Как да монтираме табло от Голф 4 на Голф 3

Теми свързани с промени по външния вид и интериора на автомобила
Потребителски аватар
POLO GTI
Мнения: 1155
Регистриран на: Вто 29 авг 2006 20:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Как да монтираме табло от Голф 4 на Голф 3

Мнениеот POLO GTI » Пон 19 ное 2007 3:33


Арматурно табло
!!!Моля първо прочетете цялото упътване до края, преди да започнете с работата!!!
!!! Първо четете, после рушете :wink: !!!
Първо една малка мотивация като за начало, за да се знае какво ще излезе на финала


Изображение

Тук следва кратко пояснение на съдържанието, за да си скицирате бруталното протичане на дните за изпълнение:
- Кои части ще бъдат необходими
- нужни части и нужни инструменти
- кои табла могат да бъдат използвани
- какво е MFA и FIS
- демонтиране на старото табло
- Преработване на арматурното табло
- Подготовка на таблото от Голф 4 за първото „вкарване“
- Изследване на точното място на кабелите и запояването им
- „Модифициране“ на горивомера
- Сверяване на стрелката на горивомера към желаната позиция
- Преработване на пластмасата, която стои пред таблото
- Сглобяване обратно на всички части
…ГОТОВО…


Първо всички необходими части, който ше се използват
1x Табло от Голф 4
2x Букса за таблото на Голф 4
1x Температурен датчик от Голф 4
1x MFA лостче за чистачките от Голф 3


Други употребени материали и инструменти
- подходящи отверки
- клещи
- остър нож или резец
- пистолет за горещ въздух
- пособия за запояване
- поялник
- термосвиваем шлаух или изолирбанд
- мултицет


Кои табла могат да бъдат използвани
Има две различни версии на таблата от Голф 4. Табла със CAN Bus и такива, които са БЕЗ CAN Bus. Номенклатурния номер на таблата е разделен на три части, всяка от които по три части и накрая цифрите 1 или 2 - xxx xxx xxx x(x)
Първите три знака посочват модела.
1J0 Нормален километраж
1J5 Километраж с хромирани гривни
Следващите три знака посочват версията
919 без CAN Bus
920 със CAN Bus
Последните три знака посочват изпълнението
8xx km/h (Километраж в километри)
9xx mp/h (Километраж в мили)
x0x без MFA
x2x със MFA
x4x със FIS и MFA Highline изпълнение с големи хромирани гривни (табла със CAN Bus)
x8x със FIS и MFA (вероятно и за навигация) (Само табла без CAN Bus)
x9x със FIS и MFA с поготовка за навигационна система (Само табла без CAN Bus)
xx5 Имобилайзер II
xx6 Имобилайзер III
xx7 кой знае – кой знае
xx2 още едно такова число….ЗАГАДКА
xx0 нямам представа … може би без имобилайзерA празно
B Бензин
C,G Дизел
X един допълнителен X зад цифрите означава, че таблото е резервна част
По принцип могат да се монтират и двата вида табла. Проблемът е само, че таблата на със CAN Bus той повече няма да работи. Като начало трябва с помоща на VAG COM да се деактивира CAN Bus-а. Това могат само милите VW представители “на ъгъла”. На първо място това е платено и второ не е сигурно, че ще стане. За съжаление не мога да кажа нищо повече за таблата със CAN Bus. Най-добрите табла са тези със MFA и FIS. Те имат голям, общ дисплей в средата.
Пример: 1J0 919 890
Табла, които имат само MFA, имат само половин дисплей в средата
Пример: 1J0 919 825
Табла без MFA и FIS нямат дисплей в средата
Пример: 1J0 919 805
Всичко зависи от това, какво табло имате сега в колата си.
Ако вече имате MFA можете без проблем да си сложите MFA и FIS и да продължите да използвате функциите им.
Естествено, ако все още нямате MFA можете да използвате всички видове табла, но тогава няма да можете толкова лесно да използвате MFA. Тогава ще имате нужда от MFA бутони от Голф 3, които са в лостчето за чистачките.
Всеки може да си потърси табло според паричните средства, с които разполага.
Таблото с голям дисплей не би трябвало да е по-скъпо от 160-200€
Таблото с половин дисплей не би трябвало да е по-скъпо от 120-160€
Таблото без дисплей в средата би трябвало да е под 100€


Какво е MFA и FIS
MFA (Multifunktionsanzeige- Мултифункционален дисплей)
Показва на дисплея следните данни, които могат да се избират от MFA управляващите бутони:
MFA 1 показва времето от включването на контакт (след два часа се занулява/изтрива автоматично)
MFA 2 показва сумарния сбор от MFA 1 (трябва да се занули/изтрие само от Reset-копчето)
Външна температура
Среден разход на гориво MFA 1 / 2
Моментен разход на гориво MFA 1 / 2
Изминати километри MFA 1 / 2
Продължителност(време) на пътуването MFA 1 / 2
Средна скорост MFA 1 / 2

FIS (Fahrerinformationssystem- Система за информиране на водача)
Показва важни предупреждения на дисплея, придружени от зумер или гонг и съответстващи картинки!
Примери:
МОЛЯ ЗАРЕДЕТЕ – ДОЛЕЙТЕ ВОДА ЗА СТЪКЛОЧИСТАЧКИТЕ – ПРОВЕРЕТЕ НИВОТО НА МАСЛОТО -
ПРОВЕРЕТЕ НИВОТО НА ОХЛАЖДАЩАТА ТЕЧНОСТ – СПИРАЧНИТЕ НАКЛАДКИ СА ИЗНОСЕНИ –


Демонтиране на старото табло
Първо демонтирайте волана.
Ако имате волан с Airbag и незнаете, как точно трябва да го махнете, тогава можете да си го оставите на мястото му, само че става по-мудно.
Като следваща стъпка трябва да махнете капачето вляво до ключа за фаровете, за да можете да го демонтирате. В горния ляв ъгъл на ключа за светлините има чопче , което трябва да се натисне навътре.
Тогава ключа за светлините може да се издърпа напред.
Като следващо трябва да се махне втората капачка в ляво до радиото (Ако имате подгряване на седалките там се намира ключето за управлението им).
Сега вече двете винтчета в ляво и в дясно от таблото се виждат.
Те се развиват и с малко сила се издърпва пластмасата(която стои пред таблото) напред.
Сега се развиват двете винтчета в ляво и вдясно на таблото.
Вече можете да издърпате старото табло напред, за да извадите буксата отзад. С това стария километраж излиза навън.


Преработване на арматурното табло
За тази цел трябва да се поизреже с един резач пластмасата и пяната, които са вляво и вдясно зад декоративната пластмаса, която стои пред километража. Ако това става прекалено трудно, можете да нагреете пластмасата с пистолет за горещ въздух, за да омекне.


Преди------------------------------------------------------------------------След


Изображение--------------- Изображение


Като следваща стъпка трябва да се измени и долната преграда, защото таблото в долната си част трябва да дойде толкова напред, колкото е възможно. За тази цел отново с резеца правите долната преграда толкова тънка, колкото е възможно. Освен това трябва да се изреже един вертикален жлеб в средата. И този жлеб трябва да се направи в точно определена форма. Ако погледнете таблото ще видите, че в долния си край има изпъкнал свод и в средата му има чопче. Същата тази форма трябва да се изреже и в долната преграда с резеца.


Изображение


Жълтата линия показва как горе-долу трябва да се изреже преградата.
Това е най-трудната операция на цялото занимание, защото изпъкнатините (на таблото) вляво и вдясно трябва да влязат под преградата, а чопчето трябва да застане точно в преградата, за да го държи надолу и напред. Който си няма доверие, че ще го направи, по-добре да се откаже веднага, защото се подразбира, че и старото табло няма да си стои на мястото и ще бъде паянтаво, ако някакси се изреже неточно.
Таблото трябва да влезе колкото е възможно по-навътре, защото в противен случай горната част на стрелките ще бъде покрита от пластмасата, която стои над таблото. Естествено за тази цел трябва многократно да монтирате и демонтирате таблото докато не изрежете всичко така както наситина трябва.

Здраво монтиране на таблото от Голф 4
Когато долната стена обаче се изреже наистина точно ще забележите, че в долната си част той наистина се закрепя относително здраво. При това положение аз просто взех една тел и пробих пластмасата, която държи таблото, точно в ъглите отляво и отдясно. Вижте жълтата точка на снимката


Изображение



Същото се прави естествено и на дясната страна. Сега просто опънете стегнато една тел от левия държач към десния. Естествено в началото телта е пред таблото, но след това можете да я избутате към горния край на таблото, за да отиде зад него. Така държачите вляво и вдясно се опъват още един към друг и таблото се застопорява супер здраво. Не забравяйте да махнете старите метални ушички, където се е закрепвало старото табло. Но не режете пластмасата, само махнете металните кламерчета. Могат да се дадат още много варианти за закрепяне на таблото. Това е само един от многото. Само трябва да внимавате, таблото да е здраво закрепено и да не хлопа, защото е много неприятно да се трака и вибрира по време на движение.


Букса с окабеляване от Голф 3 на Голф 4
За тази цел свалих кората под волана, за да си направя повече място.
Белия сноп кабели, който беше в старото табло е най-добре да се издърпа надолу към педалите, тъй като е по-дълъг и там ще имате повече място за запояването. Тогава като начало изрежете малкото кабелно съединение на буксата и дръпнете по посока дължината на кабелите и закрепете неподвижно обвивката на буксата. Вече виждате същинската букса, където стоят числата номериращи гнездата. Също така махнете и изолацията на снопът с кабели, за да се видят единичните бели кабели.
Задачата сега е кабелите от буксата на Голф 3 да се запоят на буксите от Голф 4. Моля проверете всички кабели по два пъти, за да не стане някоя грешка.
Тук първо местата на кабелите на старата букса на Голф 3, която се състои от 28 гнезда:
1 Усезател за външната температура (Маса)
2 Сигнал за нивото на охлаждащата течност
3 Маса
4 MFA бутон за запаметяване Reset
5 Маса MFA
6 MFA бутон за запаметяване Memory
7 Сигнал за скороста ( Изход )
8 Налягане на маслото
9 Налягане на маслото 0,3 бара
10 Сигнал за оборотомера
11 12 V постоянен плюс
12 Осветление на букса 58
13 12 V при контакт
14 свободен
15 Копче за включване на MFA
16 лампа на динамото
17 Сигнал за температурата на маслото
18 Сигнал за ръчната спирачка и нивото на спирачната течност
19 Усезател за външната температура (Сигнал)
20 Контролна лампа за подгряващите свещи
21 Горивомер
22 Мигач- ляв
23 Температура на охлаждащата течност
24 Мигач- десен
25 лампа за дълги светлини
26 Сигнал за индикация разхода на гориво
27 Сигнал за скороста ВХОД (Датчик на скоростната кутия)
28 свободен


Това е означението на кабелите на буксите на Голф 4

Зелена букса
1 свободен
2 Имобилайзер 1
3 Габарити
4 CAN-Bus Екраниране
5 W-Проводник
6 Ниво за течноста на стъклочистачките
7 Износени спирачни накладки
8 Зумер
9 Гонг
10 Предупреждение за резерва на горивото
11 Сигнал за неподвижна кола
12 Изключване на климатика
13 Ръчна спирачка
14 антипреплъзваща система
15 Лампа за грешки за електроната Гас
16 Изход от релето на имобилайзера
17 имобилайзер 2
18 Сигнал за температура на маслото и предупреждение за нивото на маслото
19 CAN-Bus Висок
20 CAN-Bus Нисък
21 Сигнал за предупреждение температурата на маслото
22 свободен
23 Копче за включване на MFA горно
24 Копче за включване на MFA долно
25 Бутон за запаметяване на MFA Reset
26 Усезател на външната температура
27 CAN-Bus Висок-Изходен сигнал
28 CAN-Bus Нисък-Изходен сигнал
29 CAN-Bus Екраниране
30 Скоростомер Изход
31 Показване избраната област
32 Сигнал за разхода на гориво


Синя букса
1 Клема 15 Плюс
2 Мигач- десен
3 Скоростомер Изход
4 използване на теглича
5 лампа за резерва на горивото
6 Airbag
7 Маса
8 датчик за температурата на охладителната течност
9 Маса
10 Налягане на маслото
11 Сигнал за оборотомера
12 Лампа за динамото
13 лампа за подгрева
14 Заден фар за мъгла
15 свободен
16 Сигнал за отворен багажник
17 Дълги светлини
18 Мигач- ляв
19 ABS
20 Осветление
21 Сигнал за отворена шофьорска врата
22 Ниво на охладителната течност
23 Клема 30 Плюс
24 Маса
25 K-Проводник (за диагностика)
26 Светлина за паркиране- дясна
27 Светлина за паркиране- лява
28 Скорост Вход
29 Спирачна система
30 S Контакт
31 Колани - Гонг
32 Предупредителна лампа за изходящите газове


Сега трябва максималните 28 кабела да се свържат на двете буски. Аз рязах кабелите от буксата на Голф 3 един по един, уголвах ги и ги запоявах на пасващото му място на буксата на Голф. Може да си вземете и универсална букса, която да пъхнете в буксата на Голф 3 и да запоите кабелите на подходящите места на буските от Голф 4. Важно е да не се запоява в каналите на буксите от Голф 4, защото тогава обвивката на буксата няма да пасне повече.


Сега следва запояването на кабелите. Запоявайте кабел по кабел от буксата на Голф 3 според следния план:

Букса Голф 3----------------------Букса Голф 4---------------------------------ФУНКЦИЯ .
1---------------------------------синя/7, 6, 9, 19, 24--------------------------------маса
2---------------------------------синя/22------------------------------ниво на охладителната течност
3---------------------------------синя/7, 6, 9, 19, 24--------------------------------маса
4---------------------------------зелена/25---------------------------------MFA Reset и Memory
5---------------------------------синя/7, 6, 9, 19, 24--------------------------------маса
6---------------------------------зелена 30--------------------------------скорост- изход
8---------------------------------синя/10-------------------------------налягане на маслото
9---------------------------------не взета под внимание
10-------------------------------синя/11-----------------------------оборотомер
11-------------------------------синя/23------------------------------постоянен плюс 12V
12-------------------------------синя/20-----------------------------осветление
13-------------------------------синя/1---------------------------------плюс при контакт 12V
14-------------------------------свободен
15-------------------------------зелена/23---------------------------------MFA копче за включване
16-------------------------------синя/12---------------------------------лампа на динамото
17-------------------------------зелена/18--------------------------------- температура на маслото
18-------------------------------зелена/13--------------------------------- ръчна спирачка
19-------------------------------зелена/26--------------------------------- шъншна температура
20-------------------------------синя/13---------------------------------лампа за подгрева
21-------------------------------синя/5--------------------------------- горивомер
22-------------------------------синя/18---------------------------------мигач- ляв
23-------------------------------синя/8---------------------------------темп. на охлаждащата течност
24-------------------------------синя/2---------------------------------мигач- десен
25-------------------------------синя/17---------------------------------дълги светлини
26-------------------------------зелена/32--------------------------------- сигнал за разхода
27-------------------------------синя/28---------------------------------сигнал за скороста
28-------------------------------свободен

На кратко за включването на масите:
Позиция 3 и позиция 5 на буксата от Голф 3 могат да се запоят една за друга и тогава да се запоят наведнъж със позиции синя/7, 6, 9, 19, 24, 31 и зелена/14 от буксите на Голф 4. В последствие само трябва да се свържат с буксите на Голф 4 следните:
синя/26 десен габарит на ключа за фаровете (проверете с мултицет)
синя/27 ляв габарит на ключа за фаровете (проверете с мултицет)
синя/14 заден фар за мъгла на ключа за фаровете (проверете с мултицет)
синя/31 може да се свърже с маса, когато при подаване на контакт трябва да ”ГОНГВА”, за да не забравяте да си сложите колан.

Допълнителни функции, които могат да се свържат:
зелена/3 светва лампата за габарити на таблото
зелена/6 ниво на почистващата течност за стъклочистачките (трябва само да се монтира поплавък в казанчето за течността)
зелена/8 зумер (свири при отворена врата и включени светлини)
зелена/9 гонг (гонгва вероятно при отворена врата и включени светлини?)
зелена11 сигнал за състояние на покой (може да се свърже с централното заключване) тогава ще се заключват вратите когато спрете, но все пак не сме в Америка
синя/4 използване на теглича, ако имате такъв
синя/16 сигнал за отворен багажник (свързва се с плафона на багажника)
синя/19 ABS (само с управляващо реле, защото в противен случай лампата ще свети като при тройките)
синя/21 сигнал за отворена шофьорска врата (може да се свърже с бутона на вратата)
Когато всички кабели са свързани, може да се направи малък тест. Включете буксите от Голф 4 в таблото от Голф 4 и ги натиснете да им щракнат зъбчетата. Сега трябва да се покажат изминатите километри и часовника. Ако това не стане бързо извадете буксите от таблото и основно проверете всички кабели! Ако изминатите километри и часовника се появят ви поздравявам най-сърдечно, таблото вече работи. Тогава дайте на контакт.
Трябва да започне да мига и да “гонгва”. Сега за първи път ще видите осветлението на таблото от Голф 4….
След като запалите мотора трябва да тръгне оборотомера и да започнат да изгасват всички лампички освен жълтата кола с ключ.
Лампата е проблем, който може да се отстрани само с VAG COM. Може да се изгаси и много лесно. За целта развивате трите от задната част на таблотои сваляте предната част. Издирвате светодиода и го разпоявате.
Когато оборотомера прескача:
Ако оборотомера не работи трябва да опънете един кабел до компютъра за запалването в моторния обсег. Това е малкото нещо, което се намира върху компютъра на инжекцията. Там извадете буксата и потърсете позиция 7. (надписани са върху пластмасовата букса) Там трябва да се закачи едно кабелче на позиция 7. Това кабелче свържете с позиция 11 на синята букса от таблото на Голф 4.

Модифициране на горивопоказателя
........това утре............

Сверяване на горивопоказателя
............и това утре..............




Потребителски аватар
niks76
Мнения: 5087
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Пон 19 ное 2007 4:19


евала колега за подробното обяснение :bowdown


Потребителски аватар
Stiks
Мнения: 132
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 17:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Раднево

Мнениеот Stiks » Пон 19 ное 2007 5:13


и това го написа в 4 и 33 минути сутринта ? лолл - истински ентусиаст :shock
а сега по темата ... поздравления и едно "браво" за обясненията и за това че се занимава да пишеш.


Потребителски аватар
POLO GTI
Мнения: 1155
Регистриран на: Вто 29 авг 2006 20:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Мнениеот POLO GTI » Пон 19 ное 2007 9:36


благодаря, колеги
само искам да уточня, че не съм автор на темата, но като я прочетох много ми хареса и затова реших да я преведа...надявам се, че ще е полезна


Потребителски аватар
brabus
Енциклопедист на VW
Мнения: 11133
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот brabus » Пон 19 ное 2007 9:40


Наистина е много полезна!
Само още се чудя дали да бъде тук или в Направи си сам.
Лошото е че отговаря, като тематика, на двата подфорума :gruebel
Май за сега е по-добре да седи тук, защото е превод, а е направено от някой друг.
П.П. Евала за труда по превода! Знам колко време отнема.


Потребителски аватар
madcap
Кенанския лъв
Мнения: 6685
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 11:56
Автомобил: 1990 VW Golf 2
Двигател: APP turbo
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот madcap » Пон 19 ное 2007 9:42


Браво колега, мноо труд си вложил, похвално е :wink:


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12507
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Пон 19 ное 2007 10:10


brabus написа:Наистина е много полезна!
Само още се чудя дали да бъде тук или в Направи си сам.
Лошото е че отговаря, като тематика, на двата подфорума :gruebel
Май за сега е по-добре да седи тук, защото е превод, а е направено от някой друг.
П.П. Евала за труда по превода! Знам колко време отнема.


и аз :lol: ..

евала колега.. аз в момента още търся някоя хубава темичка за трансплант на вр6 из вортекса.. ако намерите нещо дайте да я преведа така и така си чеша панталоните цял ден поне да свърша нещо полезно..


Потребителски аватар
Vladko
Мнения: 2480
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vladko » Пон 19 ное 2007 12:23


Да обаче това е инструментното табло а не арматурното смени заглавието че се объркват хората :wink: Иначе това е доста старо аз го имам от доста време и е супер добре обяснено,но има и някои неточности!


Потребителски аватар
POLO GTI
Мнения: 1155
Регистриран на: Вто 29 авг 2006 20:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Мнениеот POLO GTI » Пон 19 ное 2007 15:58


Vladko написа:има и някои неточности!


Посочи ги, за да не се подведе някой :!:


Потребителски аватар
AnyThinG4U
Мнения: 129
Регистриран на: Сря 13 юни 2007 18:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот AnyThinG4U » Пон 19 ное 2007 18:32


и колко парички излиза цялото удоволствие? :roll:


Потребителски аватар
alpine
wheels dealer
Мнения: 3019
Регистриран на: Пон 31 яну 2005 17:41
Автомобил: L-Es
Двигател: 1H-1H-PG-1V-1Z-AJL-Cosworth
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот alpine » Пон 19 ное 2007 19:45


такааааа след като моята е с табло от голф 3....значи трябва същото да се направи май :lol: :roll:


Потребителски аватар
Kalinn
Мнения: 551
Регистриран на: Пет 09 юни 2006 20:54
Автомобил: Golf IV TDI GTI - 2002
Двигател: ARL
Местоположение: Карлово

Мнениеот Kalinn » Пон 19 ное 2007 21:16


Браво колега за подробното обяснение. :wink:
За дизелите по същия начин ли трябва да се вържат кабелите? :roll:

Последна промяна от Kalinn на Пон 19 ное 2007 23:34, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
FEN-NA-GOLF
Мнения: 342
Регистриран на: Съб 28 окт 2006 21:25
Автомобил: Golf mk5
Двигател: BKC
Местоположение: София

Мнениеот FEN-NA-GOLF » Пон 19 ное 2007 21:49


браво клега темата е супер и след време ще ми бъде от доста голяма полза :lol: 8) :lol: 8)


Потребителски аватар
POLO GTI
Мнения: 1155
Регистриран на: Вто 29 авг 2006 20:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Мнениеот POLO GTI » Пон 19 ное 2007 23:56


alpine написа:такааааа след като моята е с табло от голф 3....значи трябва същото да се направи май :lol: :roll:


точно :!:

P.S. Пеца, вярваш ли ми, че докато превеждат се сетих точно за теб...и без това не можа да сложиш от онези табла за които говорихме :wink:


Потребителски аватар
alpine
wheels dealer
Мнения: 3019
Регистриран на: Пон 31 яну 2005 17:41
Автомобил: L-Es
Двигател: 1H-1H-PG-1V-1Z-AJL-Cosworth
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот alpine » Вто 20 ное 2007 8:06


POLO GTI написа:
точно :!:

P.S. Пеца, вярваш ли ми, че докато превеждат се сетих точно за теб...и без това не можа да сложиш от онези табла за които говорихме :wink:

ами да така е , аз намирам но само бензинови .... сега ще видим какво ще се измисли :lol: :twisted: Трябва да направя колата с 2 датчика защото моята има само един .... ще има проблем с маслото иначе :)



Върни се в “Оптичен тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост