Повишаване мощността на 1,8i mono - RP, ABS и AAM над 120PS

Раздел за най-стойностните и цялостни проекти!
Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2870
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Повишаване мощността на 1,8i mono - RP, ABS и AAM над 120PS

Мнениеот Vento » Пет 02 апр 2010 16:22


Много хора задават един и същи въпрос - как да се подсили моното. Описал съм го подробно в един друг форум, но за да не се пишат десетки тема за същото - реших да копирам синтезирано най-основните неща и тук.
Правя го с идеята да не се блъска всеки сам да открива "топлата вода", както го правих аз, защото излиза много скъпо. И се губи доста време по метода "проба-грешка".

*Моят тунинг беше на RP-двигател, на AAM е аналогично, а на ABS е малко по-лесно, евтино и ефективно заради MonoMotronic системата - електронно управление на предварението на делкото от ECU-то (както е и при AAM, но там трябва да се смени и компютъра с такъв от ABS) и плитките камери на буталата. RP-двигателите излизат или с MonoJetronic (вакуумна корекция на предварението на запалването), или с MonoMotronic (електронна корекция) според годината на производство, купето, на което е качен моторът и държавата, за която е поръчана колата.

Не забравяйте, че преди да пристъпите към тунинг, трябва да сте наясно с няколко неща - какво точно целите, от какво сте готови да се лишите и колко сте готови да платите за всичко. От завода автомобилите излизат оптимално нагласени и всяко "подобрение" (tuning) в една посока непременно води до компромиси в друга. Примерно засилването на двигателя води до ускорено износване, високи разходи за гориво и поддръжка и т.н. Подобряването на окачването с цел стабилност ви лишава от комфорт и проходимост и т.н. Големите спирачки спират идеално, но излиза скъпо и вече не може да се кара с малки джанти и гуми, защото не влизат на апаратите. Ако гоните ниско тегло, определено ще трябва да се лишите от много удобства и екстри, за да го редуцирате...
Та преди да започнете с тунинговането - трябва да сте напълно наясно с горните неща.

Първото основно нещо, преди да започнете с каквито и да е подобрения, според мен е да се направи пълна и подробна диагностика на състоянието на всяка система и агрегат, който целите да подобрявате. За да не се окаже, че се мъчите да давате стероиди на умрял кон. След това си правите преценка на пари, възможности и лишения на всеки един компонент, който подлежи на тунинг.

В следващите редове ще прочетете за моя проект, който е на 99% приключен, както и ще се опитам да дам достатъчно нагледни снимки и обяснения към тях.

Последна промяна от Vento на Съб 16 апр 2011 0:40, променено общо 6 пъти.




Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2870
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Основата на тунинга

Мнениеот Vento » Пет 02 апр 2010 16:30


Преди година реших и аз да си направя едно скромно проектче, пък и нещо по-различно от всичко правено досега. Понеже мощни и бързи Volkswagen-и има вече доста, а специално момчетата от Смолян и региона съм ги признал в разпилването на KR, ABF, VR6, turbo и де що има други бегачки, както и Боби, който не отстъпва, аз реших да търся друго, по-неизследвано досега поле за изява. Както повечето знаете, имам Vento 1,8 моно 90 коня, по което съм правил малки доработки, защото ми е ежедневна кола за ходене на работа, по магазините и на разходки и не искам да го напъвам докрай. Е, карам го и на пистата, но... определено, ако беше замислено само за там, щеше да се справя значително по-добре. Затова един ден реших да си взема подобна кола, която да си подготвя само за неделно каране, специално на Калояново. Задължително исках да е 1,8 моноинжекцион, за да се запази идеята и да докажа на разни дървени философи, че тази конфигурация не е толкова скопена, колкото те си мислят. Да е лека, евтина и задължително VW разбира се! И все пак да става след това и за каране по улиците. Разрових се в http://www.mobile.bg и набелязах 3-4 Golf-а 2-ки - отговаряха напълно на целта на проекта - евтини, леки и с желания двигател RP. Освен това ми се искаше да е и с хидравлика, че по-леко се върти по завоите. Та обадих се на първия, уговорихме се с момчето, всичко изглеждаше добре по телефона и реших да скоча до София да го видя и ако ми хареса - директно да се прибирам с него. Е - така и стана. Колата беше много добре запазена за годините си, нямаше никакви сериозни проблеми и цената беше много приемлива - 1000лв. Купих я започнах да я правя. За основа вече си имах:

- VW Golf 2 CL, 1,8i моно RP-мотор MonoJetronic, 5 скорости ATH, 2/3 врати, графитен металик;
- първа регистрация 07.08.1991г. в Германия;
- пробег по километраж - 166,000км тогава;
- "екстри" - хидравлика на волана, метален шибидах, оборотомер и дигитален часовник, цвят металик, шофьорска седалка с реглаж във височина, ел. регулируеми фарове, състезателен волан, спортно гърне някакво, CD-стерео Panasonic с 4 говорителя VW Activ, оригинални черни стопове HELLA TRESER с черна бленда между тях, -40mm пружини с нови газови амортисьори KYB-Kayaba;
- други: новите СА-номера с всички платено, всичко по колата работи безупречно (ел. инсталация, агрегати, всичко в салона, под капака и багажника), много запазена и свежа тапицерия, няма скъсано, протъркано или изхабено, прилични зимни гуми... Момчето ми го даде с всичко - аптечки, триъгълник, пожарогасител, крик, гума... абе както си му е реда.

Съдейки по износването (понеже са ми минали десетки VW-та през ръцете), колата беше доста пазена и добре поддържана. Защото много рядко се среща Golf на тия години, на който да не са му смачкани и прокъсани седалките, да му работят и 4-те жила за вdигане на предните седалки, жилата за сваляне на стъклата и отваряне на шибидаха не правят никакви мизерии, огледалата също се регулират без проблем, не му е счупено капачето на малката жабка под волана, а вътре с учудване открих сервизната папка и описание на автомобила, всичко по таблото свети ярко, топката на лоста не е изтрита, не бърка първа със задна (фиксаторът учудващо не е износен), както и лостчетата за мигачи и чистачки, да не са му смачкани страничните упори на седалището и облегалката, да му работи реглажът във височина на шофьорската седалка, да не хлопа облегалката и самите седалки в релсите, да му стоят всички дребни пласмаски по салона, да не му е рязана или изтърбушена кората на багажникът и все още да не са и скъсани гумените връвчици за вдигане, да му работят много силно амортисьорите на задния капак, да няма грам омасляване по мотора, да няма много ръжди (само на ужулени места), дъното на багажника и около резервната гума да е като ново и т.н. Просто много неща ми правят впечатление, че са точно както трябва да бъдат. При докарването от София до Пловдив останахме много учудени колко е стегнат, с каква лекота се кара, колко е пъргав и маневрен, при положение, че карам доста по-нови и съвременни коли от тази!

Имаше лек проблем с първи цилиндър - тропаше, все едно има нещо вътре, но пък си вървеше идеално, не харчеше масло. Предишният собственик ми каза, че са изпуснали някаква гайчица в колекторите и от това се е получило, после я изкарали, но шума си останал. Затова и цената беше толкова атрактивна. Но аз точно това търсех - така или иначе щях да ревизирам мотора.

Снимки във вида, в който го взех:
9.jpg
10.jpg
7.jpg
6.jpg
24.jpg

Последна промяна от Vento на Пон 12 апр 2010 23:23, променено общо 5 пъти.




Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2870
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Първоначалният вид

Мнениеот Vento » Пет 02 апр 2010 16:40


Отвътре:
3.jpg
8.jpg
11.jpg
12.jpg
21.jpg

Последна промяна от Vento на Пет 02 апр 2010 16:58, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2870
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Багажникът

Мнениеот Vento » Пет 02 апр 2010 16:52


Багажникът:
13.jpg
14.jpg
15.jpg
16.jpg
17.jpg

Последна промяна от Vento на Пет 02 апр 2010 16:57, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2870
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Идеите

Мнениеот Vento » Пет 02 апр 2010 16:52


Накратко ще изброя и какво смятах да променя, за да я позасиля малко като мощност и стабилност на пистата:
- промяна на смукателната система - колектори, моноинжекция, спортен филтър;
- леки доработки по главата - портване, полиране, пасване клапани, вал, сгъстяване;
- бутала с малка камера - от ABS примерно;
- промени по горивната система - помпа на 3 bar и външен регулатор на горивото;
- по изпускателната система - 4-2-1 колектор от неръждавейка и освободена генерация след него;
- спортно регулируемо окачване;
- възможно най-добрите спирачки, които мога да си позволя - от G60 - 280mm предни и 226mm задни дискове;
- стабилизиращи щанги - предни и задни - горе и долу;
- хубави гуми 15" на някакви по-леки джанти;
- евентуално и някакъв чип след всичко останало;
- с блок не ми се занимава на този етап, а и там потенциалът е малък срещу много хамалогия;
- ще се въздържа от екстремни неща от сорта на олекотяване на бутала, биели, колянов вал, маховик и т.н. Както и купето няма да се олекотява.

Ако всичко стане както го искам, очаквах да се изкарат поне 105-110 коня на маховика, което значи колата да върви като малките 8V GTi-ки - 107 и 112 коня. Стане ли това, ще съм много доволен и ще е моята кола за писта Калояново!

Последна промяна от Vento на Пет 02 апр 2010 22:52, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2870
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Малко козметики

Мнениеот Vento » Пет 02 апр 2010 17:14


Започнах с дребни козметики, които ме дразнеха - веднага продадох зимните 13" с джантите и сложих белите 15" - от G60. Затъмних отпред фаровете и мигачите, за да са в тон с цвета на колата и със задните стопове. Липсваха лайсничките на предните два калника - купих ги и ги монтирах.
Има малко ръждички тук-там да корегирам, но и това ще стане.
39.jpg
38.jpg
37.jpg
DSC00312.JPG


Е, не устоях да не го снимам с пернишки номера - каква Голф двойка би бил иначе mhihi :
31.jpg




Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2870
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Резултатът

Мнениеот Vento » Пет 02 апр 2010 17:20


След което се заехме с изпълнение на поставените по-горе цели. Тук описвам всичко до финалния етап, до който е достигнало, а в следващите мнения ще кача снимките с обясненията.

1. Горивната помпа мислих да я сменям с по-мощна, но се оказа, че колата е с 2 помпи - като GTi-ките (една подкачваща и една за налягане) - не знам защо, но заводско е така. И с дебит и налягане в този случай засега няма проблеми (на 2-2,5 bar го карам);
2. Регулатор на налягането на горивото - взех един ментажен, хич не съм доволен, но засега върши работа, докато не протече или не намеря по-хубав;
3. Моноинжекцията я свалих и преправих основно - тялото заводско беше с 38mm дроселова клапа, разстъргах го на 43mm и изрязах нова дроселова на този размер. Изтъних драстично (почти до 0) и оста на клапата, за да не намалява светлия отвор при максимално отворена дроселова. Главата на моното също претърпя малко оформяне и изтъняване, за да оказва по-малко съпротивление на постъпващия въздух. Дюзата е от AUDI 2,0 моно ABT-двигател. TPS-а засега не съм го променял, защото мисля, че няма смисъл - софтуерно ще му задам колко гориво да пръска;
4. Тампонът под моното също е с голям отвор - стандартните са на 38mm, този е на 41 или 42mm (забравих) - подмяташе ми се в гаража, но май ги има по магазините;
5. Смукателните колектори ги отворих доста - от 33mm на към 40mm всеки сега, като ги полирах, но не до идеално гладко. Махнах им и разни завои, които пречеха, както и отстраних таралежа за подгряването и го заместих с алуминиева тапа;
6. Главата е от AUDI 2,0 моно ABT, защото мислих, че е с по-големи клапани, но май са същите или с 1mm по-широки, вече забравих - ще проверя в нета. Портвана е доста, докарана на входовете колкото колектора, загладени ъгли и завои, полирана почти до гладко, шлайфана с 1mm и паснати легла на клапаните. Изпускателите също са отворени, но не много, защото колекторът не е много широк. Клапаните, пружините и повдигачите засега са стандартни, че спортните са много скъпи;
7. Разпределителният вал е SCHRICK 268, като мисля да търся 276 и дори 288 (най-големият възможен за стандартните хидравлични повдигачи);
8. Изпускателният колектор е неръждавейка 4-2-1 май на 55mm накрая, увит плътно с дебела термолента;
9. Наложи се да сменя и ламбда-сондата (нова BOSCH с 1 проводник), защото при свалянето прецаках резбата на старата (иначе си работи), а се оказа, че без нея моторът не може да работи правилно, дори с емулатор за газова уредба с регулиране на показателите;
10. По цилиндровия блок нищо не съм правил, защото не ми се занимаваше, а и не е перфектен - на първи цилиндър леко беше надран (вижда се на снимките) и нямах време и желание да го свалям, шлайфам, ремонтни бутала и т.н. А и сложих употребявани бутала - само с нови основни и биелни лагери (стандартни) и сегменти (стандартни);
11. Буталата смених с такива от 1,8 ABS-двигател, защото на RP са с 8mm дълбока камера, а на ABS са само с 4mm - за повишаване на степента на сгъстяване (9,0:1 при RP и 10-10,5:1 на ABS - различните източници я дават различно - 10 или 10,5);
12. Генерацията е изцяло освободена - след колектора върви права алуминизирана тръба на 55mm (ако не се лъжа - ще я измеря пак) до задния мост, където прави леки чупки над него и влиза в задно гърне REMUS, оригинален за G60. Звукът е неповторим;
13. Сложих спортен филтър - немски на INXX, защото ги харесвам тоя модел, с алуминиево гофре ф125mm му закарвам директно в него студен въздух от предната решетка, която леко отрязах, за да пасне точно;
14. Направих си раздвижено ангренажно колело, с което да премествам (ако е нужно) фазите на вала - от -15 до +15 градуса;
15. Умувам и по въпроса с предварението на искрата - дали да го променям или да я оставя на заводските стойности. За целта съм си разграфил делкото и пробвам от 0 до 30 градуса;
16. Качихме колата на дино, където да оптимизираме софтуерно впръскването на горивото, предварение и налягане на горивото;
17. Беше с нови газови амортисьори KYB - KAYABA EXCEL-G и пружини -40mm, минах през регулируемо JOM, но вече е със спортно регулируемо винтово окачване KW INOX Variant 2. Замислям се да сменя и всички тампони по окачването с полиуретанови, включително и на McPherson-ите отпред (около 300 EURO пълен комплект от BONRATH);
18. Сложих горна разпънка на бомбетата JOM - алуминиева с реглаж в средата, задна WEICHERS, може и долна на носачите да сложа скоро;
19. Регулируем shortshift с 3 позиции - за по-малък ход напред-назад на лоста на скоростите. Обмислям дали да променя и страничния ход;
20. Заводските стоманени 13"-джанти веднага ги разкарах, че стояха ужасно. Сега колата е с 4 чифта други колела:
- алуминиеви 15" джанти VW Estoril (заводските на Golf 2 G60/Passat B3 G60/Corrado G60) - петолъчките, вече с гуми Federal SS595 RS-R 195/50-15" - полусликове за сухо.
- още един комплект същите джанти Estoril - за мокри гуми.
- на другите оригинални VW G60 лети 15"ки Sebring, боядисани прахово бели, има зимни гуми Continental ContiWinterContact TS790 размер 185/55-15".
- а за градско взех едни RH Typ ZV 7,5Jx16" ET 35 с гуми 215/40-16" FALKEN FK-451;
21. В момента е с фланци за разширяване на следата - 10mm отпред и 8mm отзад с нови дълги болтове;
22. Спирачките смених отпред от 239x10mm (плътни) на 280х22mm (вентилирани) от Golf G60 с GIRLING 54 апарати (имам и GIRLING 60 - двубутални, но са много тежки и вероятно няма да ги качвам, а и с 54-ките спира брутално), отзад от мост с барабани към цял заден мост със стабилизираща щанга от Golf GTi с дискове 226х10mm и GIRLING 38 апарати. Засега ги сложих с дисковете и накладките, с които си дойдоха (отпред с REMSA накладки, отзад купих нови - пак REMSA - за временно), защото има още живот в тях, но мисля да ги сменям с дискове Zimmermann и накладки EBC или Ferodo Premier. Кантар нямаше, защото някой го беше махнал, но аз си го монтирах - да не върти задницата. Сложих и нови жила за ръчната от NK. Спирачната помпа я смених с нова на 25,4mm от T4 и LT (без ABS). Спирачната течност сменихме с ATE Typ 200. Исках и метални спирачни маркучи, ама ми писна и сложих нови стандартни гумени. Ако на пистата спирачките загряват, имам идея и за тръби за охлаждане на предните спирачки;
23. Кабели, свещи (NGK BUR6ET), делко, всичко е оригиналното, защото работят добре и са в норми. Смених палеца и капачката с нови BOSCH, че старите бяха нагорели малко. Изчетох доста в нета за "плазмено запалване", което теоретично усилва искрата, но още съм с противоречиво мнение за него и се колебая струва ли си парите. Вакуумното делко обаче във високите обороти не е ефективно и взех електронно. Вече е е монтирано ECU от Passat B3 MonoMotronic (електронен аванс). Обмислям дали да не сменя и бобината и комутатора с новия модел за Motronic. "Студени" свещи също са под въпрос;
24. Маслените пари от вентилацията на главата съм ги отвел с маркуч в метална тубичка да се събират, че при тоя напилен мотор, а и не перфектен като гладкост на повърхностите вътре - идват малко в повечко - да не бъркат сместа;
25. Капачката на моното я смених с такава от ABS двигател, защото е малко по-голяма и теоретично при рязко подаване на газ ще има по-малко съпротивление на входящия въздух (на практика едва ли има разлика, но я имах и я сложих);
26. Иска ми се да сложа и читав ключ-маса (за всеки случай), но "аксесоарните" тунинг боклуци са само за красота, а истинските камионски над 150-200А са много големи, грозни и скъпи. Вече е закупен, предстои да го монтирам;
27. Сложих спортен колан SCHROTH, който почти не ползвам - но да го има, не ми пречи - стои си под седалката и като ми трябва го издърпвам;
28. Венци промени софтуерното ограничение на оборотите от 6200 и сега е на 7,000U/min;
29. Монтирах и външен алуминиев оребрен охладител на масления филтър - да охлажда маслото малко;
30. За още по-добро и ефективно охлаждане на маслото монтирах и маслен радиатор, оригинално вграждан на Golf 1 GTi с фланец под тялото на масления филтър от Volvo с вграден термостат;
31. На таблото монтирах още едно копче от реотани за задно стъкло, от което да се пуска принудително перката на водния радиатор, ако се налага;
32. Сложих и големия спойлер от GTi под предната броня - и за красота, и с надежда да обдухва по-добре масленото радиаторче;
33. Монтирам и датчик и уредче за налягане на маслото, а с дигиталното табло DigiFiz с MFA ще следя и температурата му;
34. Монтирах маслена помпа от KR;
35. Монтирани ламбда-монитор (за следене на сигнала от ламбда-сондара) и ламбда-емулатор (за манипулиране на сигнала);
36. Спортна седалка Scheel-Mann - Germany, спортни седалки дълбоко RECARO, полукожен салон от Golf Rallye;

Ами май това е в основни линии по проекта, ако се сетя нещо впоследствие ще допълвам. В следващите мнения ще качвам снимки с обяснения.

Много силно се надявах и си мечтаех да изкара поне 110-115 коня на маховика, а защо пък не и повече (от заводските 90)... А иначе теоретично всяка една доработка "качва" по 5-10 коня - вал, колектори, бутала и глава, моното, чип и т.н. Но на практика не е съвсем като в рекламите, иначе трябваше да имам поне 140 коня :D Но сега върви и се развърта много по-добре от стандартния мотор.
На 19 и 20 март правихме дино-рънове при Венци (Madness Motorsport) - оптимално успяхме да я настроим на 109,2 коня, защото има рязко пропадане на мощността от 4,500 до 5-5,200U/min и сме почти сигурни, че делкото се омотва там. Като ми дойде музата ще сложа другите делко и компютър и мислим, че може да се настрои към 115-120 коня и да няма пропадане в тоя диапазон. Което ако стане - ще бъде супер идеално.
На 21.03. карах на TimeAttack на Калояново, вървеше прилично до към 120км/ч, после малко баваше от делкото, ноооо по-сериозният проблем беше, че гумите за писта не дойдоха и карах с изхвърлени боклуци, при това различни и едната спукана (помпехме я през 4-5 обиколки на по-високо налягане, та да кара) и едва успявах да владея колата по завоите. Допълнително пък пренатегнатият регулатор ми въртеше задницата на всяко по-рязко натискане и се наложи да спирам по-рано и плавно.
Въпреки всичко - даде 1:05:99, което не е отчайващо зле, предвид ситуацията. Таргет ми е 1:04:00 - тагава ще съм доволен от колата и от себе си.
На VW-събора успях да сваля до 1:05:04, въпреки дребни проблеми.
На свободните тренировки на 27.06.2010 - време 1:04:68. Работи се за под 1:04:40...

Кефя се, че ако всичко се получи както го планирам, ще съм изкарал повече коне, по-бързо ускорение и еластичност дори от Oettinger - които определно са едни от боговете на тунинга на VW - те вадят 110 коня, аз ги подминах - http://www.vwclub.bg/~tyan/motorsport/abs.htm (благодарение на Tyan).

Последна промяна от Vento на Съб 12 фев 2011 23:15, променено общо 36 пъти.




Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2870
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Смукателен колектор и глава

Мнениеот Vento » Пет 02 апр 2010 19:46


Започвам с портването на смукателните колектори, разликата между заводския и разширения отвор е видна:
Изображение
Изображение
Изображение

Тук много не се разбира какво е, но това е другия му край - под моното - където махнах таралежа и сложих тапа, а на снимките се вижда отварянето и махането на завоите:
Изображение
Изображение

Продължаваме с портване на главата:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

След като ги отворим на желания размер, ги полираме:
Изображение
Изображение

Главата след шлайфането изглежда така:
Изображение
Изображение
Изображение

Преди качването й се препасват клапаните и се слагат новите им гумички и гарнитури:
Изображение
Изображение
Изображение

Последна промяна от Vento на Пет 02 апр 2010 20:31, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2870
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Бутала, изпускателна система, моноинжекция

Мнениеот Vento » Пет 02 апр 2010 20:09


Подготвяме и изпускателният колектор, за да може заедно със смукателния да се монтират на главата, а тя - върху блока:
Изображение
Изображение
Изображение

Намотаваме го старателно и стегнато с термоизолационна лента:
Изображение
Изображение
Изображение

Вече сме монтирали буталата с плитките камери в блока, заедно с новите лагери и сегменти:
Изображение
Изображение
Изображение

Тук снимах надрания първи цилиндър, вижда се къде е драло буталото. Но не ми се правеше ремонт:
Изображение
Изображение
Изображение

Монтираме внимателно смукателния и изпускателния на главата, след което нея на блока и сме почти готови с грубата работа:
Изображение
Изображение

Тук започва часовникарската работа - разстъргването на моноинжекцията. Разликата между стандартното моно и разпиленото тяло:
Изображение
Изображение
Изображение

Разликата между дроселовите клапи и осите им:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

И лека заигравка с главата на моното:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

След монтирането на моното, колата може да се запали и да се прави изпускателната система. Аз реших да е права тръба с крайно гърне и бях неверотно приятно очарован от резултата - тиха при нормално каране, но достатъчно добре издухва на спортно шофиране:
Изображение
Изображение
Изображение

Последна промяна от Vento на Пет 02 апр 2010 20:33, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2870
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Окачване и спирачки

Мнениеот Vento » Пет 02 апр 2010 20:29


След като оправихме и изпускателната система, преминахме към монтаж на новото регулируемо окачване и спирачките:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Преминаване от сток спирачки към усилени такива:
Изображение
Изображение
Даже работим на немски вестници, защото са по-качествени от българските:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
... и изолиран (незнайно защо - не от мен) - регулатор:
Изображение

Последна промяна от Vento на Вто 06 апр 2010 8:19, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2870
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Спирачна помпа, маркучи и спирачна течност

Мнениеот Vento » Пет 02 апр 2010 20:43


След всичко това последва замяната на спирачната помпа с максимално голямата възможна за модела, нови всичките 6бр. спирачни маркучи, жила на ръчната, спирачната течност ATE Typ 200 и обезвъздушаване:
Изображение
Изображение
Изображение

Features/Benefits of ATE TYP 200 Amber Brake Fluid:

Boiling point minimum: 280 C / 536 degrees F
Wet boiling point minimum: 198 C / 388 degrees F
Viscosity at -75,56 C / -104 degrees F: max 1,400 mm 2/5
Designed to last up to 3 years under normal highway driving conditions

Изображение

Е НЯМА ТАКОВА СПИРАНЕ! Точно този ефект исках да постигна - педалът е доста твърд и има ход само 2см. Точно като на по-новите коли от VW-Group - след 1997г. и като на BMW, Mercedes и други с хубави спирачки. Горещо препоръчвам на всички, които не харесват спирането и основно мек и потъващ педал, който хваща чак ниско долу - първо да сменят помпата (не е нужно да е 25,4mm - доста е трудна за градско каране, по-добре НОВА 23,84mm - не са скъпи) и после да мислят за скъпи ъпгрейди на големи дискове и апарати.

Ето ги и GIRLING 60 - за всеки случай да има, ако някой ден реша да ги сменя. Но май ще ходят на другия проект... mhihi
Изображение
Вече и боядисани в сребристо и напълно рециклирани (сменени всички гумички и раздвижени):
Изображение

Последна промяна от Vento на Нед 09 май 2010 9:11, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2870
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Раздвижено ангренажно колело и ремъци

Мнениеот Vento » Пет 02 апр 2010 21:01


Дойде ред и да сменим ангренажния ремък с ролката, другите два ремъка и сложих раздвиженото ангренажно колело:
DSC00320.JPG

IMG2114.jpg


... след което и горната алуминиева разпънка с реглаж в средата:
IMG2113.jpg




Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2870
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Докарване на свеж въздух и отвеждане на маслените пари

Мнениеот Vento » Пет 02 апр 2010 21:20


Към края трябваше да направя така, че като се натовари моторът, максимално бързо да му се доставя колкото може повече и колкото може по-хладен въздух. За целта малко отрязах решетката, монтирах фланец, на който алуминиево гофре ф125mm директно в спортния филтър и по-голямата капачка на моното - от ABS:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Монтирането на маркуч за отвеждане на маслените пари в метална тубичка според изискванията на FIA (естествено - оригинална VW - VAG Group):
Изображение
Изображение




Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2870
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Динотестове и настройки

Мнениеот Vento » Пет 02 апр 2010 21:37


На финала сме на диното - за тестове, настройки - и разбира се - часът на истината! Какво всъщност сме постигнали...
DSC00321.JPG

DSC00322.JPG




Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2870
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Гуми и колела

Мнениеот Vento » Пет 02 апр 2010 21:46


Колата разполага с четири чифта колела:
- Зимните са 6Jx15" ET 35 от G60 - SEBRING , боядисани прахово бели, с гуми Continental ContiWinterContact TS790 размер 185/55-15";
- За писта са другите G60-джанти - ESTORIL 6Jx15" ET 35. Гумите са Federal SS595 RS-R 195/50-15". Има и още един комплект същите джанти ESTORIL, на които ще монтирам някакви гуми за резервен вариант или за тренировки;
- За градско взех едни RH Typ ZV 7,5Jx16" ET 35 с гуми 215/40-16" FALKEN FK-451;
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Последна промяна от Vento на Вто 25 май 2010 7:38, променено общо 3 пъти.





Върни се в “Цялостни проекти”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост