същото количество въздух, но зависи и от колата, ако е тежка и местоположението на възглавницата е на място където се изисква по- голяма сила трябва резервоар с по- голямо налягане. Бутилката може да е от самолет(ако сте упорити ще намерите от старите бракувани по нашите земи) в един друг форум колега беше използвал такава 10 литрова(от лек алуминии и тежеше 4-5кг) с максимално натоварване от 30-40бар (не е нужно толкова но толкова държи бутилката) може и от пожарогасител (2х5кг или 10кг, държат 12-13бар).
Връзките ги правете с хубави връзки (не турските със сини закопчалки, изпускат).
Управлението е малко сложно, може да се направи механично с кранчета като при автобусите и камионите, но точките малко трудно да се вземат. Действието е като поплавък, когато падне пуска въздух, а когато се вирне (вдигне) го изпуска в природата. Електронното управление е по газалско, но е и много по- сложно, отново трябват височини датчици които действат като реостат и подават информация към командния блок и от вече блока разпределя къде и колко въздух да пусне . Електронната част обаче ще е доста сложна и може да създава проблеми.




Потребителски аватар
Wrofeel_VR6
Мнения: 1670
Регистриран на: Съб 14 апр 2012 20:39
Автомобил: Passat 3B2 1.8T 20V
Двигател: AEB
Местоположение: Видин

Re: Въздушно окачване, кое и как работи?

Мнениеот Wrofeel_VR6 » Съб 10 май 2014 20:57


Да, ще бъде механично, с кранчета.С електроника има повече работа и излиза по скъпо.
За бутилката още не съм взел, търся някоя по-малка, може да взема някой пожарогасител :th_up . Сложи снимка на тази от самолет че не зная каква е. Притеснява ме ако пусна до края или оставя примерно 1, 1.5бара в възглавницата да не се прекълца. Колата тежи 1300кг.
Дали ще пусна на всякъде равномерно количество?
От долу нещата са ми ясно, но от горе не много.
С някаква гумичка или пластмасова втулка да сложа, защото ако не сложа нищо мисля че стеблото на амортисьор ще се трие в алумина, или някое лагерче?
Изображение
Ето малко снимки за размисъл.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Последна промяна от Wrofeel_VR6 на Съб 10 май 2014 21:06, променено общо 1 път.


krisaliks
Мнения: 76
Регистриран на: Пон 27 май 2013 16:13
Автомобил: Range Rover
Двигател: m51
Местоположение: Варна

Re: Въздушно окачване, кое и как работи?

Мнениеот krisaliks » Съб 10 май 2014 21:01


Слагат се май медна шайба от вътрешната страна, а от външната бронзова шайба.
Самата възглавница държи до 10тина бара (по спецификация на производителя). А иначе колата е лека, така че и в дупка най- много да стигне 5бар моментно. Снимка не мога да намеля, но бутилките за кислород също вършат работа (сега се сетих) държат до 150-200бара и има във всякакви размери.


Потребителски аватар
Wrofeel_VR6
Мнения: 1670
Регистриран на: Съб 14 апр 2012 20:39
Автомобил: Passat 3B2 1.8T 20V
Двигател: AEB
Местоположение: Видин

Re: Въздушно окачване, кое и как работи?

Мнениеот Wrofeel_VR6 » Съб 10 май 2014 22:40


Бутилката е най-лесното нещо.
Дали ще стане с тефлонова семеринга?
До колко разбрах и знам, нормалната семеринга е мека вътре и като влезе маслото/налягане я разпъва и така не пропуска, а тефлоновата е твърда.
С гумичка или семеринга ще бъде.
Имам един компресор от тоурег и може да използвам него.
На колите с оригинално въздушно окачване датчика за налягането седи на компресора.
Чудя се къде само да го сложа, на компресора си или на бутилката, ако е на бутилката няма ли да бъде далече и да лъже компресора?
Най-важния за мен въпрос е как ще бъде равно от пред и от зад(имам предвид от ляво да бъде високо примерно 20см а от дясно 23 см, на равенпът)?
Самата електроника е доста скъпа, сега мисля някакъв друг начин?
едит:датчика за налягането ще бъде на бутилката, а горе ще се слага гумичка а не семеринга


Потребителски аватар
dancing_niki
Скиора
Мнения: 2106
Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
Двигател: CASA
Местоположение: София

Re: Въздушно окачване, кое и как работи?

Мнениеот dancing_niki » Нед 11 май 2014 12:05


За равномерност в отделните мостове предполагам, че автомобила е балансиран ляво-дясно и може да се експериментира като двете предни възглавници се сложат на общ колектор и тогава налягането ще е равномерно в двете възглавници. Може допълнително да се сложат спирателни кранове след като се изравни налягането в системата да се затворят кранчетата и тогава няма да се влияят една от друга. Същото и за задния мост. За по-голяма прецизност може да се направи така че и двете линии до двете предни/задни възглавници да са с еднаква дължина. Друг вариант е кранче при възглавницата и мериш със шублера и коригираш.


grishitu
Мнения: 1106
Регистриран на: Пет 16 мар 2007 12:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Въздушно окачване, кое и как работи?

Мнениеот grishitu » Пет 13 юни 2014 9:25


Преди време и аз мислех такива работи и точно това ми беше един от въпросите който най ме мъчеше. Стигнах до извода, че е добре да са на 2 кръга(преден мост и заден мост), поради различното натоварване на двете оси. С два манометъра за двата кръга да се гласи налягането от купето. Ако не целиш отделно вдигане или смъкване на всяко колело е решение. Дължиината на магистралите едва ли ще има особено значение. Поне до това заключение стигнах. Ще следя с интерес развитието на твоето начинание. А снимките по горе твой ли са?


п.п. ако не се лъжа имаше уплътнениея точно за пневматични цилиндри, но трябва да се пита в профилиран магазин.


grishitu
Мнения: 1106
Регистриран на: Пет 16 мар 2007 12:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Въздушно окачване, кое и как работи?

Мнениеот grishitu » Пет 05 сеп 2014 14:56


Има ли продължение...?


Потребителски аватар
Wrofeel_VR6
Мнения: 1670
Регистриран на: Съб 14 апр 2012 20:39
Автомобил: Passat 3B2 1.8T 20V
Двигател: AEB
Местоположение: Видин

Re: Въздушно окачване, кое и как работи?

Мнениеот Wrofeel_VR6 » Пон 29 сеп 2014 20:58


Ще има, но не мога да кажа кога. Ще го почна пак когато си купя някой VW, в момента не искам да го причинявам на сегашната си кола.



Върни се в “Оптичен тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 102 госта