Проект Passat B5 - черен мат

Теми свързани с промени по външния вид и интериора на автомобила
srmsvetli
Мнения: 40
Регистриран на: Пон 17 фев 2014 11:44
Автомобил: Passat B5
Двигател: TDI 1.9 110 hp
Местоположение: Kyustendil
Контакти:

Проект Passat B5 - черен мат

Мнениеот srmsvetli » Нед 15 юни 2014 15:41


Здравейте колеги,
от доста време имам Пасат 4 1.9TDI 110кс.Колата в техническо отношение винаги съм я имал перфектна но външният и вид е под всяка критика.Слънцето и Майка ми й разказаха играта.
Ето го и него:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Дойде време да се погрижа за това,спрял съм се на комбинация от черен мат и черен гланц.
Цветът го видях на новото Пиаджио Беверли 300 Спорт 2014:
ето и номера на цвета:

Изображение

а ето и снимки на цвета от близо:

Изображение

Изображение

Изображение

Поръчах 250мл от боята за проба и когато дойде ще пръсна капака и ще видя как стои.

Имам един въпрос,понеже доста коли съм виждал така олюпени сигурно някой знае каква е процедурата по подготовката за боя,в смисъл стандартна процедура или има някаква фатка за да не се появи проблем след време?

Поздрави

Последна промяна от srmsvetli на Вто 24 юни 2014 22:34, променено общо 1 път.




taran
Мнения: 565
Регистриран на: Съб 21 май 2011 6:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проект Passat 4 - черен мат

Мнениеот taran » Нед 15 юни 2014 19:25


Като ремонтирам такива детайли,занулявам лака до място където не пада при шлайфането,след това филер на целия детайл и боя.
Цвета ми изглежда металик,може да ти трябва и матов лак върху базата.


srmsvetli
Мнения: 40
Регистриран на: Пон 17 фев 2014 11:44
Автомобил: Passat B5
Двигател: TDI 1.9 110 hp
Местоположение: Kyustendil
Контакти:

Re: Проект Passat 4 - черен мат

Мнениеот srmsvetli » Нед 15 юни 2014 19:58


Четох в форума една тема за Черният Мат
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=53&t=358294

Искам да споделя,аз за пръв път ще боядисвам кола(затова започвам с моята),но доста мотори съм боядисал.
Проблема ми е че камерата за боядисване е малка 3х4 метра и затова ще боядисвам на части колата.
Но това което искам да споделя е как боядисвам мата.От горе споменатата тема казват че е много трудно и доста майстори не се наемат,за мое щастие това ми е като хоби така че не съм майстор и сигурно затова ми е много лесно да го правя.Като цяло требе да си малоумен да ти потече мата но си има някой тънкости :c020 .

Така като за начало в момента имам да покажа снимки на една Веспа дето я пръснах преди седмица Бял мат-или почти.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Тук е матовата Веспа с оригиналният цвят:

Изображение

Изображение

Значи историята на тази Веспа е следната поръчах оригиналният цвят 544 но не зная как се казва на Бг.
В боята си има лак и и трябва само втвърдител и пръскаш.Лакът в боята е гланц :c020
Но дойде клиента и като я видя тъкмо матирана на водна и се влюби и поиска да я пръсна мат.Ок казах му аз ама нямах време да правя нова поръчка на боя за мат така че взех и смесих боята(тази с гланца)с матов лак на боди 2:1(2 мат:1 боя) и после втвърдител на общото количество 2:1(2 боя:1 втвърдител)и виждате ефекта.
Матова боя с нотка на гланц-не зная как да го опиша само на приглушена светлина има лека лъскавина.Това е ефектът от една ръка.Правил съм и други такива експерименти с други цветове и всичко става много лесно само от една ръка и се получава перфектен мат без лъскавина когато боята е предвидена за нанасяне и върху нея лак(не зная как се казва на тази боя но тя е без никакъв лак в нея).Боядисвал съм и по правилата нанасяне на боята и върху нея мат лак но този на бодито седи някакси зле все едно има няещо в него което го прави мат и то се вижда върху боята ,стои някакси отгоре се едно си го наръсил с пудра абе скапана работа.По моя метод боята седи в дълбочина и не се драска лесно(драска се,но не си личи-разбирасе малки драскотини).Друго когато се нанася не трябва да се нанася по стандартният начин за лак като се покрива първо леко като грундиране после прекръстване и накрая до гланц защото дърпа много бързо и не се изглажда седи леко на кратерчета,затова след като се минат труднодостъпните места и ръбчетата и ъглите нанасяш директно до гланц.Мата като дръпне дори и да си го направил по дебел се "изпарява" и от долу остава перфектна боя.Обаче основата трябва да е много добре подготвена защото зареди "изпаряването" си личи всичко и за да покриеш с една ръка трябва основата да е в подходящ цвят.

taran написа:Като ремонтирам такива детайли,занулявам лака до място където не пада при шлайфането,след това филер на целия детайл и боя.
Цвета ми изглежда металик,може да ти трябва и матов лак върху базата.


Мерси колега,да цвета е черно с някакъв сив метал в него и още нещо но седи много яко.Не искам да изглежда все едно съм минал колата с черен температуро-усточив спрей :c020
Та ще го пръсна както си знам(по описаното по горе)

Поздрави


Потребителски аватар
nokiangage
Мнения: 3374
Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
Автомобил: Passat B3 - 35i
Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
Местоположение: Плевен, Варна
Контакти:

Re: Проект Passat 4 - черен мат

Мнениеот nokiangage » Нед 15 юни 2014 22:46


Привет колега, лака е в интересно състояние наистина, но поне една добра новина - караш Пасат Б5-ца, а не по-стария Б4... Вече мърдайки с едно поколение напред качвай снимки смело при новото боядисване :drunk


taran
Мнения: 565
Регистриран на: Съб 21 май 2011 6:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проект Passat 4 - черен мат

Мнениеот taran » Пон 16 юни 2014 19:55


Демек докарал си 50% мат.Не съм имал досег със мата на Боди.Наскоро взех някакъв на Тротон,но още не съм го пробвал.
Веспата е станала много добре.
Според мен боядисването на спойлери за мотор е по-досадно от боядисването на кола.


srmsvetli
Мнения: 40
Регистриран на: Пон 17 фев 2014 11:44
Автомобил: Passat B5
Двигател: TDI 1.9 110 hp
Местоположение: Kyustendil
Контакти:

Re: Проект Passat 4 - черен мат

Мнениеот srmsvetli » Пон 16 юни 2014 21:12


Е не,50% мат се казва сатен и се прави от 1:1 мат и гланц
ето това е сатен:

Изображение

карбоновите детайли са пръснати с 1:1 мат и гланц(карбона е мое дело :c020 бялата перла също е мое дело :biggrin )
на пръв поглед е гланцово но от близо е матово много е яко не зная дали се вижда на снимката добре.
А Веспата е може би около 10% гланц и другото е мат.Все едно си намазал с нещо мата да лъска леко.
Боядисването на пласмаси го предпочитам щото можеш да си ги връткаш в ръка докато веспата е метална и требе аз да се връткам около нея и ми е много трудно да го докарам като хората,не съм свикнал и няма кой да ми покаже всичко съм си научил сам.

Ето го и Бодито Мат:

Изображение

първата икона е ясна но втората какво означава?

Изображение

тук първата икона казва че първата ръка се прави без тинер.Втората казва какъв тинер и колко процента и третата кава че вече можеш да нанесеш втората ръка разредена с 10% тинер.Обаче бояджията от когото взежме камерата ме предупреди при първият ми мат да не слагам тинер но не помня защо.

Изображение

това не се нуждае от коментар.

За сега това.
Поздрави


Потребителски аватар
jettro
Мнения: 662
Регистриран на: Съб 29 яну 2005 13:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе / Любимец
Контакти:

Re: Проект Passat 4 - черен мат

Мнениеот jettro » Вто 24 юни 2014 12:24


пасата е B5


srmsvetli
Мнения: 40
Регистриран на: Пон 17 фев 2014 11:44
Автомобил: Passat B5
Двигател: TDI 1.9 110 hp
Местоположение: Kyustendil
Контакти:

Re: Проект Passat 4 - черен мат

Мнениеот srmsvetli » Пет 27 юни 2014 22:57


jettro написа:пасата е B5


Ако бях сложил "В" пред "4"-ката забележката щеше да е уместна но айде от мен да мине.
Сега малко резултати...
добре изшкуреният капак :)

Изображение

почистен с антисилк...

Изображение

Смесих праймера с малко боя за да го потъмня за да покрие после боята от една ръка..(2:1)

Изображение

ето го....

Изображение

след минаването на водна 400;600;800 идва ред на боята...

Изображение

Изображение

смесих 250-те грама боя с 500 грама от мат-лака

ето какво се предполага че ще стане...

Изображение

ама не се знае :)
Както и да е пръснах капака НО нещо ме притеснява,както съм споменал по нагоре по ми е лесно с малките детайли и капак пръскам за пръв път и нещо не успях да настроя пистолета да го пръска равномерно в по широк участък,в смисъл свикнал съм да пръскам без да го натискам до край и да се получава ама тук натиснат до край и се едно не достигаше боя за да стане идеално гладко.Пръсках по от близо и доста бавно и не е както трябва дали заради по ниското налягане на въздуха както е описано на лака или....

Пръснах и втора ръка като разредих с 10% въпреки предупреждението от бояджия да не го правя но така си мислех че ще го пръска по лесно и така и стана но пак има какво да се желае,може би да си върна въздуха на 3 атмосвери вместо 2 на които пръсках- само за това се сещам.Дюзата е 1.3 ???
ето и пръснатият капак след 20 минути....

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

обикновено след 3-4 часа става матов и много гладък ама дали.....Ще видим утре.

Поздрави


taran
Мнения: 565
Регистриран на: Съб 21 май 2011 6:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проект Passat B5 - черен мат

Мнениеот taran » Съб 28 юни 2014 7:23


Е,при вас няма ли черен филер...Тука поне има избор на продукти,основно ползвам филери на Мипа-черен за тъмните цветове и светло сив за бяло,сребристо и т.н.Някои марки предлагат по-богата гама от цветове-син,червен,жълт,но пробите с тях нещо не им допаднаха.
Сега схванах,че смесваш базата с лака,явно работи системата,покритието изглежда равномерно.
Успех с останалото от колата.


srmsvetli
Мнения: 40
Регистриран на: Пон 17 фев 2014 11:44
Автомобил: Passat B5
Двигател: TDI 1.9 110 hp
Местоположение: Kyustendil
Контакти:

Re: Проект Passat B5 - черен мат

Мнениеот srmsvetli » Съб 28 юни 2014 14:12


Е,при вас няма ли черен филер...


Нямат да му се невиди.Питал съм и ми казаха само светло сив и тъмно сив това е ако искам има основа която се пръска преди боята и е в подходящият нюанс за цвета на боята.Ок ама гадния филер иска поне две ръце от тази основа защото винаги изпива цвета на първата ръка и остава сивеене и чак след втора е ок ама тази основа не можеш да я шкуриш(можеш ама става гадно) и въобще разправий.Затова си добавям боя в филера и става-но използвам филер с втвърдител че да стегне и боицата в него:).

Сега схванах,че смесваш базата с лака,явно работи системата,покритието изглежда равномерно.


Да става страхотно и тъй като боята е в самия лак дава лек 3д ефект и покрива много добре,дори може да се разреди още с лак за още по матов ефект но на мен ми харесва така.Станало е почти перфектно,само първата ръка понеже не успях да настроя пистолета си личи в дълбочина че не е перфектна а втората е изравнила доста добре.Значи разреждането дава добри резултати.Следващият детайл може и двете ръце да са с разредител.Ще видя.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

ето го и на тъмно с светкавица

Изображение

Изображение

Изображение

Ще го оставя на закрито за седмица и чак тогава ще го извадя на дневна светлина.

Утре ще видя какво ще сваля за боя.
Шофьорската врата е виснала с около 6-7 мм може би сантиметър и при отваряне стърже в калника някакви идеи какво да ги правя,дали се регулира вратата или ще трябва да я напъвам с нещо нагоре че да дойде на място????

Поздрави


Потребителски аватар
anonym0us
Мнения: 1721
Регистриран на: Нед 01 яну 2012 22:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ηετρϰζ

Re: Проект Passat B5 - черен мат

Мнениеот anonym0us » Съб 28 юни 2014 17:39


Колега не, че разбирам от боядисване, ама според моето око си се справил добре с капака! А относно шофьорската врата, има панти с болтове, и когато ги развиеш, можеш да си я регулираш! Не я напъвай с нищо!
Чакам с нетърпение, да сложиш капак-а и да видим следващата стъпка! :th_up


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8337
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Проект Passat B5 - черен мат

Мнениеот samo_pechka » Съб 28 юни 2014 18:40


Записвам се за темата :bowdown


srmsvetli
Мнения: 40
Регистриран на: Пон 17 фев 2014 11:44
Автомобил: Passat B5
Двигател: TDI 1.9 110 hp
Местоположение: Kyustendil
Контакти:

Re: Проект Passat B5 - черен мат

Мнениеот srmsvetli » Съб 28 юни 2014 20:15


Колега не, че разбирам от боядисване, ама


Колеги не че и аз разбирам ама става,другите детайли са по малки и с тях ще се справя по добре :)

За протокола до момента е изразходвано:

Капак
200 мл. - праймер(2:1 праймер : боя)на две ръце,но ако няма какво да запълвате може и със 100мл.Не зная цената на черния праймер ама сигурно ще е по евтино.
270 мл. - боя (2:1 мат-лак : боя)на две ръце,като втората е с разредител +10%. Според мен черната боя може да понесе по голямо количество лак 3:1.Но аз вече започнах с 2:1 и няма да променям пропорцията за да няма разлика и без това ще боядисвам на части само ще разреда и двете ръце може би +5% и втораа +10?Ще видя.
130 мл. - втвърдител(Нуовол стандарт)
Забележка:цялото количество на боята ,лака и втвърдителя е 400 мл. а +10% разредител е на останалото количество след първата ръка!
Консумативи като кит,шкурка и тн не ги смятам.

Поздрави


taran
Мнения: 565
Регистриран на: Съб 21 май 2011 6:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проект Passat B5 - черен мат

Мнениеот taran » Съб 28 юни 2014 21:17


Износва се оста на горната панта,затова увисва вратата.Наистина пантите са на болтове,но май достъпа до тези на колонката(май имаше едни отвътре) е неудобен.
Навремето,като и тук нямаше тонирани филери,и аз ги оцветявах,самоче ползвах пигмент за база,с добаването на акрилна боя филера става по-твърд и кофти за шлайфане.
Схемата с база в матлака може да я пробвам,че имам да пръскам всички пластмаси на една Витара.


srmsvetli
Мнения: 40
Регистриран на: Пон 17 фев 2014 11:44
Автомобил: Passat B5
Двигател: TDI 1.9 110 hp
Местоположение: Kyustendil
Контакти:

Re: Проект Passat B5 - черен мат

Мнениеот srmsvetli » Нед 29 юни 2014 21:44


Предна броня и двата калника вече са премахнати :c020 като ги гледам ще стигне боята и за тях преди да поръчам отново и до края на седмицата може и да я видите готова отпред.Ще видим :rolleyes

Погледнах вратата по обстойно и не е чак толкова зле,виснала е съвсем малко 2-3 милиметра дано ги обера от пантите.А проблема с стърженето в калника май е от калника,изглежда ми че е мръднал на зад а и май му помогнах зимата с крика.Беше спукана гумата и беше заледено и заснежено и понеже за пръв път слагам крик на тази кола не го сложих където трябва а по към пластмасата тази в края на прага и подхлъзна крика и май там стана белята.

Навремето,като и тук нямаше тонирани филери,и аз ги оцветявах,самоче ползвах пигмент за база,с добавянето на акрилна боя филера става по-твърд и кофти за шлайфане.


То филера така или иначе се шкури трудно,щото е с втвърдител но си прав с боица в него става малко по трудно от нормално-трудното :biggrin :biggrin :biggrin
А за пигмента не се бях сетил,тук от един магазин за бой за къщи бях взимал да си оцветя смолата черна,дадоха ми 20 мл. и свърши страхотна работа-доста е силен пигмента ама дали е подходящ за добавяне към филера?

Поздрави



Върни се в “Оптичен тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта