Повишаване мощността на 1,8i mono - RP, ABS и AAM над 120PS

Раздел за най-стойностните и цялостни проекти!
Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2870
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Re: Повишаване мощността на 1,8i mono - RP, ABS и AAM - до 115PS

Мнениеот Vento » Съб 26 юни 2010 18:59


Сложих часовника от Lada за налягане на маслото. Монтирах го малко селски със свински опашки, но е пробно, за да тествам утре какво ще показва на пистата. Ако се държи коректно като стойности, ще му измисля хубаво място и красиво закрепване:
DSC03413.JPG

DSC03414.JPG

DSC03415.JPG


Явно на тъпите руснаци всичко им е обратно на нормалните коли, защото като вързах датчика за ниското налягане на маслото (на 0,3bar), вместо да гасне лампата на уреда, тя свети при нормално налягане, а като падне - угасва... Руска му работа ей, никога няма да се научат да правят коли. НИКОГА! :dummy: Дай им да пият и да ходят на разходки в космоса... mhihi




Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2870
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Re: Повишаване мощността на 1,8i mono - RP, ABS и AAM - до 115PS

Мнениеот Vento » Нед 27 юни 2010 17:35


Пробите днес минаха добре и според очакванията - вече сме в "четворките"... Въпреки времето - доста ръмеше и пистата беше влажна, успях да направя само една бърза сесия (от 3-4 общо), но вече имам три времена под 1:05 (в останалите обиколки застигах други коли), а най-доброто е 1:04:68. Вече съм сигурен, че може да падна до 1:04. Има още малко неща за донастройване и ще сме в ниските "четворки".
Налягането на маслото е идеално, температурата също се стабилизира с радиаторчето и вече харчи много по-малко масло.
DSC03433.jpg

DSC03425.JPG


Вече времената са качени официално и в сайта на писта Дракон:
Времена 27.VI.2010
Класиране стрийт - генерално, S1 до 1600см3, S2 до 2000см3 и S3 над 2000см3
Колата попада дори в Топ 20 на генералното класиране на стрийт-клас и на 4-то място засега в S2, при положение, че има много по-силни автомобили! :applause:




Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2870
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Re: Повишаване мощността на 1,8i mono - RP, ABS и AAM - до 115PS

Мнениеот Vento » Пон 19 юли 2010 8:35


Новото от миналата седмица е, че смених задното гърне SuperSprint с оригинален нов REMUS за Golf 2 G60.
Звукът сега е размазващо свиреп :twisted: :twisted: - боботи басово на празен ход и се реже двойно по-силно на обороти.
Уникално е, много съм доволен! Според механиците - трябва и да върви една идея повече.
Само малко ме дразни, че стои по диагонал накрайникът, но така е серийно на всички GTi/G60. Другото повече ми харесваше - накрайникът направо.
DSC3471.jpg

DSC3472.jpg

DSC3473.jpg

DSC3474.jpg

DSC3475.jpg




Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2870
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Re: Повишаване мощността на 1,8i mono - RP, ABS и AAM - до 115PS

Мнениеот Vento » Пон 19 юли 2010 9:51


Днес се занимавам с "направи си сам" ламбда-монитор (Air-Fuel Ratio Gauge). След като на дизайн не си харесах никакви готови, реших да си сглобя сам по една схема от нета - елементарно е - има един чип, няколко съпротивления и кондензатори, 10 диода за индикация и 2 тримера за настройка. А и се вдъхнових от една готова, която изглежда перфектно, но е много скъпа (над 150лв. :horror: ). Използва се празна капачка на таблото на Golf 2, отляво на радиото - до копчетата за реотани и халогени.
Изображение

Та ето я схемата, всички елементи + платка струват под 10лв.:
Изображение
Малко снимки в процес на работа (диодите са наредени само за да премеря отвора, иначе ще са по цветове и изравнени):
DSC3500.jpg

DSC3501.jpg

DSC3502.jpg

DSC3503.jpg




Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2870
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Re: Повишаване мощността на 1,8i mono - RP, ABS и AAM - до 115PS

Мнениеот Vento » Пон 16 авг 2010 9:52


Вчера покарахме доволно на пистата. Колата се държеше уникално, много съм доволен - дори приятно изненадан. При подаване на газ в завоите реагираше мигновенно и бурно, на моменти даже отнемах малко газта. Голямо удоволствие е да се кара - не съм виждал друг мотор 8V, особено пък моно, да се цепи така. С новото гърне май доста шум вдигнах, но вътре не се усеща. Колата определено е по-отпушена с него, усеща се! Дори прегоряха и се разтопиха всички гумени тампони по изпускателната система и се наложи да импровизирам на място с тел. mhihi
Времената пак бяха в порядъка на 1:04:74-1:05 мин. Доста жега беше, асфалт над 50 градуса и гумите приплъзваха, но въпреки това - страхотен Трак Дей! Не свалихме времето, но пък потренирахме добре.
И с това охлаждане на маслото харчи много по-малко.
Снимки и клипчета нямам - счупихме фотоапарата (за кой ли път...).

В петък следобед ходих до Автосервиз Пенев (на Кукленско шосе в Пловдив), за да замерим налягане на маслото, защото тия показатели на Ладовия уред силно ме съмняваха. Искам да изкажа огромните си благодарности към механиците там, Рацата и специално към г-н Йоно Йонов, че ме приеха веднага, без записан час и без да чакам и свършихме работата бързо, качествено и евтино! :bowdown :bowdown :bowdown Въпреки, че беше петък следобед и явно си имаха достатъчно работа! :да:

Измерените стойности са:
- празен ход ~800U/min - 1,1-1,2bar;
- 1200U/min - 1,6-1,7bar;
- 2000U/min - 2,0-2,2bar;
- 3000U/min - 3,0-3,1bar;
- 4000U/min - 4,0-4,1bar;
- над 4500U/min до 7000U/min - 4,5-4,6bar;

Което и на мен, и на механиците се стори много добре и в нормите. Реално ладовият уред показва двойно (незнайно защо - с ладов датчик е)!




Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2870
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Re: Повишаване мощността на 1,8i mono - RP, ABS и AAM - до 115PS

Мнениеот Vento » Чет 19 авг 2010 21:16


Времена 15.VIII.2010 - доста по-силни коли сме изпреварили - състезателно Пежо 106, Субару Импреза 2.0, Opel Kadett 2.0, Фокус 2.0, БМВ 325 Е30 2.5i, Лотус Elise Sport, Нисан 300ZX и др... :D Не е зле за скромната моноинжекцийка! :)




Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2870
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Re: Повишаване мощността на 1,8i mono - RP, ABS и AAM - до 115PS

Мнениеот Vento » Нед 26 сеп 2010 19:59


Днес пак се позанимавах малко с Голфа, монтирах си най-накрая ламбда-монитора, работи ИДЕАЛНО! Цялата работа ми излезе 10лв.
Благодарсно за кой ли път на Радо (radotom) за помощта да сглобим схемата. :bowdown :bowdown :applause: И на Кирчо за лепенката! :bowdown :bowdown :bowdown
И ламбда-емулаторът (за газова уредба mhihi ) е вързан по веригата - за ръчна корекция на сигнала, ако е налага.

Подготвям и спортна седалка, като ще използвам долната част (шините) от оригинална от Голф 2 с реглаж на височината (благодарение на dinkonikolaev :bowdown ), а отгоре ще монтирам тунинговата. Снимки - като стане!

Преди 2 седмици пък слагах един вал ABT Suko 285 градуса, но нещо не успяхме да го настроим както трябва и го махнах. Може би опитите ще продължат обаче... mhihi
Изображение
Изображение
DSC00343.JPG

DSC0342.jpg




Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2870
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Re: Повишаване мощността на 1,8i mono - RP, ABS и AAM - до 115PS

Мнениеот Vento » Сря 29 сеп 2010 11:14


Днес ще се позанимавам да преправя спортната седалка. Марката й е Scheel-Mann (Germany).
Основата вече е обезкостена и подготвена, от седалката също са отстранени всички излишни шини и елементи за закрепяне. Трябва да заваря 2 нови шини към основата на VW, които посредством 10-те оригинални болта да захващат самата седалка към основата. Височината в този вариант идва точно колкото заводската седалка, а и тази основа позволява реглаж във височина.
После отива за претапициране, че е прокъсана.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение




Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2870
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Re: Повишаване мощността на 1,8i mono - RP, ABS и AAM - до 115PS

Мнениеот Vento » Съб 02 окт 2010 21:15


Завчера преработихме основата на седалката, като заварихме яки шини с дупки за монтаж към самата седалка и я подсилихме допълнителни с шини, за да не се скърши по завоите от скромните ми 110кг.
Днес я пръснах с черен лак, макар да е отдолу и да не се вижда - да не ръждясват заварките, а и за красота все пак.
Чакам към вторник тапицерът да е готов с новата дамаска, а стругарят - с фланците за колелата.
DSC0345.jpg

Изображение046.jpg

Изображение047.jpg

Изображение048.jpg




Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2870
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Re: Повишаване мощността на 1,8i mono - RP, ABS и AAM - до 115PS

Мнениеот Vento » Пон 04 окт 2010 15:31


Взех седалката от тапицера, не си е свършил перфектно работата, има дребни забележки, но горе-долу става. Тия дни ще я монтирам на колата и ще снимам как стои:
DSC347.jpg

DSC348.jpg




Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2870
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Re: Повишаване мощността на 1,8i mono - RP, ABS и AAM - до 115PS

Мнениеот Vento » Пет 08 окт 2010 16:47


Днес остана време да монтирам спортната седалка и алуминиевите фланци за разширяване на следата - отпред 2х 10mm, отзад 2х 8mm засега. Така би трябвало следите да са 1433+20mm отпред и 1428+16mm отзад.
Може да се наложи по-нататък да се сложат по-малки или по-големи - тестовете ще покажат дали опират в калниците и как се променя поведението на колата с тях. Опирането в калниците не ме тревожи, защото и без това вече започнах да си правя Fenderroller (машинка за раздуване на веждите на калниците), но за нея по-нататък - като стане.
Естествено заради фланците замених стандартните болтове (23mm) на джантите с нови, по-дълги - отпред с 35mm, отзад с 30mm. Силно препоръчително е повърхностите на главините и джантите (където лягат фланците) да се изчистят идеално от ръжда и мръсотия, за да не легнат накриво и да причинят биене и вибрации. Аз така и направих - с телена четка за бормашина ги търках, докато лъснаха. След това ги намазах много фино с литиева грес, хем да не ръждясват, хем да държат фланците да не мърдат докато монтирам джантите, хем алуминият на фланците да не се окислява, че после няма махане.

Започваме с новите дълги болтове:
ИзображениеИзображение

Самите алуминиеви фланци:
ИзображениеИзображение
ИзображениеИзображение

С хубаво окачване е много удобно да се свалят гумите от едната страна едновременно - вдига се само отпред и задната увисва във въздуха:
ИзображениеИзображение

Както писах, главините и джантите се изчистват до блясък от ръжда и замърсявания:
ИзображениеИзображениеИзображение

...и монтираме фланците - отпред и отзад:
ИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображение

Резултатът:
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

...преди и след:
ИзображениеИзображение

Изображение




Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2870
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Re: Повишаване мощността на 1,8i mono - RP, ABS и AAM - до 115PS

Мнениеот Vento » Пет 08 окт 2010 21:56


Продължаваме с монтаж на седалката, като й подмених пластмасовите водачи за релсите, за да няма луфтове по завоите:
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

Старата до "новата":
ИзображениеИзображение
ИзображениеИзображение
ИзображениеИзображение

...и монтирана в колата:
ИзображениеИзображениеИзображение

Има и малко нов оптичен тунинг по колата - предната емблема я пръснах черен мат, а капачката на резервоара и задната облепих с карбоново фолио:
ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображение

Всички снимки от деня, можете да видите в албумите:
Спортната седалка
Алуминиевите фланци на главините




Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2870
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Шпилки за колелата

Мнениеот Vento » Пон 25 окт 2010 16:02


Обмислям дали джантите вече да не са на шпилки, че е доста по-лесно и бързо качването им (особено с фланци), отколкото с болтове.
За целта вече си купих 16бр. от колегата VW`VENTO, заедно с гайките и глух ключ за тях, за което много му благодаря! :bowdown Извинявам се за сминките, правени са с GSM. :oops:
Май се очертава и зимна ревизия на мотора в борба за още 5 коня отгоре mhihi :mrgreen:
photo050.jpg
photo051.jpg
photo053.jpg




Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2870
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Re: Повишаване мощността на 1,8i mono - RP, ABS и AAM - до 115PS

Мнениеот Vento » Нед 14 ное 2010 19:28


Май ще слагам други седалки (след претапициране естествено) - RECARO си е истината...
DSC00028.JPG
DSC00029.JPG
DSC00030.JPG
DSC00031.JPG
DSC00032.JPG




Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2870
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Re: Повишаване мощността на 1,8i mono - RP, ABS и AAM - до 115PS

Мнениеот Vento » Пет 24 дек 2010 13:07


Дядо Коледа донесе на Голфчето подарък (за послушание през годината) - салонче от Golf Rallye: :applause:
Изображение
Изображение
Изображение

За Нова година ще има още :banana





Върни се в “Цялостни проекти”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост