Наближава :arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 2019 (30. Август - 01. Септември 2019г.)

Quad BIXenon Koito-Q5 D2S King Long лупи вградени във фарове Hella Голф 3 - new project-2017

Теми свързани с промени по външния вид и интериора на автомобила
Потребителски аватар
strahil_toshkov
Мнения: 1395
Регистриран на: Чет 31 яну 2008 10:58
Автомобил: VW GOLF 3 16V LIMITED EDITION
Двигател: ABF 1997
Местоположение: СОФИЯ
Контакти:

Quad BIXenon Koito-Q5 D2S King Long лупи вградени във фарове Hella Голф 3 - new project-2017

Мнениеот strahil_toshkov » Пон 08 май 2017 22:12


Реших да пусна една нова тема че отдавна не съм писал в този раздел на форума

Повечето от вас които ме познават и знаят с какво се занимавам ще им е интересно да видят нещо ново и странно за България.

Малко пред история

За тези които не ме познават, занимавам се професионално с вграждане или замяна на Оптика (лупи) Retrofit и рециклиране на фарове

Преди около 15 месеца си смених автомобила

Дълги 7 години карах най здравия автомобил Голф 2 но поради ред причини се наложи да започна да си търся по нов пак от епохата на истинските автомобили преди 2000 година

който му е интересно може давиди историята на голф 2

тук
viewtopic.php?f=83&t=350892&p=3576088#p3576011

Мисля че намерих един голф 3
Не ми харесва модела много, но колата беше много много читава
Разбира се веднага след закупуването му започнах да мисля подходящо подобрение на светлините на автомобила

За съжаление при този модел автомобил оригинални изпълнения на фарове са с много минимално осветяване на пътя

който му е интересно може да разгледа историята на автомобила

тук
viewtopic.php?f=83&t=450443



първоначално реших да изработя пълна реплика на оригиналните фарове с вградени подходяща оптика

също така и визията за мен беше много важна - след реализирането на проекта прецених
че съм сътворил изключително лъскави хром фарове които тотално не подхождат на визията на автомобила и на епохата от която е проектиран

така изглеждаха оригинални фарове

Изображение

Изображение

Изображение



така изглеждаше след вграждане на ретрофит

Изображение

Изображение

Изображение




реших веднага че трябва да преработя малко фаровете за да може поне леко по малко да ме дразнят как загрозяват колата


това беше единственото решение за момента след производството


Изображение

Изображение

Изображение

Изображение



една малка съпоставка


ПРЕДИ

Изображение

СЛЕД

Изображение







налага ми се да работя много и не ми остава време за да направя всичко което съм решил за да започна да си харесвам фаровете

доста време се чудих на каква база да изградя нови фарове

гледах доста снимки на коли с различни модели фарове
като започнем от най масовите оригинални дву-секционни,
минем през всички модели
Тайвански реплики,
Китайски реплики, с различна визия и ужасно лошо качество на изработка
и стигнем до
оригиналните тунингови фарове за Голф 3 -
хела - липстад, селис

нищо не ми харесваше за това което бях замислил като визия и осветеност за quad bixenon

случайно ми попадна в фейсбук една снимка на голф 3 с кристални фарове на хела с визия на стокови фарове от голф 4

първоначално не ми харесаха и не ми направиха впечатление но,
в последствие след като помислих и си представих как биха изгледали след като минат през моите ръце реших да пробвам с такъв модел.

открих ги често нови в Германия - за 230 евро с доставка

но това са пари хвърлени на вятъра при положение че ще си купя отново чисто нови фарове хела и ще ги нарежа на съставните им части

потърсих доста време подходящи донори втора употреба в някакво състояние
най накрая след дълго търсене излезнаха от колега във Варна който беше удари колата и стъклата им бяха счупени.

това беше перфектно - купих ги и ето това е резултата от тях

това е състоянието на фаровете
за мен то е идеално
и без това тези фарове ще се нарежат

Изображение

Изображение

Изображение




идеята за тях е

изцяло черни фарове, брандирани на подходящи места
с 2бр биксенонови лупи или като се казва quad bixenon в секцията за къси светлини и в допълнителната секция за халогенни светлини която е запечатана при този модел фарове заради ограниченото место да се побере лупи от производителя

секцията за габаритни светлини ще се премахне изобщо.
на нейно лесно ще се вградят дневни светлини на osram с функция за дим. до 20% от мощността при пускане на габаритни светлини

единствената хромирана секция ще е оригиналната за дълги светлини


това е началото на рязането

за декоративна шапка на лупата в секцията на късите светлини съм избрал декорация с визия от Голф 7 2016г


Изображение


Изображение


най вероятно този проект ще отнеме няколко месеца защото се прави в свободното ми време
също така е свързан с изключително голямо финансиране,
изключително много поръчкови части свързани с проектирането им и изработката им преди да се ползват, също така
много много много много, рязане преправяне удължаване и рязане и преправяне и рязане и преправяне и удължаване и рязане и удължаване до като ми хареса


този път съм заложил на различни биксенонови лупи които ще вграждам във фаровете

в секцията на късите светлини ще заложа на KOITO - Q5 - KING LONG - D2S 3.0 INCH
най добрата тунингова биксенонова лупа с най високи параметри за осветеност разработвана и произвеждана до днес

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение





в секцията на габаритните светлини ще вградя стандартна малка биксенонова лупа от брана MORIMOTO - H1 - 2.0 INCH

2те лупи ще работят в една геометрична настройка и ще се допълват в зависимост от условията на пътя

като ксенонови системи ще заложа отново на 2 вида крушки

OSRAM - D2S 66240CBI - 5500K - отново с 55 вата АС баласти ЗА ОСНОВНИ БИКСЕНОНОВИ ЛУПИ Q5
YEAKY - H1 DKXV/EJ - 5500K - отново с 55 вата АС баласти ЗА ДОПЪЛНИТЕЛНИ БИКСЕНОНОВИ ЛУПИ MORIMOTO - Н1

За секцията за дълги светлини предвиждам промяна на стандарта на оригинални Н7 крушки с D2S
за да мога отново да ползвам

OSRAM - D2S 66240CBI - 5500K - отоново с 55 ватови АС баласти ЗА СЕКЦИЯТА НА ДЪЛГИТЕ СВЕТЛИНИ



вграждането на 4бр лупи в тези малко фарове е изключително сложна задача,
свързано е с много предварителни проучвания,

на първо място е важен правилния подбор на лупи за вграждане

на второ место дали е възможно да осветяват правилно лупите които са вградени във фаровете на автомобила и
всичко да е съобразено с законите за движение по пътищата в европейския съюз

на трето место е реализацията на проекта.

изготвяне на 3D предварителни проекти на конструкцията със и без вградените лупи.
това дава възможност да се прецени какво и къде в оригиналната конструкция на фаровете от вътре трябва да бъде премахнато, преместено или отново изработено.

3D комп. проект дава възможност определени детайли за фаровете в по късен етап от изработката да бъдат изрязани на лазер, изработени на фреза или принтирани на 3D принтер. (в зависимост от сложността)


и на четвърто место, след вграждането на лупите и качването на фаровете на автомобила идва най тънкия момент в реализацията на проекта

самостоятелната геометрична настройка на всяка лупа спрямо позицията на фаровете и рефлекторите на дългите светлини

тези настройки нямат нищо общо с оригиналните ръчни настройки по вертикал и хоризонтал на фаровете - те са общи за всички секции във фаровете


при вграждането най важно е всяка нова вградена секция да свети в правилно в геометрична прогресия спрямо всички останали вградени или оригинални елементи.
след тези изключително фини настройки фаровете вече могат да бъдат регулирани от оригиналните водачи.


при тези фарове не съм правил компромис с размерите на лупите

много са големи но светят изключително - този модел оптика е избран за най добрите тунингови биксенонови лупи разработени за 2016 година


няколко снимки и пояснения на тези от вас които им е интересно от изработката на фаровете

визията на фаровете с декоративни шапки тип голф 7 - 2016г.

Изображениеjpg images
Изображениеjpg images
Изображениеjpg images


на снимките изработена и монтирана планка за монтаж на основните биксенонови лупи към отрязаните рефлектори на фаровете.
планката е предвидена за геометрична настройка на лупите по хоризонтал и вертикал спрямо кривата на оригиналните рефлекторни дълги светлини

Изображениеjpg images
Изображениеjpg images


на снимките 2рата биксенонова лупа която ще бъде вградена във фаровете след няколко дни

Изображениеimage hosting over 5mb
Изображениеjpg images
Изображениеjpg images
Изображениеjpg images



за сега ми стигна времето само до тук.

дано имам повече свободно за в бъдеще за да мога да поработя по фаровете

:beer




Върни се в “Оптичен тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта