Синия МК1 20v Turbo

Раздел за най-стойностните и цялостни проекти!
Потребителски аватар
leonardo_vd
Мнения: 3018
Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
Двигател: AAA
Местоположение: Видин
Контакти:

Синия МК1 20v Turbo

Мнениеот leonardo_vd » Нед 07 фев 2010 11:18


В началото беше Голф1 ГТИ пирели 1,8 115кс. Колата беше в добро за годините си състояние за което платих скромните 800лв. С помоща на доста хора от този форум:
Drago_gt
Alpine
Пацо
Сашко
Боби
Sashobass
racing_teeem_vidin
pironski
li4o
MGM
Vladko ...............
......................
И много други колеги, колата сега е завършена и се возя всеки ден благодарение на форума и усилието на всички за помощ.
Имаше доста неща които ме дразнеха в отношението на другите към колата /те зи знаят кои са/ но това ми даде стимул да продължа напред и проекта ми да не умира заради дребни неща, за които всеки си носи греховете.
Понеже много хора не ме познават преди да напавя колата нека разкажа малко за себе си.
Когато почнах проекта не разбирах нищо от коли и задавах въпроси на които сега се чудя как съм могъл да питам. Не знаех какво да правя с колата и точно зарад това я превих дълго време. Не че сега знам много неща, но поне научих основното та да не се излагам пред колеги.

Ето някои снимки на колата след като я закупих.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Първото нещо което исках да направя е да променя изцяло визията като и придам друг цвят, рядко срещан по улуците. И така се почна с подготовката за боя.
Та веднага започнах с разглобяването на колата . Реших да издуя малко веждите та да мога да сложа джанти с по-голямо J. Ама сега ако можех да се върна щях още малко да ди дръпна навън :evil:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Подготвихме я за боя и действахме.
Изображение
Изображение
Спестявам Ви доста дребни детайли, но те са повечето козметични и вярвам не Ви интересуват много.
Та ето и резултата от боядисването и част от процеса на сглобяване.

Изображение
Изображение
Правена е аматьорската, затова косурите си проличаха на събора в Елена
Реших да орежа маховика на стария мотор за малко повече респонс на колата и от тук се започна с идеята за силош тунинг. Ако си имах и идея до къде ще стигне тази кола въобще не бих се занимавал с ДХ-а
Изображение
И така вече има боядисана 115 коньова 1-ка

Изображение

Но почна да ме сърби з повече конски сили и се сдобих с тази МК2 КР
Колата е нов внос от Италия и е в перфектното си здраве, но съдбата и бе да се разкости начасти. Сега съжелявам за тази кола,ноооооо
Изображение
МОже и да кажете че съл луд, но я разкостих за донор на мотор:

Изображение
Kp-a беше нов внос от Италия и за учудване бе със Суперспринт колектор и резонатор.
Изображение
Снимки от SWAP-a нямам, но запознатите знаят че всичко е 1 към 1 и се справих доста бързо. Вече имах МК1 КР. Благодарение на доста колеги в този форум успях много бързо да сглобя колата и междувремено да натупам една корса ХЕ

Изображение
ето и клип преди да съм навързал кабеляците по таблото
http://www.youtube.com/watch?v=hsu0PmWMbq4
Ето и някои клипове със стартове.
http://www.youtube.com/watch?v=PPN0alWxsqA
http://www.youtube.com/watch?v=Lw7oMwp23gc
Почнах да се замислям как ще спирам и напазарувах едни брембо макс, не са кой знае какво, но за нискобюджетен проект стават.
Изображение
Взе да ми се струва че колата е като на кокили и благодарениуе на един колега от VW форума си поръчах от И-Бей койловъри.Нарката е но-нейм ама по-добре от стоково окачване.
Изображение
Eто и резултата:
Изображение

Изображение
Изображение

Изображение

Изображение
КР-а бързо ми умаля и реших да потърся нещо под налягане. Не че не вървеше, но се започнаха едни проблеми с мех. инжекция и не ми се разправяше повече, а и обмислях идеята да му боцна една мега, но пък откъм пари пак идваше колкото да си сменш мотора. В един ден намерих мотор 1.8Т АГУ от голф 4 заедно със скорости и електроника.
От един сайт за широко 1.8т взех всички размери на тампони които се преправяха и се започна с монтажа.

Та необходимите части да моинтирате 1.8т на голф 1 са:

1. Двигател 1.8т Пълен комплект без тампоните
2. Скорости за предпочитане 4-кови или АБФ, Г60 ВР6
3. Полуоски и карета от Г2 ГТИ 16В /пасват идеално и не се преправят.
4. Всички тампони за двигателя и кутията от голф1 ГТИ от които само един не се преправя, но за това ще спомена по-надолу.
5. Конзолата за скоростния лост със жилата , аз ползвах такава от пасат, но става и от Г3 ГТИ 16В, Г2 Г60
6. Помпа за съединител / тук може да се импровизира/
7. Някакъв интеркулер, също може да се импровизира, но аз ползвах от мерцедес сптинтер или Вито не съм сигурен, защото ми пасна като размер.
8. Колена и тръби за турбо пътищата има ги по Илиенци, но може и да се ползват от всякакъв вид турбо коли стига да ви пасват като размер и форма.
9. Таблото с уредите от колата от която е свален мотора и ключа. Заради имобилайзера вграден в компа на мотора, но той може да се премахне или сложи емулатор.
10. Инсталацията от бошуниерата до мотора и гледайте да е за голф, защото кабелите пасват по дължина и няма да се наложи разплитане и рязане. Аз ползвах такава от пасат и доста я преправях.

Та почна се с монтирането на 1.8т, който много лесно ляга в коша на колата. Преправя се лявия тампон на мотора погледнато отпред, като се взима оригиналния тампон на 1-ката и му се заварва планка че да легне на отворите за болтове в блога. Налага се да смените и ролката за обтягане на ангренажния ремък, защото сток-овата пречи на тампона. Ролка става от КР поне аз такава ползвах. Тампона който е отпред на мотора пасва идеално и е единствения който не се преправя.
Десния тампон, който държи кутията също се преправя, но само часта която се захваща за кутията... ВАЖНО "Нито един тампон не му се променя стоковото захващане към купето" НАй-лесно се преправят когато мотора е напаснат в коша чрез предния и левия тампон, а останалите 2 се кроят на място. ТАка направих аз, но не знам може и да има и по-лесен начин.

Ето и оголения кош
Изображение

Снимка на левия тампон който се преправя и монтирана ролка от КР
Изображение

ТАка изглежда и десния тампон за кутията.
Изображение

Ето и как седи мотора.
Изображение

Така изглежда и задния тампон
Изображение

Дойде и момента с полуоските::: :screwy
Ето и разликата в чашките на Диф-а от тези на 1.8т и ДХ-а
Изображение
Намерих чашки от някакво ТДИ не знам точно от кой мотор, но паснаха идеално и не се наложи да се режат полуоските.
И вече е с оригиналните полуоски и 4-ковата кутия.
Изображение

До тук добре, но се оказват проблеми след проблеми.
Та въпросната кутия е с жила и помпа за съединителя. За целта си набавих конзолата със скоростния лост и жилата от пасат, но стават и от други вагени. Въпрос на кой какво намери.
Та тоя проблем се решава лесно само се монтира конзолата на мястото на тази с лостовете и се щракват жилата, по-сложното е с помпата за съединителя и понеже няма мк1 с помпа намирането на конзолата с педалите е мисия невъзможна. Затова си преправих сам педалите и сичко си дойде на място. Взех един друг педал и му отрязах плочката която се натиска с крак и го заварих огледално на моя, за да има къде да монтирам иопавката на помпата и същевременно да не пречи отвън в коша на сермофрена.
Ето и педала донор.
Изображение
Така ще е заварен.
Изображение
Пробих отвор за помпата, но самата ламарина е много мека и се наложи да си скалъпя подсилваща планка.
Изображение

Така изглежда монтираната планка и помпа отвън и отвътре.
Изображение
Изображение

Ето и няколко снимки на собсрвеноръчните разпънки, които сглобих.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Имах доста проблеми с окабеляването, понеже ми беше за 1-ви път, но с помоща на колеги от форума колата вече се движи всеки ден по Видинските пътища. Махнах и 4-ковото табло, което бях монтирал само зарад имобилайзера и колегата Владко ми прати емулатор и сега всичко е ОК. Благодаря му за което.
Гледам че съм пропуснал момента с турбо пътищата, но тук е въпрос на индивидуалност и импровизация. Мойте се вижда как са скроени и кулера е прикрит под предната броня да не бие на очи. Малко е по-неефективен но за сметка на това е красиво.
Най-голямата заигравка беше с монтирането на арматурно табло от голф 3 както и ръчките за мигачи и чистачки. Нямам много снимков материал, но ще се опитам да намеря нещо. Таблото като цяло е по-дълго с около 4-5см и трябва да се среже откъм страната на пасажера точно над решетката за говорител. Понеже там е най късата зона, която остава видима. Първо пробвах да е без голямата метална греда отдолу, но няка ми се стори нестабилно и взех че я напаснах и нея. Единствения проблем е парното което остана от 1-ката и привързването му към дохалките на таблото беше голям ташак но в крайна сметка успях да натъкмя да "духа" от средните решетки и обдухването на предния прозорец.
Изображение
Изображение

Сега колата изглежда така. И мисля че за сега само ще се кара. Има какво още да се желае, но това по-нататък.
Изображение

Интеркулера ми беше монтиран зад бронята долу ниско и ми идваха много дълги турбо пътищата и с доста кривки. Та ето за какво иде реч.
Преди да започна мотора изглеждаше така. С това разположение на кулера нямах друг избор за турбо пътищата.
Изображение

След като намерих място на кулера с малко шев и кройка се получи ето това. Разбира се че вече нямаше място за акумулатора и той моменталически изчезна отзад в багажника. mhihi
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Ето малко снимки от монтажа на шенкел от Г60 и апарати от ВР6. Дисковете са стари, но нагодина ще пазарувам нови.
Изображение
Изображение
Изображение
Ето и снимки с 9-ките.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Реших че колата има нужда от АБС и веднага се захванах с присаждането. Донора беше голф3 ГТИ 2Е. Смених всичко по спирачната система освен тръбичките, които при мен са 4бр. и няма нужда от добавяне на още една. Като цяло новите части се интегрират без голямо преправяне освен Сервото, което е доста по-голямо и се захваща за педала на спирачката по различен начин. Отрязах ябълковидния прът на 3-ковото серво и заварих болт с гайка, както е на ч-ката. С това работата по сервото приключи. След като вече съм монтирал предни шенкели от Г60, които са с отвор за датчик и гривни за АБС остана само да монтирам датчиците. Отзад съм с дискови спирачки от КР, които съм слагал отдавна и за мой късмет шенкела е с отвор за датчик и гривна за АБС-а. Останаха кабелите, които бяха цяла инсталация и вързването бе елементарно. В момента колата има пълноценно работещ АБС, на което много се кефя.

Ето и разликата между старото и новото серво.

Изображение

Ето и АБС-а в действие.

http://www.youtube.com/watch?v=MW1pubX2PFc
http://vbox7.com/play:f4d0ec2e

Понеже ме дразнеше как стояха 2-ковите брони и реших да си направя КЪСТЪМ калник, нещо като хибрид от мк2 и мк1. При 2-ката бронята влиза леко под калника, докато на единака калника му е равен. Та се започна с набавянето на 2 калника 2-ра ръка и любимото ми рязане с флекса. Сега съм до тук. Ето и малко снимков материал.

Изображение
Прикачени файлове
017293235.jpg
017293233.jpg
017293231.jpg
017293229[1].jpg




Потребителски аватар
leonardo_vd
Мнения: 3018
Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
Двигател: AAA
Местоположение: Видин
Контакти:

Re: Синия МК1 20v Turbo

Мнениеот leonardo_vd » Сря 02 фев 2011 18:26


Темата посъбра доста прах и нека го изтупаме.
След като бях стигнал то тази визия:
Изображение
Изображение
Изображение

Реших че колата заслужава да е истински спортист и се започна пълното разглабяне и разчистване на ненужните детайли. Идеята е да се кара на Тайм Аттак, но същевременно да е госна за движение по пътищата.
И така се почна с разглабянето.


Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Изображение




Потребителски аватар
leonardo_vd
Мнения: 3018
Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
Двигател: AAA
Местоположение: Видин
Контакти:

Re: Синия МК1 20v Turbo

Мнениеот leonardo_vd » Сря 02 фев 2011 18:28


Малко напредък:
Изкормихме цялата инсталация и всичко пречещо чистенето на купето.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение


Eто и една снимчица на път към операционната:
Изображение




Потребителски аватар
leonardo_vd
Мнения: 3018
Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
Двигател: AAA
Местоположение: Видин
Контакти:

Re: Синия МК1 20v Turbo

Мнениеот leonardo_vd » Сря 02 фев 2011 18:28


Все още е рано да се мисли за коне. Има много работа по купето.
Цялостно боядисване отвътре, както и на двигателния отсек. РоллБар тип Стриит. Целта на колата е максимум да се доближава до изискванията на КАТ за движение по пътищата и до един безопасен състезателен автомобил.
Колата ще се кара само на Тайм Аттак.
Почнахме да чистим купето от втъре и двигателния отсек. Ето няколко снимки.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение




Потребителски аватар
leonardo_vd
Мнения: 3018
Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
Двигател: AAA
Местоположение: Видин
Контакти:

Re: Синия МК1 20v Turbo

Мнениеот leonardo_vd » Сря 02 фев 2011 18:29


Махнах стойката за акомулатора, която само пречеше и бях пред дилемата къде да изместя въздушния филтър че да не пречи в коша. Дойде ми малко нестандартна идея а тя е:
Премахвам конзолата за парното на колата и се получава чудесно място зад щита между двигателя и челното стъкло.
От турбото с едно коляно влизам точно там и с една допълнителна преграда става като кутия. Самата преграда между купето и мотора също ще я дръпна 3-4см навътре в купето за повечко място около турбото, защото сега всичко минаваше на милиметри. Изрязахме също и изгнилите места, които за кола 83-ти набор са поносими.


Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение




Потребителски аватар
leonardo_vd
Мнения: 3018
Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
Двигател: AAA
Местоположение: Видин
Контакти:

Re: Синия МК1 20v Turbo

Мнениеот leonardo_vd » Сря 02 фев 2011 18:31


Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Клетката на колата е готова напълно, таблото е паснато. Още малко заварки и сме готови за боя. Работи се бавно но славно. На снимките се вижда и как пасва таблото към клетката.
Изображение
Изображение
Изображение
Поработих малко и по единия праг че имаше малко гнило и го резнах до здраво. Ето резултата.
Изображение
Изображение
Изображение




Потребителски аватар
leonardo_vd
Мнения: 3018
Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
Двигател: AAA
Местоположение: Видин
Контакти:

Re: Синия МК1 20v Turbo

Мнениеот leonardo_vd » Сря 02 фев 2011 18:33


Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


Снимките не съм ги редил. Последните са на петите на клетката към купето, които много колеги ме убеждаваха че са излишни, но аз ги направих за мое успокоение от ламарина 3мм. :oops:
Тези дни живот и здраве сме на боя от вътре и ще редим нещата.




Потребителски аватар
leonardo_vd
Мнения: 3018
Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
Двигател: AAA
Местоположение: Видин
Контакти:

Re: Синия МК1 20v Turbo

Мнениеот leonardo_vd » Чет 07 апр 2011 8:26


Малко да допълниме темата. По колата доста неща са направени и нека снимките говорят.

коша боядисан

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Изображение
Изображение
Изображение

Започнах окабеляването на ново.

Изображение
Изображение
Изображение

Дойде ред да помисля и за таблото и реших да е сим плюш.
Изображение
Изображение
Изображение

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение




Потребителски аватар
leonardo_vd
Мнения: 3018
Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
Двигател: AAA
Местоположение: Видин
Контакти:

Re: Синия МК1 20v Turbo

Мнениеот leonardo_vd » Чет 07 апр 2011 8:29


Тъй като така и така започнах сам да тапицирам реших да опъна и едно черно плюшено таванче.
Eй го на резултата:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Корите на вратите също претърпяха промени
Малко снимки от процеса :screwy
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение




Потребителски аватар
leonardo_vd
Мнения: 3018
Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
Двигател: AAA
Местоположение: Видин
Контакти:

Re: Синия МК1 20v Turbo

Мнениеот leonardo_vd » Чет 07 апр 2011 8:31


Времето се стопли и започнах довършване на интериора и прибиране на кабеляците.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Тъй като ми писна да се занимавам с ламаринени калници един приятел измисли начин как да раздуеме още и да запазиме стоковите овали и форми на калниците. Това стана с нитене на оригиналните вежди върху калника. Нитени са доста на гъсто и мисля че стана доста здраво. Ето малко снимки.
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение





Върни се в “Цялостни проекти”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост